Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PrzemoPL » 27 kwietnia 2012, 17:53

Heh żebym to ja nie pracował :) |Co kilka tygodni robię trasę 130 km w jedną stronę więc zawsze wnętrzności diesla przewietrzę, nawet przeciągałem go do 4000 obr/min przez kilka km na 3 czy 4 biegu żeby ewentualnie nagar wypalić ale nie ma to w moim przypadku żadnego znaczenia, dalej jest jak było :(
Zobacz Profil
PrzemoPL
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 28 czerwca 2011, 10:17
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1.9 ARL

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez offca » 2 maja 2012, 08:30

Panowie a mnie zastanawia jedna rzecz, otóż po zimie występuje u mnie przeładowanie i wczoraj jechałem w dłuższą trasę i postanowiłem go trochę przeciągnąć na 4 biegu 3500tys/obr i po przejechaniu tak ok 10-15km musiałem zwolnić i jak chciałem znowu przyśpieszyć okazało się że turbinę musiało mi odłączyć podczas jazdy, i zastanawiam się czy jeśli turbinę odłączyło mi na samym początku kiedy jechałem na 4 biegu z 3500obr lecz dalej jechałem z tą prędkością to czy mogła się turbina oczyścić z nagaru czy turbina się przepala tylko wtedy kiedy pracuje.
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grzybek » 2 maja 2012, 08:52

nic sie samo nie oczysci
nie wierz w cuda
predzej czy pozniej czeka Cie fizyczne czyszczenie i z tym sie licz
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Odp: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez offca » 2 maja 2012, 11:55

Czyli po kazdej zimie czeka mnie czyszczenie turbawki? Jesli sytuacja bedzie sie powtarzac to oddam na pewno do czyszczenia, koszt u mojego mechanika to 400zl i daje gwarancje na rok

Wysłane z Note
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grzybek » 2 maja 2012, 12:37

po kazdej nie
raz jezdzi dobrze a czesto problem wrraca po czasie...
najlepiej daj do wypiaskowania koszt niewiele wiekszy a robota konkretniejsza niz czyszczenie w chemikaliach
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Martinus1985 » 2 maja 2012, 12:49

offca napisał(a):Czyli po kazdej zimie czeka mnie czyszczenie turbawki? Jesli sytuacja bedzie sie powtarzac to oddam na pewno do czyszczenia, koszt u mojego mechanika to 400zl i daje gwarancje na rok

Wysłane z Note


Nie.
Jak tylko motorownia rozgrzana to nie żałuj gazu. Gazem pracuj aby kierownice pracowały w pełnym zakresie a będzie OK.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marcus415 » 2 maja 2012, 13:39

Martinus1985 napisał(a):Gazem pracuj aby kierownice pracowały w pełnym zakresie a będzie OK

i zalewaj dobrej jakosci paliwo.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Martinus1985 » 2 maja 2012, 13:46

marcus415 napisał(a):
Martinus1985 napisał(a):Gazem pracuj aby kierownice pracowały w pełnym zakresie a będzie OK

i zalewaj dobrej jakosci paliwo.


No i oczywiście dobrej jakości olej i zmieniaj systematycznie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez offca » 2 maja 2012, 22:23

To jeśli chodzi o olej to zalany mam Motul a z ropką to różnie bywa ale po czyszczeniu turbiny będę na to zwracał większą uwagę i tankował w sprawdzonych stacjach. To mój pierwszy diesel także dopiero się uczę jazdy wcześniej zawsze miałem benzynę no i staram się pracować gazem kiedy się tylko da gdyż zazwyczaj to robię krótkie odcinki do pracy więc silnik ledwo się nagrzewa.
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a turbo podstawą... :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
offca
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 lipca 2011, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragster » 2 maja 2012, 22:53

Witam,

w weekend oddaje turbo do czyszczenia, czy jakies uszczelki tez sie tam znajduja i wymagaja wymiany?

dzieki :]
Zobacz Profil
Dragster
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 stycznia 2011, 12:59
Lokalizacja: Leeds
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dixi » 3 maja 2012, 00:03

Na pewno uszczelka pod kolektor wydechowy i uszczelka do rurki od EGR.
Nie nie prędkość była OK ... tylko zakręt za ciasny
Zobacz Profil
Dixi
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 kwietnia 2011, 00:03
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragster » 3 maja 2012, 09:49

dzieki za odp,

macie moze chlopaki nr tych uszczelek? znalazlem kilka tematow nizej opis wyjecia i czyszczenia turbo ale scan z etki jest za maly zeby odczytac numery czesci :/

pozdro 600
Zobacz Profil
Dragster
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 stycznia 2011, 12:59
Lokalizacja: Leeds
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Arczi20 » 7 maja 2012, 19:17

Witam wszystkich :) chce napisać swoj problem z turbo, czytałem ale nigdzie takiego nie znalazłem. Jesli to nie ten temat to prosze o wyrozumiałość :) Świeżak :p.
Wiec tak Auto: Seat Leon 1.9 TDI 110km ASV
Napisze wszystko od początku,
Miałem jakies tam se radio lenco :-P zmieniłem na pioneera po zmienieniu wrzucam jedynke i ruszam a autem zaczyna mi szarpać, daje drugi bieg i znowu szarpie na reszcie biegów chodziło normalnie ale zero mocy. Po paru godzinnym sprawdzeniu wszystkiego doszedłem do tego, że to przez radio co nigdy bym tego nie przypuszczał. Podjechałem do znajomego elektryka, zdiagnozował i odczepił kabel z kostki elektrycznej anteny. problem znikł ale znowu zero mocy :( tzn. niechodzi tak jak wczesniej. Na 1biegu wgl. turbo sie nie włącza na 2biegu dopiero pow. 3tyś/obr na 3biegu ok 2700tys. 4 i 5- 2500tyś. Przegoniłem troche auto bo troche tam poczytałem i teraz chodzi lepiej ale nie do konca :( turbo włącza sie na 1-ok 3tyś na 2-2500tys. 3-2200-2300tys. 4 i 5 ok 2tys./obr.
PSJ? hmm lubie poszaleć ale jak jade z dzieciakiem to noga na to nie pozwala by dotykała dechy. Sprawdzałem przez VAG błędów ZERO. Zbliża sie wymiana oleju co prawda zrobiłem narazie 10tyś od ostatniej wymiany. Olej Mobil1 10w40. Z góry dzięki za pomocną odpowiedz...
Zobacz Profil
Arczi20
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 11 października 2011, 21:40
Lokalizacja: Katowice
Auto: Seat Leon 1.9TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragster » 10 maja 2012, 14:09

moge powiedziedziec ze mam podobnie,

w Niedziele odebralem auto od mechanika, po czyszczeniu turbiny bo nie jechal tak jak powinien i lapal tryb awaryjny (czasami).

przez kilka dni bylo idealnie, lekkie nadepniecie gazu odrazu rwal do przodu bez problemu. Szybka reakcja na gaz.

oczywiscie granica miedzy 900/1000 obrotow a powyzej 2000 kiedy turbo pompuje pelna moca bylo duze. NO I SIE SKONCZYLO!

naciskam na gaz, auto przyspiesza rowno 1 bieg, drugi, silnik wyje bardziej niz jeszcze kilka dni temu i nie ma znaczenia czy jest przed 2000 obrotow czy po. Jedzie tak samo.
nie lapie trybu awaryjnego.

krotko mowiac nie czuje juz kiedy turbina zaczyna pompowac na maxa :/
Auto nie reaguje juz tak na gaz jak zaraz po czyszczeniu.

Nie jestem w stanie zrobic zadnych logow bo nie mam pojecia jak to zrobic a dwa tutaj (w UK) zaden serwis niczego takiego nie robi.

specjalistyczny zaklad pewnie by zlogowal auto ale cena uslugi to z 10-20% ceny samochodu :)

podsumowanie:

- jedzie tak samo bez wzgledu na obroty
- nie czuc doladowania po przekroczeniu 2000 ob/m
- silnik glosniejszy
- strata szacowana na okolo 10- 20KM w calym zakresie obrotow
(moim zdaniem tak jak bylo do tej pory powinien mulic do 2000 ob/m a pozniej zdecydowany power!)

- nie bierze oleju
- nie kopci
- nie ma zwiekszonego spalania
- nie lapie trybu awaryjnego
- wkreca sie na obroty


Prosze o pomoc,

dzieki!
Zobacz Profil
Dragster
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 stycznia 2011, 12:59
Lokalizacja: Leeds
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez syrop166666 » 12 maja 2012, 17:46

WItam wszytskich. Po ostatnich Notlaufach ktore glownie zdarzaja sie na 4 lub 5 biegu przy wiekszych predkosciach, zaczalem powoli sie interesowac praca sztangi przy turbinie. Dzis nagralem filmik przedstawiajacy jej prace. Sztanga chodzi, ale wydaje mi sie ze nie w pelnym zakresie. Dodatkowo dodam ze ostatnio wymienialem przeplywke, EGR na nowy ktory zostal zaslepiony i zawor N75.

Filmik przedstawiajacy ruch sztangi:

http://www.youtube.com/watch?v=emrI5uMCwbA
Co o tym myslicie panowie?
Zobacz Profil
syrop166666
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 20 listopada 2010, 00:52
Lokalizacja: londyn
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez uciu_85 » 13 maja 2012, 19:20

Dragster,

zrobilbym Ci logi ale masz do mnie ok 170 mil, wiec troche daleko:/
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

4 tyś km po czyszczeniu turbiny znowu notlauf

Postprzez Vitu » 14 maja 2012, 10:23

Witam około 4 tyś KM temu wyczyściłem turbinę , od momentu czyszczenia silniczek chodził bardzo dobrze , palił od razu czy zimny czy ciepły i chodził równo i stosunkowo cicho. Od jakiegoś czasu łapał sporadycznie Notlauf jednak od wczoraj łapie go cały czas przy 3 tyś , do tego zaczął znowu głośno chodzić tak jak przed czyszczeniem turbo , niekiedy przy odpalaniu się zakrztusi i przez chwile mocno go telepie.

Silnik ASV 110 194 tyś na zegarze.

Dla jakich grup zrobić logi stat/dynam ? chciałbym przed kupnem turbiny wykluczyć wszystkie inne możliwe przyczyny. Pozdrawiam.
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cie nie zdradzi.
Zobacz Profil
Vitu
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 września 2010, 11:13
Lokalizacja: Drelów
Auto: Leon 1.9TDI 110KM

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez untaztood » 14 maja 2012, 11:31

Sprawd
Vitu napisał(a):Witam około 4 tyś KM temu wyczyściłem turbinę , od momentu czyszczenia silniczek chodził bardzo dobrze , palił od razu czy zimny czy ciepły i chodził równo i stosunkowo cicho. Od jakiegoś czasu łapał sporadycznie Notlauf jednak od wczoraj łapie go cały czas przy 3 tyś , do tego zaczął znowu głośno chodzić tak jak przed czyszczeniem turbo , niekiedy przy odpalaniu się zakrztusi i przez chwile mocno go telepie.

Silnik ASV 110 194 tyś na zegarze.

Dla jakich grup zrobić logi stat/dynam ? chciałbym przed kupnem turbiny wykluczyć wszystkie inne możliwe przyczyny. Pozdrawiam.


Jakie błędy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Vitu » 14 maja 2012, 12:09

Charge Pressure Control: Positive Deviation
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cie nie zdradzi.
Zobacz Profil
Vitu
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 września 2010, 11:13
Lokalizacja: Drelów
Auto: Leon 1.9TDI 110KM

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragster » 14 maja 2012, 14:47

uciu_85 napisał(a):Dragster,

zrobilbym Ci logi ale masz do mnie ok 170 mil, wiec troche daleko:/


dzieki Uciu_85 przemysle Twoja propozycje :)

przy okazji chcialbym do mojego pierwszego opisu dodac jak wyglada problem bardziej czytelnie:

a wiec nie zaleznie od tego czy nacisne 2 cm gazu czy pol czy caly auto przyspiesza jednostajnie. Nacisne do polowy przy przyspieszaniu lub do konca nie ma roznicy w predkosci przyspieszania. Mysle ze jasniej teraz :)

BTW mieszka ktos blizej mnie kto by mogl zlogowac auto?

dzieki :)
Zobacz Profil
Dragster
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 stycznia 2011, 12:59
Lokalizacja: Leeds
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez moniek » 1 czerwca 2012, 20:11

ASV to przecież 110 KM. Jeśli to ASV to zmienna geometria a co za tym idzie z takimi objawami - zapieczone turbo. Poruszaj sztangą. Nie raz na forum było omawiane.
Zobacz Profil
moniek
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 10:57
Lokalizacja: KOL
Auto: Seat Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 2 czerwca 2012, 14:55

Mam na pewno problem z przeładowaniem ale na razie bez interwencji komputerowej.
Zrobione już na tym około 10 kkm styl jazdy mulasty do 2000
Czy mogą być jakieś skutki jazdy na przeładowaniu zakładając że jeździ się w 90% do tych 2000 czasami 2500 i czy warto by ewentualnie czyścić turbo skoro dalej będzie się jeździć do 2000?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Martinus1985 » 2 czerwca 2012, 16:33

marpit napisał(a):Mam na pewno problem z przeładowaniem ale na razie bez interwencji komputerowej.
Zrobione już na tym około 10 kkm styl jazdy mulasty do 2000
Czy mogą być jakieś skutki jazdy na przeładowaniu zakładając że jeździ się w 90% do tych 2000 czasami 2500 i czy warto by ewentualnie czyścić turbo skoro dalej będzie się jeździć do 2000?



Jeździj dalej aż turbo się rozejdzie i wtedy życzę powodzenia w remoncie i niezły $$$
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 2 czerwca 2012, 16:37

A jaszcze takie pytanko czy tylko turbiny z 110 mają takie problemy czy z innych modeli modeli też np 130 150?
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 2 czerwca 2012, 21:52

Wszystkie. :mrgreen:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Lesoto » 2 czerwca 2012, 21:58

marpit napisał(a):Czy mogą być jakieś skutki jazdy na przeładowaniu zakładając że jeździ się w 90% do tych 2000 czasami 2500 i czy warto by ewentualnie czyścić turbo skoro dalej będzie się jeździć do 2000?

Po huk Ci ta turbina?
Sprzedaj tedeika i kup SDI albo 1.6 w gazie... Po kłopocie będzie :mrgreen: I tak jeździsz jakbyś turbo nie miał i co gorzej nie potrzebował :-P
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 3 czerwca 2012, 13:15

No kicha te tedeiki jeżeli chodzi o turbinki.
marcink79 Ja nim nie jeżdżę? Nic nie poradzę że żonie się to podoba i nie dyskutujmy o tym dlaczego tdi a nie gaz...
Ja na co dzień jeżdżę sobie HDi dlatego nie myślę o takich "pierdołach"
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Lesoto » 3 czerwca 2012, 15:34

Spoko, na żonę nic nie poradzisz ;)
Tzn. znam jeden sposób, ale to i tak nic nie rozwiązuje :mrgreen:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Arczi20 » 4 czerwca 2012, 08:19

Witam, pomoże ktoś na pytanie ? pisałem pare postów wyżej. Turbo działa ale nie tak jak powinno. Dopiero powyżej 2500tyś. Dodam jeszcze ze mam ominięty EGR i tą plastikową bańke przy silniku. Przy kupnie auta juz tak było. Ale jezdził bardzo dobrze. Filtry i oleje tez zmienione tydzień temu, i dalej turbo nie chyta od 1800obr. Sztanga sie porusza. Niema Wycieku oleju. Może minimalne pocenie ale niewidać po bagnecie ubytków. Pod kompem zanych błędów niema a Logi? niemam nikogo takiego co by mi to zrobił. Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc
Zobacz Profil
Arczi20
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 11 października 2011, 21:40
Lokalizacja: Katowice
Auto: Seat Leon 1.9TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez LeonStreem » 8 czerwca 2012, 21:38

Witam wszystkich.
Niedawno oddałem turbinę swojego Leona ASV do czyszczenia.
Mechanik stwierdził, że na pewno nie była ruszana od nowości a syfu było tam że szkoda gadać.
Jednak najważniejsze, że przeładowania zniknęły, ikona silnika się już nie świeci(oby jak najdłużej)ale ustały też
dziwne objawy, jakimi było szarpanie autem przy dodawaniu gazu po wrzuceniu drugiego trzeciego biegu (taka czkawka).
Tak więc opłacało się to czyszczenie i przy okazji dowiedziałem się że turbo jest w dobrym stanie i jeszcze trochę kilometrów powinienem na nim zrobić :-)
Zobacz Profil
LeonStreem
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 października 2011, 10:59
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 9 czerwca 2012, 12:47

transit_master napisał(a):Wszystkie. :mrgreen:

Czy 90 konnego też? Może warto by do asv włożyć turbo od 90 i programem zrobić na 110 i myślę że i tak auto było by żywsze.
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 9 czerwca 2012, 12:50

AGR nie ma kierownic wiec... ALH juz tak.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez marpit » 9 czerwca 2012, 12:54

Ok
Zobacz Profil
marpit
 

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragster » 14 czerwca 2012, 09:49

Dragster napisał(a):moge powiedziedziec ze mam podobnie,

w Niedziele odebralem auto od mechanika, po czyszczeniu turbiny bo nie jechal tak jak powinien i lapal tryb awaryjny (czasami).

przez kilka dni bylo idealnie, lekkie nadepniecie gazu odrazu rwal do przodu bez problemu. Szybka reakcja na gaz.

oczywiscie granica miedzy 900/1000 obrotow a powyzej 2000 kiedy turbo pompuje pelna moca bylo duze. NO I SIE SKONCZYLO!

naciskam na gaz, auto przyspiesza rowno 1 bieg, drugi, silnik wyje bardziej niz jeszcze kilka dni temu i nie ma znaczenia czy jest przed 2000 obrotow czy po. Jedzie tak samo.
nie lapie trybu awaryjnego.

krotko mowiac nie czuje juz kiedy turbina zaczyna pompowac na maxa :/
Auto nie reaguje juz tak na gaz jak zaraz po czyszczeniu.

Nie jestem w stanie zrobic zadnych logow bo nie mam pojecia jak to zrobic a dwa tutaj (w UK) zaden serwis niczego takiego nie robi.

specjalistyczny zaklad pewnie by zlogowal auto ale cena uslugi to z 10-20% ceny samochodu :)

podsumowanie:

- jedzie tak samo bez wzgledu na obroty
- nie czuc doladowania po przekroczeniu 2000 ob/m
- silnik glosniejszy
- strata szacowana na okolo 10- 20KM w calym zakresie obrotow
(moim zdaniem tak jak bylo do tej pory powinien mulic do 2000 ob/m a pozniej zdecydowany power!)

- nie bierze oleju
- nie kopci
- nie ma zwiekszonego spalania
- nie lapie trybu awaryjnego
- wkreca sie na obroty


Prosze o pomoc,

dzieki!



UP DATE,

chlopaki, doradzcie cos bo juz nie wiem gdzie zagladac!

- turbo wyczyszczone (auto zapi...lo 3 dni)
- N75 zamieniony wczoraj na inny sprawny - roznicy w pracy silnika nie stwierdzono
- Przeplywka zamieniona na inna sprawna - roznicy w pracy silnika nie stwierdzono
- sprawdzona szczelnosc wszystkich przewodow, wezykow i lanczen (maszyna ktora taki dym wpuszcza do ukladow) - nieszczelnosci nie stwierdzono
- przeczyszczony czujnik ten zaraz kolo coolera (nie wiem jak sie nazywa)- auto troszke zywsze sie zrobilo ale to jeszcze nie to. (aha i po jego odpieciu jedzie prawie tak samo jak z przypientym czujnikiem wiec moze to on tak broi?)

co jeszcze sprawdzic chlopaki? po przeczesaniu forum okazuje sie ze to moze jeszcze byc pompa wtryskowa... jak ja sprawdzic czy dziala dobrze?

pozdro 600!
Zobacz Profil
Dragster
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 20 stycznia 2011, 12:59
Lokalizacja: Leeds
Auto: Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez motyka8 » 15 czerwca 2012, 21:43

Koledzy a jakie cisnienie jest potrzebne do ustawienia gruszki przy turbinie ASV :?: (przy jakim cisnirniu kierowniczki powinny sie na ful otworzyc ?)
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 18 czerwca 2012, 06:37

Po odpaleniu na wolnych obrotach kierownice masz ustawione na pełne doładowanie. Czyli pewnie tyle ile daje pompa vacum. Czyli -0.9.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez leon69yh » 18 czerwca 2012, 13:18

Witam.
Mam problem ze swoim Leonem Cupra 4 seria silnik ARL 150 km. Założyłem sobie czujnik boost i od razu pokazywał mi ze turbo przeładowuje przy niskich obrotach, biegi jeden dwa i trzy jakoś tak mula. Pojeździłem chwilkę i wydmuchało mi uszczelkę pod głowica. Samochód oddałem do mechanika rozkręcił wszystko wymienił uszczelkę i cały tam potrzebny osprzęt, turbo oddał do regeneracji w Tęgoborze. Turbo wróciło powiedzieli mu że coś z geometria było i że ustawił teraz na 1,8 bara. objawy są takie że ze pierwsze trzy biegi są słabe. Samochód mułowaty i dobre przyśpieszenie ma dopiero na 3500 obrotów. na czwartym i piątym biegu ładnie idzie. Wczoraj bylem u kolegi co robi softy i wgraliśmy softa. Samochód dużo żywszy ładnie się kręci ale turbo pokazuje na vagu ze kręci się do 2983,5 bara.. na orginalnym sofcie 2750 bodajże. w poniedziałek jadę wgrać serie znów. nie wiesz co można zrobić? żeby samochód chodził tak jak powinien. nowe turbo? i gdzie mogę kupić? bo już w regeneracje nie chcę się bawić bo słyszałem ze z tymi turbinami od ARL jest problem i mało kto zrobi ją dobrze.
Zobacz Profil
leon69yh
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 stycznia 2012, 11:34
Auto: leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 18 czerwca 2012, 14:00

Jak ciulowy czujnik to nie będzie pokazywał dokładnie. Odnośnie turbiny. Już na serii pokazuje o duzo za dużo 1.8 :zdziwko:(o ile to prawda) a nie wspomnę o sofcie. Zrób coś z tym bo turbo długo nie pożyje przy takim booscie. Wróć do serii i zrób logi. Zobaczymy ile tak na prawdę dmucha.
Odnośnie regeneracji. Są miejsca gdzie robią dobrze. Ja i kilku znajomych mają zregenerowane i nikt nie narzeka.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Barton » 18 czerwca 2012, 20:17

Słuchajcie, przed momentem zaraz po zgaszeniu samochodu zawów n75 wydał dziwny dzwięk, takie ala byczenie :? Próbowałem podociskać wszystkie wężyki, dokręcić sam zawór bez rezultatu.
Leon nie łapie notlaufów, ogólnie praca silnika jak na mój gust prawidłowa, jedynie mocy ciut mniej ale to raczej normalne przy takich upałach. Czy bez logów dacie radę coś poradzić? Dodam, że sam zawór zmieniałem jakieś 8tysięcy temu na nowy oryginał pierburga.
Może będzie istotne jeszcze to, że zawór był dość mocno nagrzany, a nie wiem czy powinien w ogóle się nagrzewać :?:

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kobzyr » 18 czerwca 2012, 21:31

motyka8 napisał(a):Koledzy a jakie cisnienie jest potrzebne do ustawienia gruszki przy turbinie ASV :?: (przy jakim cisnirniu kierowniczki powinny sie na ful otworzyc ?)
kwestia stanu turbiny i pompy vacuum. Zawór N75 na jałowym wykorzystuje około 75% całego podciśnienia z pompy vacuum. Wiec przeliczając ze masz -0.9 na pompie vacuum to pierwsze ustawienie dał bym na -0.7 bara
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kemot_79 » 19 czerwca 2012, 11:35

Ja mam to samo (od kilku dni)
Zobacz Profil
kemot_79
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13 czerwca 2012, 09:41
Auto: Leon 2004r

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez motyka8 » 19 czerwca 2012, 20:32

Dzis robilem pomiary wakuometrem ktory ma skale do -1 i podczas pomiaru pompy vacum braklo skali (wskazowka zatrzymala sie na -1),a na krućcu ktory wychodzi z n75 do turbiny jest od -0,8 do -0,9. Wiec chyba wszystko ok???
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kobzyr » 19 czerwca 2012, 20:44

Jest ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 19 czerwca 2012, 20:58

leon69yh,
leon69yh napisał(a):Witam.
Mam problem ze swoim Leonem Cupra 4 seria silnik ARL 150 km. Założyłem sobie czujnik boost i od razu pokazywał mi ze turbo przeładowuje przy niskich obrotach, biegi jeden dwa i trzy jakoś tak mula. Pojeździłem chwilkę i wydmuchało mi uszczelkę pod głowica. Samochód oddałem do mechanika rozkręcił wszystko wymienił uszczelkę i cały tam potrzebny osprzęt, turbo oddał do regeneracji w Tęgoborze. Turbo wróciło powiedzieli mu że coś z geometria było i że ustawił teraz na 1,8 bara. objawy są takie że ze pierwsze trzy biegi są słabe. Samochód mułowaty i dobre przyśpieszenie ma dopiero na 3500 obrotów. na czwartym i piątym biegu ładnie idzie. Wczoraj bylem u kolegi co robi softy i wgraliśmy softa. Samochód dużo żywszy ładnie się kręci ale turbo pokazuje na vagu ze kręci się do 2983,5 bara.. na orginalnym sofcie 2750 bodajże. w poniedziałek jadę wgrać serie znów. nie wiesz co można zrobić? żeby samochód chodził tak jak powinien. nowe turbo? i gdzie mogę kupić? bo już w regeneracje nie chcę się bawić bo słyszałem ze z tymi turbinami od ARL jest problem i mało kto zrobi ją dobrze.




masz ewidentnie źle ustawione turbo !
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez 666damian » 21 czerwca 2012, 19:44

Witam! Temat stary jak swiat a jw.przeladowanie,mam problem poniewaz czyscilem turbo ok 2 miesiace temu sam tj.papier wodny ,600,800,1200.Staralem sie to zrobic jak najlepiej i po dwoch miesiacach znow problem z kierownicami turba,studjujac forum przyczyn moze byc duzo tj kat wtrysku ( umnie 49) sam ustawialem ,wiec moze wtryski tylko nie wiem jak je sprawdzic prosil bym o sugestje odnosnie sprawdzenia wtryskow lub innych przyczyn .samochod nie kopci ,czami pusci baka ale to diesel.Jest jaks mozliwosc choc czesciowej diagnozy za pomoca vaga.Dziekuje za kazde info.
(przepraszam za brak polski znakow)
666damian
Zobacz Profil
666damian
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 stycznia 2009, 20:04
Lokalizacja: anglia
Auto: seat leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcin_TDI » 21 czerwca 2012, 20:23

zrób logi 003 008 010 011 013 to można będzie coś powiedzieć
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez zgrzyt » 22 czerwca 2012, 13:01

transit_master napisał(a):
zgrzyt napisał(a):błąd nr. 17964.
niedoładowanie. Stąd traci na przyspieszeniu. Sprawdź szczelność układu podciśnienia. Basic Settings grupa 011 i patrz czy sztanga siłownika przy turbo porusza się w górę i dół czy też stoi w dolnym położeniu.

Gdyby ktoś miał podobny problem to piszę. Auto w końcu wylądowało u mechanika i pierwsze czym się zajął to układ podciśnienia, i tam dokładnie był problem, w jednym przewodzie było nawet pęknięcie. Teraz Leon odzyskał wigor i znów mogę się cieszyć mocą 110 koni :)
Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam :)
Był: Leon 1.9 ASV
Był: Golf Plus 1.9 BXF+ :)
Jest: Leon ST FR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zgrzyt
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 20:34
Lokalizacja: Myślenice
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Hormonek » 22 czerwca 2012, 14:23

Witam ;) Mam taki problem, że po odpaleniu Leonka normalnie rusza ale nie wyadje mi się że to jest moc 110 koni. Gdy gwałtownie przyśpieszam samochód rozpędza się do 120km/h a gdy pomału to nawet do 180km/h. Mechanik powiedział że może to być ten mały "filterek" który gdy otworzycie maskę jest on na samej górze przed kierwnicą. Idą do niego 3 rurki i kostka prawdopodobnie podłączona pod komputer i mówił żeby bardzo dokładnie wyczyścić ten "filterek" ;) pomożecie , bo niedługo jadę na wakacje i fajnie byłoby mieć dobrą moc ;) Z góry dziękuję ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hormonek
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1 czerwca 2012, 21:26
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Omega » 22 czerwca 2012, 15:19

Yyyy masz na myśli przepływomierz?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Hormonek » 23 czerwca 2012, 13:28

no coś w tym stylu, nie wiem jak to się nazywa. Dziś odpiąłem rurki i przeczyściłem powietrzem i jest trochę lepiej. Już od 1.5 tyś obrotów zaczyna mocno przyśpieszać, ale to jeszcze nie to. i jak dam mu od razu do końca w pedł to tylko 120 i między gdzieś 150-120km/h czuć jak zwoli z obrotów i dalej powróci na swoje i tylko 120..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hormonek
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1 czerwca 2012, 21:26
Auto: Seat Leon

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości