Strona 1 z 1

Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 12:36
przez nixu
Jak duzo osob wie, jest mozliwosc domontowania do naszych TDI-kow chlodnicy oleju (malo osob zwraca uwage na temp, ale jest to dosyc wazny element uzywania TDI).

Calosc wyglada mniej wiecej tak:

Obrazek

Do tej calosc dochodzi adapter:

Obrazek

biorac pod uwage ze trzeba go wsadzic pomiedzy obudowe filtra a stara chlodniczke:

Obrazek

Stad moje pytania:


-Czy ktos to juz przerabial u siebie?
- Czy trzeba przerabiac srube ktora trzyma calosc w kupie?
- Jaki wymiar sruby / gwintu jest oryginalnie?
- Jaki wymiar sruby / gwintu powinien zostac dorobiony?

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 12:51
przez Grześ
odnosnie 1.8T nalezy odkrecic filtr oleju sruba do ktorego jest przykrecony jest natyle dluga ze pozwoli zmiescic pomiedzy oryginalna chlodniczka a filtrem podstawke nie trzeba nic dorabiac anie przerabiac

chlodnice mozna umiescic pod podluzniaca tam gdzie byl seryjny SMIC

co do przewodow to proponuje znalesc firme ktora dorabia przewody hydrauliczne do koparek czy ciezarowek podac wymiary i oznaczenia gwintow a oni dorobia w dobrej kasie

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 13:13
przez Sammael
Nixu a nie lepiej dołożyć troche i założyć większą chłodnicę oleju?
Słyszałem, że to zdecydowanie lepsze rozwiązanie bo raz na zawsze załatwia sprawe, bo ta seryjna z ARLa nie jest jakiś porażających rozmiarów. Już interesowałem się tym bo też będę musiał założyć przy moich autostradowych przelotach.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 13:24
przez nixu
Sammael, Rzecz jasną jest, ze chce zalozyc chlodnice 10 lub 13 rzedową.

o taką:
Obrazek


Ale elementem przez ktory przeplywa olej od "bloku silnika" jest w/w podstawka do ktorego podlacza sie weze prowadzace do chlodnicy.


Calosc polega na tym, ze podstawke trzeba wlozyc w miejsce ktore wymienilem w 1-szym poscie a do tego trzeba przerobki sruby mocujacej filtr, obudowe, podstawke i stara chlodniczke w calosc.


Podstawka, ktory wkleilem w 1-szym poscie posiada termostat i tu cytuje "Podstawka po filtr oleju z termostatem. Jest to niezbędna rzecz przy instalacji zewnętrznej chłodnicy oleju, gdyż bardzo często utrzymuje się wtedy za niska temperatura oleju co pogarsza smarowanie silnika.
Termostat otwiera się częściowo przy temperaturze 80 stopni a pełne otwarcie następuje przy 90 stopniach Celcjusza."


;)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 13:49
przez Sammael
nixu, nie zrozumiałem Twojego zamysłu po pierwszym poście ;-)
Może to Ci pomoże, chociaż wątpie:
http://img177.imageshack.us/img177/3574/olejct6.jpg
w etce jest pare wymiarów ale to pewnie widziałeś, co mnie zdziwiło niby w asv też jakaś chłodnica jest?!
http://img177.imageshack.us/img177/6448/etkaolejwn2.jpg

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 14:03
przez nixu
w ASV tak samo jak w innych 1.9 sa takie "chlodnice". Widac to 3 zdjeciu w pierwszym poscie - opisane jako Mała chlodniczka :hahaha: (tak, to jest wlasnie to...)


Calosc tego tematu rozchodzi sie dokladnie o punkt 1 tego zdjecia:

Obrazek


Jak o ile to przedluzyc i w jaki sposob? :D

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 15:36
przez dave
ale jestes pewny ze ori sruba nie starczy ??

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 17:12
przez nixu
dave napisał(a):ale jestes pewny ze ori sruba nie starczy ??



Nie jestem pewny, dlatego ten temat ;)

Moze ktos przerabial sam u siebie i wie co trzeba zrobic ;)
Ja dzisiaj obejrzalem sobie to u siebie od dolu i zamontowanie tego + chlodnicy to bardzo prosta sprawa :)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 18:35
przez OMFG
Nie wiem jak tu jest ta podstawka wstawiona ale wygląda że nie była jakoś modowana prze zmiane dolnego dekielka.
Obrazek
Do tego zestawu przydałoby sie monitorować ciśnienie oliwki.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 18:49
przez nixu
OMFG, dokladnie tak samo wstawia sie ta podstawke (tu widac tez jest podstawka).

Pytanie czy ktos kto to skladal przedluzal srube w srodku?

Jak tak, to jakie parametry ma sruba, ktora jest zalozona?

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 22:56
przez bono
nixu, Ja jedynie robiłem u siebie swap chłodnicy oleju w ASV na ARL.
:arrow: viewtopic.php?t=8873

U mnie w ASV chłodnica była oznaczona 028 117 021 E i była mocowana kapą 038 117 061B ( kapa to nazwa tej śruby ;-) )

Wymiary chłodniczki tak na szybko z pamięci to 72x94x97 mm , gdzie 72 to grubość.
nixu napisał(a):Calosc tego tematu rozchodzi sie dokladnie o punkt 1 tego zdjecia:
ten pkt 1 to właśnie kapa ;)
Wiem, że były właśnie różne grubości tej chłodnicy, bo jaro4444 miał u siebie inną.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 24 marca 2008, 23:30
przez nixu
bono, znasz moze gwint tej sruby na fotce?

Obrazek


Jest to w sumie najwazniejsza informacja bo reszte juz rozgryzlem...

Czy jest to moze "3/4" 16UNF" czy "M20x1.5" ?

[ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 ]
Tak, zeby temat byl krotki i zwiezly dorzucam fotki calosci:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 11:58
przez jaro4444
Panowie motory AHF i ASV oraz ALH (być może i AGR ale nie sprawdziłem sam tego) do 2002 r mają małe chłodnice z doprowadzeniem cieczy chłodzącej z boku jednak grubości takiej jak ASZ/ARL/AWX. Do tych motorów robiąc SWAP chłodnicy na ARL wystarczy sama chłodniczka a śruba jest taka sama.
Jednak od roku 2003 ALH ma jeszcze mniejszą chłodnicę oleju - wymiary obrysowe takie jak stara ale cieńsza o ok 15 mm. Przy takiej chłodnicy trzeba do SWAP'a również dłuższą śrubę.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 12:03
przez nixu
jaro4444, a znasz moze parametry gwintu na tej srubie?


Jest to jeszcze jedyna rzecz jakiej nie ustalilem i w zasadzie tylko ta informacja blokuje temat zeby uznac go za zakonczony w komplecie ;)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 17:12
przez OMFG
Jest też inna opcja można wymienić wymiennik na ten z paska B5 AWX albo AVF taki
ObrazekObrazek
Ten z prawej

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 17:28
przez nixu
OMFG, Chodzi o to, ze mam ASZ-ta i mam taka jak w AWX. Moim zdaniem a przynajmniej na moja jazde ta chlodniczka jest zdecydowanie za mala.


Dzisiaj postaram sie to rozkrecic i zdobyc wymiary gwintu.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 17:54
przez OMFG
Ok spoko nie wiedziałem co masz po maską :P w sumie asz i awx to to samo ale wydawało mi sie że awx ma inny wymiennik :kreci:

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 18:35
przez DobryGrzesWawa
nixu, jeśli już wymierzysz wszystko to daj znać czy do małej chłodniczki podejdzie ten adapter ze śrubą tzn kapą od ASZ itp.
Kapa w ALH po 2003 jest ok. 15mm krótsza (wywnioskowałem z postu Jaro4444) a jakiej wysokości jest adapter? Wydaje mi się że będzie miał więcej jak 15mm więc czy śruba wyda?
:hmmm:

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 18:48
przez dave
nixu, wez tam mierz i ja sie pisze tez na zrobienie czegos takiego :P

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 19:41
przez Dariuspolo
nixu, sprawa jest na tyle ciekawa ze pewnie znalazlo by sie wiecej chetnych,
mozna by pomyslec nad jakims zbiorowym zamowieniem LCP/OCP/SCP ?

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 26 marca 2008, 19:50
przez nixu
Dariuspolo, Mozna pomyslec, tylko najpierw chce dorobic ew. tulejke wtedy bedzie na sprzedaz albo caly zestaw albo sama tulejka..

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 28 marca 2008, 17:25
przez shak
nixu napisał(a):Termostat otwiera się częściowo przy temperaturze 80 stopni a pełne otwarcie następuje przy 90 stopniach Celcjusza."


;)


Termostat jest non stop częściowo otwarty bo musi być jakiś obieg oleju ;-)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 28 marca 2008, 19:18
przez nixu
shak, Obieg oleju jest w starej chlodniczce.


W/w tekst nie jest mojego autorstwa ;)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 29 marca 2008, 00:24
przez shak
nixu napisał(a):shak, Obieg oleju jest w starej chlodniczce.


W/w tekst nie jest mojego autorstwa ;)


No ja się wczoraj u źródła (CS) dopytywałem jak działa termostat zamontowany u mnie i tak mi Patryk wytłumaczył jak napisałem.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 29 marca 2008, 18:07
przez OMFG
Tak na zdrowy rozsądek termostat musi być trochę uchylony nawet jak olej jest zimny bo jak sie zacznie otwierać przy rozgrzewaniu to pójdzie powietrze na obieg.

Obrazek

Taki moduł z termostatem można bez problemu kupić jak by podstawa nie miała termostatu.
I zrobić taki układ
Obrazek

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 29 marca 2008, 20:10
przez Grześ
OMFG napisał(a):Tak na zdrowy rozsądek termostat musi być trochę uchylony nawet jak olej jest zimny bo jak sie zacznie otwierać przy rozgrzewaniu to pójdzie powietrze na obieg.


od czego jest odma ?? i jest odp , w 1.8T jest specialne odpowietrzenie podstawki filtra

OMFG napisał(a):Taki moduł z termostatem można bez problemu kupić jak by podstawa nie miała termostatu.
I zrobić taki układ


po co komplikowac sobie zycie ??

z racji tego ze widzialem zamontowany taki zestaw w aucie i sprawuje sie bez problemu a wy doszukujecie sie nie wiadomo czego

Termostat jest non stop częściowo otwarty bo musi być jakiś obieg oleju ;-)


chyba nie bardzo rozkminiasz bo obieg i tak bedzie tyle ze nie bedzie go w chlodncy oleju

termostat w podstawce moze byc w 100 % zamkniety to nie wplywa na obieg w silniku

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 29 marca 2008, 23:13
przez OMFG
Grześ napisał(a):od czego jest odma ?? i jest odp , w 1.8T jest specialne odpowietrzenie podstawki filtra

To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej a nie obiegu oleju :o

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 marca 2008, 11:23
przez Grześ
OMFG napisał(a):
Grześ napisał(a):od czego jest odma ?? i jest odp , w 1.8T jest specialne odpowietrzenie podstawki filtra

To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej a nie obiegu oleju :o


jak by np (co wogle nie powinno miec miejsca ) sinik mial natrysko oleju na denko a pompa zassala powietrze to to powietrze powedruje przez odme

odma odpowietrza nie tyko dol silnika z niepotrzebnie nagromadzonych gazow

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 marca 2008, 16:37
przez jaro4444
Oj lubicie kombinować :P

Tu macie gotową podstawkę z termostatem:
http://www.allegro.pl/item321190599_pod ... 5pect.html

Tu chłodnice łącznie z wodnymi:
http://re5pect.pl/sklep/index.php?produ ... 11&&page=0

;]

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 marca 2008, 16:57
przez Grześ
oooojjjj jaro4444, :P :mruga:

wystarczy wejsc na strone sprzedawcy i tam kupic bez prowizji z allegero pozatym caly czas o tym sprzedawcy byla mowa i jego podstawce ;) :yes:

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 marca 2008, 17:18
przez jaro4444
Polecane są wyroby Mocal. Zaciągnąłem jezyka u znawców i człowiek obeznany z tematem podał mi nazwę firmy i jak wbiłem w google to wyszedł mi Respect i to:

http://www.batinc.net/mocal.htm

;) ;) ;)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 marca 2008, 18:42
przez OMFG
Grześ napisał(a):
OMFG napisał(a):
Grześ napisał(a):od czego jest odma ?? i jest odp , w 1.8T jest specialne odpowietrzenie podstawki filtra

To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej a nie obiegu oleju :o


jak by np (co wogle nie powinno miec miejsca ) sinik mial natrysko oleju na denko a pompa zassala powietrze to to powietrze powedruje przez odme

odma odpowietrza nie tyko dol silnika z niepotrzebnie nagromadzonych gazow


Tak tylko powietrze dostania sie do obiegu za pompą i tak odpowietrzy sie ale pierw to powietrze przejdzie przez panewki i chwile nie będzie smarowania.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 1 kwietnia 2008, 06:38
przez shak
No to po przeliczeniu:
Podstawka pod filtr oleju: ~ 270zł
Chłodnica ~ 350zł
Jakieś akcesoria/graty ~100zł
Czas stracony i/lub praca kogoś kto to założy - XXXzł - ile się cenicie za godzinę pracy i/lub ile jesteście w stanie zarobić za ten czas.

Bez Waszego czasu i/lub osoby, która Wam to założy wychodzi ~720 zł więc bez sensu jest samemu się w to bawić i robić jakieś rzeźby.
Przypominam, że podstawka jest pod filtr oleju a nie pod ori wymiennik ciepła a co z tym się będzie działo to nie wiadomo.

[ Dodano: Wto 01 Kwi, 2008 ]
Żeby nie było, podane ceny są z allegro nie od tunerów ;-)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 07:50
przez Dariuspolo
:zegar:

nixu, jest cos nowego w tym temacie ?

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 08:25
przez DobryGrzesWawa
Może ja napiszę od siebie
Śruba długa (od ASZ,ARL) jest za krótka żeby zamocować małą chłodniczkę z tuning-podstawką :whoeva: Brakuje 2cm. Jestem na etapie przedłużania tejże śruby.
Zobaczymy co z tego wyjdzie

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 08:43
przez nixu
Nową wiadomością jest to, że gwint jest m20x1,5.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 06:21
przez Dariuspolo
Dzieki

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 21:21
przez DobryGrzesWawa
nixu napisał(a):Nową wiadomością jest to, że gwint jest m20x1,5.

podejrzewam że w klekotach typu ALH, AGR, AHF, ASV, ASZ, ARL itp jest taki sam gwint na tej śrubie więc na pewno nie jest to 20x1.5
prawidłowy rozmiar gwintu to 3/4" 16UNF

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 00:21
przez nixu
DobryGrzesWawa napisał(a):
nixu napisał(a):Nową wiadomością jest to, że gwint jest m20x1,5.

podejrzewam że w klekotach typu ALH, AGR, AHF, ASV, ASZ, ARL itp jest taki sam gwint na tej śrubie więc na pewno nie jest to 20x1.5
prawidłowy rozmiar gwintu to 3/4" 16UNF



No widzisz mam ASZ-ta, poszedlem do sklepu kupiłem nakrętkę m20x1,5. Wykreciłem całą swoją chłodniczkę i na trzpień mocujący nakreciłem swój zakup, także wymiar gwintu nie podlega dyskusji ;-)

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 00:28
przez DobryGrzesWawa
nixu napisał(a):No widzisz mam ASZ-ta, poszedlem do sklepu kupiłem nakrętkę m20x1,5. Wykreciłem całą swoją chłodniczkę i na trzpień mocujący nakreciłem swój zakup, także wymiar gwintu nie podlega dyskusji ;-)

na śrubę mocującą nakręcisz nakrętkę m20x1.5. Ten sam błąd popełniłem. Tylko spróbuj wkręcić śrubę m20x1.5 w podstawę filtra. Jeśli Ci się uda to jesteś wielki ponieważ tam jest gwint 3/4" 16UNF, taki sam jak na oryginalnej śrubie od ASZ-ta

pasuje tam dokładnie to http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=812

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 28 maja 2008, 17:17
przez Orzeł
Ostatnio przerobiłem temat chłodnicy oleju.

Do montażu potrzebujemy następujące cześci

1. Chłodnica do wyboru
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=437
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=439
2. Adapter 3/4" 16UNF
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=812
3. Podstawke
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=200
Do podstawki trzeba zakupić 2 kolanka ( z tego co pamietam 1/2"), aby przewody wychodziły w bok od podstawki do przewodów

4. Węże do tego zestawu - cena zależy od długości i rodzaju weża (gumowe czy w oplocie stalowym)
http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=623

Przy montażu trzeba zeszlifować adaper, tak aby przechodził w całości przez podstawke i dokrecić go jakąś "żabką". Bez tego podstawka by musiała być montowana odwrotnie i wymusiłoby to kolejne kombinacje.

chłodnice zamontowałem tak:
Obrazek

Podstawka
Obrazek

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 maja 2008, 08:57
przez shak
Bez urazy, ale te chłodnice oleju to chyba do maluchów są montowane seryjnie ;-)
Nie wiem na ile Ci to pomoże, ja mam u siebie dwa razy większą.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 27 lipca 2009, 16:20
przez lec
odgrzewam troche kotleta, bo zastanawia mnie jak dziala ten termostat w podstawce.... tj jakis mechaniczny termostat bo zadnego zasilania tam przeciez nie widac...

Orzeł, w ktorym miejscu trzeba szlofowac bo chyba nie do konca zalapalem....

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:36
przez shak
Termostat - zasada bimetalu termometrycznego
Szlif - weźmiesz w rękę i od razu będziesz wiedział co masz szlifować, bo przecież części z uszczelką raczej nie ;-)

Całość zakupu z montażem opisałem tutaj (http://forum.Seat-Napinator.pl/viewtopic.p ... 7&start=25)
Przekleję fotki ;-)


Zdjęcia poniżej:

Węże to długość 100cm oraz 130cm:
Obrazek

Podstawka z wyfrezowaną częścią (ori nie podchodzi plug&play). Jak już ktoś kupi podstawkę to po tym zdjęciu będzie wiedział co z nią zrobić dokładnie ;-):

Obrazek
Obrazek

Szumnie zwana śruba a tak naprawdę to jest przedłużka.
Odkręcamy dolną śrubę od ori wymiennika ciepła, wkręcamy przedłużkę, wkładamy podstawkę i wkręcamy ori śrubę. Jest do dostania choćby w rallyshop:
Obrazek


No i na koniec sama chłodnica, poglądowe zdjęcia mojej:
Obrazek
Obrazek

I dorobione mocowania do chłodnicy oleju (zwykły kątownik) co widać na poprzednich zdjęciach:
Obrazek


Co do cen:
100 cm węża zarobionego już z dwóch stron ~100 zł - pewnie się da taniej
podstawka z termostatem ~220 zł bez termostatu ~100 zł
chłodnica ~ przedział od 300 zł do 450
mocowania chłodnicy oleju ~20 zł
przedłużka śruby pewnie koło ~30zł

W całości w okolicy 800 zł a 900 zł w zależności od wyboru wielkości chodnicy powinniśmy się zmieścić.
Czas montażu w granicach 2 godzin lub oddać do mechanika - u mnie kumpel wziął za demontaż (i mam montaż w cenie demontażu) 40 zł ;-)
Jeżeli chcecie zakładać chłodnicę to powiem Wam szczerze, że najtaniej w tej chwili wszystko ma rallyshop.pl - prawie 20% taniej wychodzi niż w re5pect.pl
Enjoy :D

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:43
przez lec
shak, nie prosciej ta przedluzke troche zeszlifowac faktycznie niz podstawke frezowac?

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:49
przez shak
lec napisał(a):shak, nie prosciej ta przedluzke troche zeszlifowac faktycznie niz podstawke frezowac?


Ale Ty ją tak naprawdę delikatnie masz liznąć - poza tym, jeżeli w przyszłości będziesz dokonywał demontaży to nie będziesz miał problemu.
Ja weźmiesz w ręce podstawkę, przyłożysz to od razu będziesz wiedział o co biega.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 27 lipca 2009, 22:26
przez lec
ok, to tylko musze poszukac kogos z frezarką :D

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:08
przez Grześ
nie wiem co ty robiles z ta podstawka z termostatem ale ja montowałem juz 2 sztuki tyle tylko ze w 1.8T i wszystko bez problemu , przedłużka pasowała bez najmniejszych problemów

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 2 sierpnia 2013, 21:40
przez pampi
Orzeł napisał(a):Przy montażu trzeba zeszlifować adaper, tak aby przechodził w całości przez podstawke i dokrecić go jakąś "żabką". Bez tego podstawka by musiała być montowana odwrotnie i wymusiłoby to kolejne kombinacje.

Odgrzewam. Zdjęć już nie ma. Ma ktoś może jeszcze jakieś? Chodzi mi dokładnie o podstawkę i jej przeróbkę. Co trzeba dokładnie zmodyfikować ?
Bo resztę zestawu już ogarnę co i jak. Dodatkowo otrzymałem info, że lepiej brać chłodniczkę Setraba niż Mocala, ale podstawkę Mocal.

Re: Chlodnica oleju - wymiary oryginalnych elementow

PostNapisane: 31 marca 2018, 23:02
przez addam24
Odgrzewam kotleta.Czy po wkreceniu tej przedluzki da sie zamontowac podstawke pod duza frontowa chlodnice oleju? Konkretnie do tdi arl.Wedlug ich tabeli nie.A probowal ktos wkrecic nizsza chlodnice z innego tdi i na to podstawka i seryjna sruba z arl??