Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pytanko o olej

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 8 listopada 2014, 14:40

grzesiekwrc napisał(a):Dlaczego nie napiszesz, skąd posiadasz takie informacje, skoro producent ich nie ujawnia?


No dobra. A który producent ujawnia skład chemiczny swoich produktów /mówimy o olejach i smarach/? Przepisy nie nakładają takiego obowiązku-przecież - i jest to TAJEMNICA! :shock: . Dla zwykłego obywatela są one raczej nieosiągalne.
Można dobrze poszperać czy to w internecie czy to po różnych innych periodykach zasięgnąć wiedzy tu i tam (u mnie wyścigi kartingowe dla przykładu+obsługujący zespoły mechanicy) i tą szczątkową wiedzę posklejać do "kupy" i się nią podzielić na forum.

No to jeszcze raz:
1.co nie wlejecie do silnika to i tak auto pojedzie.
2.w większości przypadków mówimy i piszemy o olejach dobrej jakości,które spełniają wymagania producentów i naszych silników
a często te wymagania nawet przewyższają.
3.tak naprawdę dyskutujemy nad drobnymi różnicami, które tak naprawdę nie skutkują na + czy- w trakcie eksploatacji przy założeniu
rozsądnego przebiegu eksploatacyjnego diesla czy benzyny.
4.ważna jest natomiast regularna wymiana i teksty na opakowaniach "LONG LIFE"/"LOW SAPS" to nadinterpretacja producentów dozwolona
prawem oraz konieczna przy marketingu.

Ot i tyle. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Reklama

Re: oliwa

Postprzez markk » 25 listopada 2014, 18:05

do Arl ktoś zalał 10w40 , chce zmienić na syntetyk 5w40 , przelać silnik jakaś płukanką ?
Zobacz Profil
markk
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 18 października 2014, 14:13
Auto: TOLEDO 200KM
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez Materxal » 26 listopada 2014, 23:33

Witam,
w moim leonie(1.9 ASV 110KM) zbliza się wymiana oleju, poprzednio zalany byl OPEL 10W40. Chciałbym zalać coś innego (jesli ma to wogole sens), co byście mogli polecić ?
Diesel kurzy, diesel czadzi, diesel nigdy cię nie zdradzi :P
Zobacz Profil
Materxal
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 czerwca 2014, 22:51
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 27 listopada 2014, 00:53

Ja dzis zamówiłem coś takiego...
Olej półsyntetyczny MOTUL 6100 Synergie+ 10W40 5 litrów + płyn do spryskiwaczy MOTUL 5 litrów
Indeks: C43799 (6100 Synergie+) ---------------------> 140,99 zł
Filtr oleju MANN FILTER HU 726/2 x
Indeks: D06A1D (HU 726/2 x) ---------------------> 24,97 zł
Filtr paliwa KNECHT KL 147D
Indeks: 349195 (KL 147D) ----------------------> 82,82 zł


Wszystko zamówione na http://www.motointegrator.pl/. Zamówienie przez www i odbiór w sklepie to -10% od ceny. Dziś zamówiłem - jutro odbieram. Zamówiłem MOTULa bo każdy chwali. Ale jak wczesniej ktoś napisał - co nie wlejesz to i tak pojedziesz. Teraz jeżdżę na Castrolu (jakimś tam) 10W40 i od zmiany do zmiany (10 000 km) ubędzie mi oleju od MAX do MIN na bagnecie. Jeśli na MOTULu nie będzie lepiej, to następnym razem zaleje chyba jadalnym z Biedronki.

Pozdrawiam
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 27 listopada 2014, 07:51

Knecht -Super
Mann - dobry
Motul - z dobrego źródełka dobry. A jak dalej będzie łykał oliwe a nie kopci i jest OK to przy następnej wymianie zalej Valvoline MaxLife 10W40 i zobaczysz czy spalanie/znikanie oleju się zmniejszy. To taki mój pomysł na przyszłość.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez Tuchola_BDG » 27 listopada 2014, 07:51

mlynek, te -10% od ceny to mogą sobie wsadzić :) bez dodatkowych zniżek u nich to nie ma co kupować, według mnie. Na przyszłość proponuje napisać wcześniej do jakiegoś sprzedawcy z forum, albo rzucić okiem do działu "Oferty i Rabaty dla LCT" ten olej idzie dostać taniej i to z kosztami transportu :) ja osobiście brałem taki sam olej w oil-land.pl za 105zł i jeszcze za wpisanie kodu rabatowego "leonclub" jest -5% :)
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 27 listopada 2014, 19:18

Tuchola_BDG napisał(a):mlynek, te -10% od ceny to mogą sobie wsadzić

Mądrego dobrze posłuchać :P Inter Cars - anulowane. OIL LAND zamówione:

Motul 6100 Synergie+ 10W40 5L | 104,99 zł - 1 szt.
Motul Vision Classic - Zimowy płyn do spryskiwaczy 5L | 14,99 zł - 1 szt.
MANN Filter WK 853/3x | 62,99 zł - 1 szt.
MANN Filter HU 726/2 x | 20,99 zł - 1 szt.
Całkowita wartość zamówienia: 205,75 zł - różnica z IC - 43,03:D

-arti- napisał(a):Knecht -Super

Nie było Knechta w ofercie.

Pozdro i dzięki za sprowadzenie na ziemię.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 29 listopada 2014, 16:41

Witam, posiadam Leona 1.9tdi ASV, mam wlanego Castrola 10W40, po przejechaniu 1000km zauważyłem ubytek oleju, chciałbym zamienić olej i wlać tam coś innego, lepszego (słyszałem że Castrol to badziew) i teraz pytanie, co tam wlać, myślę nad jakimś Motulem albo Mobilem 5W40, ale to są chyba lepsze oleje od Castrola, a z tego co wiem oleju się nigdy nie zmienia na lepszy jak coś to tylko na gorszy. Proszę o pomoc.
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Marcinxxx » 29 listopada 2014, 16:56

motul, valvoline max life moge polecic
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 29 listopada 2014, 18:13

Marcinxxx napisał(a):motul, valvoline max life moge polecic

A nie zaszkodzi silnikowi zmiana oleju z 10W40 na 5W40?
Jakiego Motula polecasz?
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Marcinxxx » 29 listopada 2014, 19:53

Zmieniałem z 10W na 5W i nic sie nie stało bo dlaczego, jezdziłem na motulu x-cess 2 lata, a teraz jezdze na valvoline max life 5W40 i na nim ciszej pracuje silnik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 29 listopada 2014, 20:34

Marcinxxx napisał(a):Zmieniałem z 10W na 5W i nic sie nie stało bo dlaczego, jezdziłem na motulu x-cess 2 lata, a teraz jezdze na valvoline max life 5W40 i na nim ciszej pracuje silnik.

Pytam czy nic sie nie dzieje, bo z reguły 10W40 to półsyntetyk, a 5W40 syntetyk, oleju się nie zmienia na lepszy tylko na taki sam albo gorszy, ale może ma złe info.
Zauważyłeś jakieś ubytki oleju?
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Tuchola_BDG » 29 listopada 2014, 22:04

O nie zmienianiu na olej lepszy, bo będą problemy słyszałem tylko od starszych mechaników, i ludzi którzy mówią, że brat kuzyna ciotki koleżanki kolegi podobno wymienił i mu padło :) Osobiście nie spotkałem nikogo, kto sam widział taki problem, 2-3 osoby nawet mi potwierdziły, że zmieniały z półsyntetyka na pełen i zero skutków ubocznych, sam jestem po takiej zmianie i nic się nie dzieje negatywnego, tylko lepiej pracuje na zimnym, szczególnie przy aktualnych temp. :)
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 30 listopada 2014, 06:41

Ok, ja chyba też tak zrobię i zmienię na tego motula. Tylko słyszałem, że można trafić na jakąś podróbkę motula, mógłby mi ktoś doradzić gdzie kupić taki olej, żeby był oryginalny? A i czy ktoś mógłby mi podać pełną nazwę tego motula 5W40?
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 30 listopada 2014, 09:28

Tuchola_BDG napisał(a): Osobiście nie spotkałem nikogo, kto sam widział taki problem, 2-3 osoby nawet mi potwierdziły, że zmieniały z półsyntetyka na pełen i zero skutków ubocznych, sam jestem po takiej zmianie i nic się nie dzieje negatywnego, tylko lepiej pracuje na zimnym, szczególnie przy aktualnych temp.


No ja niestety znam taki przypadek który przeszedł na pełny syntetyk i mu zaszkodziło....
ale może dlatego że miał już trochę nabite km i może jakiś motor wymęczony był ?! - nie wiem.

Dużo osób piszę zresztą że im na pełnym pije oleju trochę.... ja jakoś jeżdżę na Motul-u 10W40 wg. normy i od wymiany do wymiany nic nie znika...

ogoniasty napisał(a):A i czy ktoś mógłby mi podać pełną nazwę tego motula 5W40?


np. MOTUL 8100 X-CESS 5W40

ogoniasty napisał(a):mógłby mi ktoś doradzić gdzie kupić taki olej, żeby był oryginalny?


Tu masz temat na temat jak rozróżnić oryginalny od fake Motul-a.

viewtopic.php?f=14&t=26847&p=354723&hilit=motul+orygina%C5%82#p354723
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 30 listopada 2014, 11:19

kurex napisał(a):
Tuchola_BDG napisał(a): Osobiście nie spotkałem nikogo, kto sam widział taki problem, 2-3 osoby nawet mi potwierdziły, że zmieniały z półsyntetyka na pełen i zero skutków ubocznych, sam jestem po takiej zmianie i nic się nie dzieje negatywnego, tylko lepiej pracuje na zimnym, szczególnie przy aktualnych temp.

No ja niestety znam taki przypadek który przeszedł na pełny syntetyk i mu zaszkodziło....
ale może dlatego że miał już trochę nabite km i może jakiś motor wymęczony był ?! - nie wiem.

Dużo osób piszę zresztą że im na pełnym pije oleju trochę.... ja jakoś jeżdżę na Motul-u 10W40 wg. normy i od wymiany do wymiany nic nie znika...

Ja mam wlanego Castrola 10W40 Magnatec półsyntetyka, na 1000km ubyło mi z 2mm oleju i właśnie nie wiem czy się pakować w motula lub coś podobnego, ale ten olej może już być przepracowany.

A ten valvoline max life 5W40, też jest podrabiany? Jest to jakaś alternatywa dla motula?
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez expo » 30 listopada 2014, 17:00

Może zamiast maxlife lepiej wziąć valvoline durablend? Słyszałem opinie, że ten maxlife to tani chwyt marketingowy.

A leje ktoś oleje orlenu albo lotosu? Może warto wesprzeć polskie rafinerie a nie kupować jakiegoś motula czy mobila być może rozlewanego w stodole pod Olkuszem.

Sam jeżdżę na mobilu 3000 5w40 choć ostatnio mechanik przy okazji regeneracji turbiny wlał mi mobila 5w30. Coś go więcej bierze i przy następnej wymianie wrócę do tego mobila 5w40 albo coś nowego wezmę.
Zobacz Profil
expo
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 lutego 2013, 17:53
Auto: tdi asv

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 1 grudnia 2014, 00:08

ogoniasty napisał(a):Witam, posiadam Leona 1.9tdi ASV, mam wlanego Castrola 10W40, po przejechaniu 1000km zauważyłem ubytek oleju, chciałbym zamienić olej i wlać tam coś innego, lepszego (słyszałem że Castrol to badziew) i teraz pytanie, co tam wlać, myślę nad jakimś Motulem albo Mobilem 5W40, ale to są chyba lepsze oleje od Castrola, a z tego co wiem oleju się nigdy nie zmienia na lepszy jak coś to tylko na gorszy. Proszę o pomoc.


Dziwna zasada, pierwszy raz słyszę, że olej należy zmieniać na „gorszy”. Sorry, ale pierwszy raz coś takiego słyszę. Dziwię się, bo od lat funkcjonowała podstawowa zasada w przypadku zarówno dolewania, jak i wymiany, że powinna być taka sama klasa lepkościowa i co najmniej taka sama (a więc, bądź wyższa) klasa jakościowa API.

-- 1 grudnia 2014, 00:59 --

ogoniasty napisał(a):Tylko słyszałem, że można trafić na jakąś podróbkę motula, mógłby mi ktoś doradzić gdzie kupić taki olej, żeby był oryginalny?

To jest przykład jak negatywna opinia może się ciągnąć latami. Afera z podrabianym Motulem na allegro miała miejsce przed kilkoma laty, z tego co pamiętam to skończyła się w sądzie. Z resztą by się przed takimi przypadkami zabezpieczyć oni wprowadzili zasadę, że sprzedawcy mają certyfikaty, których ważność można na ich stronie weryfikować.

A co do konkretnego wyboru to do Twojego silnika z Motula najlepsze będą 8100 X-cess 5W40 oraz 8100 X-Clean 5W40.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 1 grudnia 2014, 01:24

Matti59 napisał(a):A co do konkretnego wyboru to do Twojego silnika z Motula najlepsze będą 8100 X-cess 5W40 oraz 8100 X-Clean 5W40.

Hmmm, ciekawe, ciekawe, czyli co? Teraz mając 240k km mogę smiało zmieniać mój Castrol 10W40 na X Cessa 5W40? A czy oleje jakoś przypisuje się do typów silnika czy silniki do oleju? Z jakimi olejami takie ASV jak mój wychodziły z fabryki i kto ustalił, żeby po jakich kilometrach zmianiać olej z syntetyka na półsyntetyk i z półsystetyka na mineralny? Są jakieś zalecenia od producentów? Bo skoro full syntetyk jest taki zajebisty dla wszystkich silników, to po co oleje typu: półsyntetyk i mineralny? Dziwne to troszkę.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Odp: oliwa

Postprzez Tuchola_BDG » 1 grudnia 2014, 06:04

Lejesz to co jest odpowiednie dla Twojego silnika, zgodne z odpowiednimi normami VW, to najważniejsze kryterium. Różne oleje masz byś miał wybór, oraz jest wiele rodzajów silników, stare, nowe, specjalistyczne i lejesz co dany silnik potrzebuje. Syntetyk posiada lepsze właściwości niż półsyntetyk, ale to nie znaczy, że połówka nie spełnia norm, zazwyczaj najważniejsza różnicą to lepkość i płynność w niskich temperaturach. Półsyntetyk często się leje z oszczędności, jest poprostu tańszy, oraz jest pewna grupa ludzi i niestety mechaników, którzy wciskają ludziom, że samochód ma już pewien przebieg to należy zmienić rodzaj oleju bo tak i koniec. Ogólnie więcej proponuje poczytać w sieci, można tam troszkę info znaleźć co i jak.

Wysłane z mojego V370
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 1 grudnia 2014, 20:17

No właśnie poczytałem i legendę o tym, że im silnik ma wiekszy przebieg tym gorszy olej trzeba wlać, można sobie wsadzić miedzy... Właśnie przeczytałem, że:
Zmiana bez sensu

Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40.
Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu?

A tu cały artykuł KLIK
Czy z 10W40 mogę przy następnej wymianie oleju przejść na 5W40 ? Leon ASV 240 tys. km., czyli następna wymiana na 250 tys. Zmieniać?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 3 grudnia 2014, 11:48

mlynek napisał(a):No właśnie poczytałem i legendę o tym, że im silnik ma wiekszy przebieg tym gorszy olej trzeba wlać, można sobie wsadzić miedzy... Właśnie przeczytałem, że:
Zmiana bez sensu

Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40.
Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu?

A tu cały artykuł KLIK
Czy z 10W40 mogę przy następnej wymianie oleju przejść na 5W40 ? Leon ASV 240 tys. km., czyli następna wymiana na 250 tys. Zmieniać?

Dołączam się do pytania.
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 3 grudnia 2014, 12:05

mlynek napisał(a):Czy z 10W40 mogę przy następnej wymianie oleju przejść na 5W40 ? Leon ASV 240 tys. km


Możesz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Tuchola_BDG » 3 grudnia 2014, 12:13

Nikt wam nie zabroni :D a na poważnie, sami musicie zdecydować, jak dla mnie jak silnik ma zużycie oleju w normie, nie ma wycieków i ogólnie jest w dobrym stanie to nie widziałbym problemu w takiej zamianie.

Jak można poczytać na forum, sama zmiana marki oleju, przy takich samych oznaczeniach, potrafi dać diametralną różnicę w pracy silnika i spalaniu oleju. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że ryzyko przy zmianie z 10W40 na 5W40 jest podobne jak ryzyko zmiany z Motula 10W40 na np. Castrola 10W40 :) Jest jeszcze taka kwestia, że jakakolwiek usterka silnika po zmianach w olejach będzie zaraz kojarzona z tą zmianą :)
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: oliwa

Postprzez ogoniasty » 3 grudnia 2014, 13:02

Tuchola_BDG napisał(a):Jest jeszcze taka kwestia, że jakakolwiek usterka silnika po zmianach w olejach będzie zaraz kojarzona z tą zmianą :)

Możliwe, ze tak będzie, ale zobacz, co jeśli po zmianie oleju na 5w40 do miski olejowej dostanie się jakiś nagar(którego nie jest mało w dieslu)
zatka się smok i pierwsze co leci to turbo, nie mówię dalej co może być bo chyba wszyscy wiedzą, albo jak panewki dostaną po dupie to taki silnik mogę sobie potem wsadzić:) Nie mówię, że tak musi być, to jest całkowicie czarny scenariusz który pewnie nie będzie nigdy miał miejsca, ale takie przypadki istnieją stąd moje obawy.
Zobacz Profil
ogoniasty
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 listopada 2014, 16:51
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez markk » 3 grudnia 2014, 13:42

jeśli olej jest zmieniany na czas , silnik użytkowany prawidłowo czyli od czasy do czasu jazda na wysokich obrotach to nagar powinien rozpuszczać sie w oleju , ten zaś zostaje wymieniany i nie ma prawa by doszło do sytuacji o której mówisz.
Zobacz Profil
markk
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 18 października 2014, 14:13
Auto: TOLEDO 200KM
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 4 grudnia 2014, 00:49

Podziękował za odpowiedzi - raczej pokuszę się o zmianę na 5W! A co myślicie o zdjęciu nigdy "nie ruszanej" miski olejowej, żeby ewentualne nagary i szlam z niej wypłukać? Jest sens?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez transit_master » 4 grudnia 2014, 07:50

Możesz zrzucić miskę. Przy okazji wyczyścić jeszcze sitko smoka jeśli będzie z czego.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: oliwa

Postprzez Marcinxxx » 4 grudnia 2014, 14:07

Troche przesadzacie ze zwykłej zmiany oleju robicie problem jak by to był lot na marsa 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez markk » 4 grudnia 2014, 18:35

mlynek napisał(a):Podziękował za odpowiedzi - raczej pokuszę się o zmianę na 5W! A co myślicie o zdjęciu nigdy "nie ruszanej" miski olejowej, żeby ewentualne nagary i szlam z niej wypłukać? Jest sens?

ja jutro zmieniam z 10w na 5w , dam znać jak coś. Nie ma sensu zrzucać miski , troche brudnej roboty , potrzebny jest specjalny klej do uszczelki , dobrze nagrzany motor przed spuszczaniem oleju to podstawa.
Zobacz Profil
markk
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 18 października 2014, 14:13
Auto: TOLEDO 200KM
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 4 grudnia 2014, 18:47

Marcinxxx napisał(a):ze zwykłej zmiany oleju robicie problem

Zwykła zmiana oleju to jest np. zlanie 10W i nalanie 10W. Ja chcę zlać 10W i zalać 5W, a tego raczej na codzień się nie praktykuje, więc nasze obawy chyba są zrozumiałe?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez przebor » 4 grudnia 2014, 20:32

Bardzo dobry 5W40 to również Liqui Moly synthoil 5w40. Jeden z nielicznych olei opartych jeszcze na PAO. Świat idzie w kierunku olejów GTL.
Badania http://www.oil-club.ru/forum/topic/4429-4429/

Na zimę możesz też zalać 0w40 np. bardzo dobre oleje w rozsądnych pieniądzach
Neste City Pro 0w40
Mobil1 New Life 0w40 (badania http://www.oil-club.ru/forum/topic/3739-3739/)
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Marcinxxx » 4 grudnia 2014, 22:32

mlynek napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):ze zwykłej zmiany oleju robicie problem

Zwykła zmiana oleju to jest np. zlanie 10W i nalanie 10W. Ja chcę zlać 10W i zalać 5W, a tego raczej na codzień się nie praktykuje, więc nasze obawy chyba są zrozumiałe?

Ok racja nie na codzień, raz na rok/10kkm :mrgreen:
10 na 5 to nie jest dużo na 0 to już cos
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 5 grudnia 2014, 00:11

Marcinxxx napisał(a):raz na rok/10kkm

No ja jeżdżę troszkę więcej. Auto mam od maja, a już w najbliższych dniach stuka mi 10kkm i zmieniam oliwkę. Może dla Ciebie taka zmiana to żadna zmiana, ale to mój pierwszy osobisty diesel, wiem ile poświęciłem żeby uzbierać na niego grosza, więc nie wiem dlaczego drwisz z mojej planowanej wymianki oliwy z 10 na 5? Inni jakoś doradzą, poradzą, a Ty wpadasz, klikasz kilka wyrazów typu:
Marcinxxx napisał(a):0 na 5 to nie jest dużo na 0 to już cos
i zadowolony...

Może rozwinąłbyś swoją myśl nieco bardziej? Co, ... zmieniałeś, ale miałeś obawy? Bo nie rozumiem!
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez Marcinxxx » 5 grudnia 2014, 00:37

Nie drwie, odpowiedź już padła wielokrotnie na forum. Jak chcesz rady to moje zdanie jest takie zmieniaj na 5W, jak się boisz zrób płukanke przed tym a jak się nadal boisz to zalej markowa 10W i dalej nabijaj kilometry
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 7 grudnia 2014, 00:14

mlynek napisał(a):
Matti59 napisał(a):A co do konkretnego wyboru to do Twojego silnika z Motula najlepsze będą 8100 X-cess 5W40 oraz 8100 X-Clean 5W40.

Hmmm, ciekawe, ciekawe, czyli co? Teraz mając 240k km mogę smiało zmieniać mój Castrol 10W40 na X Cessa 5W40? A czy oleje jakoś przypisuje się do typów silnika czy silniki do oleju? Z jakimi olejami takie ASV jak mój wychodziły z fabryki i kto ustalił, żeby po jakich kilometrach zmianiać olej z syntetyka na półsyntetyk i z półsystetyka na mineralny? Są jakieś zalecenia od producentów? Bo skoro full syntetyk jest taki zajebisty dla wszystkich silników, to po co oleje typu: półsyntetyk i mineralny? Dziwne to troszkę.

Zdecydowanie możesz zmienić.
A oto odpowiedzi na Twoje pozostałe pytania.
Konstruktorzy silników określają parametry oleju do danego silnika. Robią to w oparciu o konstrukcję silnika, jego „pasowania” itd., , zwane tez normami. Na podstawie tych parametrów w przypadku każdego producenta olejów dobiera się konkretny olej. Oprócz tego funkcjonuje coś takiego jak aprobaty producentów samochodów dla danego oleju. Oznaczają one ni mniej, ni więcej, jak to że producent danego silnika zaleca ten olej do niego. To tak w uproszczeniu, żeby nie „przynudzać”.
Silniki z fabryki wychodzą zalane olejami takiej marki z jaką producent samochodu ma podpisaną umowę o współpracy. Ewentualnie olejem sygnowanym marka samochodu, ale wyprodukowanym dla niej przez koncern, z którym współpracuje. Kolejna rzecz, to nikt nie ustalał kiedy należy zmieniać olej z syntetyka, na półsyntetyk itd., co więcej nie jest to zalecane. To pokutujący wśród ludzi przesąd. Jest to nie zalecane, ani nie wskazane według producentów.
Oleje półsyntetyczne i mineralne istnieją nadal, mimo że full syntetyki mają od nich lepsze, a właściwie stabilniejsze parametry, z przyczyn ekonomicznych. Nadal są klienci na te oleje bo są po prostu tańsze, a są nadal silniki dla których ich parametry są wystarczające.
Tak więc reasumując, przy przebiegu 240k km możesz spokojnie zmienić Castrola 10W40 na Motula X-cess 5W40.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 7 grudnia 2014, 12:27

No dzięki. Fajnie to opisałeś.
Matti59 napisał(a):To pokutujący wśród ludzi przesąd.
Święta racja. Mój ojciec, miał warsztat samochodowy jeszcze w czasach Fiatów i Polonezów i to od niego nauczyłem się "grzebać" przy aucie. Ale kiedy wspomniałem mu, że chcę zmienić na syntetyk, skomentował to słowami: "w takim starym silniku?". Nie dziwię się wcale, że panuje taki przesąd, bo ludzie nie wiedzą co oznaczają symbole na olejach. Sam właśnie zgłębiam ten temat. Dodatkowym boźcem, który skłania mnie do zmiany na syntetyk to fakt, że kolega ma audi A4 na pompowtryskach z przebiegiem 250kkm i jeździ na Mobilu 3000 5W30, bo "musi" dbać o pompki podobno. No ale przecież brak pompek u mnie, nie przekreśla mojego silnika przed zalaniem go syntetykiem? Tak czy inaczej, kolejna zmiana oleju bedzie przesiadką na syntetyk.
Dzięki za porady. Pozdrawiam.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez markk » 7 grudnia 2014, 23:37

Jestem po zmianie na syntetyczny olej , dopiero zrobiłem 300 km więc nie wiem co będzie później , nie widzę różnicy w pracy. Chodzi tak samo jak na półsyntetyku. Zmiana trwała długo , ściekał z 30 minut. Nie było płukanki.
Zobacz Profil
markk
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 18 października 2014, 14:13
Auto: TOLEDO 200KM
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez elemenateur » 18 grudnia 2014, 17:42

I dopiero teraz masz właściwy olej :)
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: oliwa

Postprzez majkel88 » 22 grudnia 2014, 14:26

Witam. Panowie u mnie też nadchodzi wymiana oleju.W tej chwili zalany mam Mobil 10W40 czyli raczej standardowo. Skłaniałbym się do wymiany na olej MOTUL 6100 synergie 10W40 bądź ewentualnie Motul 5100 10W40. Najechane mam w tej chwili 200k. Jest sens zmieniać na tego Motula czy zostawić Mobil?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
majkel88
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 18 czerwca 2013, 18:08
Lokalizacja: Końskie
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 22 grudnia 2014, 14:49

Polecałbym Motul-a, oczywiście jeżeli jest ori. :)
Sam osobiście jeżdżę na 6100 Syngrie + i jest OK.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez majkel88 » 22 grudnia 2014, 14:56

Hm do Mobila też nie mam zastrzeżeń,ale czytałem, że na Motul daje cichszą pracę silnika. Czy ktoś wie jaka będzie różnica w porównaniu do Mobila? :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
majkel88
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 18 czerwca 2013, 18:08
Lokalizacja: Końskie
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 22 grudnia 2014, 14:58

majkel88 napisał(a):Czy ktoś wie jaka będzie różnica w porównaniu do Mobila?


Jeżeli chcesz aby było cicho całkowicie to zmień na pełnego syntetyka.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez majkel88 » 22 grudnia 2014, 15:08

Raczej na pewno zostanę przy 10W40. Tylko właśnie czy jest jakaś różnica między Mobilem a Motulem? :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
majkel88
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 18 czerwca 2013, 18:08
Lokalizacja: Końskie
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 23 grudnia 2014, 08:34

majkel88 napisał(a):Raczej na pewno zostanę przy 10W40. Tylko właśnie czy jest jakaś różnica między Mobilem a Motulem? :wink:


Różnica cenowa na pewno. Jakościowa wg. opinii też -przy założeniu zakupów z pewnego i sprawdzonego źródła.
Pomyśl o alternatywnych oliwach. Jest kilka takowych też w rozsądnych cenach. Znajdziesz nawet w tym temacie.

O np. taki: http://www.valvoline.sklep.pl/pl_PL/p/V ... W40-5L/475 - przykładowo
lub: https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... 0-5-litrow -przykładowo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez spider1985 » 24 grudnia 2014, 19:50

Polecam ten pierwszy wymieniony przez kolegę wyżej zarówno olej jak i sprzedawcę. Jakość naprawdę przyzwoita a ceny jedne z lepszych jeśli chodzi o certyfikowanych sprzedawców. Nie zauważyłem też potrzeby dolewania oleju od wymiany do wymiany.
http://www.najlepszeoleje.pl/pl_PL/p/VALVOLINE-MaxLife-10W40-5L/475
Seat Leon 1.9 TDI ASV, aku: Topla TOP 75AH 720A
Zobacz Profil
spider1985
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27 lipca 2012, 08:43
Auto: LEON 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez majkel88 » 27 grudnia 2014, 12:03

Panowie prosiłbym w takim razie o jakiegoś sprawdzonego linka do kupna Motula 10w40 :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
majkel88
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 18 czerwca 2013, 18:08
Lokalizacja: Końskie
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez mlynek » 27 grudnia 2014, 20:25

http://oil-land.pl/pl/p/Motul-6100-Synergie-10W40-5L/90
Polecony przez kolegę Tuchola_BDG, sam robiłem tam zakupy kilka tygodni temu i zakupowałem właśnie ten olej wraz z filtrami Mann. Polecam z całą odpowiedzialnością.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: oliwa

Postprzez markus312 » 12 stycznia 2015, 16:46

Do mojego ARL'a zalałem w tamtym tygodniu Motula 8100 X-Clean 5W40 + komplet filtrów firmy Knecht.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markus312
Sport
Sport
 
Posty: 498
Dołączył(a): 2 września 2013, 09:54
Auto: Leon 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez transit_master » 12 stycznia 2015, 17:31

It's amazing :mrgreen:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość