Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 20 maja 2013, 19:38

Hej Leonik łapie mi notlaufa na 4 biegu w okolicach 3,5kobr, na 5 biegu nie łapie do 180km/h (a moze i dalej nie sprawdzałem) warto cos z tym robic czy narazie olac i unikac tych obrotow na 4 biegu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 20 maja 2013, 19:54

Sprawdź jak sztanga chodzi przy gruszce. Możliwe, że jak go rozpędziłeś do 180km/h to trochę się geometria rozruszała i wypluła syf. Teraz nie powinien łapać i na 4 biegu (możesz sprawdzić). Skoro złapał notlaufa to i błąd się w komputerze zapisał, jeżeli kod błędu 17965 to turbina pewnie znowu się syfi i trzeba szukać przyczyny .
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 20 maja 2013, 22:03

Raczej jedyna przyczyna to że turbo nie ruszane przez 212kkm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 20 maja 2013, 23:08

No to narazie pałuj, zrób ostrą przejażdżkę kręcąc co raz do 4000obr z butem w podłodze. Skoro na 5 biegu dał się jeszcze rozbujać do takich prędkości to pewnie tragedii z geometrią nie ma ;). Jak się pogorszy to trzeba będzie czyścić.
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez leszekpb » 29 maja 2013, 22:17

Witam,

Mam jedną sprawę i chciałem sie upewnic u osób mających większe doświadczenie w temacie...
Mianowicie, ostatnio zmieniałem gruchę w turbinie, starą już szlag trafił chyba ze starości. W każdym razie po zmianie zostało wszystko wyregulowane, auto nie przełoadowywało, zbierało sie wyraźnie lepiej niż na poprzedniej gruszcze (widać tamta rzeczywiście musiała nie domagać juz), jednak po paru dniach jazdy mam wrazenie, ze auto jest słabsze. Opcje sa dwie - albo sie przyzwyczaiłem (nie sądze) albo sztanga sie sama rozregulowała. Zaznaczam, że kontra została solidnie dokręcona.
Pytanie czy sztana mogla sama zmienić minimalnie swoje ustawienie np. pod wpływem jakichś drgań? Czy jest możliwe że to sie w jakikolwiek sposób samo rozregulowało po wymianie?

Pozdrawiam i z góry dzięki za sugestię !
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez PiterEL » 29 maja 2013, 22:21

Ja obstawiam ze sama sie nie rozreguluje...ale niech ktos jeszcze sie wypowie.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez leszekpb » 29 maja 2013, 22:27

Dzięki PiterEL.
No tez tak przypuszczam, tym bardziej, ze musiałoby "pójsć" w stronę niedoładowania skoro auto wydaje się słabsze...bo od drugiej strony trzyma kontra (mam nadzieje). No ale może jeszcze ktoś obeznany napisze swoje zdanie :)
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 30 maja 2013, 10:00

nikt obeznany nic nie napisze, zrobisz logi dynamiczne 011 i będzie wszystko wiadomo na 100% a nie gdybanie, wróżenie, prognozowanie, zaklinanie....
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 31 maja 2013, 19:31

Ja też jakiś czas temu zmieniałem gruchę, a teraz mam wrażenie jakby do 2000rpm był brak mocy - sprawdzę dzisiaj czy gruszka jest zasysana w 100% na postoju...

-- 31 maja 2013, 19:31 --

Gruszka jest zasysana na postoju, a problemem prawdopodobnie są luzy na łozyskach.
Koło wtorku powinna zostać zamontowana już naprawiona, dam znać ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragonwhs » 3 czerwca 2013, 19:31

Mam podobne odczucia, czasem mój leonidas idzie jak szalony a innym razem jakoś tak czuję, że słabiej kiedyś tłumaczyłem to pogodą (upał/zimno) innym razem paliwem (bp/auchan) ale teraz stwierdziłem że samochód tak jak człowiek może mieć słabszy dzień, i już się z tym nie przejmuję :D pozdr
Zobacz Profil
Dragonwhs
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26 października 2012, 19:54
Auto: Leon 1M 1.9Tdi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Major1992 » 3 czerwca 2013, 19:49

lukero-madnes napisał(a):nie trzeba kluczyka wyjmować, w czasie jazdy na luzie ponownie odpalić wystarczy

A wiesz że w ten sposób możesz go przestawić na rozrządzie
Zobacz Profil
Major1992
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 maja 2013, 21:06
Auto: SeatLeonMK1FR2005
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wiecek » 3 czerwca 2013, 20:34

jaaa to miałem iii co dziwne w przepustnicy była woda nazbierało sie tam pół szklanki i wymienilem male czyszczenie turbo i idzie jak wsciekły :)
I <3 MY LEON

Czarny to nie kolor, czarny to siła!!!
Zobacz Profil
wiecek
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3 czerwca 2013, 19:58
Lokalizacja: BRODNICA
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 6 czerwca 2013, 17:04

W jakiej przepustnicy ?

-- 6 czerwca 2013, 17:04 --

Maras2003 napisał(a):Gruszka jest zasysana na postoju, a problemem prawdopodobnie są luzy na łozyskach.
Koło wtorku powinna zostać zamontowana już naprawiona, dam znać ;)


Po regeneracji - wymianie łożysk, turbo śmiga jak powinno :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 9 lipca 2013, 22:33

Pany, mam problem z przeładowaniem i notlaufem...
Były trochę z tym problemy na początku, ale już wymieniłem praktycznie wszystko po za turbiną co mogło wpłynąć na uwalanie się zmiennej geometrii. EGR - wyłączony, Katalizator wywalony, wtryski zregenerowane bo lały, turbina czyszczona, PSJ to auto nawet nie widziało bo od ostatniego problemu dostaje grubo w palnik, a notlauf i tak powrócił... Czy to oznacza, że turbina do regeneracji? Sprawdzaliśmy ją na stole z grubsza, luzów na wirniku nie ma, on sam też bez żadnych uszczerbków, nie jest uwalona olejem, zmienna geometria też działa prawidłowo (póki się nie uwali nagarem...) . Grucha niby działa jak należy, N95 też jest już nowy, węże podciśnieniowe całe. Skąd ten syf się tam dostaje? Może mi to ktoś wytłumaczyć?
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 10 lipca 2013, 05:39

Sprawdzić cały układ wtryskowy. Może dalej jest problem z podlewaniem paliwka i szybciej się geometria zapieka. Jak wsio ok to regeneracja/nowa suszarka.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 10 lipca 2013, 15:51

transit_master napisał(a):Sprawdzić cały układ wtryskowy. Może dalej jest problem z podlewaniem paliwka i szybciej się geometria zapieka

- to co ma niby jeszcze sprawdzić, bo takie rzucanie półsłówek "układ wtryskowy" to co niby znaczy ? Ma rozebrać dobrą pompę wtryskową czy czyścić przewody paliwowe ?

Astin napisał(a):Skąd ten syf się tam dostaje? Może mi to ktoś wytłumaczyć?

- jeszcze się taki nie znalazł co by na to pytanie w 100% znał pewną odpowiedź

Może część gorąca w turbinie zasysa olej z części środkowej, a następnie on się spala blokując goemetrię. Nie wiem ....
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 10 lipca 2013, 16:33

Ogólnie rzecz biorąc to ręce opadają... Bo już praktycznie wyeliminowałem ewentualne źródła powstawania nagaru, nawet auto jest po programie więc teoretycznie ma teraz większy przepływ spalin (ponoć to dobrze dla zmiennej geometrii). No ale z drugiej strony, skoro do części gorącej dostaje się olej to nie powinien puszczać siwego dymu? A on nic, ani dymka tym bardziej, że katalizator jest wycięty tak więc nie powinno trzymać spalin. Jutro jadę w dłuższą trasę to dam Leonowi trochę popalić, może uda się wypalić ten nagar. W tym tygodniu postaram się jeszcze zmienić olej bo zbliża się jego termin, może jakiś trefny był , nie wiem...
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 10 lipca 2013, 16:52

Auto po programie - zagadaj do kolegi KOBZYR, poprosi on o logi i powie, czy czasem nie jest za dużo paliwa podlane, co może doprowadzać do zapiekania się łopatek.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 10 lipca 2013, 20:34

Astin napisał(a): No ale z drugiej strony, skoro do części gorącej dostaje się olej to nie powinien puszczać siwego dymu? A on nic, ani dymka tym bardziej, że katalizator jest wycięty tak więc nie powinno trzymać spalin.


nie wierzę w to, po prostu nie widzisz tego w lusterku, sprawdź jadąc za swoim autem innym autem lub motocyklem. Ja też tak myślałem, dopóki nie sprawdziłem...
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 10 lipca 2013, 21:27

Nie puszcza nic, sprawdzałem kiedy rzekomo wtryski lały. Szwagier jechał za mną, a on nic. Myśleliśmy, że po wycięciu katalizatora się coś zmieni, a jednak nie. Też jest to dla nas dość podejrzane, że diesel nie kopci wcale.

@Maras
No cóż, przed programem problem też był, więc chyba nie miało to zbytniego wpływu ;)
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez untaztood » 11 lipca 2013, 06:35

Może słabo wyczyszczona turbina? Powierzchnia musi być idealnie gładka.
Inaczej łatwiej lepi się nagar i się zapieka, nawet po 1000 km.
Powierzchnie powinno się szkiełkować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 11 lipca 2013, 08:28

Powierzchnia może mieć wrzery a sadza to uwielbia.
untaztood napisał(a):powinno się szkiełkować
lub wymieniać na nową.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 11 lipca 2013, 19:44

Leon dostał dzisiaj ostro na trasie (odcinek 300km) i jak narazie problem zniknął. Niestety nie wiem na jak długo, jeżeli wróci prawdopodobnie turbinę trzeba będzie słać do regeneracji... ;)
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 11 lipca 2013, 22:41

transit_master napisał(a):Powierzchnia może mieć wrzery a sadza to uwielbia.
untaztood napisał(a):powinno się szkiełkować
lub wymieniać na nową.


ja swoją wypolerowałem papierem 2000, a rysy były usunięte na magnesówce potem polerka, wyszło lustro i tak gówno po 2000 tyś powtórka z rozrywki. Sadzy cała masa, więc obalam waszą teorię :mrgreen:
Astin napisał(a):Leon dostał dzisiaj ostro na trasie (odcinek 300km) i jak narazie problem zniknął. Niestety nie wiem na jak długo,

Nie na długo, +/- tydzień i powróci.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 12 lipca 2013, 05:16

Matin82 napisał(a):Sadzy cała masa
tam zawsze będzie sadza. Pytanie tylko jak mocno się 3ma i czy podczas butowania ją wydmucha. A to zależy od wspomnianej gładkości.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 12 lipca 2013, 22:25

Powróciło już dzisiaj :D ... Ogólnie ciężki temcio, pewnie wpadnie nowa suszara . Gadałem ze znajomym mechanikiem, twierdzi że w części gorącej jest jakiś uszczelniacz (?) i olej smarujący wirnik dostaje się do zmiennej geometrii i tam zapieka. Słyszał coś ktoś o tym?
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 13 lipca 2013, 21:11

Tak bez macania strzelił ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 13 lipca 2013, 22:05

Matin82 napisał(a):Może część gorąca w turbinie zasysa olej z części środkowej, a następnie on się spala blokując goemetrię. Nie wiem ....


Astin potrafisz czytać z zrozumieniem?
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 14 lipca 2013, 18:00

Ale w czym masz problem? Napisałem opinie mechanika i pytam o uszczelniacz, Ty chyba nic takiego o nim nie napisałeś? Sam z resztą gdybałeś, stąd pytam również o opinie, nie tylko Twoją. I ZE zrozumieniem , jak się już czepiamy języka.
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Matin82 » 14 lipca 2013, 21:12

a ty myślisz, że o czym ja pisałem jak nie o uszczelniaczu (simeringu), przecież cześć gorąca - łożyskowanie - zimna nie jest uszczelniona na pakuły...
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 16 lipca 2013, 14:49

Zostawiając na boku spory, wychodzi na to że problem jest w turbinie. Ponieważ zaczął mi również znikać olej silnikowy (litr na 4000km, wcześniej od wymiany do wymiany ubyło tylko kapkę) , silnik suchy, wycieków nie ma.

-- 16 lipca 2013, 15:49 --

Dzisiaj zaczęła gwizdać , jej żywot dobiegł końca.
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 16 lipca 2013, 16:56

U mnie gwizd był dość ostry, razem z brakiem mocy do ok. 2 000 rpm, po czym następował "kop mocy" i auto jechało już normalnie.
Po regeneracji turbinka na 3 biegu była odczuwalna od 1500 rpm i dalej leciała liniowo, a nie z jakimś ostrym kopem. W moim wypadku wymiana łożysk to koszt ok. 600zł i powiem szczerze... drugi raz bym chyba tego nie robił, tylko zainwestowałbym w coś innego (od mocniejszej wersji lub jakieś GTB)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 17 lipca 2013, 23:27

Narazie turbina w trasie daje radę (notlaufów nie ma), ale kilka kilometrów po mieście i znowu problem jest...
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Max_leo » 2 sierpnia 2013, 18:07

Powitać :) Jako, że Leon przeładowuje od jakiegoś czasu w końcu udało się znaleźć trochę wolnego czasu żeby zejść do kanału i zbadać turbine. Nagrałem 3 filmy.

Przy teście Vagiem sztanga porusza się na całej długości (tak mi się wydaje) -> http://www.youtube.com/watch?v=9bQAGTaAb7A

Obserwacja gruszki... zdjąłem wężyk i zasysałem sztangę do środka. Chodzi nie za lekko, nie za ciężko, bez jakiś skoków, płynnie. Ale jak już jest na końcu i dociskam ją do samego końca to zgrzyta -> http://www.youtube.com/watch?v=RTNtOH8CksQ

Na koniec odczepiłem sztangę od turbo i obserwacja dźwigienki od łopatek. Nie chodzą do końca luźno tak jak widać na filmiki, w skrajnych momentach jest luz, ale później mniej więcej na środku jest chwila zacięcia -> http://www.youtube.com/watch?v=z6-kjlJd4ZE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Dragonwhs » 4 sierpnia 2013, 16:48

Max_leo napisał(a):Powitać :) Jako, że Leon przeładowuje od jakiegoś czasu w końcu udało się znaleźć trochę wolnego czasu żeby zejść do kanału i zbadać turbine. Nagrałem 3 filmy.

Przy teście Vagiem sztanga porusza się na całej długości (tak mi się wydaje) -> http://www.youtube.com/watch?v=9bQAGTaAb7A

Obserwacja gruszki... zdjąłem wężyk i zasysałem sztangę do środka. Chodzi nie za lekko, nie za ciężko, bez jakiś skoków, płynnie. Ale jak już jest na końcu i dociskam ją do samego końca to zgrzyta -> http://www.youtube.com/watch?v=RTNtOH8CksQ

Na koniec odczepiłem sztangę od turbo i obserwacja dźwigienki od łopatek. Nie chodzą do końca luźno tak jak widać na filmiki, w skrajnych momentach jest luz, ale później mniej więcej na środku jest chwila zacięcia -> http://www.youtube.com/watch?v=z6-kjlJd4ZE


No i ?? o co pytasz
Zobacz Profil
Dragonwhs
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26 października 2012, 19:54
Auto: Leon 1M 1.9Tdi

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Max_leo » 4 sierpnia 2013, 18:21

Czy gruszka jest ok...? w sprawie zacięcia kierownic już jestem pewny, że się przycinają. Jutro wyjmuję turbo. Jakich nowych uszczelek będę potrzebował?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 4 sierpnia 2013, 21:18

Na starych powinno się trzymać ;)
Ale ja dałem nową do kolektora ssącego, do kolektora wydechowego. Możesz też dać nową do downpipe.
Może się przydać smar do tłumików, lub silikon wysokotemperaturowy.

Uważaj na rurkę od oleju ! Jest tam duża nakrętka trzymająca grzybek i mniejsza, głębiej w turbinie - kontra. Musisz to poluzować przed odkręcaniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez jędrek » 10 sierpnia 2013, 22:19

Koledzy nie bede zakładał nowego tematu zaposam tutaj.Mam problem mianowicie wymieniłem gruchę i N75 po zrobieniu logów jak na moje jest przeładowanie tzn.zadana wartość 2360 a w logach wychodzi 2500.Jutro wrzucę logiAle co może być taka przyczyna

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Astin » 10 sierpnia 2013, 22:42

U mnie 500km temu zaczęło gwizdać, a dzisiaj turbina się rozleciała w drobny mak. Gwizd jest tak potężny, że boli głowa. Do tego kłęby siwego dymu...
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 11 sierpnia 2013, 10:45

jędrek, źle wyregulowana grucha :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez QQmonzter » 11 sierpnia 2013, 21:35

Ja również podepnę się pod temat bo nie ma sensu zakładać nowego.
Problem nie dotyczy przeładowania ale turbiny więc chyba nikt się nie obrazi.
Dzisiaj miałem mały problem bo spadł mi waż od turbo przed samym kolektorem.
Axee mówił mi o tym, że lubi toto spadać i zrobił patent z trytytkami, który dzisiaj się poddał.
Zastanawiam się czy ktoś jakoś inaczej rozwiązał ten problem? Mam silnik asv ale z tego co widzę złączka u mnie jest taka jak w ARL, rura wchodzi w końcówkę, końcówka nachodzi na kolektor i zabezpieczone to jest zawleczką. U mnie wylatuje sama rura a końcówka i spinka zostają na miejscu.
Dokładnie chodzi o to miejsce:
Obrazek
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez transit_master » 11 sierpnia 2013, 22:13

2 małe wkręty i będzie 3mać jak złoto.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Max_leo » 12 sierpnia 2013, 18:14

Dokładnie, przykręcić i po problemie. Zobacz też czy nie masz pękniętego/odkręconego uchwytu na wysokości alternatora i przez za duże drgania się wypina (powinien być u Ciebie taki uchwyt).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Max_leo
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 14 września 2011, 15:02
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: Leonardo
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kobzyr » 12 sierpnia 2013, 18:24

jeśli są uszy na końcówce to można też osadzić na silikonie i zapiąć na ori spince :P i też nie wyrwie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 12 sierpnia 2013, 18:54

Czy przy pechowym umiejscowieniu silikonu nie wessie go do kolektora i dalej ? :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kobzyr » 12 sierpnia 2013, 19:22

hehe :-D wszystko z głową :P sama ilość, smarujemy miedzy uszami a gumowym pierścieniem i dajemy czas do wyschnięcia. Jak wysmarujesz wszystko tak że z każdej strony będzie wyłazić silikon w nadmiarze to może i tak się stać :D a przy demontażu będzie kolejny problem bo rozdzielenie tych dwóch elementów będzie kłopotliwe :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Marcinxxx » 13 sierpnia 2013, 14:26

Czy taka regeneracja jest warta tej ceny ?
Wymiana kompletu naprawczego, nakrętki, łożyska olejowego, łożyska aksjalnego, pierścieni uszczelniających, czyszczenie i kalibracja zmiennej geometrii, piaskowanie elementów żeliwnych, szkiełkowanie elementów aluminiowych, wyważenie i doważenie dynamiczne do 250,000 RPM! Częsci Melett
Cena na gotowo z wymiana 850 zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 14 sierpnia 2013, 18:04

Ja płaciłem 600zł za wymianę łożysk, wyważenie, piaskowanie, wymalowanie.
Drugi raz bym tego nie robił, tylko wsadził coś mocniejszego :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grabek246 » 8 września 2013, 21:35

witam panowie, mam problem z przeładowaniem. silnik łapie tryb awaryjny tylko i wyłącznie na 4 biegu powyżej 3 tys obrotów na biegu 5 przeładowanie nie ma miejsca. co ciekawe leon po odpaleniu i rozgrzaniu łapie błąd na 4 biegu, potem go gasze i już błąd nie występuje, dodam że rano przy odpaleniu puszcza biały obłok dymu, oleju nie ubywa. kilka przejazdów przy większych prędkościach nie rozwiązuje problemu trybu awaryjnego, od czego zacząć żeby rozwiązać problem?
Zobacz Profil
grabek246
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 12 czerwca 2013, 21:04
Auto: leonek
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez QQmonzter » 8 września 2013, 21:50

Najłatwiej to to co możesz zrobić sam bez większego problemu, czyli sprawdzić wszystkie przewody podciśnienia, czy gruszka na turbo nie jest przerdzewiała, możesz spróbować ręką ruszyć łopatki. Możesz też podmienić N75. Przyczyn jak zwykle może być wiele, warto zacząć od tych najprostszych. Wszystko zostało już opisane w tym temacie.
Co do błędu to normalne, że po zgaszeniu błąd znika.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości