Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

problem z rozruchem

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

problem z rozruchem

Postprzez smyku » 3 października 2010, 17:05

pojawia się przy pierwszym odpaleniu,za kolejnym razem już w porządku.
Wymieniłem filtry paliwa powietrza sprawdziłem świece ale nic to nie dało silnik asv 2002r
co mam teraz poczynić. W ubiegłą zimę palił na raz, a teraz jeszcze nie ma mrozów a czuje że ma problem
Zobacz Profil
smyku
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 17:56
Lokalizacja: ustrzyki dolne
Auto: seat leon I

Reklama

Re: problem z rozruchem

Postprzez Staszek20VT » 3 października 2010, 17:14

smyku napisał(a):co mam teraz poczynić


VAG i sprawdzić ewentualnie błędy. Może jest zapowietrzony układ paliwowy.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: problem z rozruchem

Postprzez Sammael » 3 października 2010, 17:15

a może byś tak opisał czym ten problem z rozruchem się objawia?
Ciężko rozrusznik kręci? nie załapuje od razu tylko raz załapie zapłon raz nie przy 400rpm czy co?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: problem z rozruchem

Postprzez smyku » 3 października 2010, 17:20

kręci dłużej niż zwykle rozrusznik i akuma raczej dobre bo nie dawno był na vag ładowanie spadek napięcia itp gość sprawdzał. obroty zimnego czy ciepłego oscylują 9200+- 30
Zobacz Profil
smyku
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 17:56
Lokalizacja: ustrzyki dolne
Auto: seat leon I

Re: problem z rozruchem

Postprzez tatian » 3 października 2010, 17:22

kręci dłużej niż zwykle rozrusznik i akuma raczej dobre bo nie dawno był na vag ładowanie spadek napięcia itp gość sprawdzał. obroty zimnego czy ciepłego oscylują 9200+- 30
ten chyba jeszcze nie wytrzeźwiał. I bądź tu mądry i zrozum to.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: problem z rozruchem

Postprzez Sammael » 3 października 2010, 17:23

smyku napisał(a):9200+- 30
niezła szlifierka z tego diesla


a i mam coś dla Ciebie, przyda się -> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

może dawka startowa albo kąt przestawiony
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: problem z rozruchem

Postprzez smyku » 3 października 2010, 17:40

Pomyłka 920+-30 czy to są dobre obroty co muszę zdiagnozować żeby sprawdzić kąt i dawke rozruchową
Zobacz Profil
smyku
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 17:56
Lokalizacja: ustrzyki dolne
Auto: seat leon I

Re: problem z rozruchem

Postprzez aro06 » 3 października 2010, 19:34

co do kata wtrysku to podpinasz samochod pod VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 i wartość powinna być od 049 do 051, albo coś koło tego. Jeżeli masz inna wartość bedzie trzeba ustawiać kąt bo prawdopodobnie to on jest przyczyna długiego krecenia na zimnym silniku :)
Zobacz Profil
aro06
 

Re: problem z rozruchem

Postprzez Marcin_TDI » 5 października 2010, 08:48

masz powietrze w wężykach od paliwa co idą od filtra ?>
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: problem z rozruchem

Postprzez untaztood » 5 października 2010, 21:12

Ja w BASIC SETTINGS, w bloku 000, wartość 2 po odpaleniu na zimnym mam 90 - 93... Na zimnym kręcę z 2 sekundy. Czy regulować kąt, czy tak zostawić? Silnik ASV '99
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: problem z rozruchem

Postprzez Axee » 6 października 2010, 06:08

untaztood, regulowac. Sprawdzic i ustawic na cieplym silniku.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: problem z rozruchem

Postprzez untaztood » 6 października 2010, 07:28

Po rozgrzaniu wartość oscyluje mniej więcej w tym samym zakresie, z tendencją lekko wzrostową (93 - 95).
Czy jest możliwość, za pomocą adaptacji w VAG-u lekko tę wartość obniżyć, czy tylko pozostaje ręczna regulacja pompy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: problem z rozruchem

Postprzez Marcin_TDI » 6 października 2010, 07:40

tylko ręczna regulacja - napisałem Ci na PW
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: problem z rozruchem

Postprzez michal3m » 9 października 2010, 17:05

Witam od jakiego czasu miałem problem z uruchamianiem auta , trzeba było go dłużej kręcić, gdy dałem auto do czyszczenia turbiny to sprawdzono mi kąt ustawienia wtrysków czy coś takiego i jest ok (był podpięty pod kompa), teza padła że może być coś z pompą i paliwo sie cofa na jakimś tam zaworku (pompy) i lepiej nic nie robić bo można narobić diabła -tak ma być i już. Trzy dni auta nie używałem po "odkręceniu" po chwili załapał ale poszedł biały dym (dziwi mnie że nie czarny) po chwili wszystko było ok, moje pytanie co to może być? i czy to jest groźne dla silnika?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michal3m
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 22:20
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Seat Leon

Re: problem z rozruchem

Postprzez aro06 » 9 października 2010, 20:41

Masz problem z rozruchem na zimnym, ciepłym silniku? A może na takim i takim?
Zobacz Profil
aro06
 

Re: problem z rozruchem

Postprzez bono » 9 października 2010, 21:58

michal3m, sprawdź czujnik temperatury G2/G62
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: problem z rozruchem

Postprzez michal3m » 12 października 2010, 13:56

aro06 napisał(a):Masz problem z rozruchem na zimnym, ciepłym silniku? A może na takim i takim?


TYLKO i wyłącznie na zimnym.







Bono dzięki sprawdzę ten czujnik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michal3m
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 22:20
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Seat Leon

Re: problem z rozruchem

Postprzez Kimsi_3 » 13 października 2010, 22:49

Witam, ja od pewnego momentu tez mam problem z odpalaniem... na zimnym silniku. potem jest ok. kazali wymienic akumulator. ale to nie pomogło. dziś już była tragedia. najpierw wogóle nie chciał odpalic a jak juz odpalił po jakichs 5 min walki to zaraz gasł. nie chodzi nierówno i jak juz odpale to normalnie jedzie do nastepnego zgaszenia.
mechanik podejzewa uszczelniacze lub którys pompowtryskiwacz. co Wy o tym sadzicie?
Zobacz Profil
Kimsi_3
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 10:22
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Seat Leon FR

Re: problem z rozruchem

Postprzez Marcin_TDI » 14 października 2010, 08:14

to niech sprawdzi a nie podejrzewa :D
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: problem z rozruchem

Postprzez Axee » 14 października 2010, 21:53

Kimsi_3, sadzimy, ze nalezy sprawdzic swiece zarowe i kat synchronizacji walka rozrzadu. Rowniez sadzimy, iz zdania powinno zaczynac sie od duzej litery :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: problem z rozruchem

Postprzez konstant » 20 października 2010, 17:32

hmm u mnie nie ma jakiejs tragedii z odpalaniem, ale nie jest tez idealnie.
Dzis np. (auto stoi w blaszoku) ok. 6-7st. rano - nie odpalil 'od sztycha'. Nastepnie kolo godz. 15 (9 st.) rowniez musial sie troche pomeczyc.
Swiece nowe beru, akumulator sprawdzany - jest ok. Kat wtrysku mam 31, wiec chyba trzeba by go skorygowac? (i tu tez pytanie: czy ta operacja jest skomplikowana i wymaga jakichs specjalnych srodkow?)
po rozgrzaniu silnika zawsze odpala bez najmniejszych problemow.
co jeszcze moze wplywac na gorsze odpalanie?
silnik to alh.
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: problem z rozruchem

Postprzez aro06 » 20 października 2010, 23:30

jednak właśnie różnica jest znaczna w kącie skoro powinno być 51 i to raczej jest ta przyczyna. operacja ogólnie jest banalna luzujesz 3 śruby na pompie i potem kręcisz pompa na chybił trafił ;]
Zobacz Profil
aro06
 

Re: problem z rozruchem

Postprzez Neyson » 21 października 2010, 08:03

A te chybił trafił to jest milimetr w jedną stronę albo milimetr w drugą.... :]
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon

Re: problem z rozruchem

Postprzez aro06 » 21 października 2010, 09:41

Innego sposobu nie znam niż metody prób. Ja jak miałem samochód z pompa i ustawiałem w nim kąt udało mi się go ustawić prawie idealnie po ok 5-6 próbach trzeba wyczuć i tyle :)
Zobacz Profil
aro06
 

Re: problem z rozruchem

Postprzez dexter21 » 24 października 2010, 14:54

Witam.
Mam problem z odpalaniem swojego Leona od pewnego czasu. W lato za kazdym razem ładnie zakręcał. A teraz mimo nie minusowych temperatur (a co bedzie zimą...) po nocy nie moze zakrecic. Za drugim razem juz ok ale przez jakis czas ma nierówne obroty.. jakies 30 sekund, i co mnie dziwi puszcza wielką chmure szarego dymu co po chwili znika. Wystarczy ze przejade sie nim chwile i juz pali ładnie. Jak myślicie - trzeba wymienić świece? bo akumulator wymieniany...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dexter21
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 20 kwietnia 2010, 08:34
Lokalizacja: Mrozy/Wawa
Auto: Seat Leon

Re: problem z rozruchem

Postprzez pminor » 24 października 2010, 18:25

dexter21 napisał(a):Witam.
Mam problem z odpalaniem swojego Leona od pewnego czasu. W lato za kazdym razem ładnie zakręcał. A teraz mimo nie minusowych temperatur (a co bedzie zimą...) po nocy nie moze zakrecic. Za drugim razem juz ok ale przez jakis czas ma nierówne obroty.. jakies 30 sekund, i co mnie dziwi puszcza wielką chmure szarego dymu co po chwili znika. Wystarczy ze przejade sie nim chwile i juz pali ładnie. Jak myślicie - trzeba wymienić świece? bo akumulator wymieniany...


Mam dokładnie identyczny problem.
To normalne jest? Dużo ludzi opisuje takie same dolegliwości. W czym jest problem?

(świece są OK)
Zobacz Profil
pminor
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 września 2010, 18:01
Lokalizacja: Myślenice
Auto: SEAT LEON

Re: problem z rozruchem

Postprzez LuQas » 24 października 2010, 18:39

najlepiej prześwietlić go VAG'iem. Wtedy będzie można więcej powiedzieć.
A przyczyn może być wiele...
Wątków jest dużo na takie tematy...
A poczytać nie zaszkodzi
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=19782
lub
viewtopic.php?t=18715&postdays=0&postorder=asc&start=0
:))
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuQas
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 19:20
Lokalizacja: DOL
Auto: Leon

Re: problem z rozruchem

Postprzez leszekpb » 31 października 2010, 15:26

Jako, że to mój pierwszy wpis na forum (oprócz przywitania się przy rejestracji konta) - cześć Wszystkim :).

Niedawno stałem sie posiadaczem Leona ASV i równiez na zimnym silniku musiał sobie zakręcić ze dwa razy za dużo żeby zaskoczył. Tragedii nie było jeszcze, ale już mnie to wkurzało, więc pojechałem na diagnostyke, podłączyli go pod kompa i okazało się, ze kąt wyprzedzenia ma 5 ;|.
Od razu mi go ustawiono na wartosc 47 (powiedziano mi, ze ma mieć wartość 40-60).
Teraz już odpala dobrze, ale jest jeden minus - pali o ponad litr wiecej na 100km, ale wolę to niż poranne męczenie silnika.
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: problem z rozruchem

Postprzez Neyson » 1 listopada 2010, 08:06

Kolego najprawdopodobniej fachura Ci zwiększył dawkę startową i dlatego tak to wygląda.. oczywiście oprócz zmiany kąta wtrysku..
... ;)
Zobacz Profil
Neyson
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 14 maja 2010, 17:06
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości

cron