Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebiesko

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebiesko

Postprzez CB_Aras » 30 września 2016, 00:03

Witam. Chciałbym podzielić się z wami, że udało mi się naprawić niektóre bolącxki mojego auta... Leon Arl

Słabe hamulce - objawiało się tym, że przy awaryjnym hamowaniu przy pierwszym wciśnięciu hamulca abs zadziałał, natomiast przy następnej próbie hamowania ABS już nie działał. To było raczej zwalnianie niż hamowanie. Nie wiem z jaką siłą musiałbym przyłożyć w pedał hamulca. Takie testy były przeprowadzane przy małych predkosciach 40-50 km/h. Abs nawet na mokrej nawierzchni nie chciał działać... :roll:

Cieżki rozruch na zimnym silniku ( na ciepłym bez problemu) - mianowicie rozrusznik kręcił normalnie, jednak jak silnik zaskoczył to jakby nie odrazu palił na wszystkie cylindry. Czasami potrafił zgasnąć! Nawet jak go zgasiłem po 5 sek. i ponownym odpaleniu nie było już takiego problemu...

Po przeczytaniu kilku tematów na ten temat postanowiłem wymienić Pompe Podciśnieniową (pompe vaccum). Wymiana pomogła. Hamulce wróciły, rozruch też się poprawił

Nie wiem czy bład czujnika temp. wody( zwarcie do plusa) nadal jest. Czujnik wymieniony, lecz czytałem, że problem może być w wiązce elektr. Nie mam programu VCDS, a do diagnosty nie bede co chwile jezdził...by 100 zl za kazda pierdołe sprawdzić.

Chmura niebieskiego dymu przy rozruchu- objawiało się tylko na zimnym silniku. Chmura była dość pokaźna. Niebieski dym. Kupiłem preparat do wtrysków STP formuła, jak na razie odpukać nie kopci tak. Ostatnio dolewałem 200 ml oleju na 2000 km.

Zakładając ten temat mam nadzieję, że komuś pomogę w szukaniu przyczyn nieprawidłowego działania w aucie. No chyba, że nic nie wniosłem do tematu to usunąć..
W moim ARL-u mam jeszcze pare problemów m.in notlauf przy 140 km, lekki spadek mocy. Podejrzewam zaworek n75, będe szukał przyczyny...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez mistrzunio » 30 września 2016, 00:06

Notlauf to mogą być zapieczone kierownice w turbo.

Niebieski dym z rana to może być puszająca olej w dolot odma lub turbo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez CB_Aras » 30 września 2016, 00:13

Zobaczymy... Jak będe miał czas to podmienie pierw zaworki, może to coś pomoże. Tak jak pisałem przy 140 km/h pojawia się i muszę wtedy wyłaczyc silnik bo tak to wiadomo, zbiera się gorzej niż SDI :roll:
Zapieczone kierownice to wiekszy problem, bo trzeba wyjać turbo, u mnie w okolicy raczej ciezko z fachowcami od turbo ( bydgoszcz) także trochę się obawiam i mam nadzieję, że to nie to.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez socjopata » 30 września 2016, 08:53

Fajnie by było (o ile masz taką możliwość), gdybyś następnym razem zrobił logi przed i po zastosowaniu STP. Dużo jest w sieci informacji o tym, czy podobnych środkach, ale brak potwierdzonej logami skuteczności ;)
Zobacz Profil
socjopata
Sport
Sport
 
Posty: 253
Dołączył(a): 28 marca 2011, 07:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1P FR
Silnik: BWA 2.0

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez mistrzunio » 30 września 2016, 09:12

Wlewać specyfiki czyszczące pompki do baku średni pomysł, placebo.
Wlewać bezpośrednio na pompki z pominięciem filtra paliwa, ale dodatkowym filtrem na obiegu zamkniętym już trochę lepiej.

Sam tak robiłem, stosowałem lm 2666 i wiele innych. Robiłem logi przed i po. Widać było różnicę/poprawę w vagu, ale na krótki okres. Potem po tygodniu czy tam miesiącu korekcje i bipy wracają do stanu sprzed czyszczenia.

Jak czyścić pompki to chociaż w myjce + nowe oringi. Oczywiście nie zaszkodzi od czasu sobie zalać coś do baku czy na pompki.
Ale jak pompki są już takie średnie to lanie specyfików pomoże jak umarłemu kadziło.

Odnośnie dymienia na niebiesko, jeśli wykluczyłbyś odmę i turbo, to pozostają raczej pompki, ale np. delikatnie dłuższe kręcenie/gaśnięcie sekundę po odpaleniu (wrażenie jakby się zapowietrzał) + niebieski dymek, to mogą być do wymiany uszczelki na pompkach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez chlorek » 30 września 2016, 09:14

socjopata napisał(a):po zastosowaniu STP

socjopata napisał(a):potwierdzonej logami skuteczności

Jaka może być skuteczność?. Efekt placebo, wyczyszcza końcówki tworząc jak by "za suche paliwo", prowadząc do zacierania pompek. Dlatego też nie warto stosować super ulepszaczy do paliwa w dieslu.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez mistrzunio » 30 września 2016, 09:19

Są specyfiki, które wlewa się do baku, zwiększające kaloryczność paliwa. Takie jedyne mogę polecić w celu polepszenia jakości ropy w baku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez socjopata » 3 października 2016, 08:29

chlorek napisał(a):
socjopata napisał(a):potwierdzonej logami skuteczności

Jaka może być skuteczność?. Efekt placebo, wyczyszcza końcówki tworząc jak by "za suche paliwo", prowadząc do zacierania pompek. Dlatego też nie warto stosować super ulepszaczy do paliwa w dieslu.

No właśnie o to mi chodzi, jeśli tego typu środki nie są skuteczne to logi pozostaną bez zmian, ewentualnie będzie mały efektu na +/-. Ale skoro duża część osób posiadających diesle z pompkami radzi lać do baku paliwo premium (sam takie leje), to coś w tych ulepszaczach musi być. Zakładam, że STP czy LM, to taki ulepszacz zastosowany w dużej dawce.
Zobacz Profil
socjopata
Sport
Sport
 
Posty: 253
Dołączył(a): 28 marca 2011, 07:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1P FR
Silnik: BWA 2.0

Re: Pompa vacum - objawy, brak podciśnienia, dymi na niebies

Postprzez chlorek » 3 października 2016, 08:53

socjopata napisał(a): baku paliwo premium (sam takie leje)

Żaden tuner tego nie potwierdzi. Wszystkie paliwa typu verva podnoszą EGT i co gorsze przez te super dodatki, paliwo jest bardziej suche.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości