Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez dawido045 » 2 grudnia 2012, 14:39

Witam . Tak jak w temacie napisałem zastąpiłem dwumas sztywnym kołem w Leonie 1.9 110km , ale kiedyś tam jakiś mechanik coś mi nagadał ,że może pęknąć wał w silniku od drgań . Czy jest to w ogóle możliwe i czy może coś innego się stać ? Miał ktoś jakieś doswiadczenie z tym ?
Zobacz Profil
dawido045
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 listopada 2012, 17:12
Auto: Leon

Reklama

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Marcinxxx » 2 grudnia 2012, 16:00

Jest cały temat o dwumasie pozatym nie za późno pytasz ? :mrgreen:
Daj chociaż opinie jakie wrażenia i co tam włożone dokładnie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 351
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez ColdMan » 2 grudnia 2012, 17:16

No może pęknąć nie pęknie ale okropne luzy na wale się robią bo jednomas nie tłumi drgań a dwumas tak więc raczej po to niemcy wymyślili dwumas żeby tam był a nie żeby zastępować go jednomasem...
Ogólnie masz tu temat dość obszerny
viewtopic.php?f=43&t=28079&p=444561&hilit=Ko%C5%82o+dwumasowe#p444561
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Nastar » 2 grudnia 2012, 20:46

Oczywiście w starszych dieslach z JM luzy to wg ciebie norma ? Nie słyszałem jakoś o masowo padających na to AGR-ach na przykład...
Za to słyszałem o przebiegach rzędu 300-500 kkm w tych autach. :twisted:
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez ColdMan » 2 grudnia 2012, 23:13

Dobrze zaznaczyłeś w starych dieslach , koleś który pracował w serwisie VW mi to mówił i że widział masy przypadków więc ja się tylko na tym wnioskuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez MrItaliano » 8 grudnia 2012, 09:10

Podepne sie pod temat i powiem tak. Ja na jednomasie zrobilem kolo 100 kkm. I nic sie nie dzialo. Przedtem mialem jednomasa w ASV teraz mam w ARL i nic sie nie dzieje nie szarpie samochodem, nic nie drga. Z przypadkami pekniecia walu spotkalem sie tylko kilka razy w autach polskiej produkcji typu Zuk Nsysa, gdzie wal wyjmowalem w 3-4 czesciach. Kwestia odpowiedniego doboru jednomas + sprzegło i nic sie nie powinno dziac. Są też gotowe zestawy produkowane przez rozne firmy zeby przejsc z dwumasa na jednomasa(sztywne kolo). Jezeli by sie dzialy takie cuda jak pekania walu itp to raczej by tego nikt nie zakladal.
Zobacz Profil
MrItaliano
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 23:09
Auto: Audi A3

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 8 grudnia 2012, 14:46

Dużo czytałem na te tematy i też zaczynam się skłaniać ku sztywnemu kołu zamachowemu. Prawdopodobnie dwumas mam już w kiepskim stanie i zapewne za jakiś czas wymienię na nowy zestaw Valeo sprzęgło i sztywne koło zamachowe, który montuje się zamiast zestawu z dwumasem. Silnik katalogowo 1.9 TDI AXR 101 KM 240 Nm po programie na 143 KM i 336Nm. Są różne opinie, ale też sporo pozytywnych na temat takiej zmiany, więc chyba zaryzykuje :-)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez biedron1981 » 10 grudnia 2012, 09:12

Ciekawy jestem czy wynikiem zniszczenia 2-masa może być nie działające dobrze zmiana biegów?? :-) :-D :-)
Zobacz Profil
biedron1981
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 grudnia 2012, 09:05
Auto: LEON

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez xedos » 10 grudnia 2012, 10:00

To może się wypowiem.
Miałem jednomase valeo w asz po programie 170 km. Przejechałem jakieś 60tyś. km i rozleciała się skrzynia nie wiem czy ze starości czy nie ale padła. Co do wrażeń z jazdy. Napewno słychć delikatne stukanie. Natomiast co do przenoszenia napędu bez zastrzeżeń.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
xedos
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 czerwca 2009, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez kajohuta » 19 grudnia 2012, 19:34

sam mam ARLa i 2mas mi stuka z waszej opinii już nie wiem co założyć.najlepiej będzie chyba tak jak fabryka wyprodukowała
Zobacz Profil
kajohuta
Sport
Sport
 
Posty: 257
Dołączył(a): 8 października 2012, 16:09
Auto: seat leon

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez PaVLo » 19 grudnia 2012, 19:45

Zakładaj komplet od Sharan BTB.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1444
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Maćko » 23 grudnia 2012, 17:30

a nie lepiej wysłać całość do radzikowskiego, żeby wzmocnił ? to jest dopiero dobre rozwiązanie ! ktoś mi powie czy sprzęgło od sharana btb ma większą średnicę tarcz ? Sprężyny są mocniejsze ?
Zobacz Profil
Maćko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 marca 2012, 20:36
Auto: Leon ARL

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez xedos » 24 grudnia 2012, 15:05

sprzęgło jest to samo dwumasa jest wzmocniona
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
xedos
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 czerwca 2009, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez leon1988 » 25 grudnia 2012, 11:28

Podepne sie pod temat. Dobrze dobrane sztywne koło nie uszkodzi wału. często u siebie w warsztacie dokonuje takich przeróbek. Najcześciej w mkIV 4 motion. W sztywnym kole sprężyny na tarczy sprzegłowej eliminuj drgania(to co eliminuje 2mas. w dwumasie tarcza nie ma sprzeżyn). Jak najbardziej polecam wymianę z 2- masu na sztywne koło. Nie polecam zaspawywania 2- masu to to groźi uszkodzeniem wału i skrzyni biegów. :-D
Zobacz Profil
leon1988
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 października 2012, 19:11
Auto: Leon

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez lukero-madnes » 2 stycznia 2013, 10:49

ja tam wolałem zastąpić dwumas nowym dwumasem 8)
Obrazek
TDI 138 KM & 303 Nm
moje wozidło viewtopic.php?f=32&t=33251
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Auto: Leon Sport R4 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez jarcyn » 2 stycznia 2013, 11:28

jeszcze na starym roku (28.12.12) założylem nówkę sprzęgło do swojego leona arl-a
dwumas zastąpiony sztywnym kołem , tarcza organ + docisk
narazie wytrzymuje ponad 200kucy i 418Nm :D
moc jest idealnie przenoszona na asfalt , troszke głośniej pracuje ten zestaw ale jestem bardzo zadowolony :mrgreen:
polecam wymianę na sztywne koło
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarcyn
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 8 listopada 2012, 12:19
Lokalizacja: LRA
Auto: mps
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez lukero-madnes » 2 stycznia 2013, 11:55

ja nie mówię że zastąpienie dwumasy zwykłym kołem jest złym rozwiązaniem, dobrze dobrane zapewne też da radę
Obrazek
TDI 138 KM & 303 Nm
moje wozidło viewtopic.php?f=32&t=33251
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Auto: Leon Sport R4 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez jarcyn » 2 stycznia 2013, 12:14

tak czy siak dwumas kiedyś klęknie a sztywne koło to raczej na wieki będzie :D :D :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarcyn
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 8 listopada 2012, 12:19
Lokalizacja: LRA
Auto: mps
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez lukero-madnes » 2 stycznia 2013, 12:19

a jak sądzicie skoro mam mod i teraz wymieniony dwumas ile ,,powinien''' wytrzymac ?
Obrazek
TDI 138 KM & 303 Nm
moje wozidło viewtopic.php?f=32&t=33251
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Auto: Leon Sport R4 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez chlorek » 2 stycznia 2013, 13:24

lukero-madnes, wszystko zależy od stylu jazdy, równie dobrze możesz spalić po 20tyś.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7121
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez lukero-madnes » 2 stycznia 2013, 13:33

w miarę rozsądna jazda, wiadomo w trasie trzeba przegonić , myśle że ze 100 spokojnie, choć ja tyle na nim pewnie nie zrobię bo dużo nie jeżdżę więc kiedyś posłuży innemu właścicielowi
Obrazek
TDI 138 KM & 303 Nm
moje wozidło viewtopic.php?f=32&t=33251
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Auto: Leon Sport R4 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez jarcyn » 2 stycznia 2013, 13:39

100 tys to na pewno wytrzyma , ale gwarancji nie daje :D
orginały i po 250tys wytrzymują ale tuning kosztuje ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarcyn
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 8 listopada 2012, 12:19
Lokalizacja: LRA
Auto: mps
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 8 stycznia 2013, 15:47

Witam. Auto to Leon 1M 2006r 112 tys. 1.9 TDI AXR 101 KM, 240 Nm (faktycznie 112KM i 271 Nm z mocnym dołem), program na 143KM, 337 Nm. Prawdopodobnie będę zmuszony do wymiany koła dwumasowego i sprzęgła. Już byłem prawie zdecydowany na wymianę na zestaw z jednomasem, lecz mechanik mi odradził ze względu na większe zużywanie się skrzyni biegów. Mam teraz problem, mógłbym oczywiście wymienić na zestaw dwumasu ze sprzęgłem Sachs lub LUK nie wiem który lepszy, jednak myśle, że ten zestaw do mojego silnika może być zbyt słaby, aby poradzić sobie z większym momentem, a jak w przyszłości zechcę może wstawić większe turbo to też problem. Z tego co czytałem dwumas z Sharana BTB pasuje tylko do skrzyni 6 biegów, a ja mam 5. Jednomas myślałem nad zestawem Valeo, chociaż jak czytałem nie wiem czy nie lepiej G60, jednak trzeba kompletować części a Valeo zestaw i wszystko nowe. Sam nie wiem co teraz zrobić, chociaż czytałem dużo na różnych forach na te tematy. Oczywiście zależy mi na jak najmniejszych kosztach i żeby wszystko wytrzymało długi czas. Może ktoś ma większe doświadczenie i coś doradzi?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez dawido045 » 11 stycznia 2013, 19:04

Witam . 19.tdi jezdze juz trzy miesiace na sztywnym kole i jak narazie nic sie nie dzieje . napewno jest roznica odczuwalna w jezdzie ale idzie sie przyzwyczaic
Zobacz Profil
dawido045
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 listopada 2012, 17:12
Auto: Leon

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 11 stycznia 2013, 23:50

dawido045 napisał(a):Witam . 19.tdi jezdze juz trzy miesiace na sztywnym kole i jak narazie nic sie nie dzieje . napewno jest roznica odczuwalna w jezdzie ale idzie sie przyzwyczaic

Jaka konkretnie jest to różnica w jeździe?

Może jeszcze jakieś osoby zrobiły dużo kilometrów na jednomasie zamiast dwumasu i mogłby wypowiedzieć się, jak to się sprawuje i czy wszystko jest w porządku? Jeden użytkownik napisał, że po 60 tys. km rozleciała się skrzynia, to jednak szybko, chyba że starości, ja mam dość nowe auto jak na Leona 1M 2006 r. Z drugiej strony przy dużym momencie nawet nowy dwumas może szybko paść. Jeszcze jest taki dylemat jak jednomas to zestaw Valeo, czy np. G60?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez stellarium » 12 stycznia 2013, 01:00

Co prawda mam 1P, ale jednomas to jednomas...
Więc od wymiany 2m na 1m minęło 10kkm, mam zestaw koło 1m od 1Z i sprzęgło kompletne G60. Nie zauważyłem kompletnie żadnych drgań, które pojawiłyby się po zmianie na jednomas. Jedynie przy większych mrozach na biegu jałowym słychać bardzo delikatne "cykanie" sprężynek. Trzeba się dobrze wsłuchać. Po wciśnięciu sprzęgła "cykanie" ustaje. W normalnych temperaturach nie zauważyłem żadnych zmian pozatym, że sprzęgło wreszcie trzyma :mrgreen: Na chwilę obecną - polecam.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 19 stycznia 2013, 00:19

Co należy zrobić z kołem jednomasowym oprócz zabielenia? Wyważyć? Wyważenie wykonuje mechanik, który montuje koło i sprzęgło, czy trzeba szukać specjalnego zakładu? Jeśli koło będzie już zabielone, to też raczej wyważone, czy to nie ma nic wspólnego? Co daje odelżenie koła i czy jest sens to robić?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez jarcyn » 21 stycznia 2013, 08:10

nie jednomas tylko sztywne koło :D
i po co jakieś kombinacje z tym związane :boje: (zabieklanie??? czy wyważanie ??? )
o co ci konkretnie chodzi ?
zmieniłeś sprzegło czy bedziesz zmienial ?
troche informacji już jest na forum , wystarczy kilknąć pare razy myszką i poczytać ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarcyn
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 8 listopada 2012, 12:19
Lokalizacja: LRA
Auto: mps
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 21 stycznia 2013, 17:45

jarcyn napisał(a):nie jednomas tylko sztywne koło :D
i po co jakieś kombinacje z tym związane :boje: (zabieklanie??? czy wyważanie ??? )
o co ci konkretnie chodzi ?
zmieniłeś sprzegło czy bedziesz zmienial ?
troche informacji już jest na forum , wystarczy kilknąć pare razy myszką i poczytać ...

Sztywne koło zamachowe bywa również nazywane jednomasowym kołem zamachowym, ze względu, jak dobrze pamiętam na to, że ma jedną masę wirującą, a dwumasowe koło zamachowe ma dwie masy wirujące.
Konkretnie jeśli chodzi o zabielanie to wyczytałem na różnych forach, że trzeba to zrobić, chodzi tu głównie chyba o wyczyszczenie koła. Odelżać raczej nie ma sensu dla mnie, więc to pomijam. A z wyważaniem nie wiem, czy jest konieczne, bo chyba bez wyważenia też zakładają i jest w porządku, i nie wiem, gdzie takie wyważanie można zrobić ewentualnie :) Większość też poleca kupić nowe śruby, a czy nie można użyć śrub używanych i czym to może skutkować?
Sprzęgło oczywiście zmienia się razem z kołem zamachowym, np. Sachs G60. Więc jeśli będę zmieniał to wszystko razem.
Informacji wiele wyczytałem na różnych forach, tu szukam jeszcze odpowiedzi, lub podpowiedzi w kwestiach, których jeszcze nie jestem pewien :) Bo wiem, że jest tu także wiele osób bardziej zorientowanych w tych kwestiach, niż ja.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez jarcyn » 22 stycznia 2013, 11:26

nowe sróby są wskazane ponieważ nie są poprzeciągane i jest na nich klej (powinny być raz dokręcone i mają trzymać)
pozatym koło rzeczywiscie można wyczyścic ale nie wymaga to pózniej wyważania
a jak wymieniasz to dobrze by było odrazu założyć cały nowy zestaw z tarczą organiczna..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarcyn
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 8 listopada 2012, 12:19
Lokalizacja: LRA
Auto: mps
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 22 stycznia 2013, 14:29

Czy przebieg blisko 200 tys. km. jak na używane sztywne koło zamachowe (jednomasowe) to dużo, czy można spokojnie brać? Jest już zabielone (wyczyszczone). Mogę od razu kupić śruby używane, ale może rzeczywiście lepiej nowe w ASO, orientuje się ktoś ile w ASO może kosztować zestaw 12 potrzebnych śrub?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Ohapara » 22 stycznia 2013, 15:59

damianos89 napisał(a):Czy przebieg blisko 200 tys. km. jak na używane sztywne koło zamachowe (jednomasowe) to dużo, czy można spokojnie brać? Jest już zabielone (wyczyszczone). Mogę od razu kupić śruby używane, ale może rzeczywiście lepiej nowe w ASO, orientuje się ktoś ile w ASO może kosztować zestaw 12 potrzebnych śrub?


Bież i sie nie bój, kupuj do tego nowe sruby i montuj sprzeglo od vr6, powodzenia :cfaniak:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Aikon123 » 22 stycznia 2013, 18:52

Za śruby zapłaciłem coś koło 60zł :)
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez damianos89 » 22 stycznia 2013, 19:25

Dziękuje za odpowiedzi :) To rzeczywiście nie opłaca się chyba kupować używanych śrub, tylko nowe. A sprzęgło raczej skłaniałem się ku temu od G60, niż VR6, gdzieś wyczytałem, że sprzęgło G60 spokojnie daje rade nawet ponad 400 Nm momentu, a nie wydaje mi się, żebym mógł osiągnąć jeszcze więcej nie takim bardzo dużym nakładem kosztów z silnika AXR :P W grę w przyszłości wchodzi wymiana turbiny, może wtrysków, teraz mam 338 Nm. Podobno także VR6 może być głośniejsze i trudniejsze w zamontowaniu :)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 327
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Ohapara » 23 stycznia 2013, 18:23

damianos89 napisał(a):Dziękuje za odpowiedzi :) To rzeczywiście nie opłaca się chyba kupować używanych śrub, tylko nowe. A sprzęgło raczej skłaniałem się ku temu od G60, niż VR6, gdzieś wyczytałem, że sprzęgło G60 spokojnie daje rade nawet ponad 400 Nm momentu, a nie wydaje mi się, żebym mógł osiągnąć jeszcze więcej nie takim bardzo dużym nakładem kosztów z silnika AXR :P W grę w przyszłości wchodzi wymiana turbiny, może wtrysków, teraz mam 338 Nm. Podobno także VR6 może być głośniejsze i trudniejsze w zamontowaniu :)


Moze g60 i daje rade, ale moj tuner polecał mi VR6, jest to mocniesze sprzeglo, pozdr
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Nastar » 23 stycznia 2013, 19:22

Mocniejsze jest ale nie każdy takiego potrzebuje akurat. Różnice w komforcie użytkowania jednak zauważalne.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez tony065 » 5 lutego 2013, 19:41

Szukając w necie, natrafiłem na dane o wytrzymałości sprzęgieł. G60 wytrzymuje bezpiecznie do ok. 370Nm, VR6 do ok. 470Nm. Mankamentem tego drugiego jest to, że ma 6 sprężyn, bo jest do silnika 6-garowego. Aplituda drgań silnika nie pokrywa się z możliwościami tłumienia sprężyn i czasem je słychać. Polecam zakładanie 1-masy do skrzyń 5B, bo jest sporo taniej i można śmoc podciągnąć dość mocno. Z doświadczenia zalecam do silników AHF/ASV/ALH/AGR zakładanie produktów f-my Sachs, bo Luk z jakichś powodów nie pasował. Najbardziej widocznym była inna/większa grubość środka tarczy sprzęgłowej. Śruby to tylko nowe, zarówno do odciski jak i koła zamachowego. Koszt niewielki, a spokój pewny. Skrzynie 6B w autach na bazie GIV miały felerne łożysko i ono powodowało rozsypywanie się tego ustrojstwa. Tu polecam zestaw do Sharana BTB. Znam przypadki z mocą podciągniętą do ok. 266KM/476Nm i jest OK.
BTW, z AXR nie da rady wykrzesać tak potwornej śmocy, bo wprawdzie góra to PD, ale dół ma wytrzymałość jak w VP.
Sam mam w AHF zmienione koło na 1-mas + G60, nalatane przez 2 lata na tym ze 30 kkm i bawię się świetnie.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez skiba » 6 lutego 2013, 08:20

koledzy pare słów ode mnie-również jestem po "przesiadce" na jednomas,przejechane póki co ok 1 tys km i...nic,rewelka,nic nie stuka puka,nie szarpie,pedał nogi nie urywa,przyspiesza tez płynnie bez szarpania.całość części kosztowała mnie 540 zł(jednomas od Passata,sprzęgło Sachs od T4,nowe śruby).zobaczymy co dalej będzie,ale jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia,to moim zdaniem nie ma nad czym
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Andrut » 6 lutego 2013, 08:46

Panowie może ktoś z użytkowników jednomasów zarzucił by nr części? :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andrut
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6 kwietnia 2009, 09:43
Lokalizacja: SBI
Auto: Black and White

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Aikon123 » 6 lutego 2013, 12:35

jednomas 037105273C
sprzęgło SACHS 3000332001
śruby: N1010100 - 6szt, N90206103 - 6szt.
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Marcinxxx » 6 lutego 2013, 13:39

Te same czesci do ASV pasuja?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 351
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez tony065 » 12 marca 2013, 13:02

Marcinxxx, tak, pasują bez problemu.

-- 12 mar 2013, o 14:01 --

czy docisk z T4 /zestaw LUK nr 623 0803 00/ jest mocniejszy od G60 :?:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez QQmonzter » 3 maja 2013, 14:18

Panowie odgrzewam bo mam pytanie. Czy w silnikach G60 zawsze były te same jednomasy? Na oku mam jednomas z passata G60 syncro jednak nie chciał bym napotkac na jakieś problemy przy montażu.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez Aikon123 » 3 maja 2013, 14:35

ABY UNIKNĄĆ WIELU PYTAŃ NA TEMAT NUMERÓW CZĘŚCI:

Śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt

Koło zamachowe:
zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

na komplet sprzęgłowy składa się:
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Łożysko zwalniające

Dodatkowo:
uszczelniacz na wał
olej do skrzyni biegów


Zestaw pasuje do:
1.9 TDI VP ( AFN,AHF, ALH, ASV, AGR, 1Z)
1.9 TDI PD : BKC , BLS - tylko skrzynia 5 b.
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez jarcyn » 8 maja 2013, 11:18

Aikon 123 nieżle to ująłeś :brawo: :brawo: :brawo:
myslę że to pomożę zainteresowanym i obędzie sie bez zbędnych pytań :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarcyn
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 8 listopada 2012, 12:19
Lokalizacja: LRA
Auto: mps
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dwumas wymienoiny na sztywne koło

Postprzez tony065 » 8 maja 2013, 16:03

Hallo, administracja :?: czy można post kolegi Aikon podpiąć :?: było by dla potomności :mrgreen:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez QQmonzter » 8 maja 2013, 21:23

Warto by jeszcze dodać, że to skopiowane z forum golfa ale nieważne.
Ciekaw jestem jeszcze czy ktoś z was bawił się w wyważanie koła zamachowego? Czytałem dyskusję na którymś forum i była niezła batalia.
Ja osobiście na swoim kole widzę, że około 15 zębów po jednej stronie i około 12 po przeciwnej noszą ślady od rozrusznika. Pozostałe, czyli jakieś 100, prawie że ich nie ma co wskazywało by na to, że koło stawało zawsze w jednym z dwóch miejsc i jednocześnie, że nie jest "idealnie" wyważone.
Wiadomo jednak, że samo koło to nie wszystko, jest jeszcze przecież wał i cały zestaw sprzęgła.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Hyvel » 10 maja 2013, 17:14

Wedle mojej wiedzy ślady zużycia na nie wszystkich zębach koła zamachowego wynikają z tego iż silnik Diesla ( benzyna chyba też) z 4 cylindrami zatrzymuje się w dwóch rożnych miejscach i zużycie wynika z uderzania koła zębatego rozrusznika o zęby wieńca koła zamachowego :)
Czyli innymi słowy w miejscach gdzie rozrusznik już przekazuje swój moment obrotowy są mniej zużyte, a gdzie dopiero się zazębia wyrzucony przez elektromagnes są więcej zużyte...
Efektownie nie znaczy efektywnie... Będąc mądrzejszym nie daj się sprowokować...
gg:1018323
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hyvel
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 16 października 2011, 19:24
Lokalizacja: Wrocław/RSA
Auto: Leone
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez QQmonzter » 15 maja 2013, 13:12

Jestem świeżo po wymianie, w sumie dopiero przed chwilą wróciłem do domu.
Napiszę tylko to co zostało już pewnie nie raz napisane ale może komuś się przyda.
Zamach G60, sprzęgło z vw VR6. Żadnych drgań lewarka czy samochodu na postoju, jedynie na biegu jałowym słychać pracę sprężyn, ale nie ma tragedii.
Sprzęgło chodzi strasznie miękko w porównaniu do tego co było na dwumasie, trzeba się przyzwyczaić.
No i teraz można normalnie jeździć, w końcu nic się nie ślizga. :]
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Valdo » 26 maja 2013, 21:35

Panowie, szukam wlaśnie kompletu jakiegoś :( i ni cholery nie mogę znaleźć zamachu jakiegoś dobrego... mógłby ktoś podrzucić dobre linki z allegro co mam zamowić ? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Valdo
Signo
Signo
 
Posty: 176
Dołączył(a): 16 listopada 2012, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości