Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Przegub wewnętrzny - montaż

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Przegub wewnętrzny - montaż

Postprzez Barton » 25 lipca 2013, 09:24

Cześć,
Od jakiegoś czasu przy ruszaniu występuje u mnie jakieś dziwne cykanie. Objaw został zdiagnozowany na przegub wewnętrzny skrzyni. Wczoraj wymieniłem stary przegub, na nowy SKF. Problem niestety pozostał i teraz winowajcą wydaje się być przegub zewnętrzny :-| W każdym razie, w skład zestawu nowego przegubu wchodził "cybanik", którego nie założyłem na półoś gdyż w starym przegubie takowego nie było. Czy ktoś mógłby rzucić okiem i stwierdzić gdzie to ustrojstwo powinno być zamontowane?

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Przegub wewnętrzny - montaż

Postprzez Axee » 25 lipca 2013, 09:40

Barton, nie "cybanik" tylko seger. To glowne zabezpieczenie polosi w przegubie, tak aby Ci sie polos nie wysunela z przegubu. Ogolnie to widze dwa segery na zdjeciu, zatem nalezalo zalozyc jeden z nich na koncu polosi :D , a drugi zachowac na pamiatke :) Swoja droga kiepskie opaski, lepiej kupowac przeguby ze Spidan/Lobro/GKN.

P.S. przeguby wewnetrze zazwyczaj niszcza sie parami, zatem parami dobrze jest je wymienic, przed wymiana mozna rozebrac stary oczyscic ze smaru, rozlozyc na kulki i obejrzec powierzchnie trace w jakim sa stanie i czy kwalifikuja sie do wymiany. Rownież znana jest metoda zamiany przegubow wewn. z L na P i odwrotnie. Objawami zuzytych przegubow wewn. jest najczesciej trzesienie buda/silnikiem przy ostrym przyspieszaniu.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Przegub wewnętrzny - montaż

Postprzez Barton » 25 lipca 2013, 11:56

Dziękuję Axee za wyczerpującą odpowiedź :wink: Czyli tak jak myślałem, w zestawie były 2 zabezpieczenia :wink: Oczywiście jedno z nich włożyłem na półoś, wolałem jednak upewnić się czy to 2-ie nie powinno również być gdzieś założone. Zdjęcie jest poglądowe, montowany przegub był z GKN-a, także raczej z górnej półki, z tym że opaski zaciskowe były dokładnie takie same :wink:

Już sam nie wiem co to może być :? Byłem dzisiaj u 2 mechaników, jeden obstawia przegub zewnętrzny, drugi natomiast go wyklucza i stawia raczej na jakiś problem z klockami hamulcowymi. Jak będę miał chwilę to nagram dźwięk, może komuś uda się coś z niego wywróżyć :-|

Najgorsze jest to, że prawdopodobnie czeka mnie wróżenie z susów i wymiana elementu za elementem, aż problem ustanie, a taka kolej rzeczy nie bardzo mnie zadowala :-| Wystarczy że już niepotrzebnie wydałem prawie 2 stówki na wewnętrzny przegub, z którym było wszystko okej :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Przegub wewnętrzny - montaż

Postprzez PaVLo » 25 lipca 2013, 13:20

Klocki raczej bym wykluczył bo po zaciągnięciu ręcznego też cykało, może ma to jakiś związek z migającym oświetleniem wewnętrznym, jakiś przekaźnik lub luźne kable na aku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron