Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Wymiana tarcz i klockow

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez sm00th » 30 kwietnia 2008, 08:43

Witam,

Wlasnie przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow w moim leonku, tarcze 280mm.
W zwiazku z tym mam do was pytanie czy potrzebne sa do tego jakies specyficzne klucze oraz na co warto zwrocic uwage zeby nie popelnic jakiego bledu i oczywiscie czy da sie bez problemu je wymienic w domowym garazu?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
sm00th
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 17 grudnia 2007, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leo

Reklama

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez Miro » 30 kwietnia 2008, 10:11

Potrzebny imbus,nie pamietam rozmiaru. Do tego śrubokręt krzyżakowy.
Wymiana z przodu jest prosta. Wyczyść porządnie piastę,najlepiej szczotką na wiertarce.Wciśnij tłoczek na maxa i tyle.
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez grzechu83 » 30 kwietnia 2008, 12:03

Imbus nieco nietypowy - 7. Tak jak pisał Miro, wymiana przodu jest banalna, z tyłu jest troche gorzej, bo tłoczki musisz wciskać i zarazem wkręcać. Jeśli tylko je powciskasz na siłe, to ręczny szlag trafi (nie wiem czy wszystkie wersje i roczniki miały taki sam układ). A z tym niestety jest trochę zabawy, jeśli robisz to domowymi metodami
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez Miro » 30 kwietnia 2008, 12:10

grzechu83 napisał(a):z tyłu jest troche gorzej, bo tłoczki musisz wciskać i zarazem wkręcać. Jeśli tylko je powciskasz na siłe, to ręczny szlag trafi (nie wiem czy wszystkie wersje i roczniki miały taki sam układ). A z tym niestety jest trochę zabawy, jeśli robisz to domowymi metodami
Przerabiałem ten temat niedawno ;/
Wcisnąć te tłoczki z tyłu jest dość ciężko.Trzeba mieć albo specjalny klucz,albo próbować domowymi sposobami. Podobno ścisk stolarski daje rade ;)
I uwaga na gumowe osłony tłoczka,można je uszkodzić!
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez Axee » 30 kwietnia 2008, 12:25

Witam!

Z przodu prosto... sciagnij 2 plastikowe zaslepki od wewnatrz ze slizgow zacisku, wykrec 2 trzpienie slizgowe kluczem imbus "7",gdy sie nie wykrecaja juz podwaz plaskim srubokretem od strony gwintu aby nie haczyly o jarzmo, wysun zacisk z klockami. Tloczek dobrze sie wciska metalowym sciskiem stolarskim, pamietaj o odkreceniu zakretki zbiorniczka wyrownawczego, ewentualnie odessaj nadmiar plynu strzykawka aby sie nie przelalo. Tarcza schodzi bez odkrecania jarzma (przynajmniej przy FS III), odkrec srube centrujaca krzyzakiem, tarcza jest czesto zapieczona do piasty, pomiedzy tarcze i piaste polej jakims antykorodantem kolo otworow, ewentualnie odbij tarcze delikatnie mlotkiem.

Z tylu podobnie, tylko tloczek trzeba wkrecac zgodnie ze wskazowkami zegarka i wciskac, do wkrecania przydatny jest klucz do dokrecania tarczy ze szlifierki katowej i jakas breszka do wciskania.

Calosc prosta latwa i przyjemna mozna wykonac w miare szybko w domowych warunkach.

Po wciskaniu tloczkow w przypadku auta a abs warto VAGiem odpowietrzyc pompe ABS
"Wejsc w 03 ABS i wybierz 04 BASIC SETTINGS i kanal 01, nacisnij GO i postepuj zgodnie
z instrukcjami na ekranie, czyli wcisnij pedal , trzymaj , pusc pedal itp.
Nastapi samoodpwietrzenie ukladu ABS przez zawory odpowietrzajace umieszczone w pompie"

Pozdro Axee
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez sm00th » 30 kwietnia 2008, 12:44

Dzieki wielkie Panowie za szybka odpowiedz.

Pozdrawiam i zycze milego wypoczynku w ten nadchodzacy weekendzik.
Obrazek
AHF+ by MR-Motors 140@309
Zobacz Profil
sm00th
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 17 grudnia 2007, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leo

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

Postprzez Silver » 30 kwietnia 2008, 13:44

Pamietaj o zmyciu tłusczu i brudu z tarcz i klocków po zamontowaniu zmywaczem do hamulcy a jak z nim bida to przynajmniej benzyną ekstrakcyjną.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości