Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Powietrze w układzie paliwowym

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez lukero-madnes » 1 lipca 2013, 22:24

objawy ? jak jest chłodno to po nocy słabej pali
bąble powietrza idą w ilości nie mniejszej niż u kolegi który nakręcił ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=ExozG3Rj ... e=youtu.be
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez barto128 » 14 sierpnia 2013, 20:11

Witam. Mam ten sam problem co koledzy wyżej... Do wczoraj powietrze w układzie w żaden sposób nie wpływało na jazdę jednak wczoraj po przejechaniu około 15 km samochód zaczął "kangurzyć" a potem wogóle nie wchodził na obroty aż po zatrzymaniu sie całkowicie zgasł. Dodam że po odwróceniu filtra do góry samochód po ponownym odpaleniu wkręcał się na obroty. Co może być przyczyną?

-- 13 sierpnia 2013, 08:25 --

Po wczorajszej walce samóchod ostatecznie odpala i się toczy :) Wymieniłem filtr paliwa razem z zaworkiem, jeden z przewodów paliwowych bo wydawał się podejrzany oraz obejmy na skręcane. Samochód dość długo się odpowietrzał i podczas jazdy próbnej zgasł jeszcze dwa razy i żeby go uruchomć trzeba było dość długo kręcić :? Efekt końcowy jest taki że na desce świeci sie komunikat serwisu a powietrze w przewodzie nadal sporadycznie się pojawia. :-( Brakuje mi już pomysłów gdzie jeszcze szukać przyczyny...

-- 14 sierpnia 2013, 21:11 --

Dzisiaj zrobiłem około 160 km i zaobserwowałem ze przy obrotach powyżej 3k potrafi się "krztusić" :/ Czy wobec powyższego wine za powietrze w układzie może ponosić pompa :roll: ?
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez lisu714 » 26 stycznia 2015, 22:33

Leoo napisał(a):Przyczyn szukaj w nieszczelnych wężyków, możesz mieć uszkodzony zawór zwrotny na filtrze paliwa, do wymiany filtr paliwa , albo złe odpowietrzenie zbiornika.
.Trzeba zacząć od początku. wyeliminować wszystkie możliwości zaczynając od najprostszych i najtańszych metod i części. Sprawdzić opaski na przewodach - dokręcić lub wymienić . Ocenić przewody od pompy do filtra -czy nie są pouszkadzane. Najlepiej kupić przezroczyste i skontrolować czy po zamianie widać będzie powietrze .Po kolei ; wyeliminować połączenie pompy z filtrem . Zamiast filtra podać butelkę z paliwem i wrzucić do niej przewód zasilający i powrotny . Jeśli nie będzie powietrza tzn. ,że pompa działa jak należy. Potem sprawdzić podłączając bezpośrednio pompę wtryskową ze zbiornikiem paliwa, łącząc węże zasilające i powrotne.Jak jest powietrze to trzeba szukać w przewodach paliwowych łączących zbiornik z filtrem . Jeśli nie ma powietrza ,to znaczy ,że problem jest w filtrze paliwa ,który posiada zawór zwrotny z uszczelkami . Zaczynamy od wymiany uszczelek . Takie dwa oringi .Jeśli sytuacja się nie zmienia ,to pozostaje wymiana zaworu zwrotnego , a w dalszej kolejności samego filtra paliwa . I taka uwaga .. trzeba tankować dobre paliwo i nie jeździć na oparach . To nie prawda ,że filtr paliwa wystarcza na kilkanaście tysięcy kilometrów. Miejcie ze sobą w trasie zawsze zapasowy filtr i 1 l ropy do jego zalania . Pozdrawiam :-D
Zobacz Profil
lisu714
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 stycznia 2015, 20:53
Auto: seat toledo
Silnik: AHF 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Marcinxxx » 26 stycznia 2015, 22:45

No bez jaj zeby filtr wozic ze soba :shock: :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez lisu714 » 27 stycznia 2015, 09:46

Marcinxxx napisał(a):No bez jaj zeby filtr wozic ze soba :shock: :mrgreen:
. Piszę ,żeby pomóc. Lepiej go mieć ze sobą jadąc np. na wakacje niż stanąć w połowie drogi w sobotę lub w niedzielę i myśleć co teraz zrobić ? Znam to z autopsji :)
Zobacz Profil
lisu714
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 stycznia 2015, 20:53
Auto: seat toledo
Silnik: AHF 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 7 września 2016, 21:28

Odgrzeje temat. Jak jest w końcu z tym powietrzem:Może wystepować czy nie? czy jezeli wystepuje ma faktycznie negatywny wpływ na pompę(vp), czy wtryskiwacze?
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Maras2003 » 8 września 2016, 00:54

Może występować, praktycznie zawsze występuje.
Pewnie ma jakiś negatywny wpływ (od początku mam, 3,5 roku - zero problemów przez to).
Jest gdzieś nieszczelność, będę czyścił ten wkład w baku w ten weekend - być może to jest przyczyną.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 8 września 2016, 06:39

Maras dziękuje za odp. U mnie tez zauwazyłem powwietrze, wczoraj wymieniłem filtr- zobaczymy czy pomoże.
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez kornat » 8 września 2016, 09:19

Ja z tym walczyłem i czyściłem smoka w baku oraz wymieniłem oring, który się tam znajduje. Taki zabieg pomógł, ale tylko na kilka miesięcy. Z moich obserwacji stwierdzam, że problem leży w zaworku, który jest w smoku i on nie trzyma przez co paliwo się cofa.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 8 września 2016, 12:58

kornat żeby wyczyscic smoka trzeba demontować bak? czy da rade od srodka pod siedzieniem?
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Maras2003 » 8 września 2016, 17:28

kornat, dobra, niech się cofa - gdzieś jest wlot powietrza do układu - nie jestem pewien jak działa ten smok w baku, ale wydaje mi się (mogę się mylić) że obydwa wloty w smoku są umieszczone gdzieśtam nisko, pewnie i na samym dole. Do czego zmierzam - skoro mam full bak paliwa, a wyloty są na samym dole - to mogę sobie te paliwo przetaczać w tą i w drugą - i nie ma prawa znaleźć się w obiegu żadne powietrze, bo obydwa końce układu są zanurzone w paliwie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez kornat » 8 września 2016, 19:04

mk5 napisał(a):kornat żeby wyczyscic smoka trzeba demontować bak? czy da rade od srodka pod siedzieniem?

http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopi ... =18&t=8690
Maras2003, zobacz zdjęcia z linku powyżej gdzie rozbierałem smoka. Jak widać składa się on z dwóch części i jeżeli masz mniej paliwa to są dobre warunki do zaciągania powietrza z baku. Jeżeli zaworek pozostaje w pozycji otwartej to przez niego dostaje się powietrze i wędruje do przeźroczystego wężyka.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 2 października 2016, 20:33

Dzięki wielkie.Świetny manual. Niestety wymiana fitra u mnie nie pomogła.

-- 2 października 2016, 21:33 --

Wymiana zaworka tez nie pomogła, i póki co jestem w plecy 140zł :-( Biorę sie teraz za przewody. W zwązku z tym mam pytanie:Czy ktoś wymieniał oringi(niebieskie) na przewodach zatrzaskowych do filtra paliwa?
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Pavulon87 » 4 października 2016, 21:19

mk5, jak wspominałem w innym temacie mam tak zrobione, ale pęcherzyk powietrza pojawia się cały czas.
Pewnie trzeba by zainteresować się przewodami gdzieś po drodze ze zbiornika.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 5 października 2016, 19:56

Masz rację że gdzieś dalej.Wymieniłem dziś jeden oring na przewodzię doprowadzającym i nadal są pęcherze(wczesniej łatwo się przesuwał, teraz przewód siedzi sztywno). Jutro wymienie na przelewie ..Olałbym sprawę ale marudzi mi rannym odpalaniu, puszcza tez biało-szarego bąka :-(
Niby prosty temat, żaden mechanik nie chce podjąć wyzwania.
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Maras2003 » 5 października 2016, 23:26

Na przelewach myślę że to nie jest duży problem, bo tam jest ciśnienie na +, a nie na -, ale koszt nieduży więc może warto spróbować...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Pavulon87 » 6 października 2016, 07:28

mk5, to raczej też nic nie da. Przelewy robiłem przy okazji wymiany węży podciśnienia na samym początku.
Pęcherzyk jest raz większy, a raz mniejszy. Ale chyba nie było tak, żebym nie miał go wcale :?
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mlynek » 6 października 2016, 08:11

mk5, zamiast zakladac nowy zaworek, trzeba bylo spróbować z filtrem paliwa od Golfa II. Ja mam u siebie taki zamontowany i dodatkowo zaworek przeciw cofaniu sie paliwa. Pęcherzy powietrza jest caly czas w przewodzie, ale tam zawsze bedzie, natomiast jest o niebo lepiej jesli chodzi o pęcherzyki, które ciagnie do pompy. Nie ma ich prawie wcale. Acha, zmienilem tez opaski z tych samozaciskajacych na takie zwykłe na srubowkret.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 6 października 2016, 09:53

Dzięki za odp.Tak,łatwo się nie poddam, teraz spróbuje test butelki, bo wymienianie w ciemno kosztuje. Ile musi pracowac silnik by sie odpowietrzył?
Dzis zapalił ładnie, bez bąka.
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Arekkan » 6 października 2016, 19:05

Witam. Podłączę się do wątku. Mam ASV 2003rok mam go ponad rok i ponad rok walczę z zapowietrzającym się układem paliwowym. Zaworek w filtrze wymieiony, sam filtr już jest trzeci z kolei założony, opaski przy filtrze skręcane a powietrze jest nadal. Mam taki sam pęcherz jak na zdjęciu i samej góry , a gdy odpale lecą duża ilość małych pęcherzyków. :/ Tydzień temu wymieniłem czujnik temperatury paliwa który jest w pompie ponieważ pokazywał -8'C. Po gdy go wymieniłem założyłem nową górną uszczelkę pompy wtryskowej. Pęcherz niestety jako był taki jest. Od przedwczoraj gdy temperatura spadała poniżej 5'C auto po nocy na ciężko odpalić. Tzn kręci wmiare ładnie ale gdy załapie to się trzęsie tak jak jakby nie chodził na wszystkie gary i kopci na biało, biało z niebieskim, jakoś tak. Po kilku kilkunastu sekundach zaczyna normalnie pracować. Czy to też może być spowodowane powietrzem w układzie paliwowym? Pozdrawiam
Zobacz Profil
Arekkan
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20 listopada 2015, 04:48
Lokalizacja: Wdc
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 6 października 2016, 20:22

U mnie pusci bąka, ale po zalapaniu pracuje równo. Kat wtrysku sprawdzałes?
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Arekkan » 7 października 2016, 19:27

Właśnie wydaje mi się za się przetawil, po wymianie tego czujnika ale nie mogłem tego wyświetlić na wykresie, 2pole przed wymianą pokazywali 60-62 teraz jest 40-42 wykres jest na na środku ale blisko górnej lini.

-- 7 października 2016, 19:27 --

Obrazek
Taki teraz jest mój kąt wtrysku na rozgrzanym silniku
Zobacz Profil
Arekkan
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20 listopada 2015, 04:48
Lokalizacja: Wdc
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez mk5 » 7 października 2016, 21:10

Nie pomogę Ci w intrepretacji, z tdi dopiero zaczynam, ale u mnie ustawienie wtrysku pomogło, mechanik który wymieniał rozrzad. to robił.

Zauwazam pewną zalezność, jak jest duży bąbel to gorzej pali, jak nie mały, to dobrze. Nie rozumiem juz tego wszystkiego, od czego zalezy jego wielkosc.
Zobacz Profil
mk5
Sport
Sport
 
Posty: 227
Dołączył(a): 30 czerwca 2016, 22:49
Auto: Leon1
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Arekkan » 8 października 2016, 00:29

Też nie wiem od czego zależy jego wielkość, ale bardzo mnie to irytuje i denerwuje.
Zobacz Profil
Arekkan
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20 listopada 2015, 04:48
Lokalizacja: Wdc
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez kornat » 8 października 2016, 09:34

Zmienił się bo zmieniłeś czujnik temp. paliwa, a kąt wtrysku jest od niego zależny.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Powietrze w układzie paliwowym

Postprzez Arekkan » 8 października 2016, 18:21

ok, dzięki chłopaki za podpowiedź, będę w przyszłym tygodniu go ustawiał.
Zobacz Profil
Arekkan
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 20 listopada 2015, 04:48
Lokalizacja: Wdc
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość