Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 30 maja 2015, 16:40

Witajcie.

Zrobiłem SWAP dolotu do turbiny od filtra powietrza. Mam turbo od AWX i auto ogólnie zestrojone na 152hp.

Pojawił się problem taki, że autko bardzo fajnie jedzie i wkręca się na obroty, ale już na czwartym i piątym biegu turbo przeładowuje. Sprawdziłem Vagiem i geometria chodzi w pełnym zakresie.

Czy winą tego może być oryginalny przepływomierz, który zostawiłem od ALH? Trzeb zmienić na przepływkę od ARL?

Błąd jaki wyskakuje to: 17965 Przekroczona granica doładowania.

Pomożecie? :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Reklama

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez Martinus1985 » 30 maja 2015, 16:59

Skoro zmieniasz dolot na ASZ/ARL to kompletny tzn. górna część puszki filtra powietrza+rura-harmonijka+przepływka+alu rura do turba....
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 30 maja 2015, 17:23

Martinus1985, zmieniłem wszystko co wymieniłeś oprócz przepływomierza, bo nie było w zestawie jaki kupiłem. Wiesz może jaki numer przepływki zastosować?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez Martinus1985 » 30 maja 2015, 17:51

Oj nie pamiętam.
Ale wujek google prawdę powie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 30 maja 2015, 18:00

Ok dzięki za info Martinus1985, :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez korpek » 31 maja 2015, 11:08

Nie musisz zmieniać przepływki, wystarczy zrobić korektę w sofcie linearyzacji maf. Przepływomierz od arl też nie podejdzie bez korekty.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez przemco » 31 maja 2015, 11:12

To ja zapytam co ma wspólnego przepływomierz z błędem przeładowania turbiny ?? przepływka nawet jeśli pokazuje cały czas max wartość przepływu powietrza to turbo pomimo tego powinno pompować ustaloną wartość ciśnienia.... bardziej bym się zainteresował MAP sensorem który pewnie został seryjny a auto ma ponad 150KM.... MAP sensor wsadzić z ARL.... jak się mylę i błędnie myślę niech mnie ktoś poprawi....
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 31 maja 2015, 11:36

korpek, czyli trzeba zapodać w mapie "MAF Linearization" wartości takie jak w mapie z ARL? Mam możliwość zrobić sobie taką korektę i wgrać po odb. Niespecjalnie chce jechać na korektę i płacić 500 zł jak mogę to uczynić sam. Mam orginalny wsad ARL i swój. Czy po zmianie tych wartości na takie jak są w ARL to będzie git ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez przemco » 31 maja 2015, 11:48

jakie masz teraz ustawione ciśnienie doładowania ?? sprawdź logi ile Ci przeładowuje turbina....
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 31 maja 2015, 11:50

przemco, chyba nie wspomniałem, że mam turbo od AWX czyli gt1749va. Zrobię logi. Dla jakiej grupy zrobić logi? 10, 11?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez korpek » 31 maja 2015, 11:53

seryjny map starczy :) yakubo1990 wrzuć oryginalny dolot i zrób logi 001, 003, 008, 011 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 31 maja 2015, 11:58

korpek, jutro porobie logi dynamiczne dla wskazanych grup. Jakbym chciał już na stałe zostawić dolot od ARL to co muszę dokładnie zrobić aby było dobrze? Dodam, że w czerwcu bedzie robiony frontowy intercooler.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez przemco » 31 maja 2015, 12:31

zrób 10 i 11.... jak miałeś robiony program pod nową turbinę to na pewno masz zwiększone ciśnienie doładowania a czujnik ciśnienia podejrzewam seryjny....
porównaj wskazania wymagane z pomierzonymi i będzie wszystko jasne....

-- 31 maja 2015, o 13:31 --

a wężyki podciśnieniowe szczelne ??
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 31 maja 2015, 12:34

przemco, przewody wymieniłem niedawno na nowe. Przeładowanie zaczeło się po zmianie dolotu. Zrobiłem jeszcze adaptację dla grupy 00 . jest lepiej, ale nadal przeładowuje przy około 160 km/h na 5 biegu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez przemco » 31 maja 2015, 12:49

jakie ciśnienie doładowania masz ustawione ?? dodam tylko że wg. mojej wiedzy granicą pomiaru seryjnego MAP sensora w silnikach 90 i 110 HP jest 1,5 bara dlatego w silnikach ARL i chyba ASZ jest inny do 2 bar....
wrzuć logi do podglądu z chęcią zobaczę.... :)
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 31 maja 2015, 13:11

przemco, ide zrobie logidynamiczne 10 i 11. Dodaje jeszcze porównanie map doładowania na orginalnym programie i na tym co mam teraz:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f88e8346b244af.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez przemco » 31 maja 2015, 13:46

program wgrywałeś sam czy tuner jakiś ?? co to za program masz do map ??
na lewej mapce tej po zmianie softu widać że przy 2500 rpm masz pełne ciśnienie doładowania ustawione na 1,45 bara....
.... żółwim tempem do celu....
.... Sociedad Espanola Automoviles de Turismo....
.... 158KM 390Nm....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemco
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 22:13
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 31 maja 2015, 14:13

przemco, dorzucam logi dynamiczne 10 i 11 grupy. Przejechałem około 10km. Autko bardzo dobrze szło ale raz przeładowało: http://sendfile.pl/pokaz/372034---6VlX.html

Program mam robiony przez tunera ale wgrywałem sam. Na programie jeżdżę już 4 miesiące i nic się nie dzieje. Teraz po zmianie dolotu dopiero problem się pojawił z przeładowaniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez korpek » 31 maja 2015, 22:34

Wrzuć seryjny dolot i zrób normalne logi! 3 bieg od 1500rpm do 4500rpm cały czas pedał gazu w podłodze! i każda grupę loguj z osobna. Bo te logi co wrzuciłeś to jakaś tragedia jest..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 2 czerwca 2015, 18:35

korpek, dzięki za poradę. Zmieniłem dolot na oryginalny. Wrzucam logi zrobione tak jak chciałeś :) Zobacz co tam się dzieje:

http://przeklej.org/file/thUXTF/Logs.rar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez Sebool2006 » 2 czerwca 2015, 20:41

To dogadaj się z tatianem "ma" swojego Leona w dieslu na sprzedaż. Przynajmniej z pewnych rąk będzie
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 8 czerwca 2015, 19:05

Zalozylem przeplywkę od Arl i nadal przeladowuje. Macie pomysl jak zrobic korekte MAF?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez Maras2003 » 8 czerwca 2015, 22:15

Miałem podobny problem, wystarczyła leciutka korekta w mapie N75.
Korektę N75 zrobisz tak samo jak MAF i ktoś kto robił program powinien to ogarnąć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 17 czerwca 2015, 20:58

Problem rozwiązany. Okazało się, że przy wymianie wężyka podciśnienia od sterowania geometrią dałem złą średnicę przewodu. Po zastosowaniu takiej jak ma być problem ustał.

Dodatkowo dołożyłem wtryski 0.216 i autko wypluło 163 ps :) Teraz trzeba myśleć o FMIC
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez Martinus1985 » 18 czerwca 2015, 09:29

ALH + 216 i wyszło 163 :boje:

Chciałbym to zobaczyć...
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez yakubo1990 » 18 czerwca 2015, 12:12

Martinus1985, ALH + 216 + turbo AWX + DOLOT ARL + KAT i EGR out + SOFT. Przed wtryskami 216 były 0.205 i było 152ps. Teraz oszczędzam auto, bo trzeba zrobić FMIC i sprzęgło może zaraz polecieć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
yakubo1990
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 9 lipca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 1.9 TDI+
Silnik: ALH 1.9

Re: Problem po SWAPie dolotu ARL do ALH

Postprzez Martinus1985 » 18 czerwca 2015, 19:51

yakubo1990 napisał(a):Martinus1985, ALH + 216 + turbo AWX + DOLOT ARL + KAT i EGR out + SOFT. Przed wtryskami 216 były 0.205 i było 152ps. Teraz oszczędzam auto, bo trzeba zrobić FMIC i sprzęgło może zaraz polecieć.

A spoko... :)
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość