przez miroA3 » 22 kwietnia 2012, 17:41
jedna wazna rzecz, o czym juz pisalem w innym temacie tyczacym sie wadliwych wtryskow w BMN
silniki BKD montowane w leonie 1p i skodzie octavii II to juz teoretycznie poprawione BKD, z przekonstruowana glowica, wtryskiwaczami serii G itd
najbardziej wadliwe 2.0TDI 16V BKD/AZV montowane byly tylko i wylacznie w golfie 5 i znanym mi na wylot audi a3 8P
w 2005r silnik BKD/AZV otrzymal facelifting, dostal nowa glowice taka sama jak wchodzacy do sprzedazy wtedy silnik 170PS BMN (i inne wzdluzne, tutaj mowimy o poprzecznych)
znajac z praktyki naprawde duzo starych BKD powiedziec moge tylko jedno, dziala sie na takie w ktorych glowica pekla i na takie w ktorych dopiero peknie... ale podkreslam jeszcze raz, tych BKD/AZV w leonie nie montowano, silniki po 2005r (w a3, golfie modelowe 2006, ale i tak najlepiej patrzec na numery czesci, stara glowica nie pasuje do nowszego BKD i vice versa) "cierpia" na to zdecydowanie mniej
pozwole sobie zacytowac patryka z CS, cytat od nas z forum :
" Kiedy powstal silnik BKD byla to zupelnie inna konstrukcja niz jest dzisiaj.
Sliniki od poczatku produkcji BKD czyli od 2003-2005 to inne silniki. w polowie 2005 BKD zostal przekonstruowany. Stary BKD mial inna glowice poniewaz zawory byly nizej osadzone, przez to tloki mialy wyfrezowane miejsca na zawory w tlokach.Natepna zmana byly pompowtryskiwacze ktore mialentyczna wydajnosc za to generowaly wiecej dymu. Oba kolka regulowane na walkach rozrzadu byly z gumowym tlumikiem co pozniej zlikwidowano. Kolo zebate na wale bylo okragle, dzisiaj jest eliptyczne. To tak po krotce czy sie roznily. Dzisiejszy BKD to taki BMN na innych pompowtryskiwaczach. W miedzy czasie powstal silnik BKP ktory jest w passatach i jest to silnik BKD na Piezo pompotryskiwaczach i komputerze Siemens jak BMN. BKD jest na Boschu.
Stare BKD wystepowaly tylko w VW Golfach i Audi A3.
Inne samochody Seaty,Skody,Inne modele Audi i VW maja juz silniki nowej konstrukcji. "
awarie kola dwumasowego, tu znow fama wziela sie stad ze stare BKD mialy montowane rownolegle kolo luk i sachsa. po pewnym czasie na wadliwe kola luka zostala ogloszona akcja serisowa, sprawdzano na poczekaniu jakie kolo zamontowane jest w aucie i jak byl luk, to podlegalo wymianie, tak jest do dzisijszego dnia, stare 8p jesli sprawdzic po VIN czesto "wyskakuje" obowiazek stawienia sie do serwisu....
mnostwo osob tego nie zrobilo, o tym nie wiedzialo, auto zmienilo wlasciciela itd itp, kola ze sprzeglem padaly, potem bylo wielkie halo...
wtryskiwacze serii B, faktycznie sa wadliwe, ale tu jak z kolem, to jest nowoczesny turbodiesel, nic nie jest i nie bedzie wieczne.
bardzo kiepskie sa turbiny, produkcji rumunskiej, tu akurat stare BKD/AZV mialy je lepsze.
ciagle jednak uwazam ze BKD to naprawde dobra konstrukcja, bardzo podatna na mody, znam bardzo duzo BKD ktore maja na liczniku lub niedlugo im stuknie 3xx tys i jesli wszystko zostalo wymienione ( w 9/10 przypadkow tez glowica, o ile dawniej sugerowalem koniecznie nowa, nawet zamiennik AMC, to z ostatniego roku praktyki, widze ze dobre pospawanie tez zdaje bez problemu egzamin, z wymiana oczywiscie kompletu uszczelnien wtryskow, uszczelek glowicy, czujnikow, termostatu, srub itd itp a taki remont chocby na nowych czesciach kosztuje tyle co komplet ladnych felg, z AMC z gwarancja w 3tys mozna sie zamknac)
BKD swietnie trzymaja moc, auto ktore maja 300tys przebiegu wciaz legitymuja sie bonusami, a duzo z nich ma porobione mody na ponad 2xx i znosi to bez problemow. bardziej wadliwy jest oczywiscie osprzet, czyli klapa gaszenia i orurowanie ze szybkozlaczkami, ale...
jak ktos uwaza ze tylko VAG ma ch... silniki 2.0, to warto poczytac o innych, np BMW.
za to innego i coraz gorszego zdania jestem o silniku BMN wlasnie 170PS, coraz wieksze klocki z nim wychodza, bo jest ich coraz wiecej i coraz wieksze maja przebiegi.. od tych samych felernych glowic, po ogromne problem z piezowtryskami, nietrzymaniem mocy , zapytajcie Aligatora jakie moce wychodza na hamowni, z seryjnych 170tek, mozna sie bardzo zdziwic.
jednak najmniej problematyczna wydaje sie konstrukcja 8V BMM, ktory tak naprawde jest rozwierconym 1.9. wtryski te same, turbo to samo itd itp, choc jak ostatnio pisal Axee tez wcale nie bezproblematycznym.
fajny podzial silnikow byl kiedys na AKP :
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
choc tak jak pisalem, ostatnio Axee pisal o BMM i felernym walku.
aa, jeszcze jedna rzecz, piszecie tutaj ze BKD/AZV 16V jest silnikiem bez DPF... owszem, ale zdarzaja sie wyjatki, znam takie przypadki,oczywiscie to ewenementy, jest doposazony w uklad DPF .
bezproblemowych silnikow nie ma i juz nigdy nie bedzie, CR-y tez za chwile zaczna notowac coraz wiecej dziwnych usterek, coraz wiecej z nich ma juz ponad 2xx tys nalatane.