Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez dezeus » 9 stycznia 2010, 18:39

Chciałbym zebrać informacje odnośnie kąta wtrysku , wiem że powinien wynosić pomiedzy 49-52, jednak trudno taką wartość uzyskać , ja u swojego mechanika uzyskałem 55, ale pózniej okazało się że jest 57 , a czasami wskakuje 58-60 . Dodam że falują mi obroty w zakresie 885-903

Log (0 - 000)

Log (0 - 000)

Czy takie ustawienia mogą być , czy raczej dalej trzeba korygować , czy kanał 04 w którym nie pokrywają sie wartości 0,4 wymagana i 1.5 rzeczywisty , a poza tym w tych kolumnach na górze pisze że ma się wahać 2-3 stopnie .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Reklama

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez m4r10l4 » 9 stycznia 2010, 18:53

hej,

a jedno pytanko: czy masz lub miałeś jakieś (jakiekolwiek) dziwne problemy z odpalaniem auta?
Zobacz Profil
m4r10l4
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 września 2009, 21:33
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Toledo 1.9 ASV 110KM

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez dezeus » 9 stycznia 2010, 19:23

Miałem wcześniej , trudno palił przy mrozach -5 -12 , ale kąt wtedy był 101 i tylko jedna świeca była sprawna ale i tak zapalał za 2, 3 razem, po wymianie świec na NGK palił odrazu!!!, a teraz po zmianie kąta zobaczymy jutro :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez m4r10l4 » 9 stycznia 2010, 22:04

pytam, bo też mi falują lekko obroty - tak jak tobie - dokładnie tak.
tyle że u mnie jest problem z nastawnikiem pompy, i rano przy odpalaniu tak jakby nie bardzo chciał się ruszyć i trzeba mu pomóc... (noga na gaz przed kluczykiem jeszcze..) i wtedy odpala ok.. ale to falowanie też zauważyłem tyle że jak było ciepło to go nie było a rozrząd zmieniałem jak było ciepło... więc rozrząd wykluczam.

u mnie zapewne falują bo nastawnik się nie porusza swobodnie.. tak przynajmniej mnie się wydaje..
Zobacz Profil
m4r10l4
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 września 2009, 21:33
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Toledo 1.9 ASV 110KM

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez Axee » 10 stycznia 2010, 00:45

dezeus napisał(a):wiem że powinien wynośić pomiedzy 49-52, jednak trudno taką wartość uzyskać , ja u swojego mechanika uzyskałem 55, ale pózniej okazało się że jest 57 , a czasami wskakuje 58-60
co dobrze nie swiadczy o mechaniku ... nie jest cierpliwy i dokladny, powinien ustawic idealnie. Taki kat sprawdza sie na wykresie graficznym, w zaleznosci od temperatury, z dobrze wybranym typem silnika, powinien skakac po srodkowej kresce. Wiadomo, ze zawsze bedzie skakal +/-2 lub 3. Oczywiscie silnik dobrze rozgrzany. Regulacja na kole paska jest trudniejsza, niz przesuwanie pompy wzgledem mocowania, gdyz za kazdym razem trzeba gasic, regulowac, odpalac i tak do skutku. W przypadku regulacji na pompie mozna regulowac na wlaczonym silniku. W przypadku ASV regulacja zazwyczaj jest na kole. Niemniej jednak w obu przypadkach da sie ustawic kat idealnie.
Przy wysokim kacie bardziej wystepuja problemy z odpaleniem cieplego silnika.

Co do obrotow, to przestawia sie je co okolo 20, do regulacji VAGiem, wartosc 903 powinna byc. Zwieksz wartosc w odpowiedniej komorce adaptacji np. z 32768 na 32780 lub ciut wiecej.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez Sammael » 10 stycznia 2010, 00:51

Axee napisał(a):Niemniej jednak w obu przypadkach da sie ustawic kat idealnie.

Chyba, że ktoś kto składał rozrząd spartolił robotę i regulacja na kole już się kończy.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez dezeus » 10 stycznia 2010, 10:08

NA kacie 101 zrobiłem około 20tys. i nigdy nie było problemu z zapalaniem zobaczymy jak na tym 57 mechanik powiedział że lepszy troszkę przyśpieszony min. ze względu na nasze paliwo , i już teraz sam nie wiem czy zmieniać czy zostawiać ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez Axee » 10 stycznia 2010, 10:31

dezeus, zostaw. Mam nadzieje ze sprawdzasz kat na zablokowanych nastawach, (04 base settings).
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez dezeus » 10 stycznia 2010, 10:58

Tak oczywiście BS!! Vag com 311.2 01 Engine> blok 000> pozycja 2
Powiem tyle że u mnie nie ma mechanika z kompem :) a jak ma bez możliwości sprawdzenia tego byłem u niego i on przekręcał a ja sprawdzałem na wykresie pod silnikem ASV , samochod był rozgrzany ale po kilku próbach temp spadła do około 70 , i w końcu wyszło 55 mówie że silnik ostygł wskazania mogą nie być wiarygodne on że nie ma różnicy i że lekko przyśpiszony może być że nawet lepiej ....po rozgrzaniu 57-59, Vaga mam 2 tyg. i ciągle się uczę i bez niego nie wyobrażam sobie jakiś napraw bo mechanicy ..., dużo by pisać , zależy mi na tym aby silnik pracował dobrze bo na wiosne do Angli jade kolejny raz i chce zrobic porządek z tym katem i turbiną .
daje link do fotoporady,m przed chwila znalazłem
http://toledoclub.vipserv.org/stcforum/ ... 927.0.html

Axee dzięki za info. na razie zostawie

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 ]
Chciałbym poruszyć problem bloku 004 , chodzi mi o to że przy kącie statycznym 55-58 , na bloku 004 wychodzi :
http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php? ... wsLCwsRU5E

czyli żeby pokrył się pokazywany przez ECU 0,4 z rzeczywistym potrzeba aby kąt statyczny cofnąć do około 38 , wtedy będzie oscylowało w okolicach 0.4-0.8 , skąd takie przypuszczenia widziałem na logach u innych osób z silnikiem ASV, które miały taki kąt , ale wtedy kąt statyczny jest do bani.
Czy Adaptacja :
-laczymy sie z Ecu Silnika [01]
-Login [11]
Login do silnikow 4 cyl. 12233
Kanal 04
Zmiana kata początku wtrysku
Tu przesuwamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / nie mozna zapisac innej niz org. wartosci)
Może zmienić ten kąt podawany przez ECU na np. na 1.1
Zacząłem tym się interesować bo u niektórych z silnikami ASV są inne katy podawane przez ECU .

Jednak zdaje sobie sprawe że zmiany w kanałach adaptacji mogą doprowadzic do uszkodzenia silnika, więc proszę o opinię .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Kąt wtrysku

Postprzez kendo » 8 listopada 2012, 10:59

siema mam leona rok 2003 silnik asv mam do was pytanko mam problem bo zdaje mi sie ze silnik nie pracuje rowno,raz chodzi pieknie a czasem nie, szarpie na pierwszym biegu jak jest zimny, jak ruszam to jest uczucie ze zaraz zgasnie i jest poszarpywanie, na innych biegach jest dobrze moze kat wtrysku czy cos . Miałem problem z przeładowaniem wymienilem n75 i wezyki i jest na razie ok wiec chyba nic z turbo

<a href=http://zapodaj.net/41f5bc5e956bd.jpg.html>2012-11-08_10-08-48_198.jpg</a>
http://zapodaj.net/41f5bc5e956bd.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/434e242c38d4d.jpg.html>2012-11-08_10-10-10_792.jpg</a>
http://zapodaj.net/434e242c38d4d.jpg.html
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kąt wtrysku

Postprzez kornat » 8 listopada 2012, 11:02

W ASV kąt wtrysku sprawdza się w grupie 000.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Kąt wtrysku

Postprzez kendo » 8 listopada 2012, 13:32

nawet nie wiedzialem prosze fotke zrobilem grupe 000

http://zapodaj.net/85542f574ffc8.jpg.html
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez kornat » 8 listopada 2012, 17:00

Kąt wtrysku OK, co do szarpania szukałbym przyczyny gdzie indziej, a mianowicie m.in. w wtryskach, czujniku temp. Po korekcjach z grupy 013 nie wyglądają źle ale to i tak nie jest 100% wyznacznikiem, że są dobre. Być może płyn do czyszczenia wtrysków np. STP coś pomoże.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI VP] Kąt wtrysku, falujące obroty

Postprzez kendo » 8 listopada 2012, 23:19

a jaki polecacie specyfik do wlania ??? ten STP 30-039 czy moze LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości