Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

turbo-regeneracja czy używane

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

turbo-regeneracja czy używane

Postprzez ero » 24 lutego 2007, 18:41

witam, auto nie ma pełnej mocy i zdarza się tryb awaryjny przy butowaniu więc przeczyściłem N75 i rozruszałem kierownice (z 0,5 na 1.5 cm choć nadal ruch jest skokowy), zauważyłem że turbina jest zawalona olejem (przebieg 140 tys.). I stąd moje pytania:
1. czy to już koniec turbinki a jezeli tak to czy opłaca się ją regenerować ( ile pojeżdzę po regeneracji - koszt około 600). Czy lepiej kupić używkę za podobne pieniądze.
2. Czy po włożeniu turbiny od ARL mozna jeżdzić na ori sofcie? Z postów które odnalazłem wynika że po włożeniu większej turbiny należy zrobić soft i wymienić IC a to koszty koło 3000.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
ero
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 października 2006, 16:18
Lokalizacja: łódź
Auto: leon ASV TS look

Reklama

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Tonny S » 24 lutego 2007, 19:30

ero, nowe.

ero napisał(a):Z postów które odnalazłem wynika że po włożeniu większej turbiny należy zrobić soft i wymienić IC a to koszty koło 3000.
Chcesz przyoszczedzic i nie planujesz wiekszych modow wsadz turbo z ASZ bez FMIC - wynik bedzie podobny jedynie bedzie szybciej puchl ! na hamowni wyjdzie podobny wynik ;-) 3-5KM roznicy

Na seryjnym sofcie mozna smigac ale do 2500 obr nic nie bedzie sie dziac - nalezy zrobic softa.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez ero » 24 lutego 2007, 20:34

dzięki, a pierwsze pytanko- regenerować, kupić używkę czy wyłożyć 1500 na nówkę?
Zobacz Profil
ero
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 października 2006, 16:18
Lokalizacja: łódź
Auto: leon ASV TS look

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Cotic » 24 lutego 2007, 20:46

Mozesz regenerować ale nie w Polsce.
Akurat regenerowałem w moim BMW 2.0d i sie nie długo nacieszyłem...bo po 2000km znów siadła podczas podrózy. I niestety nikt nie da gwarancji na regeneracje w Polsce.
Radze kupic odrazu nową - wiem co mówie :?
S5 Sportback V6T

Kiedyś: Leon FR 2.0TFSI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cotic
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 30 grudnia 2006, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi S5 Sportback

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez PatTDI » 24 lutego 2007, 21:47

Cotic napisał(a):Mozesz regenerować ale nie w Polsce.
Akurat regenerowałem w moim BMW 2.0d i sie nie długo nacieszyłem...bo po 2000km znów siadła podczas podrózy. I niestety nikt nie da gwarancji na regeneracje w Polsce.
Radze kupic odrazu nową - wiem co mówie :?


Apropo regeneracji i gwarancji to nie masz racji.
Firma Turbotec z Jaworzna daje gwarancje na sprezarki regenerowane.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Cotic » 24 lutego 2007, 22:02

No to w takim razie powodzenia :wink:
S5 Sportback V6T

Kiedyś: Leon FR 2.0TFSI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cotic
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 30 grudnia 2006, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi S5 Sportback

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez ero » 24 lutego 2007, 23:16

sprawdziłem turbotec z jaworzna w necie i z tego co ludzie piszą jest ok ale koszt regeneracji będzie koło 1000, znalazłem oferty regeneracji za 600 - czy jest aż taka różnica w jakości roboty? (Nie dziwcie się pytaniu bo nie mam pojęcia jak praktycznie wygląda regeneracja turbiny)
Zobacz Profil
ero
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 października 2006, 16:18
Lokalizacja: łódź
Auto: leon ASV TS look

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Tonny S » 24 lutego 2007, 23:20

ero napisał(a):czy jest aż taka różnica w jakości roboty?


Ogromna za 600 robia cie w chu.... za 1000 myslisz ze zrobili cie mnej w chu....
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez ero » 24 lutego 2007, 23:21

za ile realnie można kupić sprawną turbinkę z ASZ lub ARL, bo nie bardzo wierzę w takie oferty
http://moto.allegro.pl/item165882415_tu ... i_130.html
Zobacz Profil
ero
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 października 2006, 16:18
Lokalizacja: łódź
Auto: leon ASV TS look

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Maniek » 24 lutego 2007, 23:49

Mój kuzyn, wrzucił regeneroawaną, na którą dostał roczną gwarancję pisemną. Przelatał już 12000 tyś, i jest wszystko ok. Dał za ną po oddaniu starej 1100 zł, plus wymiana.
Zobacz Profil
Maniek
 

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez KoLoS » 25 lutego 2007, 08:52

W poprzednim aucie regenerowałem turbine w firmie Regsonik. Praktycznie po regeneracji ze starej turbiny została tylko obudowa, bo cała reszta się do niczego nie nadawała. Przejechałem na tej regenerowanej ponad 30tyś i wszystko było OK, później rozstałem się z autem.
Zdecydowałem się na regeneracje w tej firmie ponieważ znajomy oddaje tam do regeneracji turbiny ze swoich ciężarówek i nigdy nie miał problemów po takim zabiegu, a jego auta raczej tłuką dużo większe przebiegi.
Z tego co kojarze to firma daje gwarancje.
Co do ceny to nie wiem ile sobie zażyczą, ja miałem wielce promocyjną ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KoLoS
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 08:06
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: ARL+

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez grzybek » 26 lutego 2007, 21:00

ero zadzwon TUTAJ

POLECAM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez ero » 26 lutego 2007, 22:16

sprawdziłem już allegro, tylko mam wrażenie że kupię turbinę w takim samym stanie jak moja tylko ładnie wypiaskowaną i w efekcie będę 500 w plecy z niesprawą turbiną.[/code]
Zobacz Profil
ero
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 3 października 2006, 16:18
Lokalizacja: łódź
Auto: leon ASV TS look

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez grzybek » 26 lutego 2007, 22:36

zycie.......

u goscia ktory Ci wyslalem pare osob juz kupilo i nie narzeka...
znajomy ma od niego turbawke w passacie uzywke i jezdzi juz ponad rok. zadowolony.

nigdy Ci nikt na uzywke nie da wiecej gwarancji..... wiec zdecydowac musisz sam
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez przemek_raq » 2 marca 2007, 11:13

spróbuj ją rozebrać i dokładnie wyczyścić, skoro masz wydawać kasę na regenerację czy nową nie zaszkodzi spróbować, tu jest opisane co i jak

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

Pozdrawiam
Zobacz Profil
przemek_raq
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 1 marca 2007, 20:53
Lokalizacja: Poznań (Konin)
Auto: Leon 1.9 TDI 110 kM

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez wiesgaj » 30 kwietnia 2008, 17:54

A ma może ktoś po polsku
Zobacz Profil
wiesgaj
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 21 lutego 2008, 20:05
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: A3

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez rutek-wat » 30 kwietnia 2008, 18:27

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez CzarnaNiunia29! » 3 maja 2008, 09:26

też myślę nad wymianą turbiny i szukam dobrego fachowca. Albo regenerowana albo nowka albo troszke używana przez kogoś. Myślę że od 150KM np. CUPRY będzie pasować i nie trzeba tam żadnych przeróbek dokonywać?wchodzi bez problemów?
Lubisz Tuning - musisz się liczyć z tym, że bedziesz zawsze inwestować czas, pieniądze, i całego siebie....... ale zbliża się lato.....hm.... gorące Słońce,maska i miła księżniczka z bajki na masce.... :) jak na początek nieźle...
Zobacz Profil
CzarnaNiunia29!
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 kwietnia 2008, 18:59
Lokalizacja: Katowice
Auto: Seat Leon

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez marexi » 3 maja 2008, 10:28

CzarnaNiunia29!, nie jest to P&P ale jak troche pokombinujesz to wejdzie, zalezy od Twojego auta jakie dokladnie masz:)
TS LooK jUz JeSt:)BMW 730D hostoria wymyslona...?
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Kozak » 3 maja 2008, 10:31

CzarnaNiunia29!, poczytaj trochę forum a bedziesz wiedzieć że nie ma czegoś takiego jak 150 KM CUPRA , jeśli już to 150 KM ARL , juz któryś raz piszesz o tym samym :nonono:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez mjudu » 4 maja 2008, 12:42

Tonny S pisales tak:

[/quote] Chcesz przyoszczedzic i nie planujesz wiekszych modow wsadz turbo z ASZ bez FMIC - wynik bedzie podobny jedynie bedzie szybciej puchl ! na hamowni wyjdzie podobny wynik ;-) 3-5KM roznicy

Na seryjnym sofcie mozna smigac ale do 2500 obr nic nie bedzie sie dziac - nalezy zrobic softa.[/quote]

O co chodzi z tym puchniecie, i smiganiem do 2500 obr. Czy chodzi o to ze bedzie mniejszy zakres krecenia i po przekroczeniu jakis tam odbroow nie bedzie juz ciagnal
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mjudu
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 6 października 2007, 21:46
Lokalizacja: kolo krosna
Auto: seat leon asv

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Sammael » 4 maja 2008, 12:53

O co chodzi z tym puchniecie

Będzie dostawał gorące powietrze do silnika przez co zwłaszcza w ciepłe dni spadną osiągi. Zwiększenie doładowania to lepsze sprężanie powietrza niestety przy tej operacji powietrze silnie się nagrzewa dlatego stosowane są wydajne intercoolery aby przed trafieniem do cylindrów odpowiednio je wychłodzić tak aby dostarczyć jak najwięcej cząsteczek tlenu do komory spalania w jednym cyklu.
mjudu napisał(a):smiganiem do 2500 obr

Większe turbo a komputer nie będzie wystrojony do pracy z takim.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez mjudu » 4 maja 2008, 13:01

czyli rozumiem ze ten IC z ASV nie jest na tyle wydajny, a nie mozna doprowadzic do tego IC jakos wiecej powietrz-bo on jest zabudowany, czy raczej nic to nie da
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mjudu
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 6 października 2007, 21:46
Lokalizacja: kolo krosna
Auto: seat leon asv

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Sammael » 4 maja 2008, 13:18

mjudu napisał(a):IC z ASV nie jest na tyle wydajny

Jest żałosny ;-) nawet na samym programie w ciepły dzień nie daje rady. U mnie temperatury w dolocie były po 50-60 stopni, niektórzy na nim dobijają do 80.
mjudu napisał(a):nie mozna doprowadzic do tego IC jakos wiecej powietrz

Jedynie kratka w nadkolu - poszukaj na forum. Ale to nie jest żadne rozwiązanie przy wymianie turbo na większe i tak będzie piekiełko w dolocie, mniejsze bo mniejsze ale piekiełko. On jest po prostu za mały żeby wychłodzić duże masy powietrza, do tego dochodzi jego kiepskie umiejscowienie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez Steve » 8 stycznia 2009, 15:24

witam

wy tu tak gdybacie kiedy wymienic, czy juz jest zuzyte a moze mi ktos podac jakie cisnienie dolodowania powinna miec turbina w silniku ASV i jaki spadek tego doladowania jest w normie. kupilem sobie wlasnie takiego leona rok 2004 i chce wiedziec czy musze sie tym martwic. a wiem ze vagiem sprawde cisnienie doladowania.

pozdrawiam
Zobacz Profil
Steve
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 17 listopada 2008, 21:50
Lokalizacja: Bytom
Auto: ASV

Re: turbo-regeneracja czy używane

Postprzez sm00th » 9 stycznia 2009, 13:24

z tego co zauwazylem uzywajac vag-coma tam od razu masz podane przedzial wartosci w jakich powinien miescic sie dany pomiar

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 ]
z tego co zauwazylem uzywajac vag-coma tam od razu masz podane przedzial wartosci w jakich powinny miescic sie wartosci pomiarow
Obrazek
AHF+ by MR-Motors 140@309
Zobacz Profil
sm00th
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 17 grudnia 2007, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości