Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Coś go dusi

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Coś go dusi

Postprzez tomek_lyse » 28 maja 2013, 15:52

na weekend umówiłem się ze znajomym i przełożymy jego przepływke, zastanawiam się czy nie zrobić od razu logów z którejś konkretnej grupy?
W trakcie ogarniania... :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_lyse
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 09:34
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: LEON 1M

Reklama

Re: Coś go dusi

Postprzez Astin » 28 maja 2013, 19:23

Myślę, że logi dynamiczne Grup 003, 011 wystarczą.
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Coś go dusi

Postprzez tomek_lyse » 8 czerwca 2013, 10:59

Ok dzięki :)

-- 8 czerwca 2013, 10:59 --

Witam, nie mogłem zgrać się z kolegą więc zaryzykowałem i kupiłem nowy przepływomierz Boscha i na razie po jakichś 200km nie mam odczucia przyduszania, tak że myślę, że trafnie zdiagnozowaliście moje auto. Dzięki serdecznie za pomoc :)
W trakcie ogarniania... :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_lyse
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 09:34
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: LEON 1M

Re: Coś go dusi

Postprzez Astin » 11 czerwca 2013, 23:04

No i bomba, niech dobrze i bezawaryjnie służy ;) !
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Coś go dusi

Postprzez tomek_lyse » 24 czerwca 2013, 08:02

Niestety powracam do tematu. Ostatnio lapnąłem się z innym autkiem i zacząłem od najniższego biegu go trzymać na obrotach a tu przy czwórce zaczął sie ten sam efekt, który występował wcześniej i musiałem zacząć regulować pedałem gazu żeby zaczął się dalej rozpędzać, ale to już nie było to. Możliwe ze to coś z turbo? dodam, że przypadłość nie zawsze występuje, a najczęściej przy dynamicznym rozpędzaniu od niższych biegów
W trakcie ogarniania... :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_lyse
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 09:34
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: LEON 1M

Re: Coś go dusi

Postprzez Astin » 24 czerwca 2013, 13:17

No cóż trzeba logować dalej, możesz zrobić takie rzeczy którymi można zająć się na parkingu czy przy domu. Tzn. Wyczyścić przepustnicę i EGR, w miarę możliwości możesz postarać się wyczyścić też kolektor dolotowy. Na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc.
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Coś go dusi

Postprzez tomek_lyse » 24 czerwca 2013, 18:36

moje pytanie brzmi. Łatwo jest coś uszkodzić w trakcie demontażu czy czyszczenia?

-- 24 czerwca 2013, 18:36 --

ogólnie dziwna ta jego przypadłość bo niedawno bylem w trasie i kręciłem go troszkę po obrotach i nie było tego problemu. Szedł jak strzała...
W trakcie ogarniania... :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_lyse
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 09:34
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: LEON 1M

Re: Coś go dusi

Postprzez Astin » 24 czerwca 2013, 23:26

Ciężko by było coś uszkodzić, trzeba tylko uważać żeby śrubki nie pospadały bo ciężko je później znaleźć w komorze silnika. Faktycznie jest to dziwne, tym bardziej że po wymianie przepływki problem zniknął, a jeszcze dziwniejszy byłoby to gdyby znowu przepływka nie domagała...
Zobacz Profil
Astin
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 lipca 2012, 15:17
Auto: Seat Leon I

Re: Coś go dusi

Postprzez tomek_lyse » 8 lipca 2013, 08:51

okazało się ze turbo było zapieczone i wcześniej ktoś próbował się do niego dobrać, jedna śruba była urwana i łopatki krzywo przykręcone. Mechanik mi to wszystko ładnie wyczyścił i po skręcał, wyczyścił egr i przepustnice, wymienił kable podciśnieniowe, które już wyglądały podejrzanie. Przy okazji okazało się, że gruszka od zamykania przepustnicy w ogóle się nie rusza więc została wymieniona. Dopiero teraz autko zaczęło jeździć jak powinno. Cały zabieg bez gruszki kosztował 200zł wiec nie tak drogo jak na czyszczenie kilku elementów :)
W trakcie ogarniania... :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_lyse
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 28 lutego 2013, 09:34
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: LEON 1M

Re: Coś go dusi

Postprzez zaba371 » 6 listopada 2013, 20:11

witam a jak leon 110KM sładnie miedzy ok. 2500-3000 to turbo czy przepływka czy moze egr ?
do 2500 idzie normalnie chwile go duzi jakby do 3000 i potem znowu idzie ...
Zobacz Profil
zaba371
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 września 2013, 19:10
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Coś go dusi

Postprzez jędrek » 6 listopada 2013, 20:18

Logi powiedzą wszystko
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Coś go dusi

Postprzez zaba371 » 7 listopada 2013, 20:19

logi .. z tym trochę gorzej ... a bez logów jakieś podejrzenia ?
Zobacz Profil
zaba371
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 września 2013, 19:10
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez bzyniu28 » 7 listopada 2013, 22:03

Bez logów to wróżenie z fusów kolego, może być każdy z elementów, logi to sprecyzują.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaba371 » 8 listopada 2013, 18:02

a z jakiej grupy zrobic logi ? 003 011 ??
Zobacz Profil
zaba371
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 września 2013, 19:10
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 21 grudnia 2013, 16:27

ktos pomoże z diagnoza ? brak mocy od 2300 - 3000 mniej wiecej

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaba371_153326.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaba371_153327.html
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 21 grudnia 2013, 20:35

Dziwne, że brak mocy, bo kierownice w turbosprężarce praktycznie stoją na max. doładowaniu- ponad 2570mbar :!: :!: , N75 nie daje rady zbić ciśnienia, czyść szybko łopatki, bo turbina lada chwila się rozsypie przy takim doładowaniu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 21 grudnia 2013, 20:47

kurcze ale jest wyczuwalny spadek tzn taka pustka w przyspieszaniu
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 21 grudnia 2013, 21:22

Przepływka trochę przycina, ale najpierw zrób tą turbinę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 22 grudnia 2013, 11:56

aha to ładnie ... :/ a do ilu powinna bic turbina :>?
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez kurex » 22 grudnia 2013, 12:08

Obstawiam że zapieczone kierowniczki w turbinie - możesz to sam wyjąc i wyczyścić jak się znasz na rzeczy, lub jeśli nie to oddać do firmy która zajmuję się regeneracją turbosprężarek - tylko że oni naciągną Cię na koszta jeśli chodzi o czyszczenie.

Sam zdemontowałem turbo oddałem znajomemu do czyszczenia (papierek ścierny tam inne preparaty, dokładnie wyczyścił), i puki co śmiga już ładnych parę miesięcy bez jakichkolwiek problemów.

tylko najgorzej jak Ci się główki od śrub pourywają, są tak zahartowane że nic ich nie ruszy - to trzeba gwintować... a gwintować w takim materiale to zgroza..

-- 22 grudnia 2013, 12:08 --

sławek napisał(a):Dziwne, że brak mocy, bo kierownice w turbosprężarce praktycznie stoją na max. doładowaniu- ponad 2570mbar , N75 nie daje rady zbić ciśnienia, czyść szybko łopatki, bo turbina lada chwila się rozsypie przy takim doładowaniu.


Turbina się nie rozsypie, co najwyżej komputer ją wyłączy i będzie jeździł jak Diesel wolnossący, turbina dostaje takiego doładowania że ma wylecieć w kosmos, wtedy komputer dostaje sygnał i odłącza turbosprężarkę aby nie rozsypało Ci się w mak coś, a wtedy na Vag-u powinien pokazać Ci się błąd "Zbyt duże ciśnienie doładowania turbiny, czy też przekroczone ciśnienie doładowania" - oczywiście bez błędu - "Check silnika".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 22 grudnia 2013, 12:18

aha a no będę to robic samemu tzn z kumplem u niego w warsztacie po swietach poszukałem troche manuali i damy rade a zresztą on juz robił to u siebie takze loozik :D a co do przepływki to da sie ja jakos umyc czy wyczyscic ? zeby sie nie przycinała :>?
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 22 grudnia 2013, 13:03

zaboslaw napisał(a):aha to ładnie ... :/ a do ilu powinna bic turbina :>?

Twoja 2029.8 Mbar
kurex napisał(a):Turbina się nie rozsypie, co najwyżej komputer ją wyłączy i będzie jeździł jak Diesel wolnossący, turbina dostaje takiego doładowania że ma wylecieć w kosmos, wtedy komputer dostaje sygnał i odłącza turbosprężarkę aby nie rozsypało Ci się w mak coś, a wtedy na Vag-u powinien pokazać Ci się błąd "Zbyt duże ciśnienie doładowania turbiny, czy też przekroczone ciśnienie doładowania" - oczywiście bez błędu - "Check silnika".

Za mało doświadczenia, za dużo czytania. :-D
Zanim komp zdąży złapać notlauf czyli jak to piszesz- wyłączy turbinę, ta może zrobić bum, sam tak miałem i zresztą nie tylko ja.
Aby złapał notlauf muszą zajść pewne czynniki- czas przeładowania, wartość przeładowania i inne.
Poza tym jak widać na powyższym logu, komp nic nie wyłączył pomimo że turbina ładuje masakryczne dla niej ciśnienie, N75 wysterowany jest na maxa od dołu i na początku w ogóle sobie nie radzi ze zbiciem ciśnienia.
Jazda z zapieczonymi kierownicami prawie zawsze kończy się naprawą turbiny, a często też remontem silnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez kurex » 22 grudnia 2013, 13:11

sławek napisał(a):Za mało doświadczenia, za dużo czytania.


Może i masz rację, ale nie wyssałem sobie tego z palca, ponieważ sam tak miałem w swym ASV; przekraczając daną ilość obr/s wyłączało mi turbo, jeździłem z tym jakiś dłuższy czas bo musiałem sprecyzować przyczynę usterki i jakoś nic mi się nie działo.
Ale wcale nie twierdzę że się mylisz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 22 grudnia 2013, 13:37

Nie mówię, że kłamiesz, teoretycznie tak powinno być.
Mi tez kilka razy wyłączało turbo, jeździłem i nie czyściłem, do czasu aż wybuchło i zmieliło wirnik. :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 22 grudnia 2013, 13:46

sławek napisał(a):Twoja 2029.8 Mbar


umnie tyle a ile powinna ? i co z ta przepływka jeszcze ?

-- 22 grudnia 2013, 13:46 --

a jeszcze co znalazłem w tym filmiku 3;53 zeby sie nie zacinały te łopatki to jakis patent czy tak trzeba robic

-- 22 grudnia 2013, 13:46 --

http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2 ... re=related
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez bzyniu28 » 23 grudnia 2013, 08:54

Po pierwsze Panowie turbina się nie wyłącza :P pracuje bez przerwy tylko przy zmianie podciśnienia zmienia obroty i geometrie łopatek (nie każda rzecz jasna).

zaboslaw napisał(a):
sławek napisał(a):Twoja 2029.8 Mbar


umnie tyle a ile powinna ? i co z ta przepływka jeszcze ?

-- 22 grudnia 2013, 13:46 --

a jeszcze co znalazłem w tym filmiku 3;53 zeby sie nie zacinały te łopatki to jakis patent czy tak trzeba robic

-- 22 grudnia 2013, 13:46 --

http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2 ... re=related


Jeśli chodzi o przepływke kolego to z Twojej wypowiedzi można wywnioskować że nie bardzo wiesz co to jest. Można ją wyczyścić ale jeśli chodzi o jak to nazwałeś "zacinanie", to ona się nie zacina mechanicznie, bo mechanicznych ruchów nawet nie wykonuje.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez kurex » 23 grudnia 2013, 09:01

bzyniu28 napisał(a):Po pierwsze Panowie turbina się nie wyłącza pracuje bez przerwy tylko przy zmianie podciśnienia zmienia obroty i geometrie łopatek (nie każda rzecz jasna).


Tu masz rację, wiemy że pracuje od momentu zapalenia samochodu.
Lecz w momencie gdzie wystąpi tzw. "notlauf" czyli nastąpi przeładowanie ciśnienia, to komputer ją może wyłączyć - czytaj temat od początku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 23 grudnia 2013, 18:38

bzyniu28 napisał(a):eśli chodzi o przepływke kolego to z Twojej wypowiedzi można wywnioskować że nie bardzo wiesz co to jest. Można ją wyczyścić ale jeśli chodzi o jak to nazwałeś "zacinanie", to ona się nie zacina mechanicznie, bo mechanicznych ruchów nawet nie wykonuje.


yyy to tak to nie ja wywnioskowałem ze sie zacina /przycina tylko pare postów wyżej kolega
sławek napisał(a):przez sławek » 21 grudnia 2013, 21:22

Przepływka trochę przycina, ale najpierw zrób tą turbinę.


a co do pojecia o przepływce to w passacie b4 90Km czysciłem takim preparatem i wiem ze to nie mechaniczna czesc tylko elektryczna :D
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 23 grudnia 2013, 19:01

Już rozwijam co autor (czyli ja) :-D miał na myśli- przepływka przycina, czyli tnie paliwo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez bzyniu28 » 24 grudnia 2013, 08:19

Wyczyść kolego turbawkę w pierwszej kolejności.
Zobacz Profil
bzyniu28
Sport
Sport
 
Posty: 240
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 14:40
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 27 grudnia 2013, 18:40

nowe informacje : czy jesli łopatki sa zapieczone to sztanga bedzie hodzic http://zaba371.wrzuta.pl/film/2iJHDICfklb/20131227025 (moj filmik umnie tak chodzi )
i czy jesli odłacze przewod podcisnieniowy od sztangi to wciskajac recznie sztange powinna ciezko ze sprezystujacym oporem sie wciskac ??
ta sztanga naprawde ciezko chodzi jak ja wciskam. Bo z tego co zaobserwowałem to sztanga jest dobra bo trzyma
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Tomuss » 28 grudnia 2013, 00:18

Jeżeli łopatki stoją, to sztanga się nie ruszy. Z filmiku wynika ze chodzi, choć nie widzę czy w pełnym zakresie, napsikaj do gruszki i wężyków podciśnieniowych silikonu w sprayu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 28 grudnia 2013, 00:33

zaboslaw, widać, że nie chodzi w pełnym zakresie, nie kombinuj bo sprawa jest jasna.
Tomuss, taak, silikon na pewno pomoże. :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Tomuss » 28 grudnia 2013, 00:36

sławek, na pewno nie zaszkodzi :P wyjmuj turbo czyść łopaty
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 28 grudnia 2013, 06:52

ahaaa o to mi chodziło zeby potwierdzic czy w pełnym zakresie chodzi :D w poniedziałek działam z turbem a czym dobrze sie zmywa ta sadza nitro benza nafta czy moze jakis rozcienczalnik chloro... kto czym mył :>?
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Tomuss » 28 grudnia 2013, 10:20

Ropa, benzyna i nożyk do tapet idzie elegancko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez sławek » 28 grudnia 2013, 11:04

Za najdalej rok, znowu będziesz czyścić jak sam chcesz to robić. :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 30 grudnia 2013, 16:29

ok juz po czyszczeniu jak logi teraz wygladaja ?
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zaba371_154386.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zaba371_154387.html
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Matin82 » 30 grudnia 2013, 17:10

turbina ok, przepływomierz do czyszczenia lub wymiany
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 30 grudnia 2013, 19:20

do czyszczenia w sensie tym preparatem w aerozolu do przepływek ?
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Matin82 » 30 grudnia 2013, 22:00

tak, najlepiej nim, z braku laku innym izopropanolem / zmywaczem do tarcz hamulcowych.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Coś go dusi

Postprzez fafik1000 » 2 stycznia 2014, 21:52

prosze o pomoc... turbo nie zalacza sie, czy jest to wina zaworka N75 czy moze turbo do czyszczenia... jakis miesiac temu mialem blad 17965 po skanowaniu VCDS, a teraz juz go nie ma... tak jakby sam sie usunal. Zrobilem na dzien dzisiejszy logi statyczne na biegu jalowym lecz jutro postaram sie zrobic i wrzucuc na forum dynamiczne, oto linki:
003: http://vaglog.rtnet.pl/fafik1000_154303.html
011: http://vaglog.rtnet.pl/fafik1000_154305.html
011: http://vaglog.rtnet.pl/fafik1000_154304.html (logowanie z dodaniem gazu do 1400 obrotow- gdy presja przechodzi w tryb OFF wyskakuje ERROR w programie VCDS i nastepuje koniec logowania) dlaczego tak sie dzieje pomocy...

Kolejny problem to szarpanie po odjeciu gazu... wczesniej tego nie bylo... Jaka moze byc tego przyczyna? Prosze o pomoc...

-- 2 stycznia 2014, 21:52 --

zalaczam filmik ruchu sztangi turbiny http://www.youtube.com/watch?v=_Wzlujsq ... e=youtu.be

-- 2 stycznia 2014, 21:52 --

aaaa zapomnialbym jest to model asv 110 konny
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Sony » 2 stycznia 2014, 23:29

sławek napisał(a):Za najdalej rok, znowu będziesz czyścić jak sam chcesz to robić. :wink:
Jak porządnie wyczyścił i z głową to nie będzie musiał. Ja swoje turbo czyściłem własnoręcznie już grubo ponad rok temu i śmiga bez zarzutu :P

fafik1000 napisał(a):(logowanie z dodaniem gazu do 1400 obrotow- gdy presja przechodzi w tryb OFF wyskakuje ERROR w programie VCDS i nastepuje koniec logowania) dlaczego tak sie dzieje pomocy...
Dlatego, że ten log statyczny wykonujemy bez dodawania gazu, w przeciwnym wypadku efekt będzie taki jak u Ciebie.

Sztangę w gruszce masz w porządku, bo to już po logu widać, że jest OK. Martwi mnie jednak log grupy 003, gdyż masz zaniżone wartości przy załączonym EGRze. Możliwe, że łapie Ci gdzieś lewe powietrze układ zasysający.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez kurex » 2 stycznia 2014, 23:37

Po co płacić 300zł czy tam ile za czyszczenie (chyba że wymyślą wymianę jakiejś części aby Cię naciągnąć na koszta) i do tego nie wiadomo czy się przyłożą, jak można to samemu zrobić w miarę mądrze i przynajmniej będziesz wiedział co masz.
Jeżeli oczywiście wiesz jak się do tego zabrać - bo potem ze skręceniem turbo może być trochę zabawy.

Ja zdemontowałem turbo, znajomy wyczyścił za flaszkę i już mam zrobione ponad 10 tyś km bez jakichkolwiek problemów i robię więcej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez fafik1000 » 5 stycznia 2014, 00:53

Aha to juz wiem dlaczego mi wywalalo blad przy logowaniu 011 i dodaniu gazu. Zrobie logi dynamiczne moze wiecej bedzie czytelne z nich, niestety dzis mi sie nie udalo znalezc czasu... Dziekuje "Sony" za szybka odpowiedz. Pozdrawiam

-- 5 stycznia 2014, 00:52 --

Witam ponownie klubowiczow!
Jak wczesniej pisalem ze wstawie logi dynamiczne to wstawiam:
Grupy:003- http://vaglog.rtnet.pl/fafik1000_155029.html
Grupy:011- http://vaglog.rtnet.pl/fafik1000_155028.html

A dzieje sie tak, iz powyzej 3 tys. obrotow nastepuje brak kompletnej mocy zalacza sie kompletna dziura, wogole nie ciagnie... musze sie zatrzymac wylaczyc silnik zeby wrocila moc... a na dodatek wyswietlilo mi kontrolke na stale check engine... nie mialem jak juz sprawdzic jaki to blad dokladnie bo laptop zdechl wiec jutro to zrobie i dodam na forum. Co myslicie o tych logach dynamicznych??? Mozna cokolwiek z nich odczytac???
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez Matin82 » 5 stycznia 2014, 11:26

poczytaj sobie o notlauf, w turbinie nie pracuje zmienna geometria.
Zobacz Profil
Matin82
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 20:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A3, Leon

Re: Coś go dusi

Postprzez kurex » 5 stycznia 2014, 11:40

fafik1000 napisał(a):A dzieje sie tak, iz powyzej 3 tys. obrotow nastepuje brak kompletnej mocy zalacza sie kompletna dziura, wogole nie ciagnie... musze sie zatrzymac wylaczyc silnik zeby wrocila moc...


Miałem tą samą sytuację - musisz wyłączyć motor i odpalić go na nowo, wtedy komputer się resetuje i turbina na nowo działa, jedziesz kawałek znowu turbo przeładowuje; komputer dostaje takie info i odcina turbo żeby nie było nie przyjemności, potem się znowu zatrzymujesz odpalasz na nowo i znowu działa - Możesz się tak bawić w koło macieja :)

Ale jeśli chodzi o to to wyczyść zmienną geo (łopatki).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez zaboslaw » 5 stycznia 2014, 14:38

zeby zresetowas nie trzeba sie zatrzymywac jedziesz na biegu gasisz kluczykiem na biegu i odpadasz wracajac kluczykiem w pozycje zaplonu nie rozruchu ... :D
Zobacz Profil
zaboslaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2 grudnia 2013, 12:07
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez kurex » 5 stycznia 2014, 15:19

zaboslaw napisał(a):zeby zresetowas nie trzeba sie zatrzymywac jedziesz na biegu gasisz kluczykiem na biegu i odpadasz wracajac kluczykiem w pozycje zaplonu nie rozruchu ...


Niech tak zrobi przy 150km/h off-nie się wspomaganie i niech przed nim będzie zakręt ^^.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Coś go dusi

Postprzez fafik1000 » 5 stycznia 2014, 17:14

po skanowaniu progsem VCDS wywala mi taki blad:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Czyli jednoznacznie po logach i po bledzie wskazuje na czyszczenie turbiny???
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości