Strona 1 z 9

[TDI VP] Szalejąca temperatura, wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 06:10
przez fufcik
witam,
Ja mam pytanko gdzie w TDI jest umieszczony czujnik temperatury,poniewaz moja wskazowka od temperatury szaleje, raz pokazuje 90 stop a za 20 sekund 70st zaraz 90 pozniej 60 itd
Podejrzewam ze cos nie łaczy w czujniku, lub zasniedzialy styki!!Co wy na to??

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 14:13
przez Marcin_TDI
skorzystam z okazji i sie podepne. dzis stalem sobie jak gadalem z michalm ok 10min a silnik sobie chodzil (climatronik ustawiony 18st C bez klimy) i tu nagle wchodze i patrze 110st C na blacie :| :| zadnych kontrolek nie bylo. poziom plynu jak jest cieply z tego co wiem zawsze bedzie lekko zanizony i tak jest, nic go nie ubylo bynajmniej. kolor plynu ok - nie plywa zaden olej i stan taki sam... podkrecilem ogrzewanie na full, szyby w dol i jazda zeby sie chlodnica schlodzila... wentylator nie zalaczyl sie a chyba powinien juz w takiej sytuacji. co polecacie ?? od czego zaczac sprawdzac to zjawisko ?? pozniej juz bylo ok, postalem z 5min i nie podnosila sie temp.

Re: Szalejąca Temperatura

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 14:27
przez Gawloss
fufcik napisał(a):witam,
Ja mam pytanko gdzie w TDI jest umieszczony czujnik temperatury,poniewaz moja wskazowka od temperatury szaleje, raz pokazuje 90 stop a za 20 sekund 70st zaraz 90 pozniej 60 itd
Podejrzewam ze cos nie łaczy w czujniku, lub zasniedzialy styki!!Co wy na to??



musisz zdjac plastikowa pokrywe silnika pomiedzy puszka filtra powietrza a silnikiem jest kolektror wyprowadzajacy chlodziwo z silnika na nim sa 3 fajki do swiec podgrzewajacych chlodziwo i wlasnie na tym ustrojswie z tylu jest ten czujnik i wtyczka potrzebny ci jest maly srubokret zeby zwalic wtyczke bo zatrzask ciezko zchodzi nie mam fotki ale gdzies na forum o tym bylo i jest wklejone z etki zdjecie czy cos


tu jest pokazane viewtopic.php?t=5859

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 11:13
przez Marcin_TDI
kilka dodatkowych informacji dot mojego problemu :
wczoraj z Vagiem sie podpielismy, zadnych bledow nie ma, za to temperatura np w dolocie caly czas 45st C, wieczorkiem temp spadla i nie chcial sie grzac juz ale jak klimke wlaczam to wentylatory co 30 sekund sie wlaczaja na chwilke i staja czyli niby prawidlowo. bez klimy moge stac i nie zalacza sie... blad ze nie zerknalem jaka temp pokazuje czujnik... nie wiem gdzie szukac problemu, czy w czujniku czy termostacie

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 13:13
przez Silver
Panie - co ma temperatura w dolocie do tego ? ? ? ?

1. Sprawdz - VAG-iem temperaturę płynu chłodzącego podczas jeżdzenia. Powinna lekko falować - od razu ustalicz czy termostat działa.
2. Naucz sie jezdzic z włączoną klimatyzacją -wlączenie się wentylatorów krzywdy silnikowi nie zrobi a zaoszczedzisz z 1L paliwa może.
3. Czekanie na postoju na właczenie sie wentylatorów nie za wiele Ci pomoże (ja PD 1,5 godziny gazowałem na postoju zeby sie wentylatory włączyły więc nie jest to taka prosta sprawa)
4.Sprawdz reką czy dolny wąz chłodnicy jest o podobnej temperaturza jak górny , oraz czy nie są one zbyt twarde.

Napisz co i jak to może jakieś wnioski sie wyciągnie .

Według mnie to czujnik szaleje ..... ale moge się mylić.

Dowiedz się ile nowy czujnik kosztuje i jak nie majątek to wez go wymien dla świętego spokoju (pamietaj ze na zimnym silniku bezpiecznej).

Myslę tez o wskazniku - dziwne,że kontrolka sie nie zapaliła i buzera nie było ( p.... piszczadła raczej).


Panie ......

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 15:22
przez Marcin_TDI
silver_leon napisał(a):Panie - co ma temperatura w dolocie do tego ? ? ? ?


nic tylko sie dziwilismy ze Streatem ze na postoju bez butowania jest 45st weze maja podobna temp.

klimki nie uzywam za czesto bo choruje szybko po niej niestety, ewentualnie na trasie to tak...

polecono mi termostat wymienic ale poczekam z tym, sprawdze moze ze Streatem czy faluje temp jak mowisz...

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 19:58
przez Streat
Ok spoko możemy sprawdzić :wink:

BTW dzisiaj sprawdziłem u siebie pojeździłem trochę i na postoju mam w dolocie 31 C (przy temperaturze zewnętrznej 18 C a mierzyliśmy wczoraj przy 12)
Myślałem w ARL przy FMIC to tam górskie chłodne powietrze jest :wink:

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 20:05
przez mm.max
Streat napisał(a):na postoju mam w dolocie 31 C

Zmierz na pełnym bucie na 3,4 biegu najlepiej zrób sobie wykres ..... Bo różnice między postojem a butowaniem beda duże

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 20:10
przez Streat
mm.max, wiem że przy bucie mam ~80 C ale myślałem że na postoju też będzie widać różnice no w końcu mam małe SMIC w nadkolu a IC w ARL jest sporo większy od mojego. Dlatego się pojawił tekst o 45 C w dolocie bo dla mnie po dłuższym postoju przy 12 C na zewnątrz to 45 C to dość sporo, no ale jeśli tak jest normalnie to dobrze - po prostu nie wiedziałem :wink:

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 23:14
przez Marcin_TDI
byc moze jest tak ze chlodnica wody jest bardzo goraca i przenosi sie to na IC i dlatego to tak...

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 02:00
przez Tonny S
fufcik napisał(a):Podejrzewam ze cos nie łaczy w czujniku, lub zasniedzialy styki!!Co wy na to??
Czujnik do wymiany - mialem kiedys podobnie.

Re: Szalejąca Temperatura

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 07:13
przez mojomax
Ja mam podobnie u siebie - temperatura skacze, potrafi od 0 do 70C 2x w ciągu minuty.

Usterka czujnika temperatury jest podobno typowa w tych silnikach.

Czujnik tak na prawdę składa się z 2 czujników temperatury; wyniki z jednego idą na zegary, drugiego na ECU, więc vag może pokazać coś zupełnie innego niż masz na zegarach.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 17:59
przez fufcik
Tonny S napisał(a):
fufcik napisał(a):Podejrzewam ze cos nie łaczy w czujniku, lub zasniedzialy styki!!Co wy na to??
Czujnik do wymiany - mialem kiedys podobnie.



A ile takie coś kosztuje :? No i może macie jakiś nr fabryczny tego czujniczka :-P
mogę narazie jeździć z takim czyms,mysle ze to nie szkodzi silnikowi..

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 18:41
przez bacardi
najlepiej kup fabryczny na allegro cena ok 30pln, w swoim czasie w aso placilem 3x wiecej ;)
numerek znajdziesz gdzies tu na forum bo bylo o tym nie raz...

edit:
dane z etki
059 919 501 A - czujnik temperatury podwójny, 4 styki, zielony 20mm

i jeszcze link na allegro ;)
http://moto.allegro.pl/item183587146_cz ... ginal.html

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 16:00
przez jaro4444
bacardi napisał(a):najlepiej kup fabryczny na allegro cena ok 30pln


Można w Skodzie kupić - kosztuje 2-3 razy mniej jak w Seacie :|

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 21:23
przez fufcik
jaro4444 napisał(a):
bacardi napisał(a):najlepiej kup fabryczny na allegro cena ok 30pln


Można w Skodzie kupić - kosztuje 2-3 razy mniej jak w Seacie :|


No to fajnie ale jakiś nr.fabryczny by sie przydał, jeżeli ktoś ma. Dzięki

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob 05 Maj, 2007 ]
fufcik napisał(a):
jaro4444 napisał(a):
bacardi napisał(a):najlepiej kup fabryczny na allegro cena ok 30pln


Można w Skodzie kupić - kosztuje 2-3 razy mniej jak w Seacie :|


No to fajnie ale jakiś nr.fabryczny by sie przydał, jeżeli ktoś ma. Dzięki

Pozdrawiam



Wiec, sprawa załatwiona wymieniłem czujnik (zamiennik 50zl) jakiejś włoskiej firmy, za ori w skodzie zawołali 80zl jakby ktoś potrzebował nr ori 059 919 501 A. Plus do tego płyn G12 3litry
(1,5l w VW 25zl) weszło mi 5 litrów rozrobionego po wielkich trudach i długiej zabawie z węzami.
Pozdr

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 9 czerwca 2007, 07:50
przez bono
Wlasnie mnie czeka wymiana czujnika temp. Temperatura zaczela wariowac. Z 90 st w ciagu 15 sekund potrafi spasc do 70st a pozniej do 50 st.
Wklejam do info nr czujnika z jego umiejscowieniem ;-)
Obrazek

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 14 listopada 2007, 12:12
przez colin23
Bono ile dałes za czujnik i wymianę? Bo mam to samo :) Czy da się to wymienic samemu czy trzeba się umawiać z serwisem? Czy trzeba spuszczać płyn przy wymianie? Czy jazda kilka dni z czymś takim może zaszkodzic jakos bo mam mało czasu jakoś? Czy komp nie będzie dawał dziwnych onformacji i nie zagrzeje za bardzo silnika?

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 14 listopada 2007, 12:24
przez Marcin_TDI
tam jest spory klucz, nie kazy ma bo musi byc gleboka nasadka... samemu idzie to wymeinic ale mozna troszke poprzeklinac przy tej imprezeni. jak szybko to zrobisz to ucieknie max 100tka plynu ktory uzupelniasz i po herbacie jest, nic nie trzeba wymieniac...
nic sie nie powinno stac, zle pokazuje ale nie znaczy ze wentylatorow nie zalacza... ale uwazaj sam dla Siebie choc teraz takie temperatury ze raczej nie masz co liczyc na przegrzanie

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 14 listopada 2007, 12:33
przez bono
colin23, czujnik wymienialem sam, nie jest to zadna filozofia, musisz miec jakies naczynie aby podlozyc. Wyleci okolo 300-400ml plynu (w zaleznosci jak szybki jestes). Wymiana zajela mi moze z 20 minut. Zdejmujesz kostke , sprezyne zabezpieczajaca, wyjmujesz czujnik razem z oringiem, wkladasz nowy, zakladasz sprezyne, kosteke i voila, czujnik wymieniony. Ja placilem za niego w ASO Skody w Olsztynie 36 PLN (ale bez faktury i paragonu) Normalnie kosztuje cos okolo 65 PLN. Pamietaj o oringu.
Na forum A3 ladnie jest to opisane :arrow: http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=6020 .

P.S. W ASO Seata w Olsztynie chcieli ode mnie za ta przyjemnosc 170 PLN (czujnik + wymiana) :evil:

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 22:02
przez endrju
Mam prośbe, czy ktoś posiadająct ETKE moze sprawdzic jaki jest numer czujnika temperatury cieczy chlodzacej do silnika AHF z 1999 roku. Wiem, ze jest niebieska i zlacze jest kwadratowe.
Zielona ma zlacze owalne (nie pasuje u mnie) jest o numerze jak podaliscie kilka postow wyzej: 059 919 501 A.

Z góry wielkie dzieki.
Pozdr

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 4 grudnia 2007, 23:16
przez colin23
endrju oprócz tego podanego wyżej jest jeszcze drugi 2-stykowy 06A 919 501A

chyba o ten Ci chodzi: http://www.allegro.pl/item276826515_czu ... kazja.html

[TDI] Wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 5 grudnia 2007, 00:39
przez bono
Oto cała procedura wymiany czujnika temperatury:

Potrzebne materiały:

- Mały plaski śrubokręt (pomoże zdjąć kostkę elektryczna)
- szmatka
- czujnik temperatury G62 : 059919501A (ok. 65 PLN)
- oring (pierścień uszczelniający okrągły) : N90316802 (1-2 PLN)
- naczynie na płyn chłodzący


Nowy czujnik temperatury prezentuje się tak :arrow:
Obrazek
Obrazek

Umiejscowienie czujnika : znajduje sie on pod spodem elastycznego przewodu układu chłodzenia, czerwona strzałka pokazuje umiejscowienie sondy temperatury.

Aby wygodniej było operować, zdejmujemy rurę łączącą oraz obudowę filtra powietrza (chociaż demontaż obudowy nie jest konieczny)


Obrazek


Na powiększeniu widać 2 przewody (brązowy i niebieski) które są podłączone do czujnika temperatury za pomocą złączki elektrycznej


Obrazek

Lepszy widok czujnika oraz jego umiejscowienia pokazuje nam to zdjęcie

Obrazek

Rozłączanie kostki elektrycznej (trochę pomysłowości, trzeba znaleźć na kostce „języczek-blokadę” ,wcisnąć i wyjdzie bez problemu)

Widzimy rozłączoną kostkę :


Obrazek

Nie ma dużo miejsca !! :D

Następnie, miedzy sondą a silnikiem jest mała plastikowa cześć (032121142 -sprężyna mocująca), która przytrzymuje sondę, łapiemy ja i ciągniemy do dołu ! (Zabezpieczenie, sprężyna nie wiem jak to nazwać, ale jest to coś co blokuje czujnik , aby się nie wysunął. Ta sprężyna ma kształt omegi.)

Oto ta część :


Obrazek

Należy sobie wcześniej przygotować nowy czujnik wraz z nowym oringiem. Oring należy zamoczyć w płynie chłodniczym G12, wtedy czujnik będzie nam łatwiej zamontować i nie uszkodzimy uszczelnienia.
Podkładamy naczynie, aby nam płyn całego silnika nie zalał.
Aby wyjąć sondę trzeba ja trochę ruszyć o 90 st. (W tym momencie czujnik trzyma sie tylko za pomocą uszczelnienia). Wymianę czujnika trzeba zrobić w miarę sprawnie, aby jak najmniej płynu chłodniczego nam się wylało. (U mnie wyleciało około 300-400ml )

Zakładamy zabezpieczenie - sprężynę, które trzyma czujnik temperatury (to w kształcie omegi)


Obrazek

Podłączamy kostek elektryczna !


Oto stara sonda temperatury :


Obrazek



Zostaje tylko podłączyć rurę łączącą i obudowę filtra powietrza, oraz wyczyścić silnik. :D
Jeżeli wyleciało nam dużo płynu to uzupełniamy (tym z naczynia), resztę uzupełniamy nowym płynem do prawidłowego stanu.



Obrazek


@++, :hi:

Zrobiłem tłumaczenie na podstawie instrukcji przygotowanej przez Tonyco30 z forum
www.leon-concept.com. Dodałem również trochę od siebie i poskładałem to w całość ;)
Link do oryginału :arrow: Changement sonde température d'eau en photos G62
Zdjęcia nowego czujnika temperatury z http://a3-club.net/forum/viewtopic.php?t=6020

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 5 grudnia 2007, 08:43
przez endrju
No ładny opis, przyda sie na pewno :)
A co do czujnika, to u mnie siedzi czujnik koloru niebieskiego, ze złączką kwadratową i w dodatku 4 pinową.

bono, właśnie ja nie mam takiego zielonego czujnika z owalna złączką. Wiesz, byłem na Partyzantów w ASO Skody i koles zaspiewal mi cene 80 pln. To ja do niego z promocja wyjechałem. Koles sie zmieszal najpierw, ale poszedl gdzies na dol i powiedzial ze za 36pln sprzeda mi. Ale przyniosl ta zielona. Jak mu powiedzialem, ze ja potrzebuje niebieska z kwadratowa zlaczka, to on powiedzial ze kiedys mieli takie, ale ostatno nie zamawiali i nie wie jaki tego numer.
Ehhhh, a najsmieszniejsze bylo to jak koles mi powiedzial ze w 80% to czesci ze skody nie pasuja do seata w ramach tych samych oznaczen silnika :D

[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 ]
Czujnik, który siedzi u mnie ma numer 059 919 501 i co najsmieszniejsze w ASO Seat'a podali mi, ze teoretycznie nie powinno go tam byc, bo od jest od Cordoby :) A w ASO Skody podali mi ze do AHF'a na poczatku produkcji wsadzali ten: 059 919 501 (kwadratowy niebieski) , a później już 059 919 501 A (owalny zielony). Teraz już jest wszystko jasne.

Obrazek

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 23 grudnia 2007, 23:24
przez elemenateur
podepnę się pod temat i napiszę co dziś się u mnie działo.


Wracałem 36km od kobietki, trasa oczywiście , prędkości ok 120 -150, póżniej - ostatnie 12 km spokojnie ok 100 i gdy dojechałem pod chatę wskaźnik temp 60 stopni, tak jakby zupełnie się nie nagrzał , wcześniej w trasie przy powiedzmy 120 pokazywał do 80 stopni. Po tylu km chyba silnik powinien rozgrzać się bezproblemowo. Czy to normalne ?
hmm na dworze było ok -6 stopni, to chyba ma wpływ na wychładzanie się ale czy aż tak bardzo ?
Proszę o info.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 23 grudnia 2007, 23:36
przez colin23
elemenateur po tylu kilometrach powinien spokojnie osiągnąć 90stopni. -6 stopni to nie aż tak dramatyczna temperatura aby wychładzać silnik w biegu. Ja pamiętam że jak była zima i było -25 to po rozgrzaniu silnika nawet po długiej jeździe, wystarczyło postać z włączonym ogrzewaniem chwile i juz wskazówka spadała. Ale przy -5 to raczej nie powinno się aż tak dziać. Podłącz vaga i będziesz wiedział czy padł czujnik od temperatury czy coś innego.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 25 grudnia 2007, 20:14
przez Marcin_TDI
ja to chyba ten czujnik tez musze wymienic bo mi temp spada momentalnie jak postoje i dam ogrzewanie... do ARL'a jest taki sam numer ?

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 25 grudnia 2007, 20:25
przez bono
do ARL'a jest taki sam numer ?
Marcin ASZ/ARL ma ten sam czujnik temperatury :)

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 25 grudnia 2007, 20:26
przez elemenateur
Marcin_TDI napisał(a):ja to chyba ten czujnik tez musze wymienic bo mi temp spada momentalnie jak postoje i dam ogrzewanie... do ARL'a jest taki sam numer ?



dokładnie u mnie ten sam objaw. Jadę z ogrzewaniem na maxa włączonym i nawet temp nie ma, chociaż nacisnę czasem do 180. Trzeba go profilaktycznie wymienić chyba.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 3 marca 2008, 21:51
przez rutek-wat
bono, ten czujnik 059919501A jest do wszystkich diesli?? Byłem dzisiaj w ASO i "pan serwisant" przyprawiał mnie o wqw nieziemski....nie potrafił znaleźć termostatu w etce a potem nie wiedział który jest do mojego ASV- w sumie mu się nie dziwię- nie było napisane :killer: :killer:
Suma sumarum - nie zamówił mi tego. Muszę pojechać do niego z konkretnym nr to wtedy może da rade.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 3 marca 2008, 22:01
przez bono
rutek-wat napisał(a):bono, ten czujnik 059919501A jest do wszystkich diesli??

Tak , chyba, że masz starszą wersję, patrz endrju,
rutek-wat napisał(a):Byłem dzisiaj w ASO i "pan serwisant" przyprawiał mnie o wqw nieziemski....nie potrafił znaleźć termostatu w etce a potem nie wiedział który jest do mojego ASV- w sumie mu się nie dziwię- nie było napisane :killer: :killer:

:zdziwko: :kreci:
Po kiego szukał termostatu ? Wydrukuj mu ten opis z forum, to biedak może się zorientuje :P

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 5 marca 2008, 03:18
przez viper
Mój problem wygląda następująco: wyjeżdżam zimnym autem na miasto to wolno ale łapie 90 stopni natomiast kiedy zimnym ruszam od razu na trasę prędkości około 120km/h to temperatura zatrzymuje się na 70 i już tak zostaje nie łapie w ogóle 90 stopni.

Po przeczytaniu tego tematu wydaje mi się, że problem tkwi właśnie w tym czujniku temperatury jeśli się mylę to proszę o wszelkie sugestie :mruga:

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 21 czerwca 2008, 20:06
przez Matryx
Witam.
Mam pytanie, gdzie znajduje się ten czujnik G62? Ma ktoś może jakieś zdjęcie? Chciałbym go przejrzeć, ewentualnie wymienić, ale nie wiem gdzie go szukać?

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 21 czerwca 2008, 21:27
przez Matryx
Podepnę się pod ten temat, bo umnie wystąpił inny problem, ale VAG pokazuje błąd G62.
Otóż przy wrzuceniu biegu 4 i przygazowaniu auto straciło moc - turbina przestała pracować tak myślę. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu, tym razem na biegu 3 po przygazowaniu do 3 tys obrotów spadek mocy. VAG wykazał takie błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 012 FK
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 3357
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06441
2 Faults Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-00 - -
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Dodam, żę temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej była idealna, żadnych zmian czy wahań.
Więc pytanie, co ma czujnik G62 do spadku mocy? Ten problem zaczął się pojawiać po wizycie w ASO, kiedy to wymienili mi filtr powietrza, a tam jest przecież przepływka. Prędzej bym przyczyny tam szukał a nie w G62. Zresztą ten problem pojawia się sporadycznie raz na jakiś czas.
I jeszcze jedno pytanie, czy można jechać, kiedy wyłączy się turbina z powodu takiego błędu, czy należy od razu się zatrzymać i wyłączyć silnik?

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 21 czerwca 2008, 21:46
przez Sammael
Matryx napisał(a):Więc pytanie, co ma czujnik G62 do spadku mocy?

Czujnik nic, też muszę go wymienić bo mam wsadzony z poprzedniego silnika i jest uwalony.
Matryx napisał(a):Dodam, żę temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej była idealna, żadnych zmian czy wahań.

Są dwa (w jednym) czujniki temperatury chłodziwa:
G62- na potrzeby ECU,
G2 - na potrzeby deski rozdzielczej.

Matryx napisał(a):do spadku mocy?

Wracając do spadku mocy, czemu się uczepiłeś temp. chłodziwa a zignorowałeś błąd przeładowania. Turbina przeładowuje i silnik przełącza się w tryb awaryjny:
Matryx napisał(a):17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation


Jedź zlogować samochód.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 20:31
przez DAMiANO
Witam!
Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury w Ibi i zdziwiłem się ponieważ stary ma inny numer niż nowy :(. Stary czujnik ma nr: 078 919 501C (4 pin) a nowy mam 059 919 501A. Założyłem nowy bo nie chciałem już kombinować. Ibi to rocznik 2001 TDI ASV. Co z tym fantem zrobic ? ;/

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 20:47
przez Sammael
DAMiANO napisał(a):078 919 501C

Skodowski zamiennik
DAMiANO napisał(a):059 919 501A

Oryginał VAG, stosowany w wielu modelach, m.in Ibizie.
DAMiANO napisał(a):Co z tym fantem zrobic ? ;/

Nic, cieszyć się ;-)

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 21:02
przez DAMiANO
Sammael napisał(a):Nic, cieszyć się ;-)


Dzięki Sammael, za szybką odpowiedź ufff ulżyło mi :piwo:

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 15:41
przez Poprobi
Czy zawór G62 ma wpływ na spalanie? Bo wydaje mi się, że Leon więcej pali, a na Vagu wyskoczył mi tylko błąd 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus .

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 17:03
przez Sammael
Poprobi napisał(a):Czy zawór G62 ma wpływ na spalanie? Bo wydaje mi się, że Leon więcej pali, a na Vagu wyskoczył mi tylko błąd 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus .

Podobno jest to bardzo możliwe, od wczorajszej wymiany zrobiłem dopiero parę kilometrów i to lżejszym stylem jazdy ale wydaje mi się, że wg. komputera obniżyło się.

Teoretycznie jest to jedyny(chyba) czujnik pozwalający określić czy silnik jest nagrzany. Czyli jeśli podaje wartość za niską wtrysk paliwa będzie większy.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 18:53
przez Poprobi
W przyszłym tygodniu go wymienię, to zobaczymy czy coś się zmieni ze spalaniem.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 29 czerwca 2008, 15:26
przez arconada
Ja też mam problem z czujnikiem bo wskazowka temp. nie dochodzi do 90 stopni tak jak wczesniej. Chcialem wyjac wtyczke od czujnika i wlozyc z powrotem zeby sprawdzić czy cos może sie nie poluzowalo. Wystarczyło ze lekko ruszyłem wtyczke i zaczął lecieć (nawet tryskac) płyn spod czujnika, zaczalem ruszac czujnikiem (z podłaczoną wtyczką i bez niej) i tą spreżyną w kształcie omegi i w zależności od położenia był mniejszy lub większy wyciek. Udało mi się w końcu zostawić to w pozycji, w której chyba nie cieknie.
Nastepnego dnia po tej operacji zapaliła mi się kontrolka od temp. po uruchomieniu silnika (po ok. minucie zgasła). Po podłączniu do komp. nie ma żadnych błędów, temp. ciepłego silnika wg komp. ok. 81 stopni.
Czy ta nieszczelnosć to jest problem oringa pod czujnikiem?
Jutro spróbuje kupic czujnik (niebieski kwadratowy) razem z oringiem i wymienic.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 30 czerwca 2008, 08:15
przez Axee
arconada napisał(a):Czy ta nieszczelnosć to jest problem oringa pod czujnikiem?
Jutro spróbuje kupic czujnik (niebieski kwadratowy) razem z oringiem i wymienic.
Najprawdopodobniej tak, wymien czujnik i oring, i bedzie dobrze.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 20 lipca 2008, 16:14
przez Tommi
Panowie a u mnie takie objawy:
Przejechałem dzisiaj 400km i w trakcie drogi temp. na zegarach 90 stopni.
Po chwili wskazówka leżała na "zero". Zatrzymałem się na postój z 15 min, potem ruszam i wszystko gra, wskazowka znowu na 90'. Po 100km znowu opadła jakby silnik był całkowicie zimny i już nie chce drgnąć :(
Czy to tez wina czujnika?

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 20 lipca 2008, 18:36
przez Sammael
TOMMI, Wygląda na to, że strzelił ten drugi czujnik z duetu G2-G62. Czyli G2, jeśli tak to będziesz miał błąd G2 po podłączeniu VAGa.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 21 lipca 2008, 13:50
przez Tommi
Dzięki za info. A wymieniając go też zacznie uciekać mi płyn chłodniczy, bo jak tak to bede musiał od razu dokupić.

Wskaźnik temperatury płynu

PostNapisane: 21 lipca 2008, 19:34
przez tomzi
Witam wszystkich
Mam takie pytanko otóż dziś po odpaleniu zimnego silnika zapaliła się kontrolka od przegrzania silnika i po chwili zaczeła mrugać i piszczeć wsażnik zachowywał się normalnie Zgasiłem i zapaliłem ponownie i już było wszystko w normie Ale potem zauważyłem że jak już silnik osiągnał 90*C i stał około 20 min zgaszony to tym czasie po uruchomieniu wskażnik pokazywał już ok 70*C Nie wiem czy wszytko ok czy siada czujnik
Pomoże ktoś
Dziękuję za pomoc :piwko:

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 21 lipca 2008, 19:55
przez Sammael
tomzi, Nie można było od razu w tym temacie napisać tylko oczywiście założyć nowy, który znalazł się jedynie 4 tematy wyżej od tego.
Co do problemu, kontrolka o której piszesz i pikanie pojawia się również, kiedy płynu chłodniczego jest za mało.

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 22 lipca 2008, 15:27
przez tomzi
jednak miałes racje zbyt niski poziom płynu dolałem G12wszytsko gra
Teraz mam takie pytanko czym moze byc spowodowany za niski poziom płynu Wycieków nie widac uszczelka pod głowicą ok wszystko ładnie pracuje pare dni temu zrobiłem trase ok 400 km w dzien z włączoną klimą Czy może miec to jakis wpływ?? Przed wyjazdem byłem u mechanika napełniali mi klimę Czy ma to jakies powiązanie
Pomóżcie bo zaczyna mnie to martwić

Re: [1M] Szalejąca Temperatura-wymiana czujnika temperatury

PostNapisane: 22 lipca 2008, 16:11
przez Sammael
A kiedy ostatnio sprawdzałeś jego stan? Wnioskuje, że pierwszy raz musiałeś dolać. Nie panikuj, pojeździj trochę, poobserwuj.
Może delikatnie gdzieś chłodnica puszcza, sprawdzałeś korek od oleju czy nie ma osadu?