Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior



przy montażu tej anteny trzeba podsufitke zdejmowac?chyba sporo roboty z tym i chyba do najlatwiejszych nie nalezy?belzi napisał(a):Sirio Triflex

bart99 napisał(a):przy montażu tej anteny trzeba podsufitke zdejmowac?chyba sporo roboty z tym i chyba do najlatwiejszych nie nalezy?belzi napisał(a):Sirio Triflex


bubolak napisał(a):Nie da się do podstawki wstawić jakiegoś krótszego "bata










leoTDI napisał(a):ale musi to być długość wyliczona






Roxon40 napisał(a):Od pewnej jednak długości ma znaczenie ale to bardziej dotyczy anten bazowych na dachach. W aucie można spokojnie i bez obaw przedłużyć o metr do dwóch.






Powiem tak - a magnesówkę wozisz na środku dachuArek_ napisał(a):Pod szybą się da i to bez problemu tylko wtedy spora część anteny będzie zasłaniana przez obrys auta i będzie gorzej zbierać... teraz mam floridę [...]


trochę nie o to chodzi - żeby nie było że znowu się czepiam - podjedź sobie do pierwszego z brzegu serwisu CB i zapytaj dlaczego antenę magnesową dostrajają zawsze na środku dachu... A jak Ci się nie chce, to zamontuj sobie stałą antenkę poniżej szyby z tyłu i tez będzie ok. SzerokościArek_ napisał(a):Roosman magnesówka nie ma wcale najmniejszych strat na środku dachu więc nie wiem dlaczego tak teoretyzujesz, poza tym każdy dach auta jest inny i nie ma stałej zasady.


Arek_ napisał(a):Właśnie moją antene dostrajali nie na środku a na rogu dachu i to nie był pierwszy lepszy serwis tylko już taki z niezłym stażemchciałbym wiedzieć dlaczego tak uważasz bo wydaje mi się że jesteś w błędzie ale może akurat mylę się ja a warto wiedzieć:)
http://img94.imageshack.us/i/z4091214x176.jpg/
ya1 myślę, że nie wszystko podawane przez producenta jest kłamstwem, otóż zupełnie czym innym jest polaryzacja anteny, (nie promiennika tylko całej anteny), a zupełnie czym innym pochylenie bata anteny pionowej z poziomą przeciwwagą, (przeciwwagą dla anteny samochodowej jest karoseria samochodu - jakby ktoś nie wiedział przeciwwaga to część anteny). czy nie tak ya1
A co do tematu to brak zgodności polaryzacji anten wprowadza tłumienie sygnału. i jest to zauważalne gdy antena jest umiejscowiona na skraju dachu samochodu. idąc dalej antena to nie tylko sam bat ale również cewka (jej dobroć (Q), przeciwwaga (cała karoseria auta) oraz linia zasilająca (kabel koncentryczny).
I jeszcze jedno WYGIĘTA dłuższa antena jest ZAWSZE lepsza niż prosta antena ale krótsza.
Warto pamiętać , że dosłownie wszystkie anteny samochodowe na pasmo CB , krótsze od ¼λ (czyli 2,65m długości promiennika) tak naprawdę to wnoszą zysk UJEMNY w stosunku do dBd. i tu się z tobą zgadzam ya1 co do napisów producentów , że antena xyz ma zysk +xxdB to czysta fikcja. Praw fizyki nie da się przeskoczyć.
Sadze iż, wygięcie anteny podczas 100km/h zmienia przede wszystkim impedancje falową tej anteny (czytaj : dopasowanie) na mniejszą w Ω - wygięcie promiennika bliższe przeciwwagi - a w bardzo małym stopniu zmienia jej charakterystykę.
Poza tym antena o długości około 130cm ma mniejszy kąt promieniowania a antena o długości promiennika około 45cm ma kąt promieniowania wysoki, dlatego oprócz własnego tłumienia to antena o długości 45cm promieniuje bardziej w "Kosmos"(oprócz anten ferrytowych). A przecież do łączności pomiędzy autami jest potrzebny niski kąt promieniowania, a sygnały oznaczane są jako fala przy-ziemna a nie w przysłowiowy "kosmos".
Ideałem jest antena ¼λ o długości promiennika 2,65m. Wtedy można by napisać , że antena ta ma bardzo małe straty a jej parametry są zbliżone do ¼GP. Czyli zysk około -2dBd i kąt promieniowania około 37st. n.p.z.
Wszystkie anteny samochodowe na CB , mają zawsze gorsze parametry niż ten ¼GP.
A teraz wyjaśnienie co to jest polaryzacja. Polaryzacja anteny jest związana z orientacja wektora pola E względem ziemi. Przy polaryzacji pionowej wektor pola E jest prostopadły do powierzchni ziemi. Natomiast dla polaryzacji poziomej jest równoległy do powierzchni ziemi. Jedna z najbardziej popularnych anten stosowanych w radiofonii jest antena pionowa. Antena samochodowa CB jest właśnie antena pionową i by mogla być dobrze spolaryzowana nieodzowne jest by miała przeciwwagę czyli blachę pod sobą dlatego nie powinna stać na końcowym skraju dachu samochodowego.

mtz napisał(a):piotrp, mr, trzeba nowy kabel ciagnac, bo po pierwsze jest inny konektorek (nie chcialem rzezbic przy starej antenie, bo nuz bede sprzedawal auto i juz tamtej ori nie podepne) a po drugie, podobno sa jakies akcje ze ori ma wzmacniacz chyba w sobie (ale nie jestem pewien). poprowadzenie kabla i najlepiej oblepienie wszystkich izolacja materialowa wzdluz wiazki z oryginalnym kablem antenowym to jest 10 min roboty. a pozniej puszczacie od strony lewego slupka i pod kolumna kierownicza na tyl radia.
stara antene jak zdejmujecie, macie zaraz przy kablu takie miejsce z gabka, w niej jest konektorek ktory rozpinasz i wyjmujesz stara ori.
btw, nie zauwazylem pogorszenia sygnalu radia, wiec nie musicie sie martwic.antoś napisał(a):Roboty na 1 dzień leniuchy!
dokladnie! nawet na mniejja mialem auto na dwa dni unieruchomione, bo kilka akcji wyszlo podczas nie zwiazanych z leo, a po za tym byl sylwester i za pozno sie za to zabralismy
sam tez puszczal kabel zakupiony z antena (naprawde o wystarczajacej dlugosci, az ponad!), nie wiem jak micz. moze sie wypowiedzaantoś napisał(a):Z anteny wychodzą 3 złączki (radio, CB, gsm) do tego masz kable w zestawie wystarczającej długości, osobny do każdego z urządzeń.
masz dodatkowo dwa kable pi razy oko 5m, od CB i od FM, do gsma trza sobie dokupic, ale tego nie montowalem.
jezeli chodzi o podlaczenie pozniej pod CB, to ja juz zostawilem fachowcowi, bo nigdy nie lutowalem koncowki do kabla koncentrycznego i nie wiedzialem jak to sie robi. zrobil mi to przy wystrojeniu.



Kozak napisał(a):Florida ze swoim śmiesznym magnesem przy 230 nie spadła



piwoman napisał(a): ktory mierzy 205 cm

Kozak napisał/a:
Florida ze swoim śmiesznym magnesem przy 230 nie spadła
No ja też mogę potwierdzić, że ponad 200 km/h z floridą można śmiało jechać, trzyma się mocno







Powrót do Car Audio, CB, Nawigacja
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości