
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Ja stałem się przeciwny. Wycinając EGRa może dolot będzie czysty ale sadzy i dymu będzie więcej stad problem przycinania się łopatek turbo sprężarki pojawi się szybciej. Diesel działa na zasadzie samozapłonu, im temperatura mieszanki jest wyższa tym łatwiejszy zapłon , mniej jest złych gazów i paliwa potrzebnego do wytworzenia tej samej energii. Nie wspomnę już o nagrzewaniu motoru zimą, gdzie przy ostrych mrozach może być to wyzwaniejoker66 napisał(a):Nie wiem czy zaślepiać, jest tyle opinii za i przeciw.
ze jak...? działał a błędem walił? Może mechanicznie jest sprawny a problem jest z podciśnieniem z N18?kuba_ARL napisał(a):błąd tak po dwóch dniach od kasowania błędu chociaż jest czysty i działa...
kuba_ARL napisał(a):Ciągle rozwiązuje problem z dymiącym na biało Leonem
kuba_ARL napisał(a): Ale żeby nie było: po regeneracji turbo tak jest.
kobzyr napisał(a):Gazy gorące już nie wracają do komory spalania, więc dodatkowego grzania niema.
Piotrek1983 napisał(a):Drobne sprostowanie, bo wiele osób ma błędne pojęcie, że EGR dogrzewa silnik przez podnoszenie temperatury w komorze spalinami.
no tak bo jak np. wstawisz zaślepkę pod EGR'a to spaliny już nie mają obiegu więc chłodnica przed EGRem nie nagrzewa płynu.Piotrek1983 napisał(a):Efekt szybszego grzania silnika z EGR bierze się z faktu, że zanim spaliny trafią do kolektora dolotowego są chłodzone przez płyn chłodniczy. Temperatura spalin spada a temperatura płynu chłodzącego rośnie. Przynajmniej w ARL
davidov26 napisał(a):egr za 100 funa i sie zastanawiam czy warto
davidov26 napisał(a):co zrobić z katem.Wywalić czy ponawiercać otwory ?
davidov26 napisał(a):Turbo znowu łapie notlaufy
davidov26 napisał(a):a egr cieknie także
kociu napisał(a):Panowie zna ktoś wymiary flanszy którą trzeba zrobić zamiast EGRa ? Widziałem na allegro gotowe takie, z tym że na żadnej aukcji nie ma wymienionego silnika ARL, stąd moje pytanie czy jest ona większa czy co...jeśli nikt nie pomoże trzeba będzie wywalić EGRa i odrysować, ale to podwójna robota
Tu mam wymiary flanszy do np ASV czy ALH...podpowiedzcie czy ARL ma takie same
nie pytalem o egr od alh tylko od buk lub bpx.Marcin_TDI napisał(a):w arl jest wiekszy egr jak w alh.
Gonzus_1989 napisał(a):jakim sposobem odkręciliście tego trzeciego pieprzonego imbusa ? jakiś specjalny klucz ? za cholere nie mogę się tam dostać...
owszem przeszkadza, ale da radę ją wykręcić bez odkręcania dodatkowej śruby. Dłuższy imbus do małej grzechotki i wykręca się jak złoto.Marcin_TDI napisał(a):nie wykręcisz jej bo przeszkadza śruba
transit_master napisał(a): owszem przeszkadza, ale da radę ją wykręcić bez odkręcania dodatkowej śruby. Dłuższy imbus do małej grzechotki i wykręca się jak złoto.
bzdura!! EGR to nie tylko recyrkulacja ale i klapka gasząca.florek napisał(a): zaślep go i po problemie
florek napisał(a):czystsze powietrze będzie wpadać do Kabiny
florek napisał(a):zaślep go, jak błąd ci się zaświeci to do Tunera i go wyłączy programowo. Będziesz zadowolony, nie będziesz czyścił co chwilę EGR, czystsze powietrze będzie wpadać do Kabiny i do tego silnik zrobi się bardziej elastyczny.
PaVLo napisał(a):ja wyciąłem z dętki rowerowej taką okrągła podkładkę, którą podłożyłem pod oryginalną i pomogło, ale na jakiś czas
davidov26 napisał(a):Jadę niedługo na chipa i kumpel wyłączy mi go programowo i będę mial spokój
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości