Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
wrk napisał(a):czy w tych silnikach trafiają się takie awarie jak w paskach do 2007 pt. pęknięta głowica itp
wrk napisał(a):Szukałem na różnych forach między innymi i tu ale nic na ten temat nie widzę lecz jak czytam co się działo w paskach to nie uśmiecha mi się dołożyć jedną trzecią wartości auta na jakieś wtryski czy inne cuda. Pytanie czy poza tymi "usterkami" które nie robią na mnie większego wrażenia (piszczące uszczelki, lusterka itp) pojawiają się seryjne problemy z turbiną albo silnikami ?
wrk napisał(a): czy w tych silnikach trafiają się takie awarie jak w paskach do 2007 pt. pęknięta głowica itp ? Szukałem na różnych forach między innymi i tu ale nic na ten temat nie widzę lecz jak czytam co się działo w paskach to nie uśmiecha mi się dołożyć jedną trzecią wartości auta na jakieś wtryski czy inne cuda. Pytanie czy poza tymi "usterkami" które nie robią na mnie większego wrażenia (piszczące uszczelki, lusterka itp) pojawiają się seryjne problemy z turbiną albo silnikami ?
wrk napisał(a):A powiedzcie mi jak +/- cenowo wyglądają sprawy rozrządu i tych piezoelektrycznych pompek w tych motorach (wiadomo, że każdy ma swoją robocizne ale jakieś widełki na oko).
wrk napisał(a):ja pewnie będę robił w Wawie więc koszty będą wyższe
wrk napisał(a):ja pewnie będę robił w Wawie więc koszty będą wyższe
exb napisał(a):ASO Kędzierzyn-Koźle (APM CAR)
wrk napisał(a):ja pewnie będę robił w Wawie więc koszty będą wyższe
willhaven napisał(a):powiem Ci,ze ja bym teraz chyba kupil fr'ke w benzynie,
primo - tansza, prawie 6 tysi róznicy zostaje na paliwo
secundo - nie ma dpf , chyba że latasz trasy to rozumiem,
willhaven napisał(a):diesel jest teraz tanszy? popierasz to konfiguratorem czy informacjami z salonu, bo ten ich konfigurator to ma takie niescislosci ,że szok
KozieL napisał(a):Witam wszystkich.
Na wstępie przepraszam ale niewiedziałem gdzie umieścic temat. Prosze w razie czego o przeniesienie.
Zamierzam zakupic nowego Leona FR.
Dzwoniąc po dealerach dowiedziałem sie że nie kupie Leona 2,0 170km ze skrzynią manualną.
I tu nasuwa sie moje pytanie. Jak wam sie sprawóje skrzynia dsg? Jakie macie odczucia z jazdy? Jest godna uwagi? Powiem szczerze że niejestem fanem automatów ale może musze sie przełamać i zakupić moje wymarzone auto z automatem.
Za ewentualne błędy najmocniej przepraszam.
sat666 napisał(a):willhaven napisał(a):diesel jest teraz tanszy? popierasz to konfiguratorem czy informacjami z salonu, bo ten ich konfigurator to ma takie niescislosci ,że szok
Popieram to cennikiem, a skad twoje informacje?
s
willhaven napisał(a): z minionego roku też z cennika hehe czyli niewiadomo co ile kosztuje w takim razie
willhaven napisał(a):p.s. to,że nie można mieć nowego fr w dieslu w manualu to bezsens moim zdaniem
KozieL napisał(a):moim zdaniem tez. Dlaczego to wgl wycofali?
willhaven napisał(a):powiem Ci,ze ja bym teraz chyba kupil fr'ke w benzynie,
primo - tansza, prawie 6 tysi róznicy zostaje na paliwo
secundo - nie ma dpf , chyba że latasz trasy to rozumiem,
willhaven napisał(a):bo ten ich konfigurator to ma takie niescislosci ,że szok
sat666 napisał(a):Jak ma byc benzyna to stawiam na Cupre.
krabol napisał(a):tdi fr spali podejrzewam 8l (przynajmniej moj tak pali przy ciezkiej nodze) a taki tsi spali pewnie z 15 w ruchu miejsko - wielskim (i niech nikt mi nie mowi ze jak sie spokojnie jedzie to spali 10 bo nie znam nikogo kto ma silnik 2,0t i jezdzi na emeryta)
krabol napisał(a):uwazam ze 30 koni nie jest warte tego spalania, chyba ze ktos robi do pracy 5-10 km i traktuje auto jak mozliwosc wyzycia sie w niedziele, w tym przypadku bardziej jednak polecam wizyte na silowni lub na torze wyscigowym
krabol napisał(a):tdi fr spali podejrzewam 8l (przynajmniej moj tak pali przy ciezkiej nodze) a taki tsi spali pewnie z 15 w ruchu miejsko - wielskim (i niech nikt mi nie mowi ze jak sie spokojnie jedzie to spali 10 bo nie znam nikogo kto ma silnik 2,0t i jezdzi na emeryta)
Sober napisał(a): Diesel mu palił 10-11l, cupra 13l.
Bardzo interesujace porownanie, ale zeby FR TDI palil srednio >10 to trzeba jezdzic caly czas w korkach albo non stop >170km/h autostrada.
Sober napisał(a):Mnie stronka pokazała 9,77, ale mniejsza o to.
Sober napisał(a): sat666, nie mówię, że te dane są fałszywe - ale zauważ że ludzie kupujący diesla zwykle są nastawieni na bardziej ekonomiczną jazdę, przez co jeżdżą trochę innym stylem.
Sober napisał(a): Inna sprawa że tdi 170KM trzeba by raczej porównywać z benzyną 1,8 (2.0 TFSI to jednak silnik z dużo większym potencjałem niż tdi). A ten wg Twojej stronki pali 8,5 średnio. I to zgadza się z moją teorią o 20% większym spalaniu benzyny.
misiek_t napisał(a): trasa (ok. 150/300 KM deptania) 180-210 KM/h 8 / 8.2 L.
(a to bylo ledwo ponad 140km/h srednio)
krabol napisał(a):tdi fr spali podejrzewam 8l (przynajmniej moj tak pali przy ciezkiej nodze) a taki tsi spali pewnie z 15 w ruchu miejsko - wielskim (i niech nikt mi nie mowi ze jak sie spokojnie jedzie to spali 10 bo nie znam nikogo kto ma silnik 2,0t i jezdzi na emeryta)
uwazam ze 30 koni nie jest warte tego spalania, chyba ze ktos robi do pracy 5-10 km i traktuje auto jak mozliwosc wyzycia sie w niedziele
krz_p napisał(a):różnica w mocy pomiędzy TDI a TSI to 40 koni i to już wyraźnie czuć, szczególnie przy wyższych prędkościach
Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość