Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Seatowi grozi likwidacja?

niusy z życia klubu i wszystko co jest z nim związane -> powiazane z portalem !

Moderator: Moderator LC Team

Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Amilo » 14 maja 2010, 15:44

110 mln euro straty po pierwszym kwartale. Powodów do zadowolenia nie ma koncern Volkswagena, będący właścicielem Seata. W pierwszym kwartale hiszpańska marka przyniosła niemieckiemu gigantowi straty wysokości 110 mln euro.

[center]Obrazek[/center]

Mizerna sprzedaż aut hiszpańskiej marki, która w 2009 r. osiągnęła zaledwie 336 tys. aut, w 2010 jeszcze bardziej spadnie - nawet do 280 tys. egzemplarzy. Z tego powodu utrzymanie fabryki w Martorell przystosowanej do produkcji 500 tys. aut rocznie jest nieopłacalne, dlatego szef Seata - James Muir przedstawił 5-letni plan restrukturyzacji firmy. Jednym z jego założeń jest rozpoczęcie w 2011 r. produkcji w hiszpańskich zakładach modelu Audi Q3, który powstawałby w liczbie 80 tys. egzemplarzy rocznie. Nie ujawniono natomiast, czy plan zakłada zwolnienia pracowników lub tymczasowe zawieszenie produkcji.

Zamiar przywrócenia rentowności fabryki Seata jest o tyle poważną sprawą, że jeśli się nie powiedzie, Volkswagen być może będzie musiał zlikwidować hiszpańską markę.

Źródło: Autokrata.pl
Pozdrawiam,
Amilo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Amilo
Sport
Sport
 
Posty: 324
Dołączył(a): 12 września 2007, 02:06
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: CUPRA ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez colin23 » 14 maja 2010, 16:43

Niech ceny samochodów obniżą to może wzrośnie sprzedaż. A jak nie to przyjdzie Chińczyk i wykupi Seata :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Mistic » 14 maja 2010, 16:59

A może zrzutka forumowa na kupno SEATA :hahaha: ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mistic
TopSport
TopSport
 
Posty: 1163
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 13:15
Lokalizacja: CZ-WA /W-W
Auto: Leon

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez konstant » 14 maja 2010, 20:52

Nie dziwie sie skoro pol forum juz sie przesiadlo na 0000 :P
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Szczepek » 14 maja 2010, 20:57

skoro koncern VW promuje swoją markę ponad seata no to niestety, coś za coś.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Szczepek
Cupra
Cupra
 
Posty: 3262
Dołączył(a): 20 listopada 2007, 19:34
Lokalizacja: Kielce
Auto: RedBull

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Sammael » 15 maja 2010, 00:04

Szczepek napisał(a):skoro koncern VW promuje swoją markę ponad seata no to niestety, coś za coś.

skoro seat projektuje samochody jakie projektuje no to... sorry

Chyba VW nie narzuca SEATowi używania najgorszych z możliwych materiałów... :hmmm:
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez noktoto » 15 maja 2010, 21:51

Sammael napisał(a):Chyba VW nie narzuca SEATowi używania najgorszych z możliwych materiałów...

No właśnie w tym jest problem, że narzuca. SEATy mają być zauważalnie gorzej wykończone niż samochody VW (o Audi nie mówiąc) bo są od nich niżej w hierarchii VAG. Golf 4, 1M i Poprzednie A3 miały wnętrza wykonane na podobnym poziomie i to się najwyraźniej komuś nie spodobało. Zarówno Golf V jak i (szczególnie) 1P wyraźnie odstają po tym względem od nowego A3, a także od swoich poprzedników.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Sammael » 16 maja 2010, 00:01

noktoto napisał(a):
Sammael napisał(a):Chyba VW nie narzuca SEATowi używania najgorszych z możliwych materiałów...

No właśnie w tym jest problem, że narzuca. SEATy mają być zauważalnie gorzej wykończone niż samochody VW (o Audi nie mówiąc) bo są od nich niżej w hierarchii VAG. Golf 4, 1M i Poprzednie A3 miały wnętrza wykonane na podobnym poziomie i to się najwyraźniej komuś nie spodobało. Zarówno Golf V jak i (szczególnie) 1P wyraźnie odstają po tym względem od nowego A3, a także od swoich poprzedników.


Z punktu widzenia spiskowej teorii dziejów to fajnie jest tak powiedzieć...
Z punktu widzenia ekonomii, marketingu i zysków ogromnego koncernu - raczej takie twierdzenie jest wyssane z palca. Jasne, nie jestem członkiem zarządu VW A.G. i mam mizerną wiedzę o polityce tej firmy ale na zdrowy rozum, nikt nie kupuje jakieś dupiatej hiszpańskiej firemki, robi z niej poważnego konkurenta dla innych marek (opla, renówki) a potem strzela sobie w stopę i zamiast sprzedać taką firmę (jeśli nie widzi się potrzeby jej dalszego posiadania) to robi się wszystko żeby ją zatopić i żeby przysparzała koncernowi straty? no sorrka, gdzie byłby w tym sens?

Napisałeś, o GV, 1P. Ponieważ mam okazję siedzieć i oglądać różne auta z koncernu, pozwolę sobie zabrać głos - ekspertem nie jestem, bardziej świadomym użytkownikiem.
Wybierzmy Audi S3, VW Golfa 5 GTI, Skode Octavie RS i Seata Leona FR 1P, jedno z tych aut użytkuję na co dzień a resztę znam, widziałem, siedziałem, dotykałem materiałów we wnętrzu.

Postaram się być obiektywny, chociaż ciężko no ale też trudno się nie zgodzić, że liderem w dziedzinie wykonania jest S3, z resztą audi w koncernie z definicji ma być autem klasy premium, nieważne czy to małe gówienko w stylu nowego A1 czy ogromny SUV Q7 czy limuzyna A8. W każdym, wszystko jest robione tak, żebyś czuł się lepiej, żebyś czuł przywiązanie do swojego auta, miał świadomość, że to nie tylko kawałek blachy, który masz się przemieścić z punktu A do punktu B. Jasne, tutaj też zdarzają się buble - np. w moim S3 namiętnie trzeszczy jeden plastik, z tego co zaobserwowałem w innym 8P również trzeszczy ten sam - w okolicach tunelu środkowego. Ja to zrobię, żeby nie trzeszczał, mimo wszystko pokazuje, że i w segmencie premium zdarzają się buble.

GolfV GTI - Golf, jaki jest, każdy widzi. Wersja GTI cechuje się paroma fajnymi dodatkami i wstawkami - no ale poruszam tutaj właśnie takie modele więc wymienianie ich nie ma sensu. Deska, plastiki są gorsze niż w S3 ale nie na tyle, że źle bym się tam czuł. To co ma być obszyte, dobrze wykończone takie jest. Bez polotu, ale daje FUN, nie czujesz się jakbyś jechał tarpanem. VW jednak widać, że mniejsze modele (np. golf) ustępują jakością wykonania większym (Touareg, Pheaton czy chociażby Passat - imho bardzo fajnie zrobione auto)

Wielkim czarnym koniem jest OctaviaRS - która przyznaje szczerze wywarła na mnie ogromne wrażenie. Jeszcze niedawno Skoda produkowała auta dla emerytów i powiedzmy sobie szczerze wykonane solidnie ale bez większego szału. Moim zwyczajem, pomacałem deskę rozdzielczą, postukałem w plastiki drzwi, sprawdziłem jak amortyzują rączki dachowe - czy delikatnie opadają na dach, świetne imho fotele, długa lista wyposażenia i przystępna cena. Dodatkowo, mimo, że to RS -trylion schowków !! W tej materii moja eSka poszła się schować daleko za las a golf troche bliżej ale również się zarumienił. Owszem kupując takie S3, nie myślałem o tym czy będę miał gdzie schować mój kapelusz a gdzie miętuski na odświeżenie oddechu ale... ale... Hasło reklamowe skody "przemyślane rozwiązania" jest na prawdę na miejscu.
Nadal octa jest tatusiowozem ale RSka - wcale bym się nie wstydził nią poruszać a wyposażenie i jakość postawiłbym nawet wyżej niż w GTI jedynie czego skodzie brakuje to prestiżu. Znaczek Skody na masce robi średnią robotę... ale widać, że skoda robi wszystko co w jej mocy, żeby na ten prestiż zapracować a nie po prostu wżenić się w koncern i już być od razu "niemiecką precyzją".

Seat leon 1P... tutaj aż żal mi się wypowiadać, nie wiem jak jest po lifcie... bo modele, które znam były przed-liftowe... no ale Panowie... Będąc obiektywnym to ciśnie mi się na usta tylko jedno słowo "sto lat za Murzynami". Pomijam kwestie stylistyki zewnętrznej, to kwestia gustu. Dla mnie wszystko bije na głowę leona 1P. Jestem, w pewnym sensie strasznym detalistą. Otwieram maskę w leonie... hmm zaraz, zaraz gdzie jest ten teleskop? aaaaa nie ma?! jak to k... nie ma? Auto w salonie kosztujące 100tys. zł jest pozbawione teleskopu?! No dobra... niechaj im będzie. Opieram się delikatnie o błotnik - yyy ale dlaczego to się tak załamuje? to z papieru? idę na tył... hmm to samo...
Wsiadam do środka i zamykam oczy żeby powstrzymać odruch wymiotny. Mając w pamięci jeszcze nie tak dawno temu głaskaną przeze mnie deskę leona 1M, miękką, przyjemną w dotyku, tutaj w 1P z niedowierzaniem patrze na to co się dzieje. Ogarnia mnie złość i smutek, że marka, którą lubię, z którą byłem związany, która ma łączyć emocje, temperament i sportowe zacięcie wypuściła na rynek malucha XXI wieku.
Plastiki twarde jak w japońcu lat '90, żeby nie powiedzieć odrzucające, siedząc w środku mam odczucie wszechogarniającego plastiku, który atakuje mnie ze wszystkich stron... Wiele elementów bez obszycia materiałowego, tra-ge-dia. Rączki dachowe bez żadnej amortyzacji. Ja się pytam... Z CZYM DO LUDZI?
Dlaczego niektóre z rzeczy, które w poprzednim modelu były "oczywistą oczywistością" w tej klasie auta, w obecnym 1P, są niedostępną tajemną technologią rodem z gwiezdnych wojen?

Reasumując, koncern który posiada takie marki jak Bugatti, Bentley, Lamborghini, Porsche, Audi, VW, Skoda, Seat, musi je odpowiednio dywersyfikować - co jest oczywiste z punktu widzenia czysto rynkowego, dla każdego coś miłego i za każdy znaczek się płaci.
O ile w naszych rozważaniach należy odrzucić 3 pierwsze marki, no nawet odrzućmy tego Prosiaka, to reszta, mniej lub bardziej używana jest w zasięgu ręki każdego, szarego zjadacza chleba, który potrafi odpowiednio zarządzać swoim majątkiem i w miarę rozsądnie go pomnażać w legalny sposób, zgodnie z ideą kapitalizmu.
Jeszcze raz pytam - dlaczego VW miałby strzelać sobie w stopę? SEAT dostał praktycznie wszystko. Dostał silnik z S3, dostał hamulce i zawieszenie od ośki, jasne nie dostał napędu 4x4 - dywersyfikacja, jw. napisałem. Poprzednia generacja dostała nawet deskę z A3, baaa Exeo dostało deskę z A4 - dało się? dało. W 1P Hiszpanie upadli na głowę i za wszelką cenę cięli koszty produkcji a cenę końcową produktu pozostawili na poziomie bardzo wysokim - niestety tak się nie da. Nie można wypuścić bubla i wołać za niego dziesiątki tysięcy - to już nie te czasy. Na tym przejechał się Mercedes parę lat temu - wyciągnął wnioski... Samochód jest już, pewnego rodzaju, nieodzownym wyposażeniem nowoczesnego człowieka, świadomość o motoryzacji wzrasta z roku na rok. Klient 5 razy pomyśli, przekalkuluje i pójdzie do tej skody, czy VW...

Kiedyś, jak ktoś mi zarzucał, że jeżdżę tylko seatem, mówiłem, że właściwie to mam audi, fakt, że "dla ubogich" - dodawałem z uśmiechem, ale audi... bez paru(ale tylko paru) obszytych plastików i z hiszpańską blachą i lakierem. Nie wiem co w obecnej sytuacji mógłby odpowiedzieć właściciel 1P...

Do właścicieli 1P: Nie obrażajcie się, to moja prywatna opinia, a opinia jest jak dupa - każdy ma swoją.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez pkonrad » 16 maja 2010, 00:56

Sammael, muszę się z Tobą zgodzić. Wnętrze 1P jest ohydne, tragiczne, beznadziejne i paskudne. Ja siedziałem w Leonach po lifcie w "cywilnych" wersjach i według mnie nie są wcale lepiej wykonane od mojej FRki. Jeżeli porównamy go do Golfa VI to Seat jest 10 lat świetlnych, albo i więcej z tyłu, o Audi A3/S3 to już nawet nie wspomnę.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez colin23 » 16 maja 2010, 01:19

Ciekawe jak nowa Cupra R? Gdzieś wyczytałem że podobno ma lepsze plastiki. Jakoś mi się nie chce wierzyć ale może tak jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez noktoto » 16 maja 2010, 01:47

Sammael, a wiesz, że przed kryzysem SEAT był bliski uzyskania rentowności (głównie dzięki temu strasznemu 1P i Alteii)? Zabrakło kolejnego dobrego roku.

Sammael napisał(a):Z punktu widzenia spiskowej teorii dziejów to fajnie jest tak powiedzieć...

Masz prawo tego nie widzieć, ale takie decyzje zapadały w VAGu w pierwszej połowie tego dziesięciolecia i nie jest to żadna moja teoria. To, że nie były trafne, to inna sprawa. Golfa V już poprawili (Golf VI ma wyraźnie lepsze wnętrze), mam nadziej, że Leon III podobnie zyska (FL 1P nieznacznie tylko stylistykę zmienił, materiały praktycznie pozostały bez zmian).

Co do dywersyfikacji:

Sammael napisał(a):Dostał silnik z S3, dostał hamulce i zawieszenie od ośki, jasne nie dostał napędu 4x4 - dywersyfikacja, jw. napisałem.

Brak Haldexu może być dywersyfikacją, a gorsze plastiki nie? Mi też się taka polityka nie podoba, ale tak już jest. Zresztą sam piszesz, że technicznie 1P jest praktycznie identyczny z Golfem czy A3, więc jakoś gdzieś tą różnice trzeba zrobić było (czaterołapy to znikomy fragment rynku kompaktów, więc sam brak Haldexu nie wystarczy).

Sammael napisał(a):Poprzednia generacja dostała nawet deskę z A3

Następnie zarząd VAG uznał to za zbytnią hojność. A3 na tym traciło. Golf na tym tracił.

Sammael napisał(a):aaa Exeo dostało deskę z A4 - dało się

W komplecie z ciasnym nadwoziem i większością konstrukcji z zeszłego tysiąclecia. Dopiero co stare 1.8T wciskać przestają.

Każdy obecny model SEATa jest o coś uboższy od porównywalnych modeli VW czy Audi. Na pewno tak jest bo Hiszpanie uznali, że to fajnie być gorszym i specjalnie tak projektują, tak komponenty dobierają ;) Ponownie napisze, mam nadziej, że to się zmieni.

Natomiast najnowsze informacje o rychłym "upadku" marki to dziennikarskie nadinterpretacje ostatniej wiadomości o konieczności wprowadzenia programu restrukturyzacji będącego reakcją na ogólną sytuacje ekonomiczną ostatnich kilkunastu miesięcy. Fakt może się zdarzyć, że SEAT zniknie z samochodowej mapy świata, ewentualnie wyląduje w Chinach czy też Indiach, ale wpływ na to będzie miało wiele więcej czynników niż wnętrze twojego ukochanego 1P.

Co do porównania S3, GTI itd., dość oczywiste jest to wszystko, trudno się nie zgodzić. Natomiast postaraj się zrozumieć, że nie wszyscy żyją dla amortyzowanych uchwytów na podsufitce czy teleskopu pod maską.

Warto jeszcze dodać, że na większości rynków SEATy są wyraźnie tańsze od VW, o Audi nie mówiąc. Traktowanie tematu tylko przez pryzmat cen z naszego kraju mija się z celem.

P.S. Mi w 1P akurat żaden plastik nie trzeszczy :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Kozak » 16 maja 2010, 02:17

przeczytałem wasze wywody i w 100 % zgadzam się z Sammem , szkoda że włodarze Seata albo chociaż IMC tego nie widzą ,


tekst Samma trzeba wyłaś do Seata ,niech wiedzą co chołota o nich myśli

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Sammael » 16 maja 2010, 02:49

noktoto napisał(a):Natomiast postaraj się zrozumieć, że nie wszyscy żyją dla amortyzowanych uchwytów na podsufitce czy teleskopu pod maską.

Cieszy mnie to. Jeździjcie autami jakimi chcecie i mnie nic do tego. Amortyzowane uchwyty mają passaty z '97 roku. A teleskopy... no cóż.

Mało mnie ruszają Twoje agresywne posty w moją stronę tym bardziej, że nie rozumiesz pewnych istotnych rzeczy i próbujesz mi wmówić, że czarne jest białe a białe czarne.
noktoto napisał(a):Masz prawo tego nie widzieć, ale takie decyzje zapadały w VAGu w pierwszej połowie tego dziesięciolecia i nie jest to żadna moja teoria.

Członkiem zarządu jesteś, czy co?
noktoto napisał(a):Następnie zarząd VAG uznał to za zbytnią hojność. A3 na tym traciło. Golf na tym tracił.
Zwłaszcza, że golf to zupełnie inna deska...
noktoto napisał(a):W komplecie z ciasnym nadwoziem i większością konstrukcji z zeszłego tysiąclecia. Dopiero co stare 1.8T wciskać przestają.

Halo, halo. Jakim ciasnym nadwoziem? Przecież to A4 więc o czym rozmawiamy? Zwłaszcza, że to A4 na bazie, którego powstało exeo jest z tego tysiąclecia...
noktoto napisał(a):Każdy obecny model SEATa jest o coś uboższy od porównywalnych modeli VW czy Audi. Na pewno tak jest bo Hiszpanie uznali, że to fajnie być gorszym i specjalnie tak projektują, tak komponenty dobierają ;) Ponownie napisze, mam nadziej, że to się zmieni.

Wiesz co, jałowość tej dyskusji mnie przerasta. Miałem tego nie pisać ale co mi tam. Chłopie - ogarnij, co Ty porównujesz? Co chcesz osiągnąć? żeby seat był klasą audi, tyle że ze znaczkiem S?
noktoto napisał(a):ale wpływ na to będzie miało wiele więcej czynników niż wnętrze twojego ukochanego 1P.

Póki co jest to Twój ukochany 1P, kiedykolwiek i gdziekolwiek pojawia się jakakolwiek dyskusja o nim, starasz się wynieść go na piedestał, nie dostrzegając chyba żadnych wad. Niechaj i tak będzie. To się nazywa fanatyzm.

Wiesz co jest najciekawsze? Że w żadnym ale to w absolutnie żadnym momencie nie ustosunkowałeś się do skody - to jest materiał porównawczy dla SEATa tak na prawdę... A nie audi, które ma konkurować z mercem czy bmw.

P.S. Mi w 1P akurat żaden plastik nie trzeszczy :P

A szyba tylna pękła już czy dopiero pęknie? :hahaha:

Powtarzam, opinia jest jak dupa, każdy ma swoją...

a to jeszcze PS: Jak tak mówisz, że "mój ukochany 1P" to zaraz wyciągne z kapelusza(tego ze skody octavii RS, która miażdży Leona1P) Toledo III 5P - HIT stylistyczny, który z pewnością poprawił pozycję konkurencyjną seata. No ludzie się wręcz zabijają o tą sylwetkę :D
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez noktoto » 16 maja 2010, 08:06

Sammael napisał(a):Mało mnie ruszają Twoje agresywne posty

Widać po długości Twoich postów :hahaha:

Sammael napisał(a):Członkiem zarządu jesteś, czy co?

Najwyraźniej tak skoro śmiem wiedzieć cokolwiek czego Ty nie wiesz.

Sammael napisał(a):Zwłaszcza, że golf to zupełnie inna deska...

A co ma wzornictwo do jakości wykonania. Mylisz pojęcia.

Sammael napisał(a):Halo, halo. Jakim ciasnym nadwoziem? Przecież to A4 więc o czym rozmawiamy? Zwłaszcza, że to A4 na bazie, którego powstało exeo jest z tego tysiąclecia...

B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku (to zeszłe tysiąclecie, jakbyś nie wiedział), B7 to tylko FL B6, Exeo to trochę zmodyfikowane B7 z nowymi silnikami. I tak, te samochody są ciasne, szczególnie jak na obecne standardy.

Sammael napisał(a):Wiesz co, jałowość tej dyskusji mnie przerasta. Miałem tego nie pisać ale co mi tam. Chłopie - ogarnij, co Ty porównujesz? Co chcesz osiągnąć? żeby seat był klasą audi, tyle że ze znaczkiem S?

Ja osiągnąć niczego tu nie chce, bo to nie moja sprawa. Stwierdzam, jedynie, że SEATy są faktycznie gorszej jakości od Audi czy VW co zresztą sam w kółko podkreślasz. Chcieć żeby to się zmieniło i Hiszpanie osiągnęli jakość wykonania przynajmniej zbliżoną do VW chyba mogę?

Sammael napisał(a):Póki co jest to Twój ukochany 1P, kiedykolwiek i gdziekolwiek pojawia się jakakolwiek dyskusja o nim, starasz się wynieść go na piedestał, nie dostrzegając chyba żadnych wad. Niechaj i tak będzie. To się nazywa fanatyzm.

Powiedz mi gdzie ja tu wynoszę 1P na piedestał? Nawet się z twoim porównaniem zgodziłem. To twoja obsesja jakaś z tym 1P.

Sammael napisał(a):Wiesz co jest najciekawsze? Że w żadnym ale to w absolutnie żadnym momencie nie ustosunkowałeś się do skody - to jest materiał porównawczy dla SEATa tak na prawdę... A nie audi, które ma konkurować z mercem czy bmw

W przypadku Skody VAG nie popełnił tych samych błędów co w przypadku SEATa - widać po wynikach sprzedaży. Najwyraźniej uznano, że skrajnie zachowawcza stylistyka i modele celujące w odrobinę inne nisze wystarczą do odróżnienia tej marki.

Sammael napisał(a):A szyba tylna pękła już czy dopiero pęknie

Hmm, tak stanowczo masz obsesje na temat 1P.

Generalnie Twój post jest taki jakiego się spodziewałem: wybrane cytaty co do których akurat (wydaje Ci się, że) potrafisz się ustosunkować. Technika rodem z dawnych kronik filmowych czy filmów Michaela Moore'a.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez sat666 » 16 maja 2010, 08:13

Sammael napisał(a): Wybierzmy Audi S3, VW Golfa 5 GTI, Skode Octavie RS i Seata Leona FR 1P, jedno z tych aut użytkuję na co dzień a resztę znam, widziałem, siedziałem, dotykałem materiałów we wnętrzu.

Do właścicieli 1P: Nie obrażajcie się, to moja prywatna opinia, a opinia jest jak dupa - każdy ma swoją.


Do porownania warto dodac ceny poszczegolnych modeli (aktualne, na szybko z cennikow):
Audi S3, 143.000
VW Golf GTI, TSI - 102.000 ,GTD – 106.000
Skoda Octavia RS, TFSI - 105.000, TDI – 111.000
Seata Leon FR 1P, TFSI – 96.000, TDI – 92.000

Z opiniami nie ma problemu, gorzej jest wykombinowac kolejne 10-20-30k na auto. S3 to juz blisko 2 leony FR. Wyciaganie drobiazgow do porownania chyba niema sensu (to moja opinia).

Co do glownego tematu, rowniez trzeba porownac sytuacje Seata z innymi firmami na rynku.

Pozdrawiam,
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez taktiken » 16 maja 2010, 08:47

Sammael, noktoto, luuuuzzzzzz.... i bez podjazdów. No!
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez kalumet » 16 maja 2010, 11:00

ja się nie zdziwię jak seat upadnie
szukając auta myślałem nad skodą octavią I lub leon 1M
w skodzie odrzucił mnie środek ( większość przebiegu robię sam więc wielkość nie grała dla mnie roli )
wybrałem leona i jestem z tego bardzo zadowolony
w tej chwili użytkuję leona 1M i octavię II
porównując OII z leonem II to teraz środek leona mnie odrzuca
kupując następne auto to na pewno nie będzie seat
jeżeli to będzie auto z VAG'a to na 100% wybiorę skodę
seata to nawet Chińczycy nie będą chcieli kupić
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez bugajek » 16 maja 2010, 12:02

noktoto napisał(a):Dopiero co stare 1.8T wciskać przestają


A ja bym przytulił takiego paliwożłopa.

Sammael napisał(a):Toledo III 5P - HIT stylistyczny


Nie jest taki zły, to znaczy z tyłu wygląda najlepiej.

A wracając do tematu. SEAT szału nie robi. Wyprodukowanie Audi Exeo, które mimo, że mnie osobiści się podoba, siedziałem w nim: wygodne, duże (jak dla mnie, który odzwyczaił się od jeżdżenia kolubrynami aka Kia Clarus kombi), ładne, miłe wnętrze. Jest jedno ale: świadomość, że to auto już było.

W świadomości rodzi się zatem pytanie, czy warto kupić "stare" Audi, którego używkę (nie wnikam w historię danego egzemplarza) można kupić za połowę (?) ceny.

Wydaje mi się, że SEAT może powrócić do gry Alhambrą, bo zapowiada się nieźle; tyle, że jeśli będzie kosztował więcej niż obecna, to nie pozyskają klientów.
Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez belzi » 16 maja 2010, 16:16

noktoto napisał(a):Golfa V już poprawili (Golf VI ma wyraźnie lepsze wnętrze), mam nadziej, że Leon III podobnie zyska (FL 1P nieznacznie tylko stylistykę zmienił, materiały praktycznie pozostały bez zmian).


Chyba w 2015, kiedy wejdzie na rynek GVII, OIII i nowy model A3

sat666 napisał(a):Audi S3, 143.000
VW Golf GTI, TSI - 102.000 ,GTD – 106.000
Skoda Octavia RS, TFSI - 105.000, TDI – 111.000
Seata Leon FR 1P, TFSI – 96.000, TDI – 92.000


i to jest chyba klucz do wszystkiego
kazdy kupuje to, na co go stac z uwzglednieniem oczekiwan od auta


PS. Osobiscie popieram stanowisko Samma i jesli mialbym teraz zmieniac auto, to watpie, zebym sie przesiadl na 1P

Dodatkowo obserwujac ludzi z klubu stwierdzam, ze Seat przespal szanse, bo zamiast wyprodukowac kilka lat temu model Exeo, czekal az uzytownicy Leonow przesiada sie na wieksze i wygodniejsze Audi
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez mm.max » 17 maja 2010, 08:20

No trudno sie nie zgodzić z tym co napisał Sammael :brawo:

Najgorsze emocje jakie budzą nowe Seaty to ZŁOŚĆ !! Na co na to ze plastiki nie skrzypią ale ich nie mozna dotykać zeby samochodu własnymi rzygowinami nie pobrudzić.
Poza tym takie szczegóły jak brak amortyzatora pod maską drażnią niemiłosiernie miłośników nie tylko znaczka "S" ale każdą z osób która cokolwiek interesuje sie techniką - mało tego wystarczy popatrzeć na nieprzemyślany sposób montazu wygłuszenia pod maską zeby ocenić - projektanta tego modelu ze był po prostu ignorantem - brak wytłoczenia pod "stojącą" wtyczkę przepływomierza powoduje iż dziura w niskiej jakości wygłuszeniu pojawia sie po 3-4 latach!

noktoto napisał(a):B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku (to zeszłe tysiąclecie, jakbyś nie wiedział), B7 to tylko FL B6, Exeo to trochę zmodyfikowane B7 z nowymi silnikami. I tak, te samochody są ciasne, szczególnie jak na obecne standardy.

Racja ale gabarytami nie wiele różni się od nowego A4 B8 wiec to nie jest samochód typu multispace.
Wystarczy popatrzeć ze A4 zawsze gabarytami odstawało na minus od tzw. konkurencji - chociażby nawet wewnątrz koncernu np. porównanie każda generacja Passata była większa w stosunku do A4 i to sie nie zmieniło do tej pory i nie zmieni sie pewnie za 10 lat.
Po prostu Audi w stosunku do gabarytów A4 (a poprzednio modelu 80) zawsze miał taką a nie inną strategię - ten samochód nigdy nie był i nie bedzie samochodem pokroju passata, laguny, vectry(insygni) i temu podobnych.

Największym dużym błedem według mnie było wprowadzenie na rynek modelu Toledo III - efekt odplyneła z puli klientów cała rzesza użytkowników Toledo II

Dużym błedem jest i było - brak modernizacji Altei

Dużym błedem jest przyszysłowiowy FL Leona -> to co najgorsze pozostało czyli niska jakość wykończenia środka.

Wogole FL to jakas porażka - golf V produkowany w latach 2004-2009 poddany został FL do wersji VI - zmiana całkowicie na lepsze
Octawia w 2009 upodobniła sie do nowych modeli wraz z dość obszernymi zmainami specyfiakcji techniczej jakosci materiałow i wyposażenia
A3 w 2009 tez poddane zostało modernizacji choć tu samochód był niezwykle udany od początku wiec trudno było zmieniać coś na siłe
A Leon co ? lekka zmiana designu zewnętrznego. Minimalne zmiany w środku choć mimo to plastiki materiały wnętrza pozostały na niezmienionym poziomie
Stary Leon 1M produkowany w latach 1999-2005 tzw.FL przechodził w 2003/2004r. choć i tak trudno było poprawiać cos co było dobre. A 1P do kiedy będa produkowac od 2005r. do 2012-2014 ??


Leonem 1P jeździłem ponad rok obiektywnie przyznam ze ma wiele zalet, mimo ze jego wyglad fanów seata drażni - ja uznaje go za wyjątkowo obszerny samochód jak na tą klasę z dobrymi właściwościami jezdnymi ... ale ... zawsze jest jakieś ALE
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez konstant » 17 maja 2010, 08:54

Jak juz tak jedziecie po wykonaniu 1P to wezcie tez pod uwage inne marki a nie tylko VW czy Audi.
Podam tu jako przyklad Focusa II FL. Jakosc wykonania wnetrza to po prostu dramat. Smialbym rzec, ze dokladnie taki Focus z 2009r jest podobnie jakosciowo zrobiony do mojego 1M z 2002r. a nawet gorzej od Leo. Masa twardych plastikow we wnetrzu. FATALNE spasowania elementow (vide ten przyrzad do obslugi radia kolo kolumny kierownicy - to cos jest PRZYKLEJONE i po roku uzytkowania auta zaczyna sie odklejac :olaboga: ).
Takich niuansow odnosnie Forda jest cala masa. To samo mozna powiedziec o Mazdzie 3 oraz o Astrze III (IV juz znacznie poprawila jakosc).

Zapomnieliscie tez, ze jest wiele osob ktorym tak strasznie nie zalezy na jakosci wnetrza, wazne zeby auto bylo bezawaryjne... (Ja sie do tej grupy nie zaliczam).
Mam jednak nadzieje, ze jakosc Seatow bedzie sie poprawiac. Dobrym zwiastunem jest nowa Alhambra, ktorej wnetrze jest bardzo "woldzwagenwoskie"
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez pkonrad » 17 maja 2010, 10:30

Mam jednak nadzieje, ze jakosc Seatow bedzie sie poprawiac.

Weźmy chociażby Exeo, jakość wykonania jest naprawdę na przyzwoitym poziomie. Natomiast 1P to totalny dramat. Już jak go wprowadzali w 2005 roku praktycznie w każdym teście była mowa o słabej jakości plastików we wnętrzu. Dlatego dziwię się, że przy FL nie zdecydowali się przeprojektować deski (tak jak miało to miejsce np. w Golfie VI) lub chociaż znacznie poprawić jakość materiałów. Według mnie ten FL to był zrobiony totalnie po najmniejszej linii oporu. Chociażby nadwozie, zmienili zderzak tył i przód (w FR/Cupra tylko przód bo tył jest identyczny jak w wersji z przed FL), tylną klapę, przednie reflektory, grill i lusterka. Jakbym do swojego 1P dokupił kompletną klapę od wersji po FL, przedni zderzak, światła i grill oraz lusterka boczne to z zewnątrz miałbym już 100% Leona po FL ;)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez gajdar » 17 maja 2010, 11:32

Odnośnie nowych aut już było - zwłaszcza grupy cenowe dają do myślenia
To ja jeszcze dorzuce odnośnie używek.
Po 1M jeśli się chce zostać w grupie VAG a chce się mieć większe auto to nie ma letko .Jak dla mnie A4/Exeo to ciasnota.Octavia (II bez liftu) to tylko kompakt z dużym kufrem(jedyny do przełknięcia to liftback i kombi) i sporo wnikającymi we wnęke nadoklami tylnymi.Superb I odpada - sedan,A6 odpada - cena .Zreszta w miare młode a4 (>2006) też swoje kosztuje,podobnie jak Passat.
Na placu boju w zasadzie zostaje Toledo III,Altea w pieniądzach do 40-45 kzł
Urodziwe to to nie jest.Ale pewne założenia spełnia.Niemniej trzeba być gotowym na wyrzeczenia natury estetycznej :P
Ale gdyby ktoś w Seacie na siłe nie probował robić jednego ,zresztą nieurodziwego,auta w kilku odmianach ,to myślę że pilna restrukturyzacja nie byłaby potrzebna.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Lawyer » 18 maja 2010, 11:35

Fajna dyskusja więc i ja coś napiszę odnośnie używek.
Od paru dni jestem w posiadaniu 1P. Szukałem samochodu około 2 miesiace, opcji było kilka:Bravo II, Octavia II,Astra III,Kia Ceed, Hyundai i30. Leon zauroczył mnie gdy zobaczyłem go w efektownym bordowym kolorze jednak pomyślałem, że to nie jest auto dla rodziny(2+1), brzydki pulpit utwierdził mnie tylko w decyzji o poszukiwaniu czegoś innego. Idąc więc dalej, Octavia-stylistyka jest dla mnie jakaś taka nijaka i nie widziało mi się kupować auta dla pana po czterdziestce, Astra III nawet nawet ale jak to gdzieś przeczytałem pulpit wygląda jak twarz transformersa(co potwierdziło się gdy wsiadłem do niego) i też odpadła, Kia i Hyundai też odpadły, no i Fiat Bravo-poezja w środku, pięknie, ładne materiały i detale, jednak trudno mi było przekonać małżonkę do marki Fiat, więc wrócił temat Leona. Zacząłem myśleć o pierwszej generacji, ale ku mojemu zdziwieniu modele z 00-03 kosztowały 20k w górę, więc drogo dość, długo nie myśląc zacząłem szukać drugiej generacji. Na zewnątrz 1P wymiata, jest po prostu genialnie efektowny, przejechałem się i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony pomyślałem to jest to.Nawet te plastiki mi nie przeszkadzają jakoś jedynie brak teleskopu przy otwieraniu maski :P . Gdyby Leon miał wnetrze z Bravo to byłby to ideał, moim zdaniem jest to bardzo udane auto jak i reszta Seatów z wyłączeniem ostatniego Toledo :whoeva: . Zmartwiły mnie te wyniki finansowe bo zawsze uważałem markę Seat jako wykonawcę solidnych aut(takie ładniejsze VW z Hiszpanii), i jedyne co mi nie pasuje to tak wysoka cena nowych Seatów. Dla porównania mogłem mieć Bravo II Blue&me 1,9 jtd z wyprzedaży rocznika 2009 za 52k gdzie najtańszy Leon to była cena ok 61k w biednej wersji. Gdyby Seat obniżył ceny do poziomu konkurencji to podejrzewam, że żadnych kłopotów dziś by nie miał. Się trochę rozpisałem :P
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto 18 Maj, 2010 ]
Zastanawia mnie jeszcze jedno, dlaczego właściele 1P narzekają na plastiki w środku czyżby nie widzieli samochodu w momencie kupna :whoeva:
Zobacz Profil
Lawyer
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 maja 2010, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat Leon

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez toka » 18 maja 2010, 13:43

Leon 1P jest faktycznie gorzej wykonany niż np. Altea, bo Altea ma środek dużo ładniejszy i jest bardziej wszechstronna, miejsca na nogi z tyłu jest bardzo dużo, a leon to takie małe, ciasne i szybkie wozidełko.. Ceny niestety zabijają.. Za Altee z silnikiem 1.9 TDI Reference trzeba wywalić ponad 80 tys... Exeo też drogie, 92 tys za wersje Stylance z silnikiem 2.0 TDI.. Dopłacam trochę więcej i mam Passka CC a to już bajka :))
Jak nie zrobią konkurencyjnych cen np. do VW to chyba faktycznie popłyną...
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez aroslaw75 » 18 maja 2010, 13:43

Lawyer napisał(a):Zastanawia mnie jeszcze jedno, dlaczego właściele 1P narzekają na plastiki w środku czyżby nie widzieli samochodu w momencie kupna

Najbardziej to narzekają ci co nimi nie jezdzą i nie mają.
Seat Ibiza 6K FL 1.4 (2002-2004)
Seat Leon 1M 1.6 (2004-2006)
Seat Leon 1P 1.9 (2006-2017)
Seat Leon FR ST 1.4 ACT (2014-....)
Seat Ibiza KJ 1.0 TSI
Pozdrawiam Arek

Drukarnia http://www.risani.go3.pl
http://www.zksrow.rybnik.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aroslaw75
TopSport
TopSport
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 15 marca 2008, 20:22
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon FR ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez pampi » 18 maja 2010, 14:12

aroslaw75 napisał(a):
Lawyer napisał(a):Zastanawia mnie jeszcze jedno, dlaczego właściele 1P narzekają na plastiki w środku czyżby nie widzieli samochodu w momencie kupna

Najbardziej to narzekają ci co nimi nie jezdzą i nie mają.


Ty też to zauważyłeś ?? :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez gajdar » 18 maja 2010, 19:03

toka napisał(a):Exeo też drogie, 92 tys za wersje Stylance z silnikiem 2.0 TDI.. Dopłacam trochę więcej i mam Passka CC a to już bajka


Faktycznie troszkę - raptem ponad 30 kzł więcej :x
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez zwirek75 » 18 maja 2010, 19:27

Miałem okazję jechać O2FL z silnikiem 1.8 TSI, czyli identycznym jak u mnie, (z różnicą do felg i kół) krótkie porównanie:
- w leonie jest głośniej, najwięcej słychać wydech, troszeczkę opony (mam 8'' w skodzie 6,5''), w O2 prawie nie słychać silnika
- O2FL jest miększa, nie tłucze się tak bardzo, ale znowu mogą mieć znaczenie opony
- O2FL ma znacznie więcej schowków i siatek - praktycznie wszędzie
- co do miękkości wnętrza - O2FL ma więcej miękkiego, jakkolwiek tylko trochę (szczególnie widać na drzwiach - w 1P jeden wielki twardy plastik, w O2FL 50/50 z miękkim plastikiem )
- Leon lepiej się odpycha, ale mam program :)

Trochę Seat dał ciała z tym FL 1P - mógł rzeczywiście poprawić wnętrze ...

Jednakże gdybym miał wybierać to znowu byłby 1P, bo ... o gustach Panowie się nie dyktuje, większość użytkowników wybrało 1P bo im się po prostu podoba (jak mi), do tego w moim przypadku odegrał olbrzymią rolę silnik i cena (ok. 70k PLN brutto za nowe auto o mocy ponad 200 KM, z dobrym zawieszeniem, ładne i czarne :) ).

Z drugiej strony - ciekawe czy goście w Seacie tworząc 1P myśleli ze dotychczasowi użytkownicy 1M do niż się kiedyś przesiądą - przecież to dwa zupełnie inne samochody a brak migracji widać chociaż na tym forum.

ps. ... i tak wszyscy skończymy w Audi :) Ale też taki jest pewnie cel grupy VAG odnośnie segmentacji marek ... :), aby apetyt rósł w miarę jedzenia.
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez michas » 19 maja 2010, 21:15

Ja tam na wnetrze nie narzekam trzymam porządną kierownice obszytą skórą która dobrze leży w dłoniach po co dotykać mi plastki przecież jest tyle lepszych rzeczy do dotykania :mruga:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michas
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 26 lipca 2009, 12:46
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez mm.max » 20 maja 2010, 07:23

michas napisał(a):porządną kierownice obszytą skórą

Niestety nie skórą a eko-skórą ... a to jest różnica po przejechaniu 150-200tys. km. Mimo to kierownicy Leona II nie można zarzucić ze jest kiepska ale skóra z Leona mk 1. jest dużo lepsza ale ekologia plus ekonomia = pseudotrwałe materiały
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez toka » 20 maja 2010, 09:25

gajdar napisał(a):Faktycznie troszkę - raptem ponad 30 kzł więcej

Za 30 kzł więcej mam passska CC 1.8 TSI z full wypasem na pokładzie.. a tutaj full wypas to naprawde Full Wypas!
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez Daniel233 » 20 maja 2010, 16:19

Testowaliśmy Seata Ibizę 1,4 TSI DSG i powiem wam zarąbiście się trzyma drogi i to by było na tyle..:) Exeo chyba wypada najlepiej i te 200KM mu spokojnie wystarcza...
Obrazek

:)Cupra mać! :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Daniel233
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 732
Dołączył(a): 4 października 2009, 22:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon P. Cupra
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez belzi » 20 maja 2010, 23:22

Daniel233 napisał(a):Testowaliśmy Seata Ibizę 1,4 TSI DSG i powiem wam zarombiśćie się trzyma drogi i to by było na tyle..:)

tez mialem okazje ja testowac i to na ostro, w porownaniu do Leona tyl strasznie ucieka zwlaszcza przy ostrym hamowaniu
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez wgi » 21 maja 2010, 08:46

Łukasz będziesz robił jakąś relację?
Opisz jak eRka jeździ.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Seatowi grozi likwidacja?

Postprzez belzi » 21 maja 2010, 12:43

Łukasz będziesz robił jakąś relację?
Opisz jak eRka jeździ.

tak, wkrotce sie pojawi
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8


Powrót do Forum Newsowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości