Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

BMN Kolektor Ssący

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Nastar » 28 listopada 2014, 20:35

Jestem po wymianie kolektora... No i mam problem.
Ale po kolei. Po pierwsze kolektor pasuje ale nie tak idealni i do końca. Dolne śruby musiałem skracać :shock: Metalowy jest w tym miejscu cieńszy o ok. 1,5cm od plastikowego. W sumie to zrozumiałe by było... ale nikt wcześniej o tym nie wspomniał ! Ja założyłem kolektor o numerze 03G129713. Dokładnie ten z aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=4699394299
Linkowałem go wcześniej też tutaj. Z tego co przeglądałem net to wszystkie metalowe bez klapek są właśnie takie.
Jak go przykładałem do powierzchni bloku silnika to nie zakrywał tej samej powierzchni co poprzedni plastikowy ale nie wyglądało na to, że ma to znaczenie. Uszczelka metalowa pasuje idealnie.
Montaż przebiegł bez większych zakłóceń już dalej. EGR i klapa gasząca wyczyszczone. Było sporo syfu.
Nowe uszczelki wszędzie. Przewód podciśnienia sterujący zaworem od klapek kolektora zaślepiony śrubką zaraz za rozgałęźnikiem. Reszta przewodu usunięta. Z zaworku sterczą tylko 2 gołe króćce. Wtyczka wpięta.
Po zmontowaniu całości auto bez problemu odpaliło. Ciut inny jakby dźwięk był ale bez paniki...
Ruszam w drogę do domu i tu zonk. Auto nie jedzie ! Zero mocy i po krótkim czasie błąd (sprężynka świec żarowych miga) - typowy notlauf.
W domu VCDS podpięty i czytam błąd:
1 Fault Found: 008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Wychodzi na nieszczelność układu zasilania powietrzem i/lub podciśnienia. Dziś po nocy już nie dochodziłem co i jak. Jutro natomiast chcę zweryfikować tę nieszczęsną śrubką w wężyku, podciśnienie czy wciąga gruszkę turbiny... I co jeszcze mogę sam sprawdzić ? Poszukam też nieszczelności czy gdzieś niechcący czegoś nie odłączyłem.

Aha - jeszcze jedno. Wczoraj jadąć jeszcze na starym kolektorze miałem notlauf również. Błąd jednak był inny i wskazywał na nieosiągnięte ciśnienie doładowania oraz zwarcie do plusa. Okazało się, że kabelki idące do gruszki były lekko przetarte i zwarły się. Poprawiłem, zaizolowałem i auto odżyło jednak... turbo późno się budziło (ok. 2500rpm). Ma to znaczenie i związek z tym co dziś się stało ?
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez nastek » 2 grudnia 2014, 23:22

Autko już śmiga ? Czy nadal coś się dzieje ?
Zobacz Profil
nastek
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 kwietnia 2012, 21:43
Auto: SEAT LEON SPORT
Silnik: ASZ 1.9

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Nastar » 2 grudnia 2014, 23:33

Przyczyna notlaufa jak również niedoładowania znaleziona... :-( Przedmuchy z dolnej części kolektora alu, który zamontowałem zamiast plastikowego z klapkami.
Nie sądzę abym pomylił rodzaje kolektorów bo są tylko 2 z tych metalowych. Co prawda numery (03G129713) mają kilka wariacji z literkami na końcu ale to bardziej chyba pod różne modele VAG było bo po uważnym studiowaniu ETKI wszystkie i tak są takie same. I co najważniejsze - idzie tam metalowa uszczelka.
A teraz gwóźdź programu: w czasie przykręcania kolektora aluminiowego od BKD zamiast mojego plastikowego od BMN, używając tych samych śrub, dolne okazały się za długie ! :shock:
Skróciłem je odpowiednio ale chyba coś poszło nie tak bo mam przedmuchy właśnie z dolnej części kolektora. Poza tym - śruby samoistnie się luzują od drgań silnika. Dziś pomimo dokręcenia (a nie należy tego robić zbyt mocno) przedmuch pozostał :evil:
Ręce mi opadają... O co chodzi z tymi śrubami ? Uszczelkę dałem nową o numerze 03G129717D
Moja ETKA w ogóle "milczy" w temacie dolnych śrub. Jest tam tylko info o śrubie M8X80 o numerze N91104701 i jest ich 5szt. Czyli sama góra. A co z dołem !!!

Ma ktoś jakieś pomysły ?
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez krystian_j » 3 grudnia 2014, 19:16

Może kolektor krzywy chociaż w to wątpię. Kupować kolejny albo założyć (może trochę druciarstwo ale) na silikonie chociaż silikon może czasem wydmuchać nie orientuję się jakie tam jest ciśnienie. Duża ta nieszczelność? Co do luzowanie śrub można skręcić na LOCTITE. Ja u siebie dokręciłem je dość mocno ale z wyczuciem klucza dynamometrycznego nie miałem.
Obrazek
184 KM/ 400 Nm; DPF off; EGR off;
Strojenie http://www.kingsoft.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krystian_j
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23 stycznia 2014, 17:32
Lokalizacja: RKR
Auto: Leon FR [1P]
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Nastar » 3 grudnia 2014, 19:49

krystian_j, dokładnie taki jest plan jak napisałeś. Drugi kolektor już zamówiony. Oryginalne krótsze śruby + nowa uszczelka z ASO też.
Sprawdzę najpierw ten stary czy nie jest podgięty gdzieś i dokładniej obejrzę śruby i jak pracują...
Potem ew. montaż tego drugiego na nowych śrubach i uszczelce. Przecież to do cholery nie "rocket science" żeby nie dać rady ! Podejrzewam jakiś głupi błąd wynikający albo z rodzaju śrub i/lub ich skracania.

BTW - w kilku źródłach potwierdziłem, że zmiana kolektora plastikowego BMN z klapkami na aluminiowy z BKD bez klapek wymaga użycia krótszych śrub w dolnym rzędzie.
Być może ci z Was co robili tego moda własnoręcznie akurat zakładali plastik na plastik a w innych przypadkach po prostu mechanik zrobił robotę i o takiej drobnostce jak 5 śrubek do skrócenia klientowi nie wspomniał. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że nikt z Was o tym nie wspomniał wcześniej ? ;-)
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez zielek » 4 grudnia 2014, 13:50

witaj
to ja już nie wiem albo każdy silnik silnikowi nierówny albo.....nie wiem. Wymieniłem plastik w plastik i dawno o tym zapomniałem. Jedyna różnica z instrukcją Axee to nie zaślepiałem podciśnienia, nie usuwałem żadnych wężyków, złożyłem jak w oryginale, po prostu dźwignia od zaworu nie podpięta. Wymieniałem niedawno czujnik chyba ciśnienia lub temperatury spalin, sprawdzany kompem oprócz czujnika żadnych błędów.

Axee jest w tym obcykany może powie coś więcej.

Przede wszystkim zrób jak przykazano bez silikonu i Loctite do gwintów.

Powodzenia.
Zobacz Profil
zielek
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 czerwca 2013, 17:59
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Nastar » 21 grudnia 2014, 22:09

zielek, ale napisałem wcześniej właśnie, że plastik - plastik powinno pasować. Problem wyszedł przy kombinacji plastik - aluminium.
Jutro drugie podejście... Zobaczymy.

-- 21 gru 2014, o 22:09 --

Problem rozwiązany.
To nie była wina kolektora a pękniętej/złamanej przeze mnie rurki EGR. Za mocno się z nią szarpałem a jest ona dodatkowo przykręcona śrubką do bloku silnika w połowie jej długości. Nieszczelność była akurat w takim miejscu, że do złudzenia wyglądało to jak wydmuch spod kolektora.

Wczoraj rurka została wymieniona (dostęp do niej to MASAKRA !) i auto jedzie jak powinno :-)
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Maly_P_kow » 12 kwietnia 2016, 18:02

W moim leonie mam błąd 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 006. Przy kolektorze zobaczyłem, że robi się mokro. Czy to może oznaczać, że kolektor jest do wymiany ?

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Maly_P_kow
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 8 czerwca 2010, 10:35
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Auto: Leon II
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez krystian_j » 12 kwietnia 2016, 18:53

U mnie kolektor wyglądał tak samo, w miejscu gdzie wychodzi dźwignia sterująca klapami jest nieszczelność. U mnie problem z klapami objawiał się mruganiem kontrolki świec żarowych gasła po ponownym rozruchu(nie wiem jaki był błąd bo nie miałem jeszcze kabelka żeby podłączyć). Wymień kolektor na taki od motoru BKD i będzie sucho i czysto.
Obrazek
184 KM/ 400 Nm; DPF off; EGR off;
Strojenie http://www.kingsoft.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krystian_j
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23 stycznia 2014, 17:32
Lokalizacja: RKR
Auto: Leon FR [1P]
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Maly_P_kow » 12 kwietnia 2016, 19:05

Dokładnie, spiralki migają i auto chyba jest w trybie awaryjnym bo nie działa w ogóle turbo :/
Zobacz Profil
Maly_P_kow
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 8 czerwca 2010, 10:35
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Auto: Leon II
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez czapel12 » 14 kwietnia 2016, 17:59

Najlepsze rozwiązanie- usuń klapy z kolektora.
Ta gruszka otwiera i zamyka klapki które sterują dopływem powietrza do silnika.
Gdzieś tam zrobiła się nieszczelność- to częsta przypadłość.
Musisz odkręcić kolektor dolotowy, wywalić klapy i zakleić po nich dziurę która idzie do tej gruszki.
Będziesz miał spokój na wieki.
Możesz też kupić nowy kolektor tylko po co? Żeby za chwile było to samo?
Tak twój silnik dostanie więcej tlenu i będzie git ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez krystian_j » 14 kwietnia 2016, 20:35

Maly_P_kow napisał(a):Dokładnie, spiralki migają i auto chyba jest w trybie awaryjnym bo nie działa w ogóle turbo :/


Bo sterownik wykrył nieszczelność układu dolotowego (błąd który masz) i odciął doładowanie.
Obrazek
184 KM/ 400 Nm; DPF off; EGR off;
Strojenie http://www.kingsoft.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krystian_j
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23 stycznia 2014, 17:32
Lokalizacja: RKR
Auto: Leon FR [1P]
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Nastar » 14 kwietnia 2016, 20:51

czapel12 napisał(a):Musisz odkręcić kolektor dolotowy, wywalić klapy i zakleić po nich dziurę która idzie do tej gruszki.
Będziesz miał spokój na wieki.


Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Po pierwsze zaślepić należałoby wszystkie otwory pomiędzy kanałami bo ośka idzie przez całą szerokość, po drugie wprowadzając jakiś obcy element typu klej, plastik etc. ryzykujemy, że po czasie odpadnie on i poleci sobie na spotkanie z tłokiem :-)
Używany, metalowy kolektor od BKD kosztuje na Allegro ok. 100zł z wysyłką. Ba ! Nawet mam taki u siebie w piwnicy po swoich dokładnie takich samych modach (niepotrzebnie kupiłem 2szt.) Do tego nowa uszczelka kolektora potrzebna jeszcze (chyba ok. 20zł w ASO)
Cała operacja to 3-4 godz. z piwem w ręku i kolektor zamieniony. Do tego odłączyć i zaślepić podciśnienie i wtedy możemy powiedzieć, że problem klapek mamy z głowy na wieki :-)
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Maly_P_kow » 16 kwietnia 2016, 08:27

Jednak to nie kolektor ale i tak go wymienię bo raczej on zabrał około 10 kucy. Błąd, który mam jest przez chłodnice intercoolera także trochę większy wydatek :(
Zobacz Profil
Maly_P_kow
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 8 czerwca 2010, 10:35
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Auto: Leon II
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez frodo1976 » 9 sierpnia 2016, 12:03

U mnie mega poprawa. Zapomniałem o problemie wymieniłem kolektor z klapkami na alu z BKD i jest nareszcie jazda. :-D
Musielibyście zobaczyć jak przedmuchałem wydech po zamontowaniu było tak czarno że aż ciemno trwało to 10 kilometrów obroty na czerwonym na każdym biegu i już jest czysto i przyjemnie. Polecam wymianę. Koszt to używka 150 do 250 zł plus uszczelka plus 2 godziny czasu plus środki do czyszczenia kolektota i EGR plus chęci i po problemie. :-D
Zobacz Profil
frodo1976
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 sierpnia 2016, 16:05
Auto: seat altea xl
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Maly_P_kow » 10 sierpnia 2016, 09:37

A ja jeszcze dopytam

przy ilu obrotach włącza się turbo ?
Zobacz Profil
Maly_P_kow
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 8 czerwca 2010, 10:35
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Auto: Leon II
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Tomki » 21 czerwca 2017, 21:05

Mnie również czeka zamiana kolektora z BMNa na aluminiowy z BKD. Będę to jednak robił w sobotę i w razie "W" nie będę miał dostępu do części więc muszę skompletować wszystko wcześniej.
1. Na allegro kolektory są w cenach od 20zł do 150zł i więcej. Pytanie czym się kierować przy kupnie samego kolektora i skąd różnica w cenie.
2. Pisaliście o za długich śrubach z wersji plastikowej. Zatem, które śruby kupić i ile? Śruby na cały dolny rząd do kolektora z BKD czy inne opcje?
3. Wstępnie oglądałem ten cały układ i pytanie żeby poluzować rurkę do EGRa przykręconą na dole silnika trzeba odkręcać obudowę filtra powietrza czy jakoś inaczej się to da obejść?
Zobacz Profil
Tomki
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 czerwca 2016, 08:41
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Pielach » 22 czerwca 2017, 14:11

Maly_P_kow napisał(a):przy ilu obrotach włącza się turbo ?


Przy 1 obr/min turbo działa non-stop tylko odpowiednio się rozkręca i pompuje ciśnienie odpowiednio mocno od ok 1500-1800 obr/min - co właśnie niektórzy nazywają włączeniem się turbo.
Zobacz Profil
Pielach
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lipca 2016, 10:39
Auto: Leon 2
Silnik: BKD 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Diesel193 » 9 września 2017, 17:04

Witam. Wlasnie burykam sie z tym samym mam wyciek z kolektora i czytajac to wszystko co wyżej najlepiej bedzie założyć ten z aluminium, poda ktos nr dokładnie takiego przy ktorym ze tak powiem bedzie najmniej kombinacji a zalatwi sprawe.? U góry widze ze 3 nr i nie wiem którym się kierować. Silnik to 2.0 bmn. Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Diesel193
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2 lutego 2017, 18:10
Auto: Leon II 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Tomki » 10 września 2017, 10:13

Cześć
Ja montowałem w swoim BMN taki kolektor: http://allegro.pl/vw-golf-v-2-0-tdi-bkd ... ml#thumb/1
Działa już 2 miesiące, ok 4 tys. km na nim mam zrobione i wszystko działa super ;)
Zobacz Profil
Tomki
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 czerwca 2016, 08:41
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Diesel193 » 10 września 2017, 14:52

A dawales nowa uszczelke i jakies przeróbki ze śrubami czy plug & play?
Do 140 konnego byly takie same jak do 170?
Uszczelka taka podchodzi?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5732671822
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Diesel193
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2 lutego 2017, 18:10
Auto: Leon II 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez koczo3 » 10 września 2017, 22:02

Koledzy mam pytanie, czy po tej modyfikacji z dpf'em jest wszystko w porządku ? Wypala
sie prawidłowo ? Bo miałem kiedyś taki przypadek w bmw e90 2.0d ze po wywaleniu klap wirowych
z kolektora zaczęły się z nim problemy, dpf nie chciał się wypalać itp. Bo klapy mają za zadanie przymykać sie
aby zwiększyć temperaturę podczas dopalania dpf.
Po zmianie kolektora na znowu ten z klapami problem ustał...
Jak to jest w przypadku vw ?
Zobacz Profil
koczo3
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 19:25
Auto: Leon 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Tygrysek » 11 września 2017, 07:39

W moim przypadku po zmianie kolektora nie zauważyłem takiego problemu jak opisałeś. Wszystko grało bez preblomu. Pomijając samego dpfa, który sam w sobie robił mi problemy. Więc dpf out.
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Diesel193 » 11 września 2017, 11:05

Potrzebuje szybko odpowiedzi na wczesniejszy post, bo chce ruszuc z tematem :) ktos pomoże?
Jeszcze jedno to zwracac jakas uwage przy kupnie takiego kolektora jak z linku wyzej? Jedni chca 300 inni 50zl to dosyc dziwny rozrzut cenowy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Diesel193
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2 lutego 2017, 18:10
Auto: Leon II 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Rytel » 23 października 2017, 16:41

jaki rozmiar powinny mieć dolne śruby do kolektora aluminiowego?
Zobacz Profil
Rytel
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 13 września 2016, 17:40
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Tomki » 25 października 2017, 20:34

Diesel193 dawałem nowe uszczelki pod kolektor i egr. Śruby nie sa P&P niestety i trzeba kupić 5 innych. Jeśli chodzi o dpf to nie ma z nim problemów po zmianie kolektora. Nie zaobserwowałem żeby się zapychał szybciej ale ja też codziennie śmigam po A4 więc jest cały czas wypalany. Przez ostatni rok wg VCDS % zapchania wzrósł z 19 do 21%.
Odnośnie ceny samego kolektora to też się zastanawiałem skąd takie rozbieżności w cenach, swój kupiłem za 80zł, później czyszczenie na myjni za 15zł i wyglądał jak nówka ;) na pewno nie ma sensu wydawania za nie 200zł
Zobacz Profil
Tomki
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 czerwca 2016, 08:41
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Rytel » 29 października 2017, 11:46

Jaki rozmiar nowych srub dolnych kupiłeś?
Zobacz Profil
Rytel
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 13 września 2016, 17:40
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Diesel193 » 29 października 2017, 19:32

Ja jestem po wymianie dolnie wystarczy skrócić nic wiecej za kolektor dalem 50zl smiga az milo :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Diesel193
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2 lutego 2017, 18:10
Auto: Leon II 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Rytel » 31 października 2017, 13:04

Diesel193 napisał(a):Ja jestem po wymianie dolnie wystarczy skrócić nic wiecej za kolektor dalem 50zl smiga az milo :)


Wylaczales klapki z komputera? Jakaś różnica w pracy dynamice silnika?
Zobacz Profil
Rytel
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 13 września 2016, 17:40
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Diesel193 » 8 listopada 2017, 08:31

Nic nie wyłaczane nie czuje grama różnicy :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Diesel193
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2 lutego 2017, 18:10
Auto: Leon II 1P FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Dzej44 » 28 listopada 2017, 13:30

Dzień dobry wszystkim,

Chciałbym podziękować wszystkim oraz każdemu z osobna z informację które umieściliście w tym wątku.
Przyczyniło to się do bezproblemowej wymiany kolektora plastikowego z klapkami na aluminiowy bez klapek.
Poniżej umieszczam krótkie podsumowanie.

Auto: Skoda Octavia RS 2.0 TDI 170KM (silnik: BMN).

Poniżej numery części wraz z nazwami, krótkim opisem oraz cenami:

1. 03G129713 - kolektor ssący aluminiowy - od silnika BKD/AZV (cała grupa VW)
2. 03G129717D - uszczelka blaszana pod kolektor - szt.1 – 20.43PLN/szt.
3. N 90292903 - M8X25-śruba imbusowa (kombi) - szt.5 - dolne krótsze – 2.94PLN/szt.

4. N 91104701 - M8X80-śruba z gniazdem wielozębnym - szt.5 - można wykorzystać stare – 10.61PLN/szt.
5. 03G131547C – uszczelka - pomiędzy kolektor a EGR - szt.1 – 30.39PLN/szt.
6. N 90978701 - o-ring 55x2,5 - pomiędzy EGR a klapę gaszącą - szt.1 – 12.58PLN/szt.
7. 069131547D - uszczelka 32MM - pod rurkę łączącą chłodnicę układu recyrkulacji spalin a EGR - szt.1 - 17.55PLN/szt.
8. 3C0145117F - pierścień uszczelniający - oring na rurze dolotowej pomiędzy turbo a klapą gaszącą - szt.1 – 21.37PLN/szt.

części od punktu 1 do 3 są obowiązkowe natomiast części od 4 do 8 opcjonalne (ale warto wymienić)

- objawy przez wymianą: brak elastyczności, niedostatek mocy – jakby był problem z turbiną bądź przepływomierzem, sadza/olej/wyciek po stronie siłownika na kolektorze, turbina budziła się w okolicach 2200 obr/min, brak błędów na komputerze i zegarach
- stan starego kolektora po wyjęciu: cały w sadzy, nagarze, oleju, na oko 40% środka kolektora to była mazia, plastik popękany po stronie siłownika oraz pomiędzy kanałami, bardzo duże luzy na sztandze z klapkami, dwie klapki wykrzywione i przymknięte, sztanga zaczęła „piłować” plastik
- fakty po wymianie kolektora na aluminiowy: wróciła elastyczność oraz przyspieszenie na wszystkich biegach, auto znowu ma dynamikę jak kiedyś, turbina pompuje już od 1500 obr/min, dźwięk silnika bez zmian, zmniejszyła się "turbo dziura", jak napisał Axee „stado koni powróciło”, jak inne auto
- EGR oraz klapa gasząca wyczyszczona
- kolektor udało mi się kupić nowy w bdb cenie
- wszystkie części prócz kolektora kupione w ASO
- części w ASO dostępne z dnia na dzień
- braku klapek nie trzeba zmieniać na komputerze (zresztą chyba nie ma takiej możliwości)
- długość śrub dolnych to 25mm jeśli ktoś by chciał skracać stare które są dłuższe i nie pasują

Przejechane około 1 tys km od wymiany – brak uwag/problemów.
Zobacz Profil
Dzej44
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 listopada 2017, 10:29
Auto: Skoda Octavia RS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez chlorek » 19 marca 2018, 08:43

Jako że posiadam plastikowy kolektor czy do silników CR FR 170km CEG/CEGA też są aluminiowe?. Czy po jego czyszczeniu trzeba jakoś adaptować?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez chlorek » 26 marca 2018, 09:03

Temat ogarnięty. Dla zainteresowanych jest aluminiowy 03L129711E.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez oolsztyniak » 23 kwietnia 2018, 10:27

Witam wszystkich.
I mnie dopadł problem z kolektorem w silniku o oznaczeniu BMN.
kolega Axee, bardzo ładnie i rzeczowo opisał co się z kolektorem dzieje i co zrobić aby problem "rozwiązać".

U mnie objaw był następujący - zarzygana obudowa rozrządu czarnym czymś, ni to sadza a bardziej nagar.
Pojawiało się to już jakiś czas ale nie zaniepokoiło mnie to zbytnio bo żaden ze mnie mechanik.
Błędów komp nie wywalał, auto powiedzmy jechało "poprawnie".
Wpadłem na pomysł modyfikacji poprzez Chip Tuning ot tak żeby podnieść trochę moc tym bardziej, że miałem wrażenie iż auto zaczęło gorzej ciągnąc z dołu, powodu tego objawu nie znałem, stwierdziłem iż to przyzwyczajenie do "mocy" silnika.

Pierwszy pomiar na hamowni i silnik wypluł 157 km , przy 2500 obrotów momentu powinno być około 370 Nm a było raptem 250.
Nic więc dziwnego, że auto słabo "idzie" z dołu. Moment pojawiał się dopiero przy 3500 obrotów.
Pierwsza myśl - główka turbiny. Podłączony manometr nie wykazał ubytków ciśnienia, jest ok.
Dopiero po chwili Tuner zerknął w stronę rozrządu a tam zachlapana cała obudowa, ośka na wierzchu, dziura w obudowie.
Podobno zawał serca, auta już nawet nie odpaliliśmy, zepchnęliśmy bramę obok do warsztatu.
Tuner od razu zaproponował wymianę na kolektor od BKD aluminiowy i podobno problem ustępuje.
Brak klapek, brak ośki = brak problemów.
Zdecydowałem się na ten krok raz, że niby brak problemów a dwa nowy BMN plastikowy 1700 zł a używkę BKD idzie kupić sprawną, w dobrej kondycji za stówkę więc różnica kosmos.
Po wymianie pierwsze hamowanie 172 km, 372 Nm. Różnica? Kolosalna. Namacalnie odczuwalna.

Także jeśli ktoś nadal się zastanawia czy "warto" uwierzcie mi, że warto.
Mało tego polecam zabieg ten wykonać profilaktycznie bo raz, że zaoszczędzi Wam to problemów w przyszłości (bo na pewno się pojawią) a dwa będziecie spokojniej spali. Urwana klapka bądź inne elementy mogą zrobić z silnika gruz i o ile nic się nie stanie jak stopi ją w silniku o tyle mały element w turbinie może narobić kosztownych szkód.

Cała operacja z zakupem kolektora (przy okazji macie wyczyszczony dolot bo potrafi się tam syfu nazbierać oj potrafi) nie powinna kosztować więcej niż 500 zł. A zadajcie sobie pytanie ile turbo i ile słupek mógłby kosztować.

Także kolego Axee, ogromne :brawo: za wspaniały opis problemu.
Zobacz Profil
oolsztyniak
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23 kwietnia 2018, 09:31
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Octavia VRS
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Damianbmwe46 » 2 września 2018, 17:57

Witam dzisiaj kuzyn przyjechał Leonem którego kupiliśmy by sprawdzić jak ma się tam wszystko pod osłoną plastikową silnika no i tak jak piszecie tutaj od strony kolektora jest dość zapaćkane.Raz,ze idzie na alternator to i w koło tak to wygląda:

https://zapodaj.net/d984435986a28.jpg.html Panowie co tutaj się dzieje? jest nieszczelność już? przez to auto moze mieć mniej mocy? i czy takie coś moze odpowiadać za to,ze nieraz na zimnym silniku trzęsie budą mimo,że silnik pracuje cicho? i czy można jeszcze kilka dni z tym jezdzić? bo kolektor już BKD zamówiony na alledrogo za 150zł od skody się trafił z takimi samymi numerami+komplet wszystkich uszczelek zamówiony co było nie lada wyczyn znaleźć w necie te uszczelki
Zobacz Profil
Damianbmwe46
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 sierpnia 2018, 21:50
Region: świętokrzyskie
Auto: e46
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Axee » 2 września 2018, 18:12

Damianbmwe46 napisał(a):dzisiaj kuzyn przyjechał Leonem którego kupiliśmy by sprawdzić jak ma się tam wszystko pod osłoną plastikową silnika
Gratulacje! Kupiliscie leona, aby sprawdzic jak tam sie wszystko ma pod oslona silnika, mieliscie gest :)
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez Damianbmwe46 » 3 września 2018, 13:47

Axee napisał(a):
Damianbmwe46 napisał(a):dzisiaj kuzyn przyjechał Leonem którego kupiliśmy by sprawdzić jak ma się tam wszystko pod osłoną plastikową silnika
Gratulacje! Kupiliscie leona, aby sprawdzic jak tam sie wszystko ma pod oslona silnika, mieliscie gest :)


Nie mieliśmy mechanika co by nam to posprawdzał dlatego zapłaciło się firmie autotesto prawie 650zł za sprawdzenie tego auta.Wycieków pod silnikiem brak z głowicy itp.Jedynie po zdjęciu osłony plastikowej górnej ukazał się wyciek z kolektora.Tak to wszędzie sucho

-- 3 września 2018, 14:47 --

Witam Panowie chciałem spytać jeszcze zamówiłem sobie taki kolektor od skody https://allegro.pl/octavia-ii-08-13-kol ... 90484.html ponieważ są te same numery czyli 03g129713af

ale dziwi mnie to czemu na kolektorze nie ma wybitych numerów?? patrząc inne używki BKD to są a tutaj nie ma numerów
Zobacz Profil
Damianbmwe46
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 sierpnia 2018, 21:50
Region: świętokrzyskie
Auto: e46
Silnik: CJXA 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez _carlos- » 15 stycznia 2023, 13:58

Ze względu na maź wydostająca się z boku plastikowego kolektora ssącego postanowiłem go wymienić na aluminiowy bez klap. Auto zbiera sie równomiernie przy wzroście prędkości, wcześniej muliło w dolnym zakresie i dostawało "kopa" od około 1800 obrotów. W oryginalnym kolektorze były już luzy poprzeczne i wzdłużne
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
_carlos-
TopSport
TopSport
 
Posty: 1086
Dołączył(a): 7 września 2011, 02:12
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: LEON 2 FR + ALTEA XL
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez c r s » 5 kwietnia 2023, 18:21

Wymieniałem ostatnio plastikowy z klapami, na aluminiowy bez klap od silnika BKD. Udało mi się dosłownie "dorwać" za 50 zł , do tego nowa uszczelka za 25 zł . Najwięcej zabawy było z czyszczeniem, bo musiałem go na początek wypalić (nie polecam tego robić jeżeli mieszkacie w bliskim sąsiedztwie) . Dolne śruby trzeba przyciąć, prawe mocowanie z tym "uchem" należy trochę podrzeźbić, a lewe delikatnie ponaginać tak aby otwór na śrube dobrze przylegał do kolektora. Postaram się zilustrować całą podmianę kolektora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Polecam całkowicie zdemontować dolną rurę dolotową dla lepszego dojścia nasadką wielokątową, tak aby nie objechać śruby przy odkręcaniu kolektora, zdemontować rurę i obudowę plastikową wlotu powietrza, oraz odkręcić wkład filtra oleju, a przy okazji go wymienić. Wężyk od gruszki sterującej klapami zaślepiłem wkręcając w niego śrubkę
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
c r s
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 kwietnia 2023, 09:48
Region: podkarpackie
Auto: Leon
Silnik: BMN 2.0

Re: BMN Kolektor Ssący

Postprzez tomanooo1 » 27 grudnia 2023, 22:31

Witam powiedźcie dokąd prowadzi rurką od zaworu EGR bo ja w aucie mam w miejscu gdzie powinna wchodzić rurka wstawiona zaślepkę a tej rurki nie ma
Zobacz Profil
tomanooo1
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 21 października 2018, 14:47
Region: zachodniopomorskie
Auto: seat leon 2
Silnik: BMN 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość