Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

TSFi i LPG

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

TSFi i LPG

Postprzez nosek5 » 2 maja 2009, 18:36

Jak w temacie

Da się założyc do 1,8 lub 2.0 gazik

Jesli się da i nie szkodzi to silnikowi to jaka musi byc to instalka i jakie sa jej koszta

pozdro
Zobacz Profil
nosek5
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 września 2006, 18:32
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Nubira bedzie Leon

Reklama

Re: TSFi i LPG

Postprzez Sammael » 2 maja 2009, 18:44

matko i córko... ratuj i miej ten silnik w swej opiece :o :o :o
Ja widziałem do vipera v10 8.1 l da się też założyć gaz... ale co z tego.

Lansu nie ma i małolatki wolą bąki na klatę z diesla niż z gazu śmierdzące jajkiem - to taka humorystyczna odpowiedź
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: TSFi i LPG

Postprzez mtz » 2 maja 2009, 18:49

gaz do kuchenki, chrom do lazienki! to moja odpowiedz....
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: TSFi i LPG

Postprzez nosek5 » 2 maja 2009, 18:57

No i git

Bo w supie mam jakies takie opory co do TDI

W sumie nie jestem pewien czy diesel przy dynamicznej jezdzie nie bedzie sie sypal. Dynamicznej rozumiem czeste ostre butowanie samochodu
Zobacz Profil
nosek5
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 września 2006, 18:32
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Nubira bedzie Leon

Re: TSFi i LPG

Postprzez Seba » 2 maja 2009, 21:31

Nic mu nie będzie jeżeli odpowiednio o niego zadbasz i wypieścisz... :hahaha:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: TSFi i LPG

Postprzez nosek5 » 2 maja 2009, 22:09

A lepiej wersje 1,9 czy 2,0 ( duza jest roznica w spalaniu )
Zobacz Profil
nosek5
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 24 września 2006, 18:32
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Nubira bedzie Leon

Re: TSFi i LPG

Postprzez Seba » 2 maja 2009, 22:59

2.0 ma 6skrzynie więcej PS na początku i więcej wyciśniesz samym programem, ja mam 2.0 i przy "normalnej" jeździe po mieście mam ok 8.3l/100km wg komputera a na trasie ok 6.2l/100km
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: TSFi i LPG

Postprzez mtz » 3 maja 2009, 00:50

btw, patrzac jeszcze na nazwe topica, co to jest za silnik TSFI w VAGu? Turbo SyfIasty Intercooler?
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: TSFi i LPG

Postprzez szczepan » 4 maja 2009, 17:20

nosek5 napisał(a):Jak w temacie

Da się założyc do 1,8 lub 2.0 gazik

Jesli się da i nie szkodzi to silnikowi to jaka musi byc to instalka i jakie sa jej koszta

pozdro
Prośba do moda Proszę przenieść do działu humor
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: TSFi i LPG

Postprzez martig » 4 maja 2009, 20:33

napewno Pan Kaziu z zakładu auto-gaz sie podejmie i ząłozy instalacje 28 generacji :))
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: TSFi i LPG

Postprzez Orełek » 5 listopada 2009, 00:13

Do silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa (np. TSI/TFSI) nie powinno się zakładać gazu. I nie chodzi tu o argumenty typu wstyd/profanacja - to kwestia gustu. Wtryskiwacze benzyny są chłodzone podczas pracy (tzn. podawania paliwa). Bez tego chłodzenia (podczas jazdy na gazie) będą się psuły. Czytałem gdzieś o instalacji do takich silników, która podaje zarówno gaz jak i benzynę (w ilości wystarczającej do chłodzenia wtrysków) ale wydaje mi się to mało ekonomiczne w eksploatacji. Nie wiem czy rozwiązaniem nie byłaby instalacja wtrysku ciekłego gazu. Taka instalacja nie posiada reduktora i można auto eksploatować wyłącznie na gazie (nie trzeba grzać na benzynie). Wtedy można postawić krzyżyk na wtryskach (albo wsadzić jakieś padnięte jako zaślepki :-)) i jeździć na samym gazie.
A tak na marginesie - czy koledzy piszący jaki to gaz jest "be" wiedzą, że LPG ma LO ok. 104 i odpowiednio silnik przerabiając można na nim wycisnąć więcej niż na benzynie? :jezor:
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: TSFi i LPG

Postprzez Sammael » 5 listopada 2009, 00:21

Orełek napisał(a):A tak na marginesie - czy koledzy piszący jaki to gaz jest "be" wiedzą, że LPG ma LO ok. 104 i odpowiednio silnik przerabiając można na nim wycisnąć więcej niż na benzynie? :jezor:


Ma też dużo większą temperature spalania przez co dostarcza wielu dodatkowych problemów.
Zwykłą benzyne se gazujcie jak lubicie. T-PB... no że tak powiem... ekhm...
gaz do kuchenki, chrom do łazienki...

No i to "wycisnąć" nie na takim gazie po 2złote i nie na takiej instalacji za 2-3 tysie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: TSFi i LPG

Postprzez Orełek » 5 listopada 2009, 00:34

Oczywiście, że instalacja nie za 2 tysiące. Minimum wtrysk wielopunktowy a najlepiej faza ciekła...
Może gaz szkodliwy dla silników z turbiną jest ale jakoś udało mi się w swoim czasie przejechać 120kkm (Leon M1 20vt) i nic nie padło (a upalałem po Niemczech trochę) . Czy na Pb czy na gazie szedł tak samo. Oszczędności na paliwie dały mi prawie za darmo kolejne auto (ARLa)...
Orełek
-------------------------------
F**k your six cyllinders...ups, now I own six cyllinders...
Zobacz Profil
Orełek
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 1 stycznia 2005, 23:42
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AlteaBMN OctaviaASZ

Re: TSFi i LPG

Postprzez gajdar » 5 listopada 2009, 11:11

Sammael, wez no daj na luz .Jak bedziesz miał ubogo na PB to tez zalatwisz bebechy(zawór/tłok/cała głowica- do wyboru).Przy odpowiednim "podlaniu" LPG EGT nie wzrasta nie wiadomo jak.Tym bardziej w wielopunkci lub fazie cieklej.Z racji mniejszej kalorycznosci potrzeba ok 20% wiecej paliwa (liczba octanowa ma sie do tego nijak) ,ale tak jak pisze wszem i wobec potrzebny jest tylko DOBRY gazownik.Co do TFSI sie nie wypowiadam .
Np w moim przypadku instalacja miała bardzo krótki żywot ,i ja bym już nie założył :PPP ,ale to wcale nie znaczy że nie można bo"panie zawory spłyną"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości