Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Macieto » 12 listopada 2011, 21:48

cześć,
Coś zżera mi strasznie energię. Na wyłączonym silniku mam pobór prądu skokowo od 50mA do 1000mA (1A). W związku z tym jak samochód stoi dwa dni w garażu to już go nie odpalę.
Byłem zdiagnozować problem u specjalistów którzy po kolei wyjmowali wszystkie kabelki ze skrzynki bezpieczników ale nic nie stwierdzili. Chociaż jeden z nich delikatnie wskazał że może to być moduł komfortu a drugi że BORNET (cokolwiek to jest).

Przekopując internet faktycznie znalazłem kilka podobnych przypadków do mojego gdzie też podobno był walnięty moduł komfortu - chociaż ja nie mam żadnych problemów z centralnym zamkiem, domykaniem szyb itp.

Tak czy inaczej mam do was pytanie:
1) czy można stwierdzić że jest walnięty właśnie moduł komfortu poprzez sprawdzanie po kolei wszystkich kabli wychodzących ze skrzynki bezpieczników oraz podpięcie komputera?
2) gdzie dokładnie znajduje się w LEONie 1P moduł komfortu? czy wymiana takiego modułu to skomplikowana rzecz? (chodzi mi o cenę robocizny)
3) Ile kosztuje taki moduł komfortu i jaki jest to numer części dla LEONA z 2006 roku?

Proszę również o polecenie jakiegoś dobrego/uczciwego elektryka-magika na terenie Warszawy

pozdro
Maciek
SEAT LEON II (1P) 2.0 TDI 2006r czarny
BKD+CHIP=170KM
Zobacz Profil
Macieto
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 13:08
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: LEON II TDI
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Misiek » 12 listopada 2011, 23:05

Po pierwsze podepnij auto pod komputer.
Macieto napisał(a):2) gdzie dokładnie znajduje się w LEONie 1P moduł komfortu?

Komfort masz z prawej strony auta za schowkiem pasażera.
Macieto napisał(a):3) Ile kosztuje taki moduł komfortu i jaki jest to numer części dla LEONA z 2006 roku?

Jak podepniesz auto pod komputer to dowiesz się jaki masz moduł i wtedy można wyceniać. Cena nowego w ASO...mówiąc delikatnie "zabije Cię" lepiej poszukać w sieci :D a przy okazji wymienić na lepszy. W zasadzie do końca nie wiadomo co tak naprawdę zżera Ci prąd. Może masz jakieś zwarcie albo coś. Najlepiej jeśli udasz się do kogoś rozgarniętego. Marcin_TDI jest z Warszawy. Zagadaj do niego.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Tom-Tdi » 12 listopada 2011, 23:27

ja miałem podobny problem,jednak zdiagnozować cokolowiek można było na zamkniętym samochodzie,na Vagu żadnych błędów nie było,jak się okazało miałem przebicie na podnośniku szyby pasażera,po wymianie problem rozładowywania aku w ciągu 3 dni został rozwiązany
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Macieto » 13 listopada 2011, 11:36

misiek_t
misiek_t napisał(a):Po pierwsze podepnij auto pod komputer.

podpinałem już kilka razy u różnych specjalistów i niestety nic nie wyskoczyło
Komfort masz z prawej strony auta za schowkiem pasażera.

Tak właśnie myślałem, bo w tym warsztacie w którym stwierdzili że to może być moduł komfortu powiedzieli mi że coś właśnie cały czas pika z w schowku pasażera - to pykanie to tak jakby cały czas się stycznik zwierał i rozwierał. Pewnie jak jest to piknięcie to wtedy właśnie pobór wskakuje na 1000mA

tom_tdi
ja miałem podobny problem,jednak zdiagnozować cokolowiek można było na zamkniętym samochodzie,na Vagu żadnych błędów nie było,jak się okazało miałem przebicie na podnośniku szyby pasażera,po wymianie problem rozładowywania aku w ciągu 3 dni został rozwiązany

to jest może dobry trop bo jeśli chodzi o szybę pasażera to bardzo powoli się ona podnosi i myślałem że po prostu się tam jakieś paprochy dostały ale teraz jak o tym wspomniałeś to może właśnie ten podnośnik się zwalił. Było by to w jakiś sposób logiczne bo jako użytkownik auta nie widzę jakiś problemów z "komfortem" (odnośnie modułu komfortu) a mam realny problem z domknięciem prawej szyby pasażera.
Ile kosztowała naprawa tego podnośnika?
SEAT LEON II (1P) 2.0 TDI 2006r czarny
BKD+CHIP=170KM
Zobacz Profil
Macieto
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 13:08
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: LEON II TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Tom-Tdi » 13 listopada 2011, 12:10

u mnie szyba działała normalnie,chłopaki z ASO zaczęli odpinać kolejno wtyczki w drzwiach i padło właśnie na podnośnik.Wymiana odbyła się jeszcze na gwarancji,ale w ASO kosztuje coś koło 400 zł,jeśli faktycznie Ci padł to szukaj poza ASO,pewnie będzie za połowę ceny :wink:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Macieto » 14 listopada 2011, 21:44

Tom-Tdi napisał(a):u mnie szyba działała normalnie,chłopaki z ASO zaczęli odpinać kolejno wtyczki w drzwiach i padło właśnie na podnośnik.Wymiana odbyła się jeszcze na gwarancji,ale w ASO kosztuje coś koło 400 zł,jeśli faktycznie Ci padł to szukaj poza ASO,pewnie będzie za połowę ceny :wink:


to ja tu czegoś nie rozumiem, może dlatego że nie znam się na elektryce..........
czy nie jest tak że wypinanie po kolei kabelków ze skrzynki bezpieczników powinno być 100% sposobem na sprawdzenie jaki obwód nawala? Natomiast jeśli jest jakieś zwarcie to właśnie powinien bezpiecznik wyskoczyć.
SEAT LEON II (1P) 2.0 TDI 2006r czarny
BKD+CHIP=170KM
Zobacz Profil
Macieto
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 13:08
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: LEON II TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Tom-Tdi » 14 listopada 2011, 22:57

niestety to nie jest do końca tak że jest zwarcie i leci bezpiecznik-po zamknięciu auta elektryka powinna się "uśpić",u mnie było zwarcie w module podnośnika przez co moduł komfortu podawał co kilkanaście sekund prąd do podnośnika aby domknąć szybę która była w praktyce zamknięta,co w rezultacie rozładowywało aku
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: duży pobór prądu na wyłączonym silniku - moduł komfortu

Postprzez Macieto » 15 listopada 2011, 22:16

Możecie napisać w jaki sposób sprawdzić samemu wszystkie obwody (bezpieczniki) na wyłączonym silniku? z tego co się już orientuje to są trzy miejsca z bezpiecznikami (koło akumulatora, koło kierowcy, i gdzieś w komorze silnika). Mam miernik tylko nie wiem jak powinna wyglądać ta procedura sprawdzania... jakie klemy mam odpiąć z aku i gdzie przyłożyć końcówki miernika?
SEAT LEON II (1P) 2.0 TDI 2006r czarny
BKD+CHIP=170KM
Zobacz Profil
Macieto
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 13:08
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: LEON II TDI
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość