grzesiekwrc napisał(a):Dlaczego nie napiszesz, skąd posiadasz takie informacje, skoro producent ich nie ujawnia?
No dobra. A który producent ujawnia skład chemiczny swoich produktów /mówimy o olejach i smarach/? Przepisy nie nakładają takiego obowiązku-przecież - i jest to TAJEMNICA!

Można dobrze poszperać czy to w internecie czy to po różnych innych periodykach zasięgnąć wiedzy tu i tam (u mnie wyścigi kartingowe dla przykładu+obsługujący zespoły mechanicy) i tą szczątkową wiedzę posklejać do "kupy" i się nią podzielić na forum.
No to jeszcze raz:
1.co nie wlejecie do silnika to i tak auto pojedzie.
2.w większości przypadków mówimy i piszemy o olejach dobrej jakości,które spełniają wymagania producentów i naszych silników
a często te wymagania nawet przewyższają.
3.tak naprawdę dyskutujemy nad drobnymi różnicami, które tak naprawdę nie skutkują na + czy- w trakcie eksploatacji przy założeniu
rozsądnego przebiegu eksploatacyjnego diesla czy benzyny.
4.ważna jest natomiast regularna wymiana i teksty na opakowaniach "LONG LIFE"/"LOW SAPS" to nadinterpretacja producentów dozwolona
prawem oraz konieczna przy marketingu.
Ot i tyle. Pozdrawiam.