Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jęk przy zmianie biegu na 5

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez zoltaibiza » 6 kwietnia 2013, 07:28

viper9lp, dzieki. U mnie nie ma jęku przy zmianie na 5-tke i nic nie huczy. Tylko na 2 i 3 czasami wlasnie slychac szuranie. Myśle, że niedlugo tez sie za to zabiore.
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Reklama

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez viper9lp » 13 kwietnia 2013, 12:46

Jestem już po naprawie. Dorabiana podkładka 1,32 mm. Seger zapiął się dość ciasno.
Chwilowo była obawa czy nie za ciasno ale ten fabryczny dekiel jest dość wysoki i po zamocowaniu nie pozoliłby segerowi wyskoczyć (po zmontowaniu obejmuje swoim obwodem segera). W efekcie naprawy wszystkie przypadłości skrzyni jak ręką odjął.
Co do zdejmowania tego dekielka to raczej nie wyobrażam sobie żeby wyjąć go w stanie nienaruszonym. Ewentualnie na tyle lekko pogiętym, że możnaby go później wyklepać. W moim przypadku kupiłem tak jak Hamann za 22zł nowy w ASO i święty spokój. Stary można było przedziurawić w środku i bez dodatkowych zmartwień wyjąć siłą (trzeba było jej dość sporo). Nowy dekiel również wklejony na silikon.
Obrazek

Tu zdjęcie bez Segera, widać na nim jak pierścień wyrobił zagłębienie - jak na tokarce :-)
Swoją drogą to "amelinium", z którego jest obudowa to miękki szajs jakich mało więc nic dziwnego, że tak się wyrabia.
Obrazek
Seat Toledo 1M 1.9 TDI PD ASZ 172KM/371Nm by Tune-Up
Zobacz Profil
viper9lp
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 13:08
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo 1M ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez kobzyr » 13 kwietnia 2013, 13:18

Hamann napisał(a):Wczoraj zabralem sie za swoja skrzynie. Po zmierzeniu luz wynosil 1.9 mm. Tak to wygladalo https://www.youtube.com/watch?v=jK5eghmumEY. Dorobilem stalowy pierscien na wymiar i luz zostal usuniety, seger wszedl idealnie.

Jak patrze jak to łożysko lata w tej "ameliniowej" obudowie to nie wiem czy nie warto jeszcze dodatkowo jakoś podkleić to łożysko. Pewnie na wałku siedzi dosyć ciasno ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 13 kwietnia 2013, 14:38

Na wałku siedzi, w obudowie lata jak wściekłe.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 13 kwietnia 2013, 19:38

Dzisiaj też zabrałem się za naprawę ale niestety nie powiodło się. Muszę dorobić jeszcze jeden pierścień bo ten był odrobinę za wąski 1.45. Pozatym był problem aby ładnie wskoczył (wyskakiwał) w rowek tak jak by miał minimalnie za dużą średnicę. Poradziłem sobie z tym przecinając go i lekko podpiłowując w miejscu przecięcia. Jednak po założeniu segera dalej był minimalny luz. Łożysko znów dało się przesunąć ale tylko 0.5 mm tak jak na filmiku.Założyłem nowy dekielek kupiony w aso i miałem nadzieję że będzie ok ale po pierwszej próbie lipa. Piątka dalej jęczy ale nie słychać szurania na 2 i 3 biegu. Znów mnie czeka dorobienie nowego pierścienia, kupno dekielka i cała operacja :-x
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 13 kwietnia 2013, 20:38

Widocznie zle zmierzyles . Do pomiaru polecam glebosciomierz mikrometryczny. Moim zdaniem tylko nim da sie dokladnie zmierzyc. Srednice musza byc wykonane bardzo dokladnie moze byc w tolerancji -0.02 mm i nie moze byc gradu.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 13 kwietnia 2013, 21:27

Hamann, no widocznie źle zmierzyłem. Mierzyłem suwmiarką elektroniczną chyba ze 30 razy i wychodziło 1.4 , 1.45 ale widocznie za mało.
Rozumiem że po włożeniu pierścienia i segera nie ma prawa aby był jakikolwiek luz ?

Średnice miałeś takie jak reszta czyli 75mm , 72,2mm?
Czy łatwo wskoczył ci pierścien i seger?
Spróbuję skombinować głębokościomierz- dzięki za info.

Dodatkowo chciałem wymienić olej w skrzyni. Kupiłem klucz spline 16 w castoramie ale... dupa bo nie miał dziury w środku i nie podszedł.
Poległem na całej lini :-P ale dam rade następnym razem.
Tak więc pamiętajcie o specjalnym kluczu jak chcecie zmienić olej.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 14 kwietnia 2013, 07:14

Tak nie powinno byc luzu. Srednice dokladnie takie a pierscien po przetarciu papierkiem scienym krawedzi wszedl idealnie i seger rowniez.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 16 kwietnia 2013, 21:49

Kurde,a mi wyje skrzynia przy hamowaniu silnikiem na 3 begu,myślicie ze jest tego przyczyna ten o to problem z obudowa?
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 16 kwietnia 2013, 23:04

Moze sie dopiero zaczynac . Zawsze mozna zobaczyc ew. koszty to dekielek 22 zl w aso
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 17 kwietnia 2013, 05:44

Jak pedał sprzęgła odbija/opada podczas dodawania/odpuszczania gazu np.3 bieg to luz wzdłuźny wałka. I to jest problem z obudową.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 17 kwietnia 2013, 14:06

dzis rozebrałem i mam luz około 1,1 do 1,5mm zamówiłem 3 podkładki u tokarza to bede mocował,na włączonym biegu przekręcałem kołem w przod i w tył i ładnie ten wałek na luzie przesuwał sie w gnieździe,mam nadzieje ze jak założę podklądke to to wycie zamilknie bo juz nerwowo z tym wytrzymać nie moge i ciagle unikam hamowania silnikiem na 3biegu.P.s zaslepka zeszła bez wiekszego problemu,po wyprostowaniu rantu nadaje sie do ponownego urzycia :-D
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 17 kwietnia 2013, 14:52

U mnie pedal sprzegla sie nie ruszal a luz byl 1.9 mm. Hornet ja jednak bym wymienil na nowy dekielek tym bardziej ze koszt jego jest niewielki.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Orzel00 » 17 kwietnia 2013, 15:55

Witam.
Jak wygląda sprawa oleju. Trzeba go spuszczać?? Ile się wyleje bez spuszczania??
Ogólnie jak z tym wygląda sytuacja??
Pwr 181,1 KM @ 4091 rpm Tq 400,0 Nm @ 2559 rpm
Zobacz Profil
Orzel00
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 15:26
Auto: Leon 1M ASZ+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Hamann » 17 kwietnia 2013, 16:55

Oleju nie trzeba spuszczać u mnie troszeczku wyciekł po wyciągnięciu dekielka.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 17 kwietnia 2013, 17:26

Hamann napisał(a):ja jednak bym wymienil na nowy dekielek tym bardziej ze koszt jego jest niewielki.
ale po co jak nie cieknie?

Orzel00, jak podniesiesz auto na lewarku to wycieknie tylko kilka większych kropel. Nie ma co panikować.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Orzel00 » 17 kwietnia 2013, 18:14

A nie lepiej od razu wymienic olej na nowy ze wzgledu na to iż opiłki aluminium z obudowy pewnie krążą po całej skrzyni??
Pwr 181,1 KM @ 4091 rpm Tq 400,0 Nm @ 2559 rpm
Zobacz Profil
Orzel00
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 15:26
Auto: Leon 1M ASZ+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 17 kwietnia 2013, 18:24

Wymień kto Ci broni.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Orzel00 » 17 kwietnia 2013, 19:42

Jeszcze jedna kwestia odnośnie operacji. Czy te oslony pod silnikiem i boczna odkrece bez problemu na podnosniku czy musi byc auto na kanale??

Jakiś poradnik ewentualnie odnosnik do wymiane oleju w skrzyni dostane??
Pwr 181,1 KM @ 4091 rpm Tq 400,0 Nm @ 2559 rpm
Zobacz Profil
Orzel00
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 15:26
Auto: Leon 1M ASZ+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 19 kwietnia 2013, 21:43

zdejmujesz koło i osłonę boczna trzyma się na podkładkach zaciskowych i odkrecasz od osłony dolnej której nie ruszasz,a wymiana oleju to banalna sprawa tylko musisz mieć specjalny klucz(kupisz na allegro) i odpowiedni olej.

-- 19 kwi 2013, o 22:43 --

dzis zamontowałem podkładkę 72,2mm, zew 75mm zamówiłem 1,1 1,3 ,1,5mm a pasowała ciasno 1.3mm i teraz jest super...w końcu 3ka przestała wyc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :brawo: :brawo: :brawo: Dziękuje wszystkim za pomoc,za dotoczenie podkładek zapłaciłem 20zł i skrzynia jak nowa...a juz byłem gotowy na wymianę skrzyni. Dekielek założyłem stary bo nie mam dostępu do ASO bo mieszkam w małym mieście,stara posmarowałem silikonem i myślę ze będzie trzymać,a jak będzie przeciekać to kiedyś zamówię nówkę :D
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Orzel00 » 22 kwietnia 2013, 13:46

Dziś w pracy zabrałem sie za operacje. Z racji ze pracuje przy obrubce metali nie bylo problemu z zrobieniem pierscienia.
Kwestia jest tego typu ze zmierzylem luz i mnie bylo aż 3,1 mm. Chyba najwiecej z was wszystkich ktorzy to robili.
Głębokościomierzem zmierzyłem odległość od korpusu do łożyska wcisnietego do oporu Co dało 6,8 mm a pożniej ta sama operacja tylko wyciagniete łożysko na maksa co dało 3,7 mm w efekcie 6,8-3,7= 3,1 mm i takie cos dotoczyłem o śr. zew. 75 mm wew. 72,2mm
Po założeniu pierscienia seger wszedł dość pasownie. Ale dalo to efekt 0 luzu.
Korzysć oczywiście zero hałasu na 5 biegu oraz tak jaby biegi lżej wchodziły.
Oczywiście jeśli ktoś z Olkusza i okolic potrzebuje dorobić taki pierścien proszę pisać.
Pwr 181,1 KM @ 4091 rpm Tq 400,0 Nm @ 2559 rpm
Zobacz Profil
Orzel00
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 15:26
Auto: Leon 1M ASZ+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez ardi84 » 23 kwietnia 2013, 16:29

Panowie objawy mam te same. Dziś zabrałem się do roboty. I lipa... :( W miejscu gdzie u Was widać ten plastikowy dekielek ja mam blaszany dekiel, przykręcany na pięć śrub. Jak go odkręciłem zobaczyłem,że wygląda to kompletnie inaczej niż u was. Dodam, że na tym blaszanym deklu mam wybity znak VW. Czy to oznacza, że mam nieoryginalną skrzynię? I może ktoś z Was wie gdzie mogę znaleźć ten czarny okrągły plastikowy dekielek w mojej skrzyni???
1.9 TDI ASV (138KM/311Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ardi84
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 26 maja 2010, 11:30
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez IroN_87 » 23 kwietnia 2013, 17:52

ardi84, Mowa o skrzyni 6biegowej? Który rok? któreś skrzynie nie miały dekla.

Proszę o ustawianie KODU SILNIKA w profilu
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez peter174 » 23 kwietnia 2013, 19:44

ardi84, nie koniecznie nieoryginalną ... skrzynie oznaczone kodem EFF , DRW, ERF to są skrzynie 6 biegowe i mają obudowę bez plastikowego dekla ... jedynie FMH ma plastikowy dekiel pod ktorym jest łatwy dostęp do ułożyskowania wałka
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez viper9lp » 24 kwietnia 2013, 20:48

Wrzucam zdjęcie wałka sprzęgłowego rozebranej skrzyni FMH (znalezione w sieci)
Może w związku z tematem komuś się przyda

Obrazek
Seat Toledo 1M 1.9 TDI PD ASZ 172KM/371Nm by Tune-Up
Zobacz Profil
viper9lp
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 13:08
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Toledo 1M ASZ

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez ardi84 » 26 kwietnia 2013, 07:09

Skrzynię mam 5-cio biegową. Oznaczenie/kod skrzyni muszę sprawdzić... zrobię fotki jak to u mnie wygląda.

-- 26 kwi 2013, o 08:09 --

Wrzucam link. Może moja skrzynia nie wygląda identycznie ale zaznaczony dekiel mam dokładnie taki sam.
Po ściągnięciu koła i osłony silnika zastałem właśnie taki widok. Po odkręceniu dekla zobaczyłem dwa wałki/zębatki... ale żaden z elementów nie przypominał tego, w który można podłożyć dorobiony pierścień. Macie jakieś pomysły?


http://w380.wrzuta.pl/obraz/27h4srIG3Jn/skrzynia
1.9 TDI ASV (138KM/311Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ardi84
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 26 maja 2010, 11:30
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez woyciech » 3 maja 2013, 16:49

Wczoraj w końcu udało mi się naprawić skrzynię. Grubość pierścienia u mnie to 1.35mm. Wcześniej źle zmierzyłem, dałem za gruby pierścień i seger nie wskoczył tak jak należy przez co nie skasował luzu. Nowy pierścień wymagał przyszlifowania papierem ściernym co zajęło trochę czasu. Seger wszedł bardzo ciasno ale za to nie ma żadnego luzu i problem buczenia na 5 biegu został rozwiązany :-) Polecam zastosowanie odrobiny smaru aby dorobiony pierścień przykleił się do rowka i nie ruszał przy zakładaniu segera.
Zostały mi dwa pierścienie 1.45 i 1.50 więc mogę komuś podesłać.
Zobacz Profil
woyciech
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 19 września 2012, 13:06
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon ARL+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez GrzesiekG » 6 maja 2013, 12:36

Ja również jestem po naprawie skrzyni FZQ. Ja swój pierścień musiałem przeciąż i tym samym zmniejszyć nieco średnicę. Jęk przy odpuszczaniu gazu znikł. Nie wiem czy to wina tego pierścienia ale biegi zaczęły trochę ciężej wchodzić. Mam nadzieje że regulacja cięgien powinna załatwić sprawę.
Zobacz Profil
GrzesiekG
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22 października 2012, 21:10
Auto: Toledo
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Orzel00 » 6 maja 2013, 21:29

Odbiegajac troszkę od tematu jaki jest klucz do korków spustowego i wlewowego do skrzyni własnie FMH. Jakiś duży spline??
Pwr 181,1 KM @ 4091 rpm Tq 400,0 Nm @ 2559 rpm
Zobacz Profil
Orzel00
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 15:26
Auto: Leon 1M ASZ+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 6 maja 2013, 23:46

specjalny do skrzyń biegów grupy VAG na allegro kupisz.
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Orzel00 » 7 maja 2013, 13:24

Znalazłem. KLucz to Spline M16 z otworem.
Pwr 181,1 KM @ 4091 rpm Tq 400,0 Nm @ 2559 rpm
Zobacz Profil
Orzel00
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 15:26
Auto: Leon 1M ASZ+
Silnik: CJSA 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez sonor » 8 maja 2013, 09:53

Dużo czasu mineło ale opanowałem dziś rano, z mechanikiem, problem. U mnie weszło 2mm, ale na 5 biegu, cisza ! Roboty nie dużo a jaka ulga. Dekielek założyłem stary bo miejscowi handlarze nie mogli go znaleść a nie miałem jak pojechać do ASO i trochę silikonu. Bedę kontrolował czy coś wycieka, wtedy bedę szukał nowego. Ale nasuwa mi się spostrzeżenie, zresztą mechanik też to powiedział, ciekawe czy nie jest to działanie czasowe, czy dalej nie będzie wycierać. U mnie nie dość ze luz jak na filmie to i łożysko w obudowie ma luz (poprzeczny). Ale co ma być to będzie. Działa to najważniejsze ! Wszystkim wielkie dziękuję !
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez wawelski » 14 maja 2013, 09:53

Panowie dzięki za ten temat i pomocną poradę. Też muszę się zmierzyć z tym problemem wyjącej FMH. Ale jedno mnie zastanawia: przyczyna powstawania tego luzu. Przecież aby seger "wytoczył" taka kryzę w obudowie to zewnętrzny pierścień łożyska musi się w nim kręcić a nie stać nieruchomo, względem obudowy skrzyni, tak jak powinien. Skąd się bierze taki obrót zewnętrznej części łożyska w obudowie i czy w konsekwencji nie prowadzi to do tego że wałek zamiast kręcić się w łożysku to zacznie się razem z łożyskiem kręcić w obudowie?
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 14 maja 2013, 20:13

Pewnie wada fabryczna,za luźno dopasowana obudowa do łożyska
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 15 maja 2013, 09:51

Łożysko wciskane na gorąco. Niestety jazda na wys. biegu z małymi obrotami wpływa na szybsze jego wyrobienie.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez wawelski » 26 maja 2013, 13:05

U mnie też zamontowałem ten dorobiony pierścień. Przy okazji wrzucam fotę pokazującą jak zmierzyłem luz (1,8 mm w tym wypadku) :
Obrazek
Nawet jeśli nie na długo to pomoże(cały czas martwi mnie luz poprzeczny tego łożyska w obudowie który musi być kiedy tak swobodnie przesuwa się wzdłuż) to cisza przy wrzucaniu piątego biegu jak i przy hamowaniu silnikiem na piątce jest bezcenna. Ostatnio jakoś omijałem ten bieg i od razu wrzucałem 6. Głupi nawyk, bo potem jak się jeździ autem z 5biegową skrzynią to można chcieć wrzucić wsteczny w czasie jazdy.
Gdyby chcieć wymienić korpus skrzyni w który łożysko jest wciskane to ma on numer 02M301103L (skrzynia FMH) i w Getem kosztuje 2309,40 zł., zatem kupno używanej skrzyni jest bardziej celowe. Jeśli kiedyś mnie to czeka to na pewno będę chciał pod dekielek zajrzeć i zbadać luz o którym mowa w wątku powyższym
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 27 maja 2013, 23:08

Ale po co kupować nowa obudowę,każdy ogarnięty ślusarz naprawi stara nadpawajac i tocząc gniazdo na nowo,lub wytaczając większe gniazdo i dorabiając tuleje dystansowa i koszt takiej naprawy (bez ceny rozebrania skrzyni)to góra 100zł :D
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez manyac » 26 sierpnia 2013, 19:17

Miałem to samo, problem z 1 i wstecznym, wieszanie sie drążka. Okazało się że luzu miałem 1.3 mm, na szczęscie już jest bajka ;).
Jak ktoś z okolic Warszawy to polecam szybką naprawę w zakładzie u Pawła w Otwocku Małym.
Zna temat , sprawnie i tanio usunie usterkę.
Polecam, tel: 696 049 246
-----Taaaaaaaak, lepiej jak jest więcej!--------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
manyac
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:36
Lokalizacja: Warszawa, Otwock
Auto: LeoN ARL

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Jazz » 13 września 2013, 06:28

Podłączę sie do tematu u mnie lekko wyje na 3 biegu gdy schodzi z obrotów , wiec wole juz zadziałać i miec problem z głowy , skrzynia jest 6 biegowa , oznaczenie skrzyni według MSM to : FML , FZQ , na allegro znalazłem z oznaczeniem ERR, silnik 1.8 T bam , czy ktoś w benzynie taki zabieg przeprowadzał , bo zastanawiam sie czy u mnie bedzie taka prościzna jak u was ? :-)
Go Hard Or Go Home !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazz
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 11 stycznia 2012, 21:33
Auto: R-ka
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez zloty 3 » 13 września 2013, 12:17

Witam panowie a ja mam taki problem ze przy zmianie na 3 i 5 bieg potrafi nie wejsc sprzeglo mam wcisniete do konca a mimo to nie wchodzi wtedy jeszcze raz wysprzeglam i wtedy wchodzi ale mam opor co to moze byc jak to usunac ??? :cry:
Zobacz Profil
zloty 3
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 sierpnia 2013, 13:19
Lokalizacja: LBN
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Biały Miś » 13 września 2013, 12:40

stary jedź do mechanika i niech zrzuca skrzynię biegów; mogło pójść jakieś łożysko;
Zobacz Profil
Biały Miś
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 385
Dołączył(a): 25 lutego 2013, 13:53
Lokalizacja: Katowice
Auto: Leon 135KM Signo
Silnik: ASV 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Predator018 » 17 września 2013, 12:46

Ja dzisiaj przeprowadziłem taki zabieg w domu szybkie mierzenie w samochód i do mińska tam tokarz w 20 min ogarną temat wyszło 1,39 dałem 1,44 zabezpieczenie ścisło weszło ale ta cisza w autku bezcenna a tokarz skasował raptem 20 dyszki pozdrawiam
Zobacz Profil
Predator018
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 6 września 2013, 20:01
Auto: Seat Leon 1
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez kowalek » 26 września 2013, 10:56

Również wczoraj przeprowadziłem naprawę. W moim przypadku nie miałem wyrafinowanego sprzetu na pomiar luzu, tylko zwykła suwmiarka. Wg pomiaru luz wyszedł 2,1mm. Pierścień idealnie wszedł 2,2mm, dodatkowo odkryłem, że z tego korka był dość duży wyciek:)) Dwie pieczenie na jednym ogniu. Nie wyobrażam sobie wyjąć tego korka bez uszkodzenia:))) Ale cisza w aucie bezcenna:))) Teraz słychać tylko jedną opone wyząbkowaną:))) Jakby ktoś potrzebował zostały mi pierścienie 1,9mm 2mm oraz 2,1mm. Ten wątek zasługuje na Nobla:D:D:D A już sie chciałem umawiać na wymiane skrzyni, a tu 1500pln do przodu:D:D:D:D. PZDR
Zobacz Profil
kowalek
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 października 2010, 09:33
Lokalizacja: Niezdara
Auto: LEON

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Jazz » 27 września 2013, 06:27

Dołączam się do grona zadowolonych Mechników amatorów :-) Cisza jest bezcenna , szybka sprawna akcja , pomagasz skrzyni i cieszysz sie uzyskanym rezultatem , co do dekla zabezpieczającego to da sie go zdjać ale trzeba wkleic na silikon , tyle że w moim wypadku wolałem zainwestować 25 zł i kupić nowy i delikatnie przesmarować silikonem i jest baja bongo :-D
Tokarz zrobił mi 8 pierscieni jesli ktos jest w potrzebie chętnie pomogę udostępniając mam od 1mm - 2mm , rózne wiec pytac jak coś.
Go Hard Or Go Home !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazz
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 11 stycznia 2012, 21:33
Auto: R-ka
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez wieszak1989 » 30 września 2013, 16:09

U mnie problem wygląda tak że nic nie huczy ani nie jęczy ale blokują mi się biegi- bardzo ciężko je wybić i auto pomimo wysprzęglenia, jedzie. Dzieje się to najbardziej na wstecznym i jedynce ale bywa że blokuje się również dwójka. Wygląda to tak że np mam wrzuconą jedynkę, ruszam, wysprzęglam, hamuję i auto wpada w drgania i pomimo wysprzęglenia jedzie do przodu jakby na pół sprzęgle. Jest to mega denerwujące i czasami niebezpieczne. Myślałem że to kwestia owego luzu który jest poruszony w tym wątku. Rozebrałem dekiel wkładam palucha w otwór ale luzu ani nie ma- chociaż widać mały wyżłobioną rynienkę pod segerem. Miał ktoś może podobny problem i jakoś to rozwiązał?
Honda Civic IV 1.4 90km
Fiat 126p 24km- ale jakie to były 24 km:D
Seat Leon 1m ALH 90km
Seat Leon 1m ASZ 130km
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=38151
Zobacz Profil
wieszak1989
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 13:26
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon ASZ
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 30 września 2013, 17:07

Lepiej sprzegło wysprzeglik pompę bys sprawdził i na początek odowietrzył układ pompy sprzegła
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez wieszak1989 » 30 września 2013, 19:26

Sprzęgło dwumas i wysprzęglik wymienione 1,5 msc temu (przed wymianą było to samo) dam radę sam odpowietrzyć pompę sprzęgła? Może jakieś foto gdzie takowa się znajduję? Będę wdzięczny za pomoc 8)
Honda Civic IV 1.4 90km
Fiat 126p 24km- ale jakie to były 24 km:D
Seat Leon 1m ALH 90km
Seat Leon 1m ASZ 130km
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=38151
Zobacz Profil
wieszak1989
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 13:26
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon ASZ
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez hornet15re1 » 30 września 2013, 19:56

to jeszcze pompe trzeba wymienić,dasz rade po prostu odkręcasz odpowietrznik przy wysprzegliku(u mnie przy rozruszniku) i spuszczasz troche płynu i patrzysz czy bagle leca i potem zakręcasz.
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Tominjo » 6 listopada 2013, 15:17

Sorry z góry za odkopanie tematu jednak mam ten sam problem na 5 biegu. Zanim zacznę latać po mechaniorach może ktoś z forum byłby chętny ( nie za darmo oczywiście) podjąć się usunięcia problemu bądź kogoś polecić co zna temat? (mazowieckie) Może być info na PW.
Zobacz Profil
Tominjo
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 30 marca 2012, 10:59
Region: mazowieckie
Auto: FR 5F
Silnik: benzyna 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez darekst » 4 stycznia 2014, 19:33

Witam ja również miałem ten sam problem czyli podczas puszczania sprzęgła na piątym biegu było słychać wycie.Dzięki temu tematowi
znalazłem przyczynę tej usterki ,lecz udało mi się znaleźć w sieci jak jeszcze można sobie poradzić z tym problemem.Z tego co wyczytałem to w nowszych skrzyniach 02Q stosowano fabrycznie podkładki pod pierścień segera oraz z drugiej strony łożyska widać to na tym rysunkuhttp://zelek.com/diagram02M-11.htm jako część 6 i 7 numery tych podkładek to WHT001976 i WHT002050. Więc zamiast toczyć zastosowałem oryginalną podkładkę WHT001976 tak jak na tym filmikuhttp://www.youtube.com/watch?v=E75I24cGxQY . Luz który zmierzyłem przed montażem to 1,8mm po zastosowaniu podkładki która ma wymiary 72x78,6x0,65 (czyli ma wymiary zewnętrzne takie jak otwór a nie rowek który wytarł pierścień.) luz wynosił 0,6mm .Więc wynikało że seger wytarł rowek o głębokości 0,55mm czyli łożysko wyciera również rowek z drugiej strony.U mnie po zastosowaniu jednej podkładki wycie znikło całkowicie .Potem zastanawiałem się co zrobić żeby łożysko przestało się obracać w korpusie skrzyni i tym samym skasować resztę luzu .Więc wywierciłem w korpusie z dołu otwór i nagwintowałem na śrubę m6 (najpierw dowierciłem się do łożyska potem zaostrzyłem wiertło w drugą stronę tak aby otwór na dnie był płaski ,użyłem gwintownika maszynowego wkręcałem go do końca i potem go skracałem tak aby gwint był do końca) .Postanowiłem jeszcze użyć kleju do wklejania łożysk firmy Loctite numer kleju to 603 i do odtłuszczenia Loctite 7063 w sprayu które wprowadziłem przez nawiercony otwór obracając zewnętrzną bieżnią łożyska i potem wkręciłem w otwór śrubkę na imbus bez łba taką wpuszczanąObrazek .To wszystko zrobiłem na aucie bez kanału oczywiscie wcześniej spuściłem olej .Mam nadzieje że komuś pomogę.
Zobacz Profil
darekst
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 stycznia 2014, 16:08
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości