Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Tomeh » 8 sierpnia 2013, 22:49

Witam kolegów

Mama pytanie orientuje się ktoś jakie sa ewentualne dopuszczalne luzy na wirniku turbiny , chodzi mi o to jaki luz jest dopuszczlany wzdłuzny oraz poprzeczny.

A z drygiej strony pytanko , jezeli moje turbo jest na wykonczeniu a tak mi sie wudaje , bo ma luzy wzdłuzne oraz bardzo głosno gwiżdze , to chciałem załozyc juz cos wiekszego np, od ASZ .
Wiem ze trzeba przejsciówke , trzeba cos jeszcze czy reszta juz pasuje .

Bardzo bym prosil o odpowiedz i gdzie ewentualnie moge kupic uzywana sprawdzaona turbine od ASZ.

Pozdrawiam

-- 8 sierpnia 2013, 23:49 --

silnik to 1,9 AHF
Zobacz Profil
Tomeh
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 lipca 2013, 12:06
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9

Reklama

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Gonzus_1989 » 9 sierpnia 2013, 00:02

że bardzo gwiżdże to na wykończeniu ? heh oczytaj się w temacie troszku a nie sugeruj takich bzdetów
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez arrival » 9 sierpnia 2013, 07:53

Przy zmianie turbo na większe trzeba by jeszcze nowy program zrobić
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez tony065 » 9 sierpnia 2013, 10:21

poza @ pasowało by jeszcze IC zmienić na coś wydajniejszego, bo to maleństwo przed nadkolem na standardowej suszarce z wirusem już wymięka, a co dopiero taka locha jak z ASZ :wink:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Tomeh » 9 sierpnia 2013, 15:10

To ze gwizdze może powinno, aczkolwiek znajomi mają 110 tki i jest cisza .Ale jest dość spory luz na osi wirnika , chodzi do przodu i do tylu mniej więcej jakieś 2-3 mm , może byc taki luz ?

A to nie mogę jeździć na starnym programie przy turbo od ASZ ? Kiedyś w przyszłości mysle o nowym programie ale nie teraz . A chce założyć odrazu większe żeby potem nie robić dwa razy tej samej rzeczy.
Zobacz Profil
Tomeh
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 lipca 2013, 12:06
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Maras2003 » 16 sierpnia 2013, 21:22

Moja gwizdała jak sędzia na meczu piłkarskim, po wymianie łożysk ucichło :)

ASZ to jeszcze nie locha, jest tylko ciut większa od ASV i tylko strona kompresji ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Astin » 17 sierpnia 2013, 13:25

Moja zaczęła gwizdać 500km temu, a tydzień temu się rozsypała w drobny mak. Więc wstrzymałbym się z opiniami, że to bzdety ;)
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Gonzus_1989 » 17 sierpnia 2013, 13:42

..tylko co stwierdzasz pod pojęciem "Gwizdu" jedni na gwizdanie mówią obcieranie ,drudzy na gwizdanie syczenie a trzecia grupa dopiero gwizd nazywa po imieniu . Jaki był powód rozsypania tak na marginesie..
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Maras2003 » 17 sierpnia 2013, 23:05

Moja generalnie cośtam świszczała piszczała, ale delikatnie - normalna praca powietrza rozcinającego się o łopatki.
Po jakimś czasie zauważyłem, że zaczęło gwizdać głośno - przy otwartych szybach w trakcie jazdy, dźwięk odbijający się od pobliskich budynków mógłbym porównywać z gwizdkiem sędziego w środku samochodu. Co dziwne na 2 biegu, po przekroczeniu ok 2000 gwizd znikał, samochód dostawał kopa i jechał normalnie. Na 3 działo się tak w okolicach 1700-1800rpm. Dopóki turbo nie nabrało tempa, to piszczało.
Na luzie nie było takiej tragedii, kumpel mechanik nie stwierdził niczego złego, jednak zmienił zdanie kiedy koło niego przejechałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Astin » 17 sierpnia 2013, 23:17

To było ewidentne gwizdanie, nie jakieś tam syczenie czy obcieranie ;). Podejrzewam, że głównym powodem usterki było przeładowanie, była kilka razy czyszczona, EGR - out, Kat - out, wtryski zregenerowane . Tydzień temu w dniu usterki znowu wpadł mi w notlaufa, zbagatelizowałem sprawę i jechałem dalej. Wyprzedzałem i przy jakichś 3000obr coś strzeliło, moc poszła w zapomnienie, z tyłu biała chmura i turbina zaczęła wydawać taki dźwięk: http://www.youtube.com/watch?v=GFSiMIYATjA

Po rozebraniu turbina zarzygana olejem, wirnik od strony zimnej nie ma już łopatek i lata jak żyd po pustym sklepie wzdłuż i wszerz.
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Gonzus_1989 » 18 sierpnia 2013, 00:26

strasznie się sypią te nasze Gt17 ... nie wiem,moja gwiżdże ..chociaż kopa ma jak należy,ale po oczytanie się to może i lepiej zainwestować w Gtb i bezpieczniej jezdzić... CHociaż obchodzenie sie z turbawką robi w większości robotę moim zdaniem...Jednym gwiżdże 200.000 km drugim 50 i się wysra.. nie ma teorii..
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Astin » 18 sierpnia 2013, 01:32

Teorii nie ma, ale można już przypuszczać że z turbiną coś się dzieje i osobiście po takiej sytuacji, bałbym się jechać autem z gwiżdżącą turbiną gdzieś dalej ;). Ostatnio ją rozbieraliśmy jakieś 2000km temu, jeszcze nie gwizdała, nie było luzów i wirnik w całości. A strzeliła praktycznie z niczego, bo eksploatowana imo była poprawnie - chłodzona, przedmuchiwana itd.

Ps. Zapomniałem dodać, że zaczął też olej znikać, prawdopodobnie turbo go trochę ssało - stąd zapieczona geometria, która przeładowaniami rozsypała mi turbinę ;)
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Gonzus_1989 » 18 sierpnia 2013, 03:26

Astin napisał(a):jechać autem z gwiżdżącą turbiną gdzieś dalej ;))
Czytałem wątek nowych turbin ARL ,użytkownicy piszą że świszcze przy zmiennej geometrii nawet i nowa .Osobiście 10.000km sprawdzałem Turbinke luzów nie było ,przebyłem ok.30.000 na gwiżdżącej . UK-PL , PL-UK ..teraz obecnie jestem w UK leonkiem śmigam na bieżąco dalekie trasy cały czas , gwizdanie było mniejsze w okresie zimowym gdy jest ciepło troszku głośniej gwiżdże(ale na forum pisano również o takich diagnozach ) za 1,5miesiąca zjeżdżam do PL również na gwiżdżącej i raczej nie zapowiada się na wielkie bum. Gwiżdże ,gwizdać będzie t :) co najlepsze po odbyciu odcinka 500km przykładowo w niemczech jak jechałem z PL gwizdanie lekko ustawało...na forach też to pisano że po odbyciu dalekiej trasy gwizd ustaje w minimalnym stopniu..

Chętnie wysłuchałbym opinii jakiegoś forumowicza z większym zapleczem /zasobem wiedzy na temat Turbosprężarek .Prawda jest taka że spekulujemy a w życiu mielismy do czynienia z kilkoma Sprężarkami(pisze o użytkownikach mojego pokroju wiedzy ) .. pozdrawiam
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Astin » 18 sierpnia 2013, 14:01

Z tego co słyszałem, turbiny w 110-tkach są po prostu dość delikatne. Wystarczy fakt, że notlauf jest na porządku dziennym na forum - a zapieczona zmienna geometria imo wynika najczęściej z uszkodzonej turbiny. Co zabawniejsze, mój Leon ma 125kkm przebiegu , wcześniej od nowości w rodzinie był Fiat Stilo 1.9 JTD , który aktualnie ma przebieg 170kkm, w czym 60kkm po programie i turbina wciąż dmucha jak należy.
A gwizdanie u mnie było już dość głośne, faktycznie jakby ktoś dmuchał w gwizdek, nie cichło :D ...
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Tomeh » 19 sierpnia 2013, 16:31

Aktualnie już jestem po wymianie na ASZ i jest cisza. Nie gwiżdże :)
A moje stare turbo miało luz wzdłużny (przód-tył) około 5 mm .

Teraz w przyszłości program i bedzie dobrze :)
Zobacz Profil
Tomeh
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 lipca 2013, 12:06
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez arrival » 21 sierpnia 2013, 10:36

Ile Cię kosztowała wymiana na ASZ? Chodzi mi o części i robociznę.
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Turbo , dopuszczalne luzy lub ewentualna wymiana na ASZ

Postprzez Tomeh » 21 sierpnia 2013, 13:30

Turbina używana 500 zł , przejściówka 80 zł + robota 200 zł.
:wink:
Zobacz Profil
Tomeh
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 lipca 2013, 12:06
Auto: Seat Leon
Silnik: AHF 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości