przez Oracle » 29 sierpnia 2019, 14:15
Należy jedynie założyć odpowiedni klucz (najlepiej oczkowy) na nakrętkę mocująca koło napinacza i przekręcić to (całość) w prawo (napinacz, a raczej jego koło odchyli się luzując pasek) - trzeba do tego użyć sporej siły, toteż nieuświadomieni mogą uznać to za niewykonalne. W celu ułatwienia montażu nowego paska w napinaczu jest otwór, w który po obróceniu można włożyć cienki bolec (około 4mm średnicy - o ile pamiętam, czyli np. gwóźdź, wiertło, śrubę, itp.), co utrzyma napinacz w pozycji dogodnej do założenia nowego paska (taki bolec jest zawsze włożony w nowym napinaczu).
***Napinacza oczywiście nie trzeba odkręcać do operacji wymiany paska. W razie jednak potrzeby da się to zrobić od tyłu, czyli dostęp do jego śruby mocującej jest od strony kolektora wydechowego (należy zdjąć blaszaną osłonę i użyć długiej przedłużki do klucza nasadowego).***