Mam problem ponieważ wywalilo mi check na desce ,po diagnozie komputerem wyszło ze błąd występuje w kolekotrze wydechowym i egr . początku był błąd jedynie egru .postanowiłem go wymienić na uzywke pierburga .przez 50 km było ok az nagle wywalilo po raz kolejny ten błąd i na dodatek doszedł błąd kolektora wydechowego z katalizatorem . Mechanik twierdzi że potrzeba wymienić na nowy egr i nowy katalizator z kolektorem który kosztuje po znizkach jego 900 z hakiem. Czy serio jest potrzeba wymienić to wszystko ? Czy lepiej podjechać do faceta od wydechow . Mam zmieniony układ wydechowy na REMUS . Poradzcie coś koledzy co robić
Musiałbym sprawdzić jeszcze raz te błędy bo niestety ich nie spisalem . To podjade jutro do gościa od wydechow i zapytam co i jak .A wiecie może czemu uchodzi bardzo powoki płyn chłodniczy ? Dolewalem już 2 raz i nie wiem o co chodzi , pod samochodem na kostce nie widać plam nie sprawdzałem dogłębnie pod maską lecz z wydechu nie ma żadnego dymienia , tylko od czasu do czasu jak w każdym samochodzie widzę
Sprawdź dywanik z prawej strony czy nie jest mokry. Może puszcza nagrzewnica. Często lubi też rozszczelnić się chłodnica. Proponuję położyć ci tekturę pod auto na noc i zobaczyć rano czy będzie gdzieś mokra. Masz LPG? Być może parownik jest nieszczelny.
Nie była robiona , mechanik u którego robiłem nie robił , a drugi mechanik jak podłączył komputer to stwierdził że nie trzeba zawsze robić adaptacji. Ja już glupieje bo nie wiem co robic
Chyba w przypadku EGR i jego podmiany, którą wykonałeś, bez kabla KKL się nie obejdzie. Ogólnie tak, w moim przypadku przy każdej ingerencji w EGR (podmiana, czyszczenie) jak nie robiłem adaptacji to prędzej czy później wywalało błąd EGR. Po adaptacji wszystko wracało do normy. Odnośnie kolektora i katalizatora, jeśli masz go uszkodzonego, najlepiej wyciągnij z niego katalizator i powinno pomóc. Błąd się nie pojawi jeśli drugi katalizator będzie sprawny. Ja wywaliłem katalizator wstępny i błędów nie mam, silnik pracuje prawidłowo.
Byłem u gościa powiedział że niema w ogóle katalizatora wstępnego bo jest wybity i zaproponował za 350 zł za katalizator z montażem od BMW 3 litrowego .pchać w to ?
Katalizator możesz całkowicie wyciąć, lub wyciągnąć wkład ze środka. Jeśli masz drugą sondę to polecam emulator kątowy - sam coś takiego zastosowałem i było ok. Jedyna wada to że bez kata jest trochę głośniejszy.
Wkład jest wyciągnięty z tego co mi wiadomo więc musiałbym kupić ten emulator . Teraz pytanie jaki koszt lub prosilbym o jakiś link do aukcji to bym zamówił i kto musiałby to założyć mechanik czy facet od wydechow
Kolego karolbmx44, kombinujesz nie w tym kierunku co trzeba.
1. Przy dobrze wywalonym katalizatorze wstępnym błędów na komputerze nie ma w tym silniku. 2. Zrobiłeś tą adaptację EGR? 3. Przy sprawnym drugim katalizatorze i sondzie, w AZD nie trzeba stosować emulatorów.
Czy katalizator wstępny u Ciebie jest wywalony całkowicie (puszka) czy tylko wkład katalizatora a puszka wraz z sondą Lambda zostały na miejscu?
2.jeszcze nie zrobiłem bo mam zły układ w pracy i nie mam kiedy podjechać :/ Puszka jest lecz gdy facet popukał w nią stwierdził ze za cholerę tam nic w środku nie ma .Wiec równa się z tym ze puszka wraz z sondą została
Rozumiem żę jeśli wyciąłbym ten katalizator wstępny to coś musiałbym wstawić drugiego tylko co ?
Nic, pozostawiasz samą puszkę. Swoją drogą niezły fachowiec, popukał, popatrzył i stwierdził, że nie ma A może jest tylko za wiele go tam nie zostało tak jak w moim przypadku.
Zrób najpierw adaptację EGR, popatrz jak pracują czujniki, Sondy Lambda i wtedy będziesz działał dalej. Puki co szukasz rozwiązania, a w sumie podstaw nie zrobiłeś.
Dobra to podjade do mechanika i niech zrobi ta adaptacje .pokaże mu jak będzie jakiś nieoswiecony w jaki kanał wejść bo też to napisałeś.powiedz tylko jaka temp Max może mieć silnik podczas tej operacji.
EGR chyba do 50 stopni, powyżej adaptacja będzie niemożliwa, natomiast przepustnica 90stopni i adaptacja. Poczytaj na necie o adaptacji, na forum, pełno tego jest.
Dobra to już wiem co robić jak zajade do mechanika i ogarne to ,to dam znać
-- 2 listopada 2015, 10:20 --
Egr zaadaptowany , nie było błędu ale przebiegło pomyślnie wyświetlił się natomiast błąd katalizatora dokładnie to Sprawność katalizatora za mała (bank 1) nieciagly 16804