Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 22 marca 2015, 14:42

Witam wszystkich. Zakładam wątek, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy w sieci. Mianowicie panowie zaraz po odpaleniu po nocy auta z podłączonym vagiem korekty na kanale 013 wyglądają jakby pompki były już padnięte (chyba). Pierwszy (z pamięci) pokazuje coś ok -3,0 drugi ok +2.9 , trzeci podobnie jak drugi a czwarty też wysoko na minusie. Jak sobie chwilke auto popyrta to korekcje się normują do stanu bardzo dobrego bo 1-szy ok -0,02 , 2-gi też coś ok tego, 3-ci ok +0,60 a 4-ty też koło zera może minimalnie się waha. Martwi mnie to bo poza odpaleniem po nocy auto się sprawuje świetnie. Porannemu odpalaniu towarzyszą - poza korekcjami bączek niebieskawy i takie niechętne zapalenie ale za pierwszym razem się udaje. Tak jakby przez ułamek sekundy jeden garnek nie palił a zaraz ok. Proszę o nie usuwanie tematu bo nie znalazłem podobnego, a sprawa jest dla mnie dziwna i chciał bym się dowiedzieć co i jak. Dodam - uszczelniacze na pompkach wymienione, pompki myte w myjce ultradźwiękowej, regulacja zrobiona i przymierzam sie do wymiany wałka rozrządu( delikatnie przytarty już) , popychaczy i może panewek. Proszę o mądre odpowiedzi na temat. :roll:
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Gonzus_1989 » 22 marca 2015, 15:03

Vag Ci prawdy nie powie - maszyna i spr. Miałem przypadek że na Vag-u ideał a w rzeczywistości szroty ! Nie sugeruj się Vag.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 22 marca 2015, 18:55

dodam też,ze bipy na 023 kanale mam wysokie bo nawet i do 70 dochodzą, są cały czas na plusie. Co do tych pompek no to ok, ale z drugiej strony auto potem by się muliło, szarpało albo coś jeszcze innego a tu nic takiego, targa jak szatan. Ktoś jeszcze niech się może wypowie

-- 22 marca 2015, 19:55 --

A panowie ktoś jest pewien czy zmiana synchronizacji wałka rozrządu zmieni wartości bip-ów? Bo tak wysokie bipy znaczą za długą reakcje pompki, czyli jakby wyprzedzić synchro to by było gorzej? A jak opóźnić to by zmalały? Jakoś tak myśle, ale czy dobrze>? Bo już walcze z tym leonem i póki co On wygrywa :-D . Wypowie się ktoś mądry?
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 24 marca 2015, 00:30

Pompki masz do wymiany, jak zmienisz korekcje wroca do normy po odpaleniu.
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 24 marca 2015, 20:31

nikt wiecej nie wypowie sie jeszcze.? bo szczerze to jakos nie wydaje mi sie zeby juz pompki siadly przy takim przebiegu! mial ktos podobnie? napisze cos oprocz tego,ze do wymiany? olej zadne scierwo, przebieg ok 260 max, kopa ma jak szatan i tylko wymiana? moze po wymianie walka rozrzadu cos sie zmieni?
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Kamilczak5006 » 24 marca 2015, 20:38

mogą być do wymiany hydro popychacze + wałek rozrządu
Zobacz Profil
Kamilczak5006
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 maja 2014, 21:16
Auto: Seat Leon I 1.9TDI
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 24 marca 2015, 22:33

Popychacze i walek odpada, nie wiem jakbym musialy byc zniszczone zeby takie bipy wyszly, mozesz uszczelniacze pompek padly? Ich wymiana zawsze daje lepsze korekcje i bipy, moze sprobuj tam poszukac? Sprawdz tez kompresje na kazdym cylindrze, podjedz do mechanika jakiegos i cos bedziesz w stanie wyeliminowac z powyzszych.
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 25 marca 2015, 18:23

gumki byly wymieniane zima. sam nie wiem juz :roll:
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 25 marca 2015, 18:56

Pompki daj do sprawdzenia, ale na bipach 70 to juz powinno czuc w budzie ze cos nie halo chyba ze ci sie wydaje ze jedzie i jest zrywne
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 26 marca 2015, 17:05

ciekaw jestem czy polowa ludzi z takimi nie jezdzi i moze nawet o tym nie wie
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez sławek » 26 marca 2015, 20:15

Pompki powinno się sprawdzać na ciepłym silniku, na zimnym kijowe korekcje i bipy nie muszą świadczyć o złych pompkach, ale o kondycji samego silnika.
Za duże bipy można spróbować zmniejszyć poprzez poprawienie i wyczyszczenie kostek elektrycznych pompowtryskiwaczy (u mnie bipy powróciły do minimum).
Nawet sam olej może powodować takie odpalanie i dymienie jak u Ciebie, zawsze jeździłem na Mobilu super 3000XE 5W30 i było cacy, w tym sezonie zalałem silnik polecanym Valvoline Durablend 5W40 i jest źle- rano spory biały bąk + przez chwilę nierówna praca silnika, w ogóle jakoś gorzej silnik chodzi.
Sprawdź korekcje i bipy na rozgrzanym silniku, jak będą złe, to wtedy martw się o pompki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 26 marca 2015, 21:28

Na bipach 70 to chyba nie kazdy jezdzi :D , a korekcje 3.0 to tez juz nie wesolo
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez sławek » 26 marca 2015, 22:16

Tominator napisał(a):Na bipach 70 to chyba nie kazdy jezdzi :D , a korekcje 3.0 to tez juz nie wesolo

90% użytkowników nie ma nawet pojęcia, że coś takiego istnieje, 5% zlewa to bo np. poza cyferkami auto jest igła, a reszta szuka dziury w całym.
Pokaż mi wzorowe logi dowolnych pompek po odpaleniu np. z rana- praktycznie to standard, że po odpaleniu zimnego silnika logi pompek nie są dobre.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 26 marca 2015, 23:10

Ja po odpaleniu mam bipy do 20 na zimnym, zagrzany do 15stu, seryjne pompki BA, przelatane 270tkm
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 28 marca 2015, 11:39

Eeeee to ja widzę,że użytkownik Tominator to jakiś wyjątek jest, bo jakże piękne ma bipy... Kolega sławek ma racje. ludzie jeżdżą i nawet nie wiedzą,że coś takiego istnieje i zdrowsi są. A człowiek kupił interfejs i teraz głowa boli. Ale dzięki za zainteresowanie tematem. :-D pozdrowionka

-- 28 marca 2015, 12:39 --

A co do korekcji pragnę dodać. Na ciepłym silniku są wręcz wzorowe, bo minimalnie się wahają od zera. A bipy to pracuje nad nimi, bo kupiłem środek do pielęgnacji pompek, zobaczymy co potem pokaże. :mrgreen:
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez sławek » 28 marca 2015, 20:23

Wystarczy np. różnica wartości kompresji na poszczególnych cylindrach i właśnie na zimnym silniku objawi się to bardzo dużymi korekcjami.
U mnie np. rano po odpaleniu korekcje są dosyć wysokie, chwilę pochodzi i są już idealne, i to nie znaczy że pompki niedomagają, bo gdyby tak było hamownia nie wypluła by 190 koni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 28 marca 2015, 21:39

korekcje korekcjami ale bipy pod 70 to co?
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez sławek » 29 marca 2015, 02:00

Bipy to upraszczając tylko elektryka, cytat: "na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu", rzadko wadliwy pompowtryskiwacz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 29 marca 2015, 19:12

zastosowalem srodek do czyszczenia pompek, i o dziwo wszystkie na poziomie ok 30
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez dzojek218 » 29 marca 2015, 21:01

Napisz jakiego środka użyłeś :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Tominator » 29 marca 2015, 21:55

A korekcje tez spadly?
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 31 marca 2015, 19:49

lique moly spulung. poza tym auto rano pali bez zadnych szarpan itp. co mialo wczesniej miejsce zawsze rano. polecam srodek bo nie sciemniam, naprawde pomoglo. moze kosztuje troszke ale przynajmniej pomaga. A dojsc nie potrafilem co z tym odpalaniem rano. pozdro
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Gonzus_1989 » 31 marca 2015, 20:41

Zgadzam sie z Tobą u mnie również widoczna poprawa po zastosowaniu tego środka . Korekty poprawiły się stanowczo .Jednak jest to zabieg na krótką metę po tygodniu powróciły dawki pierwotne jakie były przed zastosowanie Lique.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Jabcok » 1 kwietnia 2015, 17:50

wiec co by zrobic zeby to nie bylo na tydzien tylko na stale? co takiego ten srodek robi,ze poki jest w zbiorniku jest ok a potem dupa?
Zobacz Profil
Jabcok
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24 września 2014, 11:38
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez Hamann » 4 kwietnia 2015, 12:16

Ja sprawdzilbym dokladnie glowice, popychacze, gniazda pompek, polpanewki, walek, kompresje, wiazke pompek, jeszcze raz nowe oringi, ustawic pompki jak trzeba plus synchronizacje. Mozna sie pokusic o sprawdzenie pompek w Nadarzynie. Kumpel w a4 b6 awx ma podobna sytuacje na zimnym silnik przez chwile nie pracuje rowno, bo korekcje wychodza poza zakres i sterownik nie ma mozliwosci regulacji aby wyrownac prace silnika na jalowym. Rowniez moc ma jaka powinien miec. Ale nie robili narazie z tym nic bo ma to gdzies, mozna i tak. Ja osobiscie juz dawno bym rozwiazal problem.
360HP 460NM DIGITUN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hamann
Signo
Signo
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, 23:04
Lokalizacja: Mielec
Auto: Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Ogromne korekty pompowtrysków zaraz po odpaleniu

Postprzez pl_DK » 8 marca 2016, 23:10

w sumie nie wiem gdzie sie podpiac wiec napisze tutaj.

U mnie sprawa wyglada tak: odpadalam arl'a - korekcje na pompkach do 0.3. Wrzucam pierwszy bieg, dodaje nieco gazu, zapala się kontrolka od trakcji, samochod zaczyna chodzic jak czolg, korekcja na pierwszej pompce dochodzi do 3.00 i się zatrzymuje. Samochod szarpie, nie przyspiesza. Wyłaczenie i włączenie silnika daje taki sam efekt, samochod na 1 biegu dostaje minimalnie obciazenia - i znow to samo.

blad na kompie 01314....

-- 4 mar 2016, o 22:16 --

Dodam jeszcze, ze leon kompletnie przeslal kopcic - czasem jak dostał na trójce ostro w palnik to wyrzucil nieco czarnego dymu - teraz nic - jakby cos bylo przypchane.

zachowanie samochodu mozna opisac tak, jakby trakcja bez przerwy chodzila i nie chciala puscic samochodu dalej.

-- 9 mar 2016, o 00:10 --

U mnie sprawa sie rozwiązała, koszt minimalny - instalacja przy pompkach była przypchana. W sumie nie pytałem od czego ;) Nie mniej jednak wałek w porządku, pompki na maszynie wyszły bardzo dobrze, żadna nie leje, nic się z nimi nie dzieje. Nawet jeden z mechaników chce kupić ode mnie leosia :)
Leon TS 2003 150KM
Zobacz Profil
pl_DK
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 24 października 2011, 09:28
Lokalizacja: Rusinów
Auto: Seat Leon ARL


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości