Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Kończący się dwumas?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Kończący się dwumas?

Postprzez lezbron » 30 grudnia 2016, 20:48

Witam.

Ostatnio zrobiłem trasę 1200km i na drugi dzień po powrocie do domu gdy odpalam auto to słychać lekkie stukanie. Gdy gaszę silnik dzwięk ten też występuje.

Dodam, ze jak wcisnę sprzęgło to dzwięk dalej jest. Zauważyłem dzisiaj, że pojawienie się stukania zależy też od tego pod jakim kontem stoi auto, jak stoi pod górkę to stukanie jest większa, natomiast jak stoi z górki to generalnie nic nie stuka i nie puka.

Wszystkie biegi wchodzą normalnie nie ma z tym żadnego problemu.

Autko to Leon 1m 1.9TDI seria 150km + program ok. 195km.

Czy objawy wskazują na padający dwumas?
Zobacz Profil
lezbron
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 lipca 2015, 10:10
Auto: Leon Supercopa
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Kończący się dwumas?

Postprzez krytdi » 30 grudnia 2016, 22:10

Tak
1.9tdi ASV:Turbo ASZ+Sprzegło g60+Pompa 11+Wtryski 216+Wałek 38E+Fmic=?Km i ?Nm
Zobacz Profil
krytdi
Sport
Sport
 
Posty: 223
Dołączył(a): 13 marca 2016, 09:22
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kończący się dwumas?

Postprzez HQ-Automotive » 5 stycznia 2017, 14:41

A czy podczas delikatnego ruszania z miejsca też słyszysz charkterystyczny stuk i metaliczny dźwięk? Jeżeli tak to może być oznaka padajacej dwumasy, warto sprawdzić aby potem usterka nei zaskoczyła Cie gdzieś na trasie.
Zobacz Profil
HQ-Automotive
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 stycznia 2017, 14:33
Auto: ---Seat Toledo II
Silnik: TDI pompa VP

Re: Kończący się dwumas?

Postprzez wesol » 5 stycznia 2017, 14:55

Znane sa przypadki ze dwumas sie rozlecial i sprezyna rozwalila dzwon skrzyni. Tak wiec to nieco niebezpieczny element. Dwumas w arl jest taki sam jak dwumas w asz w np golfie leonie oraz w 115 konnym auy w sharanie. Natomiast sharan 130 i 150 konny ma juz dwumas najmocniejszy z dostepnych na rynku. Jednak i tego nie polecam bo mialem w swoim sharanie seryjnym 115 konnym bo niemiec mial wymieniony w aso. I tak juz wyczuwalem ze nie jest pierwszej mlodosci i po programie z wieksza turbina na 160 koni. Pare startow zrobilem z kreski i sie skonczyl. Nie szlo biegow wrzucic. Jeszcze pare wymian sam zrobilem na inne dwumasy i czwartym razem zalozylem jednomas valeo. Jak tylko odpalilem auto to juz ze sluchu wiedzialem ze jest rewelacja. Polowe dzwiekow mniej. Dwumas wytwarza szumy zgrzyty nawet nowy male ale sa. Odpowietrzylem sprzeglo i jazda na testa. Nie moglem wyjsc z podziwu. Tylko pierwsze 200 km i takie drobne upalania tarcza sie usluzgiwala na poerwszych biegach. Potem juz rewelacja byla. Teraz na 444 Nm nie ma szansy by zlapac uslizg nawet z przyczepka zaladowana drewnem.
Dwumas ma kilka rodzajow uszkodzen od luzow ze sie obijaja obie masy po przesuwaniu sie mas ze nie sa w osi obrotu a symetrii po luzy po luku na tych sprezynach tlumiacych. W garazu gdzies tam mam jeszcze jakies dwumasy z asz btb.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości