Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez noktoto » 31 stycznia 2012, 15:43

mm.max napisał(a):A wiec problem z minimalizowano a nie wyeliminowano.


Czyli chyba dobrze napisałem :)

noktoto napisał(a):mają poprawioną głowice co może nie do końca wyeliminowało problem z pękaniem, ale znacznie zmniejszyło ryzyko jego wystąpienia.


Tylko nie uściśliłem że od MY08, szczerze mówiąc miałem nadzieje że od MY07 (taki mam ;) ).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez mm.max » 31 stycznia 2012, 15:54

noktoto napisał(a):Tylko nie uściśliłem że od MY08, szczerze mówiąc miałem nadzieje że od MY07 (taki mam ).

Każemu z użytkowników 2.0 16V należy tylko życzyć oby po zimie nic nie wskazywało na wymianę głowicy :/
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez marcus415 » 31 stycznia 2012, 20:39

mm.max napisał(a):A wiec problem z minimalizowano a nie wyeliminowano - czyli głowice nadal mogą pękać

A jak sie sprawuja glowice firmy AMC do BKD? Tez pekaja?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez mm.max » 31 stycznia 2012, 21:18

marcus415 napisał(a):A jak sie sprawuja glowice firmy AMC do BKD? Tez pekaja?

Dotychczasowe dywagacje na temat co pęka a co nie pęka opierały sie o głowice fabryczne i serwisowe VAG... Jeżeli pojawiają sie zamienniki takie jak AMC to chwała za to bo i koszty zupełnie inne w stosunku do ASO. Ale wydaje mi sie ze tych głowic nie jest tak dużo założonych aby bezsprzecznie ocenić ich jakość - choć skoro firma AMC daje na nie 2 letnią gwarancję to pewnie bardziej rygorystycznie pilnuje jakości produktu. Faktem jest ze głowice z ASO posiadające gwarancje producenta również padały w okresie gwarancyjnym, ale przy tak astronomicznych kosztach robocizny i części jest to wszystko wkalkulowane w cene. Oczywiście zeby otrzymać gwarancję na głowice w ASO trzeba ją zamontować w ASO
Dla przykładu jedno z A3 2.0TDi BKD miał wymieniane 3 razy głowice przy przebiegu 160tys.k w tym 2 razy w okresie gwarancyjnym.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez KiloMike » 31 stycznia 2012, 22:00

A jak znaleźć Leona z silnikiem BMM?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KiloMike
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 stycznia 2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.9TDI

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 31 stycznia 2012, 23:08

podobno największe ryzyko pęknięcia głowicy jest przy dużych różnicach temperatur,np. -20 st.C odpalamy auto i "zdecydowanie"ruszamy w drogę, nagła zmiana temperatury od strony cylindra,naprężenia materiału i zaczyna się od mikropęknięć
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 kwietnia 2012, 11:16

Panowie przewertowalem forum i widze ze jedynym rozsadnym miejscem by popytac jest ten watek
od lat uzywalem 1M a to ALH potem ASV finalnie ARL wiec te autka znam na wylot
teraz chce sie przesiasc na 2.0TDi BMN bo taki egzemplarz mam na oku
czytam duzo zlych opinii ale sa tez dobre
autko 2008r w kodzie juz 09 kompletnie bezwypadkowe, przelotu ma 171.000km i do tego czasu zadnych powaznych napraw, problemow z wtryskami, glowica, zapychajacymi dyszami. same serwisy tzw "olejowe" (5x).
0km po PL drogach-tylko niemieckie autobany
ostatnie pol roku autko stalo w bezruchu

wiem ze nikt nie powie czy warto w to wchodzic bo tego nie wie nikt ale czy to znaczy ze wszystkie bolaczki przede mna i nie pchac sie w to? czy moze udany egzemplarz ze po drodze nic z bolaczek nie zalapal?
podzielcie sie opiniami jak sie jezdzi BMN jesli ma ktos porownanie do ARL+ jesli chodzi o elastycznosc w trasie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez swierg » 22 kwietnia 2012, 16:19

grzybek, może o BMN dużo nie napiszę, bo nie miałem z nim do czynienia, ale temat jest ogólnie o 2.0 TDI, więc pozwolę sobie wtrącić parę słów na temat BKD, czyli PD 140KM 16V bez DPF.

Osobiście znam cztery auta z silnikiem BKD. Dwie Octavie II z 2005 roku i dwa Leony z 2008. Octavie latają jako firmówki i mają ponad 300kkm przebiegu. Z tego co mi wiadomo w jednej było robione turbo, ale miała już ~200kkm, więc miało prawo się wys**ć. Po za tym z większych rzeczy jedna miała niedawno wymieniane kompletne sprzęgło, dwumas i obudowę skrzyni, przy przebiegu ~300kkm, co uważam za świetny wynik. Dodatkowo chłodnica w jednej z nich również jest nowa, ale wymiana także była niedawno. Oczywiście cały czas serwisowane w ASO na oryginalnych częściach. Tak jak napisałem Octavie latają jako firmowe auta, nikt się nie przejmuje dbaniem o turbo, oszczędzaniem sprzęgła czy dwumasu. W żadnej nie pękła głowica, wtryski również są oryginalne. Biorąc pod uwagę wczesny rok produkcji oraz intensywną eksploatację bez chuchania i dmuchania uważam, że w tym przypadku silniki sprawują się wyśmienicie. Ważne jest również to, że większe awarie wystąpiły przy znacznych przebiegach, co tylko podkreśla wytrzymałość podzespołów.

Leony są z końcówki 2008 roku i mają nalatane po 90kkm. Podobnie jak Octavie chodzą bez zarzutu. Nic w silnikach nie było robione (oczywiście poza wymianą oleju i filtrów). Z tego co wiem, objawy pękających głowic występują przy stosunkowo niewielkim przebiegu (dużo poniżej 100kkm), wiec zaryzykuję stwierdzenie, że tych egzemplarzy to nie dotyczy. Jednym z nich jeżdżę na co dzień od niedawna (6kkm) i jestem zadowolony. Również naczytałem się sporo o 2.0 TDI, ale po przemyśleniu sprawy jednak się zdecydowałem. U mnie była co prawda pewność co do historii egzemplarza, przebiegu, bezwypadkowości itd. Wiadomo, że nigdy nie ma pewności co się wydarzy po zakupie auta (nie ważne czy używanego czy nowego), bo zawsze może coś paść, ale taki już jest urok dzisiejszych aut. Ważne jest, aby to prawdopodobieństwo zminimalizować i wykryć wszelkie ukryte wady przed zakupem, bo to one najczęściej są powodem problemów.

KiloMike napisał(a):Wszystkim odradzam 2.0TDI z pompowtryskiwaczami.

KiloMike napisał(a): 2.0TDI PD to jest absolutnie wyjątkowy kwiatek w całej historii motoryzacji.

KiloMike, trochę zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz. Rozumiem Twoje problemy i opinię jaką sobie wyrobiłeś na temat 2.0 TDI PD, ale to jest tylko Twój przypadek. Właśnie z takich wpisów pojawiła się internetowa legenda o głowicach w 2.0 TDI PD. Wszędzie tylko można przeczytać jakie to one są złe. Nikt nie pisze o zaletach silnika. Nie ma czegoś takiego jak wiarygodne informacje w jakim odsetku tych silników pękły głowice. Nie wiadomo w zasadzie czy jest to 10%, 5%, 1% czy może jeszcze mniej. Należy pamiętać, że 2.0 TDI to bardzo popularny silnik. Sądzę, że połowa Passatów B6, znaczny odsetek Octavii, Golfów V, A3, A4 i wiele innych ma ten silnik. Stąd tak wiele o nim negatywnych opinii, a wiadomo, że większość ludzi zagląda na fora internetowe jak ma jakiś problem (poza garstką pasjonatów). Przeglądając opinie w necie, należy pamiętać, że sporo użytkowników 2.0 TDI PD tylko jeździ, leje paliwo i pewnie nawet nie słyszeli co to pękająca głowica. Proszę mnie źle nie zrozumieć, bo nie chcę, żeby mój wpis był odebrany jako opinia, że ten silnik jest jakiś super hiper niezawodny i w ogóle najlepszy na świecie. Natomiast opinia KiloMike jest wyjątkowo subiektywna i skrajnie negatywna. A silnik jak silnik ma swoje dobre i złe cechy. Chociaż przyznam, że w przypadku pęknięcia głowicy jest to poważna wada i taki użytkownik ma prawo do narzekania. Jednak nie można wyrabiać sobie opinii o silniku tylko na podstawie wypowiedzi osób, którym pękła głowica.

klauspolo napisał(a):Do tego małe spalanie trasa od 5.7-6.5 i miasto 7.5-9L/100km przy 200PS uważam za satysfakcjonujące przy obecnych cenach paliw zwłaszcza :roll:

Mimo iż u mnie jest (na razie) 140 KM to spalanie mam podobne. Praktycznie zawsze mieszczę się w widełkach podanych przez klauspolo. No może czasami jadąc spokojnie przez miasto w nocy schodzę do 6-6.5 l/100km.

Podsumowując, uważam iż silnik 2.0 TDI PD to udana konstrukcja, która jak wszystko na świecie ma swoje wady i zalety. Zaletami na pewno są dynamika i niskie spalanie. Co do wad to na pewno ryzyko pęknięcia głowicy, jednak nie należy z góry zakładać, że tak się stanie. Proponuję poszukać najmniej awaryjnych serii, a przed zakupem wszystko dokładnie posprawdzać. Czy padające suszarki i pompki uznałbym za wadę? Szczerze mówiąc nie wiem. Z jednej strony w silniku nie powinno się nic dziać. Z drugiej strony turbo i wtryski wymagają szczególnej uwagi i jeśli ktoś im tego nie zapewnia to się odwdzięczają. Poza tym u innych producentów również padają suszarki, a wtryski są narażone na kiepską jakość paliwa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez bolek80 » 22 kwietnia 2012, 17:09

Moim zdaniem,usterki 2.0 tdi to wypadki losowe.Prawda jest taka,że większość z nas szukając jak najtaniej i jak najlepiej,kupuje auta z niby niskim przebiegiem,a w rzeczywistości ma przejechane ponad 300tyś.Takie sytuacje bardzo wpływają na obraz awaryjności tych silników.Nie jest to pancerna jednostka ,ale wiele negatywnych opinii jest nie prawdziwych.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 kwietnia 2012, 17:17

swierg, utwierdziles mnie w przekonaniu bo uwarzam jak Ty..

czekam tez na opinie uzytkownikow 170TDi BMN
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 22 kwietnia 2012, 17:41

jedna wazna rzecz, o czym juz pisalem w innym temacie tyczacym sie wadliwych wtryskow w BMN

silniki BKD montowane w leonie 1p i skodzie octavii II to juz teoretycznie poprawione BKD, z przekonstruowana glowica, wtryskiwaczami serii G itd
najbardziej wadliwe 2.0TDI 16V BKD/AZV montowane byly tylko i wylacznie w golfie 5 i znanym mi na wylot audi a3 8P
w 2005r silnik BKD/AZV otrzymal facelifting, dostal nowa glowice taka sama jak wchodzacy do sprzedazy wtedy silnik 170PS BMN (i inne wzdluzne, tutaj mowimy o poprzecznych)
znajac z praktyki naprawde duzo starych BKD powiedziec moge tylko jedno, dziala sie na takie w ktorych glowica pekla i na takie w ktorych dopiero peknie... ale podkreslam jeszcze raz, tych BKD/AZV w leonie nie montowano, silniki po 2005r (w a3, golfie modelowe 2006, ale i tak najlepiej patrzec na numery czesci, stara glowica nie pasuje do nowszego BKD i vice versa) "cierpia" na to zdecydowanie mniej

pozwole sobie zacytowac patryka z CS, cytat od nas z forum :

" Kiedy powstal silnik BKD byla to zupelnie inna konstrukcja niz jest dzisiaj.
Sliniki od poczatku produkcji BKD czyli od 2003-2005 to inne silniki. w polowie 2005 BKD zostal przekonstruowany. Stary BKD mial inna glowice poniewaz zawory byly nizej osadzone, przez to tloki mialy wyfrezowane miejsca na zawory w tlokach.Natepna zmana byly pompowtryskiwacze ktore mialentyczna wydajnosc za to generowaly wiecej dymu. Oba kolka regulowane na walkach rozrzadu byly z gumowym tlumikiem co pozniej zlikwidowano. Kolo zebate na wale bylo okragle, dzisiaj jest eliptyczne. To tak po krotce czy sie roznily. Dzisiejszy BKD to taki BMN na innych pompowtryskiwaczach. W miedzy czasie powstal silnik BKP ktory jest w passatach i jest to silnik BKD na Piezo pompotryskiwaczach i komputerze Siemens jak BMN. BKD jest na Boschu.

Stare BKD wystepowaly tylko w VW Golfach i Audi A3.
Inne samochody Seaty,Skody,Inne modele Audi i VW maja juz silniki nowej konstrukcji. "

awarie kola dwumasowego, tu znow fama wziela sie stad ze stare BKD mialy montowane rownolegle kolo luk i sachsa. po pewnym czasie na wadliwe kola luka zostala ogloszona akcja serisowa, sprawdzano na poczekaniu jakie kolo zamontowane jest w aucie i jak byl luk, to podlegalo wymianie, tak jest do dzisijszego dnia, stare 8p jesli sprawdzic po VIN czesto "wyskakuje" obowiazek stawienia sie do serwisu....
mnostwo osob tego nie zrobilo, o tym nie wiedzialo, auto zmienilo wlasciciela itd itp, kola ze sprzeglem padaly, potem bylo wielkie halo...

wtryskiwacze serii B, faktycznie sa wadliwe, ale tu jak z kolem, to jest nowoczesny turbodiesel, nic nie jest i nie bedzie wieczne.
bardzo kiepskie sa turbiny, produkcji rumunskiej, tu akurat stare BKD/AZV mialy je lepsze.

ciagle jednak uwazam ze BKD to naprawde dobra konstrukcja, bardzo podatna na mody, znam bardzo duzo BKD ktore maja na liczniku lub niedlugo im stuknie 3xx tys i jesli wszystko zostalo wymienione ( w 9/10 przypadkow tez glowica, o ile dawniej sugerowalem koniecznie nowa, nawet zamiennik AMC, to z ostatniego roku praktyki, widze ze dobre pospawanie tez zdaje bez problemu egzamin, z wymiana oczywiscie kompletu uszczelnien wtryskow, uszczelek glowicy, czujnikow, termostatu, srub itd itp a taki remont chocby na nowych czesciach kosztuje tyle co komplet ladnych felg, z AMC z gwarancja w 3tys mozna sie zamknac)

BKD swietnie trzymaja moc, auto ktore maja 300tys przebiegu wciaz legitymuja sie bonusami, a duzo z nich ma porobione mody na ponad 2xx i znosi to bez problemow. bardziej wadliwy jest oczywiscie osprzet, czyli klapa gaszenia i orurowanie ze szybkozlaczkami, ale...

jak ktos uwaza ze tylko VAG ma ch... silniki 2.0, to warto poczytac o innych, np BMW.

za to innego i coraz gorszego zdania jestem o silniku BMN wlasnie 170PS, coraz wieksze klocki z nim wychodza, bo jest ich coraz wiecej i coraz wieksze maja przebiegi.. od tych samych felernych glowic, po ogromne problem z piezowtryskami, nietrzymaniem mocy , zapytajcie Aligatora jakie moce wychodza na hamowni, z seryjnych 170tek, mozna sie bardzo zdziwic.

jednak najmniej problematyczna wydaje sie konstrukcja 8V BMM, ktory tak naprawde jest rozwierconym 1.9. wtryski te same, turbo to samo itd itp, choc jak ostatnio pisal Axee tez wcale nie bezproblematycznym.

fajny podzial silnikow byl kiedys na AKP :

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

choc tak jak pisalem, ostatnio Axee pisal o BMM i felernym walku.

aa, jeszcze jedna rzecz, piszecie tutaj ze BKD/AZV 16V jest silnikiem bez DPF... owszem, ale zdarzaja sie wyjatki, znam takie przypadki,oczywiscie to ewenementy, jest doposazony w uklad DPF .

bezproblemowych silnikow nie ma i juz nigdy nie bedzie, CR-y tez za chwile zaczna notowac coraz wiecej dziwnych usterek, coraz wiecej z nich ma juz ponad 2xx tys nalatane.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez el_nino » 22 kwietnia 2012, 18:58

miroA3 napisał(a):bardzo kiepskie sa turbiny, produkcji rumunskiej, tu akurat stare BKD/AZV mialy je lepsze.


Podpisuję się pod tym zdecydowanie, u mnie turbina w BKD padła przy przebiegu 60 000km po dwóch latach użytkowania samochodu, co jest nie do pomyślenia, co prawda poprzedni właściciel nie dbał o nią i nie studził nigdy, (a jeździł głownie na trasie) bo nie wiedział że tak się powinno robić, no ale to i tak nie usprawiedliwia tak szybkiej awarii. Nie wszyscy muszą o tym wiedzieć, w instrukcji nic na ten temat nie jest napisane. Całe szczęście że miałem wykupiony program Excelente bo w ASO koszt nowej turbiny z robocizną wyniósł 6300zł :)
Zobacz Profil
el_nino
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 16 kwietnia 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 kwietnia 2012, 20:17

miroA3, taki podzial tez jest na LCT widoczny
wypowiedzi Patryka czytalem tez na innych forach

na swoim forum jesli mnie pamiec nie myli Master's zlego zdania na temat BMN nie mowi
o nietrzymaniu serii nie mowie

ale czy nie jest tak ze jedyne silniki dobre w TDi to byly ASV i ALH ?
bo z ARL akurat ja problemu nie mam ale tez zanim go nabylem to rozne opinie krazyly po forach...

czyzby nadeszla era JTD chwalone przez tunerow?

...ciagle sie ludze ze zadbane 2.0TDi powinno posmigac do tych 250-260kkm wiecej nie planuje
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 22 kwietnia 2012, 20:40

prawda jest taka ze ci co maja problemy to je opisuja, czesto wypowiadaja sie teoretycy ktorzy tych aut nie mieli, nie uzytkowali, tylko sie naczytali...
a potem zakladaja tematy jak dodac mocy w jego 1.6 :-P

tak naprawde najtrwalsze 1.9 to byly 1Z i AFN, potem bylo coraz gorzej, ale mam w domu AHF-a zrobionego lata temu na jakies 150PS (turbo z ASZ-a i zlote wtryski z ASV) smiga zupelnie bezawaryjnie, tylko eksloatacja, na liczniku ma 24x tys, a na pewno jest sporo cofniety, przynajmniej 100pewnie (a3 98)

swoje BKD sprzedalem miesiac temu, przebiegu ma przynajmniej 260tys , w tym 50tys zrobione na setupie na 215PS , na jesieni sinik byl rozbierany, bo pekla glowica (duzo wczesniej, tylko nie moglem sie do tego zabrac, a oprocz problemow z odpalaniem, innych efektow nie bylo, ubytki plynu bardzo male ) sam silnik jest w stanie idealnym. teraz wjedzie tam to nowe GT22 , wystroi sie na 240-250PS i bedzie smigac dalej, oczywiscie ze zmienilem pare lat temu sprzeglo z dwumasem, ale auto mialo juz wtedy ponad 200tys przelotu.

naprawde BKD jest ok, nawet ta glowica mnie nie odstrasza, nie ma walkow, napedow oleju, jak w silnikach wzdluznych, a to te bolaczki zrobily w duzej czesci zla slawe silnikom 2.0 16V.

zadbae 2.0tdi posmiga nie do 250, a do 400 na pewno, tu na forum leona tak tego nie widac, ale na moim drugim forum, a3, auta z 2003,2004r, gdzie sportbacki w 8/10 przypadkow byly autami firmowymi, widac takie przebiegi, licznik cofniety i te auta jezdza.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 22 kwietnia 2012, 21:05

miroA3, dzieki za wypowiedzi...
dalej poczekam na wypowiedzi osob ktore na codzien ujezdzaja BMNa
ciagle mnie to interesuje jak to sie zachowuje, jezdzi, zbiera, itp...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez swierg » 22 kwietnia 2012, 23:10

bolek80 napisał(a):Prawda jest taka,że większość z nas szukając jak najtaniej i jak najlepiej

Masz rację, że każdy by chciał jak najtaniej i najlepiej. Jednak w przypadku kupna auta używanego wysoka cena i brak miliona ogłoszeń w internecie jest zaletą, bo widocznie właściciel nie musi rekompensować stanu i pochodzenia auta ceną. Stąd uważam, że przy wstępnym wyborze auta należy odrzucać te z niską ceną. Lepiej kupić starsze auto z uboższym wyposażeniem czy słabszym silnikiem, ale za to w dobrej kondycji. Sam jak kupowałem mógłbym przebierać w FR'ach, ale wolałem zwykłą wersję, pomimo że wcale tańsza nie była. Mam za to pewność co do historii i przebiegu auta oraz sposobie eksploatacji (kupiłem od znajomych), dzięki czemu mogę cieszyć się jazdą, a nie zbierać na naprawy (wszelkiej maści).

grzybek, co do BMN'a to jednoznacznej odpowiedzi nigdy nie dostaniesz. Jeden będzie zadowolony, drugi nie. Może warto rozszerzyć poszukiwania również na zwykłe Leony 2.0 TDI. Wówczas masz większe szanse na znalezienie dobrego egzemplarza. Pamiętaj, że FR'y będą droższe, więc w przypadku zakupu zwykłej wersji nadmiar $$ możesz przeznaczyć na mody zbliżające go do FR'a. Niektórzy pewnie powiedzą, że FR'a można dostać w cenie porównywalnej z np. Stylance. Zgoda, ale wówczas taki FR w cenie załóżmy Stylance BKD, będzie reprezentował sobą gorszy stan techniczny, więc suma summarum, uważam że do FR trzeba dopłacić (porównując auta w podobnym stanie technicznym, z podobnym przebiegiem itd).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 23 kwietnia 2012, 06:24

grzybek, na codzien jezdze BMNem w takiej budzie i wyposazeniu, jak zamierzasz kupic. Poprawilem soft na 190/390 i zbiera sie nieco lepiej niz seria, aby bylo jeszcze lepiej nalezy wywalic DPFa. Niemniej jednak max z seryjnych gratow przy dobrym wietrze to ok. 205/420. Z wlasciwosci trakcyjnych jestem zadowolony, uzytkowych rowniez. 2x dopadla mnie juz zemsta BMNa, czyli zepsuty wtrysk piezoelektryczny Siemensa, ktorego uszkodzenie w tych silnikach jest norma, nowy 1400/szt. ASO, 1150/szt. Allegro, regeneracja 300-400pln, wtryski padaja na skutek usterki czesci elektrycznej, nie paliwowowej. Po uszkodzeniu auto gasnie i dalej linka lub laweta. Twierdze ze zemsta BMNa dopadnie kazdego wczesniej lub pozniej. Drugim mankamentem jest szum powietrza, ktory slychac przy szybszej jezdzie, szczegolnie na wysokosci bocznych szyb, niestety wysokosc budy i waga robia swoje. No i jest trzeci mankament siedzi sie dosc wysoko, przy najnizszym ustawieniu siedzenia dalej jest wysoko, szczegolnie dla kogos kto wczesniej jezdzil siedzac na podlodze, niemniej jednak to kwestia przyzwyczajenia. Kwestia spalania, BMN pali duzo od 8 do 12L/100km. Mam ciezka noge, teoretycznie mozna zejsc do 6,3L. Niemniej jednak trzeba nie naciskac gazu, nie przekraczac 100km/h i zmienac biegi utrzymujac 1500-2000obr/min. Przy miejskiej jezdzie, dojazd do pracy 5km, zimny silnik, spalanie na takim odcinku to 12L, jezdzac po miescie troche dluzej srednio 9L, przy predkosci 140km/h rowniez 9L, przy 180-200 13+ L. Zatem jest to silnik dla nie liczacych kasy na paliwo. Czasami przesiadam sie na ASVke i roznica w spalaniu jest znacznie odczuwalna. Pozdrawiam Sledzika - Ax!
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 23 kwietnia 2012, 07:41

swierg, egzemplarz mam juz wypatrzony, sprawdzony (2008r) po przebiegach autostradowych 170kkm bez przygod serwisowych po drodze
Axee, ku scislosci autko zamierza pozostac zupelnie seryjne...
...nie bedzie to jednak LEON 1P tylko ALTEA FR (autko jest dla zony)
zycie zweryfikuje... mam do soboty czas na przemyslenie i poczytanie waszych uwag... jesli sie zdecyduje w sobote ja zabiore
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 23 kwietnia 2012, 09:48

grzybek, wiem, ze nie bedzie to Leon, tez mam Altee FR :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 23 kwietnia 2012, 09:57

Axiu jest sens wywalania samego DPFa ?
chodzi mi taka mysl po glowie dla swietego spokoju tylko czy to ma sens? a reszta pozostanie seryjna..
auto 3/4 jezdzi w miescie (samo miasto dziennie to okolo 70-90km)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez kobzyr » 23 kwietnia 2012, 14:14

grzybek Jak ma Ci palić tyle co Axee opisuje a kuce maja być to mysl o TFSI lub TSI.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 23 kwietnia 2012, 14:17

kobzyr, benzyna nie wchodzi w gre
tylko diesel
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 23 kwietnia 2012, 20:59

willhaven, fajne autko
jednak cenisz co masz
nie stac mnie na Ciebie
choc bysmy sie dogadali za 35tys hehe ;) zart
pozdrawiam
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 24 kwietnia 2012, 08:23

Jestem skory do dużych (ale rozsądnych) negocjacji bo odbieram w sobotę nowe auto :wink:
Jeśli znajdziesz naprawdę zadbane BMN to nie bój się tego silnika. :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 24 kwietnia 2012, 17:36

willhaven napisał(a):bo odbieram w sobotę nowe auto :wink:

[OT] Sebastian... Ty naprawdę musisz kochać ten model :D :x [/OT]
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Axee » 24 kwietnia 2012, 22:50

willhaven napisał(a):Spokojnie idzie zrobić w cyklu mieszanym na jednym baku 750km z wyprzedzaniem kogo się da na drodze co da średnią ok.7litrów z groszami
Wez pod uwage, ze Altea jest o jakies 150kg ciezsza od Leona, oraz wyzsza, zatem ma wiekszy opor powietrza ... co powoduje wieksze spalanie :/
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 25 kwietnia 2012, 07:41

Axee napisał(a):
willhaven napisał(a):Spokojnie idzie zrobić w cyklu mieszanym na jednym baku 750km z wyprzedzaniem kogo się da na drodze co da średnią ok.7litrów z groszami
Wez pod uwage, ze Altea jest o jakies 150kg ciezsza od Leona, oraz wyzsza, zatem ma wiekszy opor powietrza ... co powoduje wieksze spalanie :/


aj no tak, Ty Alteą pomykasz, no fizyki nie oszukamy w tym temacie :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 25 kwietnia 2012, 07:56

Axee napisał(a):Mam ciezka noge

jędrek napisał(a):tez nie mam lekkiej nogi

Jeszcze trzeba wziąć pod uwagę owe Ciężkie nogi, bo ciężka noga ciężkiej nie równa :mrgreen:
Kiedyś myślałem że mam ciężką nogę, ale kilka razy miałem okazję jechać z Axee... i stwierdzam że ja ciężkiej nogo nie mam :hahaha:
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez gajdar » 25 kwietnia 2012, 09:47

Drugim mankamentem jest szum powietrza, ktory slychac przy szybszej jezdzie, szczegolnie na wysokosci bocznych szyb


od poprawy w/w wymienionego mankamentu są "zestawy naprawcze" :-P ,mam to jeszcze w domu nie założone to mogę podrzucić numery części.Nie mniej i tak, mniejszy bo mniejszy ,ale szum zostaje
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 25 kwietnia 2012, 09:58

gajdar napisał(a):od poprawy w/w wymienionego mankamentu są "zestawy naprawcze"


wrzucaj koniecznie !

mnie po przesiadce do leona uderzyly dokladnie te same rzeczy, ten swist, nawet myslalem ze jednak cos bylo robione i to ze wysoko sie siedzi, nawet po obnizeniu , prawie to samo auto co a3, a jednak inaczej "sie siedzi"

no ale temat jest o silnikach, end ot
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez LEONIK » 25 kwietnia 2012, 10:18

...tak zapytam :) jeśli chodzi o awaryjność..
chcę kupić leona fr 2006-2008 r tdi 170 KM BMN,większość jazda miejska
lepiej wziąść fr 2.0 200 KM lub cupre ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LEONIK
Sport
Sport
 
Posty: 532
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 08:04
Lokalizacja: Świdnica
Auto: BMW 330d+
Silnik: turbo diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 25 kwietnia 2012, 10:43

LEONIK napisał(a):...tak zapytam :) jeśli chodzi o awaryjność..
chcę kupić leona fr 2006-2008 r tdi 170 KM BMN,większość jazda miejska
lepiej wziąść fr 2.0 200 KM lub cupre ?


kolego przeczytaj ten temat od początku do konca a poźniej np. ten : viewtopic.php?t=12513
i będziesz "wszystko" wiedzial :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez LEONIK » 25 kwietnia 2012, 11:25

willhaven napisał(a):
LEONIK napisał(a):...tak zapytam :) jeśli chodzi o awaryjność..
chcę kupić leona fr 2006-2008 r tdi 170 KM BMN,większość jazda miejska
lepiej wziąść fr 2.0 200 KM lub cupre ?


kolego przeczytaj ten temat od początku do konca a poźniej np. ten : viewtopic.php?t=12513
i będziesz "wszystko" wiedzial :wink:


Przeczytałem i jedni twierdzą żeby brać,inni że to kupa że lepiej benzynę,chciałem żeby doradził ktoś z fachowców,którzy ogarniali te silniki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LEONIK
Sport
Sport
 
Posty: 532
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 08:04
Lokalizacja: Świdnica
Auto: BMW 330d+
Silnik: turbo diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 25 kwietnia 2012, 11:29

LEONIK, daj znac co Patryk powiedzial
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez LEONIK » 25 kwietnia 2012, 12:22

grzybek napisał(a):LEONIK, daj znac co Patryk powiedzial

Napisalem na gg do cs w bielsku.czekam czy cos odpiszą.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LEONIK
Sport
Sport
 
Posty: 532
Dołączył(a): 1 kwietnia 2004, 08:04
Lokalizacja: Świdnica
Auto: BMW 330d+
Silnik: turbo diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 25 kwietnia 2012, 12:40

lepszy będzie benzyniak i nieporównywalnie większe moce można uzyskać przy późniejszych modyfikacjach aniżeli w dieslu
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez noktoto » 25 kwietnia 2012, 15:17

LEONIK napisał(a):Przeczytałem i jedni twierdzą żeby brać,inni że to kupa że lepiej benzynę,chciałem żeby doradził ktoś z fachowców,którzy ogarniali te silniki.

Skrajne opinie (te o kupie) bym traktował z pewnym dystansem, może fachowcem nie jestem ale ponad 5 lat BMN użytkuje i mogę napisać tyle:
- ma jechać, jakieś grubsze mody w planach -> TFSI
- krótkie trasy głównie, miasto -> TFSI (lub rower)
- ma w miarę mało palić, w miarę jechać, głównie dłuższe trasy -> może być TDI (choć osobiście wolał bym TFSI)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 11 maja 2012, 21:27

Obarek, poczytalem wyciagnalem wnioski i zdecydowalem sie na 2.0TDi 170KM BMN ( Seat Altea FR )

dodam pare groszy od siebie odnosnie "zapoznania sie z 2.0TDi"

przejechalem od soboty czyli od kupna auta juz 2 pelne zbiorniki

spalanie? trasa: 120-140km/h 6.1L/100km , miasto: okolo 8L/100km ( oba wskazania wg komputera pokladowego )

elastycznosc w porownaniu do 1M ARL po sofcie : Leon 1M duzo mocniejszy, zwawszy ale glosniejszy

komfort jazdy: same plusy dla wiekszego auta niz byl 1M jak i kultury silnika 2.0TDi w porownaniu do ARL

LEONIK, jakies wiesci ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez borowa » 11 maja 2012, 21:48

grzybek napisał(a):elastycznosc w porownaniu do 1M ARL po sofcie : Leon 1M duzo mocniejszy, zwawszy ale glosniejszy

Pewnie przez wagę Altei, w Leonie aż takiej różnicy nie czuć, miałem kilka razy okazję przejechać się BMN serią i całkiem przyjemnie to jeździ :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez piramida » 13 maja 2012, 17:57

Panowie, też dwa grosze napiszę odnośnie silnika BKD, octavie kupiłem z przebiegiem około 60kkm jak byłe auto flotowe, obecnie ma przejechane ponad 166kkm, w tym od około 70kkm na modach, obecnie jest założone 4 turbo, na poprzednim setupie czyli 230/440 auto zrobiło ponad 55kkm, obecna moc czyli granice 280koni zostanie za chwilę podniesiona mam nadzieje do ponad 300koni i ponad 500 momentu.
Oczywiście miałem problem z głowicą przy przebiegu około 100-140kkm ale dolałem płynu do uszczelniania takich przypadków i jest spokój od około 16kkm, oczywiście klapka gaszenia też poszła i sprzęgło ale to szczegół.
Reasumując, bkd może wiele, wtryski i sprzęgło bardzo dobrze się sprawowało a teraz mam nadzieje że dokulam do 300kkm, jeżeli tak to ten silnik będzie mistrzem jeżeli tyle wytrzyma przy tak hardkorowym modzie :x
OCTAVIA 2 TDI 260KM/500Nm by ecuproject
Zobacz Profil
piramida
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31 maja 2010, 21:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: octavia

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pampi » 13 maja 2012, 20:04

Tak z ciekawości...co to za płyn do doszczelnienia "takiego przypadku" ? Aha i powiedz jakie turbiny i przy jakiej mocy po kolei zakładałeś ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez piramida » 14 maja 2012, 06:39

pampi napisał(a):Tak z ciekawości...co to za płyn do doszczelnienia "takiego przypadku" ? Aha i powiedz jakie turbiny i przy jakiej mocy po kolei zakładałeś ?


Zapomniałem dokładnie nazwy (cooland coś tam) zalewają go w ASO, mozna sie zdziwić wymianiając głowice na nową w ASO bo może sie okazać że głowica jest ta sama po wymianie z tym że płynu nie ubywa :wink:
Odnośnie turbin:
- przy przebiegu około 70kkm setup compsport czyli gt1749 200/400
- przy przebiegu około 110kkm setup ecuproject czyli gt2256 230/440
- przy przebiegu około 164kkm setup ecuproject czyli gtb2260 274/480
Jutro auto do odbioru więc mam nadzieje że 3 z przodu się pokaże :wink:
OCTAVIA 2 TDI 260KM/500Nm by ecuproject
Zobacz Profil
piramida
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31 maja 2010, 21:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: octavia

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 14 maja 2012, 08:24

grzybek napisał(a):
mialem po trasie jakies buczenie/rezonans w wydechu przez kilka km i nagle ustalo ale zadna kontrolka sie nie zaswiecila.......

ale ewidentnie dzialo sie cos w ukladzie wydechowym przez +-10min !


i bardzo dobrze ,że tak mialeś :-D ,

wydech brzmi wtedy na sportowo :wink: , normalny objaw, za pierwszym razem jak to usłyszałem u mnie to byłem przestraszony,że coś popsułem ale forum rozwiało moje wątpliwośći.

jak kontrolka się zapali to już gorzej ponoć ale mi nigdy to się nie stało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 14 maja 2012, 17:07

nie chce zaczynac nowych watkow a nie wiem pod jaki temat sie podpiac bo pod zaden moje pytania nie podchodza:
1. do czego sluzy przycisk na lusterku? (wlacza sie zielona dioda ale nie wylacza to funkcji "fotochrom" - jest non stop aktywne lusterko)
2. do czego jest funkcja AUTO przy pokretle wlacznika swiatel (tez nie moge rozkminic)

dodam ze ComingHome i LeavingHome dziala tylko przy pozostawieniu pokretla w pozycji wlaczonej na swiatla mijania

przepraszam ze nie ten temat na takie pytania ewentualnie przeniescie w odpowiednie miejsce bo szkoda zakladac nowe watki na takie duperele...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 14 maja 2012, 19:37

grzybek, odpowiedzi na Twoje pytania są na forum na pewno, ale porozrzucane więc ciężko znaleźć :wink: .
1. Prawidłowo działające lusterko fotochromowe działa:
- tylko jak jest ciemno (odpowiada za to czujnik w lusterku skierowany w kierunku szyby)
- tylko gdy pojazd za nami nas oślepia (odpowiada za to czujnik z przodu lusterka obok zielonej diody)
- tylko gdy jest włączone (zielona dioda - włączone)
Dziwne żeby u Ciebie działało non stop. Jeśli dioda nie świeci na zielono to w lusterku nie ma prądu więc nie może działać, chyba że masz coś w podłączeniu pomieszane. Temat o lusterku: viewtopic.php?f=41&t=18826
2. włącznik "auto". Ustawiając włącznik na "auto" samochód sam włączy światła gdy się ściemni, i wyłączy je gdy będzie widno (odpowiada za to czujnik deszczu/zmierzchu umieszczony z prawym górnym rogu szyby.
grzybek napisał(a):dodam ze ComingHome i LeavingHome dziala tylko przy pozostawieniu pokretla w pozycji wlaczonej na swiatla mijania

to kwestia kodowania w vag.
Tu powinieneś znaleźć jeszcze jakieś informacje viewtopic.php?f=41&t=14463 , viewtopic.php?f=38&t=20120
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grzybek » 14 maja 2012, 20:44

misiek_t, dzieki wlasnie nie moglem znalesc na forum tych odp

1. rzeczywiscie u mnie lusterko bez wzg czy dioda swieci sie czy nie to działa (musze to ogarnac)

2. czyli wlacznik AUTO w naszym kraju sie nie przydaje ze wzg obowiazku jazdy na swiatlach...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 14 maja 2012, 21:25

grzybek napisał(a):2. czyli wlacznik AUTO w naszym kraju sie nie przydaje ze wzg obowiazku jazdy na swiatlach...

Można zakodować w komputerze "Tryb amerykański" działa tak:
Przełącznik na "auto". Po włączeniu samochodu zapalają Ci się tylko światła z przodu. Tył i kokpit są wyłączone. Gdy się ściemni zapala się reszta.
Lub dodać dzienne tak jak ja zrobiłem :)
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 14 maja 2012, 21:54

grzybek sprawdź to lusterko najlepiej w nocy i najlepiej przy czystej tylnej szybie. Kiedy ja wyłączam lusterko(zielona dioda gaśnie) to po kilku sekundach dopiero się rozjaśnia,przy wstecznym biegu też powinno Ci się rozjaśnić-oczywiście jeśli akurat "ściemnia"
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Maciek_Leon_LBN » 19 maja 2012, 06:43

Witam,

tak siedze i czytam wasze opinie n/t 2.0 tdi i muszę coś podpowiedzieć...mam 2.0 tdi BKD po programie i przebieg prawie 150kkm i odpukac narazie żaadnych problemów z głowicą...dodam tylko że mam założone WEBASTO i w zimie lub nawet przy temp otoczenia poniżej 10st właczam je żeby zagrzać silnik...czy dlatego ze podgrzewam webastem głowica nie peka? :| :aniol:
Zobacz Profil
Maciek_Leon_LBN
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 30 marca 2012, 14:59
Auto: Leon 1p

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Klikoś » 19 maja 2012, 09:01

Nikt tutaj nie twierdzi, że każde BKD ma tą wadę. Może trafiłeś akurat na dobrą sztukę, jednakże zakup auta z tym silnikiem wiąże się z ryzykiem trafienia na wadliwą sztukę. A Webasto raczej nic do tego nie ma.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron