Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Regulacja obrotów biegu jałowego - brak możliwości zmiany

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Regulacja obrotów biegu jałowego - brak możliwości zmiany

Postprzez Trekot » 25 października 2016, 21:54

Witam serdecznie,

Seat Leon 1.9 TDI 90km ALH 2005r.

Zacznę od początku. Przydarzyła mi się kiedyś sytuacja, że samochód nie reagował na pedał gazu i migała kontrolka świec żarowych. Po usilnej próbie naprawienia tego, oddałem auto do mechanika. Ten stwierdził, że potencjometr na pedale gazu jest wytarty w dolnej jego części i dlatego też wywala błąd. Uraczyli mnie szybką naprawą, mianowicie podciągnęli obroty poza ten wytarty zakres w pedale dopóki sobie nie kupie nowego.

Do sedna - teraz chciałbym sam go wymienić i ustawić z powrotem obroty 900 obr/min na biegu jałowym.
Zakupiłem więc pedał gazu, zainstalowałem vagcom'a - po męczarniach z kablem, komunikacją i błędami w końcu działa 8)
Wchodzą w kanał 02 odpowiedzialny za obrotu na biegu jałowym i próbuję regulować, testować wartość która tam widnieje - screen poniżej

Obrazek

Regulacja ogólnie działa, tylko nie mogę zejść poniżej wartości 32743 ponieważ nie da się zapisać, a jak widać obroty są dość wysokie.

1.Wie ktoś może jaki jest zakres możliwości takich regulacji, może już mniejszej wartości nie przyjmuje vag ?
2. Zastanawia mnie fakt tych wysokich ustawionych obrotów, z tego co poczytałem w necie, za pomoca vaga aż tak wysoko się ustawić nie da, zatem czy możliwe jest to, że po prostu został podciągnięty sam pedał, a nie obroty w kompie ?
3. Znalazłem instrukcję jak zmieniać oborty za pomocą kanału 06 - niestety nie mam do niego dostępu, w okienkach error tylko występuje. Ktoś coś więcej się orientuje na temat kanału 06 ?
4. W jaki inny jeszcze sposób (programowy bądź mechaniczny) mogli podciągnąć tak obroty ? Pytam, bo będę wiedział gdzie szukać.
5.Jeśli już będę miał nowy pedał gazu to mogę go po prostu podmienić i zobaczyć co się stanie na zasadzie - spadły to fajnie działa, nie spadły to szukamy jak zmniejszyć ? Nie chce jakiejś gafy popełnić, że podmienię pedał wywali mi błąd i nie dojadę nawet do warsztatu.

Liczę na jakieś sugestie jak oni to podciągnęli, co zrobić i czy wgl zabierać się za to samemu czy znów oddać do mechanika :?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Trekot
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27 maja 2015, 13:05
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Reklama

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego - brak możliwości zmian

Postprzez Pavulon87 » 26 października 2016, 19:43

Nie próbowałem regulacji vag'iem, ale większe pole do popisu daje edycja map silnika.
Co do vag'a cytat z innej strony:
8. Minimum value accepted is 32743, which equates to 882 RPM's.
9. Maximum value is 32803 which equals 945 RPM's.

Nawet przy niecałych 5% wciśnięcia pedału gazu raczej coś więcej jest zadziałane.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości