Witam
jak juz pisalem w PW.
ad.1 do regulacji / wymiany, nie ma prawa stukać,
jezeli sie zadlawi lub odetnie LPG przy zbyt duzym przylozeniu . samo odcinanie przy bardzo ostrym garowaniu to jeszcze nie tragedia jezeli zrobi to plyninie przeskoczy z LPG na E95, to sie moze zdazyc. (pisze o starcie od 0km/h pod górę i dokladanie do ponad 6k obr/min, tak sie nie jezdzi na LPG

)
samo stukanie jest conajmniej podejrzane !
ad2. w zaleznosci od stylu jazdy, dobrze zestrojona instalacja sekwencyjna, ktorej nie czuc zapachu LPG i auto jest neizauwazalnie slabsze to okolo 20-30% wiecej LPG niz E95, jezeli bedziesz mial blizej 1:1 spalanie to w niedlugim czasie zobaczysz kontrolke "CheckEngine" ktora zasygnalizuje problemy z sonda lamda i katalizatorem, to efekty zbyt ubogiej mieszanki.
dla Toledo III spalanie LPG wypada pomiedzy 9,5 a 13 l/100km, regularna jazda po miescie to okolo 10-11 l /100km
ad3. wskazania pojemności zbiornika LPG nie biez doslownie, to nie plynna benzyna, plynny gaz czasem pokazuje wiecej czasem mniej, zalezy od cisnienia atmosferycznego i temperatury otoczenia,
po wypaleniu przynajmniej 3 bakow bedziesz wiedzial na ile srednio starcza km i tego sie trzeba trzymac.
jezeli instalacja jest nowa, to radze tez sprawdzac stan plynu chłodzącego czy nie ubywa, u mnie serwis dopiero po dolaniu 5-ego litra zgodzil sie ze gdzies jest wyciek, byl na trojniku zasilajacym parownik
pozdrawiam
P
[ Dodano: Wto 17 Lis, 2009 ]Witam
z ostatnich pomiarów wychodzi mi coś takiego:
spalanie LPG = (spalanie E95 * 1,25) + (1 litr E95 / 100km)
tabelka z tankowaniami i km pod linkiem:
http://www.rc-wheels.info/toledo/LPG-2.xls
pozdrawiam
P