Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

silnik ASV kręci i nie odpala....

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

silnik ASV kręci i nie odpala....

Postprzez przemco » 23 sierpnia 2010, 19:43

Witam!
Potrzebuje małej pomocy gdyż mój silnik ASV nie odpala. Pół roku temu miałem małą kolizję w której ucierpiał niestety silnik. Autko stało przez pół roku bez aku. Po kupnie używanego gołego silnika i przełożeniu osprzętu silnik nie chce odpalić :( :( i teraz tak
- rozrząd ustawiony poprawnie,
- sprawdzałem czy przekaźnik 109 działa i jest ok co prawda świece nie grzeją ale przy tej temperaturze to chyba normalne, po przekręceniu kluczyka kontrolka świec żarowych zaświeca sie na chwilkę i gaśnie,
- sprawdziłem vagiem napięcie na pompie w bloku 001 i jest 0.680V,
- pompa paliwa na pewno jest/była zapowietrzona // jak poprawnie odpowietrzyć pompę czy sama sie powinna odpowietrzyć ?? po odkręceniu 4 wtrysku paliwo dochodzi ale czy z odpowiednim ciśnieniem nie umiem stwierdzić,
- błąd wyskakuje przy dłuższym kręceniu silnika 18062 /Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temp.silnika i poziomu oleju/ cokolwiek to znaczy??
- innych błędów silnik nie wykazuje
co jeszcze może być przyczyną poradźcie co może być nie tak ??
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: silnik ASV kręci i nie odpala....

Postprzez Axee » 23 sierpnia 2010, 23:53

przemco, sprawdz bledy na 01 i na 17 ... wklej je tutaj dokladnie.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: silnik ASV kręci i nie odpala....

Postprzez Marcin_TDI » 24 sierpnia 2010, 08:10

kąt wtrysku jeszcze zobacz w BS grupa 000
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: silnik ASV kręci i nie odpala....

Postprzez przemco » 24 sierpnia 2010, 19:43

wklejam poniżej pliki z logami. Zrobiłem auto scan dla pewności żeby sprawdzić gdzie i jaki błąd wyskoczył. Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz przekaźnik świec żarowych i wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodniczego co dało efekt taki że kontrolka świec świeciła się znacznie dłużej i pojawiło się napięcie na wtyku świec. Przekaźnik w pompie też cyka czyli mogę sądzić że jest ok.

Axee miałeś rację wyskoczył błąd na 17 i na 19 o dziwo te same 01314 - Engine Control Module coś mi sie wydaje że nie ma jakiegoś połączenia tylko gdzie sprawdzałem wszystkie wtyczki przy silniku które były wypięte i są ok co jeszcze mogło by być ??

Marcin_TDI jeśli chodzi o kąt wtrysku to mam nadzieję, że zrobiłem to prawidłowo z resztą sam zobacz i wysnuj wnioski :)

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 M
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2813
Coding: 00002
Shop #: WSC 00012
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379 P
Component: ABS 20 IE CAN 0001
Coding: 03304
Shop #: WSC 00046
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 820 B
Component: S5-KOMBIINSTR. VDO V15
Coding: 05142
Shop #: WSC 00006
IMMO-IDENTNR: SEZ7Z0Y0423033
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 AH
Component: 3U Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 00046
No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 035 152 A
Component: Radio 0001
Coding: 00201
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
36-00 - Open Circuit

End -------------------------------------------------------



Tuesday 24 August 2010 16:46:04
038 906 012 M ,, 1.9l R4 EDC 0000SG 2813,

Group A: '000

TIME
MARKER STAMP 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
0.35 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
0.69 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
1.04 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
1.39 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
1.73 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
2.07 0 38 0 0 97 196 172 160 96 255
2.42 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
2.77 0 38 0 0 97 197 172 160 96 255
3.11 8 38 0 139 97 196 172 160 96 11
3.45 13 38 0 139 97 196 172 160 96 7
3.79 12 38 0 139 97 197 172 160 96 7
4.13 10 38 0 146 97 197 172 160 96 9
4.48 11 38 0 153 97 196 172 160 96 8
4.83 12 38 0 161 97 196 172 160 96 7
5.17 13 38 0 168 97 196 172 160 96 7
5.52 12 38 0 174 97 196 172 160 96 7
5.87 10 38 0 181 97 197 172 160 96 9
6.22 11 38 0 188 97 197 172 160 96 8
6.56 14 38 0 195 97 196 172 160 96 6
6.91 11 38 0 201 97 197 172 160 96 8
7.26 12 38 0 210 97 196 172 160 96 7
7.60 12 38 0 216 97 196 172 160 96 7
7.95 11 38 0 223 97 196 172 160 96 8
8.30 14 38 0 230 97 197 172 160 96 6

[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 08:16 ]
a że tak jeszcze zapytam czy crashdata ma jakiś związek z odpaleniem silnika ?? teoretycznie błąd skasował sie vag-iem i więcej nie występuje ale może tylko jest zamazany i nie wyskakuje przy ponownym podłączeniu vag-a :hmmm:

[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 17:15 ]
zrobiłem zdjęcie złącz przekaźników bo coś mi sie wydaje że brakuje mi przekaźnika :hmmm:

[ Dodano: 25 Sierpień 2010, 17:16 ]
chodzi o 3 miejsce od lewej

[ Dodano: 26 Sierpień 2010, 16:00 ]
.... :jupi: SILNIK ODPALIŁ WIĘC TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ :jupi: ....

Napiszę tylko jeszcze co było prawdopodobną przyczyną nie odpalania silnika ASV po pierwsze chyba było coś z jakimś wtykiem dopiąłem wszystkie jeszcze raz, wszystkie połączenia masy wyczyściłem i poprawiłem także na sterowniku i na zegarach pomocny okazał sie contact spray. Co najbardziej mnie zadziwiło to fakt, że gdy sprawdzałem rozrząd przy pierwszym uruchamianiu silnika to było wszystko ok potem sprawdzałem i musiałem nie widzieć że koło na pompie wtryskowej było przestawione o 1/3 obrotu //sierota ze mnie :zawstydzony: :whoeva: hehe// a wałek rozrządu z wałem korbowym były ustawione ok. Rozebrałem więc cały rozrząd jeszcze raz sprawdziłem czy na pewno nie mam obróconego wałka rozrządu o 180st. // był ok// czyli stwierdziłem że rozrząd mi sie nie przestawił a jedynie pompa wtryskowa. Poskładałem wszystko pomalutku na spokojnie. żeby być pewnym że odpali wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej efektem tego jest że sterownik grzeje świecami przez dłuższy czas. Przekręciłem kluczyk i po paru sekundach odpalił :) więc dziękuje za zainteresowanie i wszelką pomoc od Axee :peace: i Marcin_TDI :peace: małe wskazówki a zmuszają do myślenia ;)

Mam zdjęcie poprawnego położenia wałka rozrządu i pompy wtryskowej // na przyszłość wklejam fotki dla potomnych jak ktoś nie będzie wiedział jak ustawić rozrząd po wymianie np głowicy w swoim ASV czy podobnych silnikach.

Położenie wałka rozrządu - zwrócić uwagę na położenie krzywek pierwszego cylindra mają być w górę :)

http://www.extremer.jawnet.pl/leonclub/DSC00035.JPG

Tutaj pomocny przyrząd blokady do wałka rozrządu domowej roboty :)

http://www.extremer.jawnet.pl/leonclub/DSC00036.JPG

Ustawione i zablokowane koło pompy wtryskowej wiertłem 6 :)

http://www.extremer.jawnet.pl/leonclub/DSC00037.JPG

Zapomniałem zrobić zdjęcia ustawienia wału korbowego na kole zamachowym ale wiadomo że ma zgrać sie cypelek z rowkiem :) u mnie zaznaczone białym pisakiem :)

chyba tyle

Pozdrawiam
przemco
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości