Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez MrDex » 6 grudnia 2015, 18:59

Witam.
Mam taki problem, że przy tak około 3500 obrotów (5 bieg = 130km/h) wyłącza mi się turbo i więcej nie jedzie.
Gdy zahamuję to turbo nie działa, muszę zgasić i zapalić samochód i z powrotem jest okej.
Samochód Seat Leon 1m 2002r 1.9 TDI ASV (110km).
Podłączyłem pod kompa wyskoczyły takie błędy:
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 012 FK
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  3357
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 03950
           Additional Info: VSSZZZ1MZ2R040490     SEZ7Z0A1204680
3 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
        P1654 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
        P1557 - 35-00 - -
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
        P1672 - 35-00 - -


Z tego co udało mi się w internecie znaleźć to:
18062 - (Uszkodzony czujnik tempreatury i poziomu oleju)
17965 - (Zamienione przewody przyłączeniowe, nie włożone w króćce połączeniowe)
18080 nie znalazłem.
Nie mam czujnika oleju, ten drugi błąd i trzeci co oznaczają?

Dobra, wróćmy do tematu, co z tą turbiną?
Tutaj mam logi
http://vaglog.pl/log_242123.html
http://vaglog.pl/log_242124.html
http://vaglog.pl/log_242125.html
Pomoże mi ktoś? :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MrDex
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 22 maja 2015, 17:54
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez bartoszstce » 6 grudnia 2015, 19:17

Na początek sprawdź wężyki od podciśnień czy nie ma żadnej lewizny.
A ostatni błąd jak dobrze pamiętam to chyba nie załącza się pierwszy bieg wiatraków.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bartoszstce
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 17 lutego 2015, 19:22
Auto: LEON TS +
Silnik: ARL 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez MrDex » 6 grudnia 2015, 19:40

Sparciałe wężyki powymieniałem.
Te wiatraki to jak sprawdzić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MrDex
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 22 maja 2015, 17:54
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez canabisspnc » 9 grudnia 2015, 10:11

U mnie jak odcinało turbo to były błędy przeładowania (notlauf). Wiatrak nawet jak jest zepsuty to myślę że niema to nic do turbiny, ale jak odcina turbo to myślę że bez czyszczenia sie nie obejdzie :D
Podpis niezgodny z regulaminem - Admin
Zobacz Profil
canabisspnc
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 24 czerwca 2012, 19:21
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez Seba1986 » 15 grudnia 2015, 19:09

Panowie przyłącze sie dotematu. U mnie przytrafilo sie kiedys odciecie turbo ale po dluzszej trasie nie pojawilo sie juz znow. Niedawno jednak troche pogonilem Leonka bomialem problem z elektryka i chcialem aku podladowac. Od tej pory slysze dziwny swist i nie jest to ladowanie cisnienia przez turbo, tocos jak by uciekajace powietrze z ukladu turbo lecz autonie traci mocy. Sprawdzilem juz chyba caly uklad dolotowy i wychodzacy od turbo i nic nie widac. Swist jest slyszalny tylko na zapietym biegu i pod obciazeniem dzwieku nie slychac nabiegu jalowym.Macie jakies sugestie??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba1986
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 30 maja 2015, 18:34
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez Brony777 » 18 grudnia 2015, 15:33

Mam to samo w moim ARL-u ale mi wywala błąd i pewnie bez czyszczenia się nie obejdzie :/
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez LucaO » 23 grudnia 2015, 10:05

u mnie było to samo ale po przejechaniu trasy ok 400 KM autostrada 120-180 km/h , turbo zaczeło działać normalnie , raz na jakiś czas dobrze jest przegonić auto oczywiście w granicy rozsądku i nie stwarzając przy tym zagrożenia na drodze :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LucaO
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 25 kwietnia 2014, 10:08
Auto: Seat Leon 1.9 TDi
Silnik: ASV 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez Brony777 » 28 grudnia 2015, 14:21

Dokładnie jak Pisze LucaO też tak zrobiłem i też pomogło ale w zlokalizowaniu usterki :P rura od dolotu przy nadkolu mi pękła na początku nie było słychać jak powietrze ucieka ale gdy dziura się powiększyła (za sprawą przegonienia może) wiedziałem że to nieszczelność i domyślałem się że to będzie walnięta któraś rura po wymianie rury zero problemów z turbo :)
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez kamil-23 » 10 kwietnia 2016, 20:58

Co sądzicie a takim patencie: wyczytałem, że w Passacie B5 też w TDI-ku, koleś odkręcił wydech od turbiny i wstrzyknął przez jakiś wężyk naftę na zapieczone kierownice i je skutecznie rozruszał?
Zobacz Profil
kamil-23
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 17:58
Auto: Seat Toledo
Silnik: ARL 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez [gypsymh] » 11 kwietnia 2016, 06:53

Czy to skuteczna metoda to nie wiem. Natomiast jeśli nagar jest juz sporej grubości to nie sądzę aby usunął go zupełnie. Po jakimś czasie temat powróci. Dodatkowo nafta która niby wlał została w muszli wydechowej.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Wyłączanie turbo = czyszczenie?

Postprzez MARCIN38 » 19 maja 2016, 21:36

Też psikałem od strony gorącej i na jakiś czas pomogło ale ponownie zaczyna zacinać mi się turbina, byłem w zakładzie gdzie regenerują turbiny i za wyczyszczenie chcą 200zł. Powiedział że wszystko wypiaskują, posprawdzają działanie na maszynie. Powiedział że położą powłoke teflonową i turbina pośmiga znowu pare lat.
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości