Strona 1 z 1

zawór EGR

PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 11:03
przez kamil123205
Witam!

W moim leonie 1.6 16v AZD zapala się kontrolka chceck engine.
Problemem jest zawór EGR. Mechanik wyczyścił EGR, kolektory, przepustnice i po 2 godzinach kontrolka znowu zaświeciła.

Czy mogę założyć używany zawór EGR?

Czy lepiej wogóle go wykręcić, jakie są wtedy konsekwecje?

Re: zawór EGR

PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 11:29
przez Artmic77
Problem polega na tym ze samo czyszczenie daje spokój na jakiś czas
Ja po wyczyszczeniu przepustnicy i EGR wykasowałem cały soft i wgrałem od nowa i juz rok jak jest wszystko :ok:
Porządny gość z kompem i wszystko da sie zrobić jak robi jakiś paprok tak to sie kończy bo sam to przerabiałem aż dostałem kontakt do dobrego elekrtyka.
W Łodzi mam takowego i jest nie drogi a zarazem kolo rozgarniety :)

Re: zawór EGR

PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 22:27
przez Szymko
W jaki sposób można sprawdzić Vagiem (najlepiej Polskim Vagiem) czy EGR się zacina?
Dzisiaj wyskoczył mi Check i pomimo, że jeszcze nie odczytałem błędów czuję w kościach, że to coś związanego z EGRem.

Jestem w stanie odżałować to trochę kasy i wsadzić nowy zawór tylko wolałbym mieć pewność, że ten jest padnięty. Szczególnie, że ostatnio wykosztowałem się na nową lambdę.

Silnik 1.6 16V AZD

Re: zawór EGR

PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 04:53
przez Artmic77
Po co od razu kupowac najpierw wyczysc go potem wykasuj sterownik wgraj od nowa i zobacz jak bedzie.
Jak bedzie zle to sie pomyśli co dalej.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 07:59
przez marcin7x5
To, że pali się check to jeszcze nie powód, że EGR jest niesprawny. Uwierz, że w tych silnikach 1,6 16V check może wywołac wieeele przyczyn. Odczytaj najpierw kod błedu.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 08:41
przez Szymko
Wiem, że nie musi być to EGR jednak wcześniej już błędy związane z nim wyskakiwały.

Wcześniej miałem takie błędy:
17559 Regulacja długoterminowa 1 strona 1 - poza granicą - mieszanka za bogata
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

EGR był wyczyszczony i zaadaptowany - powyższe błędy pojawiły się już po czyszczeniu. Różnica była tylko taka, że bez adaptacji EGRa falowały obroty, po już nie ale błędy dalej wyskakiwały.

Dwa tygodnie temu mechanik wymienił lambdę, zrobiłem trasę nad morze i z powrotem bez problemu. Wczoraj podczas jazdy po mieście mi wyskoczył check.

Niestety mam tylko stacjonarnego kompa i laptopa muszę sobie pożyczyć i jak już podepnę go do kompa to chciałbym to zrobić za jednym razem dlatego proszę mi wybaczyć, że pytam o czy jest możliwość sprawdzenia EGRa nie mając pewności, że to jego dotyczy błąd.

W necie poszukałem, że jakoś można sprawdzić na kanale 003 tylko nie mam pewności czy nie dotyczy to diesla a poza tym za bardzo nie wiem na jakiej podstawie można wyciągnąć wniosek czy działa prawidłowo czy nie.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 09:04
przez marcin7x5
Powiem ci, że chyba nie ma takiej mozliwości. Ale to moje zdanie i byc może ktos inny wie jak to zrobić. Ten zawór sterowany jest napięciem jakie podaje sterownik silnika na cewkę zaworu. Ale sterownik to juz chyba nie otrzymuje informacji zwrotnej na temat czy zawór się otworzył trochę czy całkowicie. Dopiero na podstawie informacji z innych czujników (2 sondy i chyba EVAP) sterownik stwierdza, że EGR działa dobrze lub źle. Tak mi sie wydaje.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 23 sierpnia 2012, 21:05
przez Szymko
Tak jak przewidywałem błąd związany z EGRem:

16786 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin zbyt duży przepływ
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Dzisiaj jak odpaliłem samochód to już check się nie zapalił więc pewnie błąd już się nie powtórzył.
Check zapalił się podczas jazdy po mieście i nie wiem czy dobrze główkuję ale tak myślę sobie, że chyba wtedy najczęściej zawór się otwiera i pewnie za którymś razem się zaciął.
Przy chwili wolnego czasu spróbuje jeszcze raz go przeczyścić. Jak częściej będą wyskakiwały błędy to będzie trzeba pomyśleć o jego wymianie.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 07:29
przez marcin7x5
Czasami za ten bład odpowiadają inne rzeczy np zawór N80. W instrukcji napraw jest własnie odwołanie do sprawdzenia tego zaworu oraz równiez EGR

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 września 2012, 21:38
przez ciagus
Zaworem EGR steruje sterownik i na podstawie wbudowanego w zaworze potencjometru określa jak bardzo otwarty czy też zamknięty jest przepływ spalin.Moim zdaniem zacina się EGR.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 4 stycznia 2013, 17:06
przez Szymko
Czy po odpięciu EGRa na zgaszonym silniku pozostanie on otwarty czy zamknięty?

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 stycznia 2013, 11:57
przez Marecki811
Jesli sie nie myle to zamkniety

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 stycznia 2013, 13:15
przez marcin7x5
Powinien byc zamknięty.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 stycznia 2013, 19:06
przez Szymko
Dzięki. W miedzyczasie naocznie przekonałem się, że jest zamknięty. Po sobotnim czyszczeniu EGRa, przepustnicy i adaptacji obu części na razie (odpukać: puk puk) falowania brak oraz check się nie zapalił.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 stycznia 2013, 21:27
przez flisiu
Witam, tez mam chyba problem z tym zaworem. mam silnik 1.6 bcb. tydzien temu wymienilem przepustnice ale nie pomoglo. silnik na wolnych obrotach faluje od 650 - 700 przez co cale auto ma wibracje ;) mam tez niestety problem ze auto mi gasnie i nie da sie odpalic. czy zawor egr moze zablokowac odpalenie silnika?? dziwna sprawa bo jak zrobie jeszcze raz adaptacje zaworu egr to moge zapalic. takze jezdze z lapkiem w aucie. troche pojezdze i znow ten sam problem.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 9 stycznia 2013, 09:01
przez marcin7x5
Falowanie obrotów o wartośc 50 obr/min to nic strasznego. Gorzej juz z tym gasnięciem i problemem z rozruchem. Oczywiście Egr może to utrudniac ale musiałby byc cały czas otwarty. Wykręć go i wyczyść, zobacz czy jest zamknięty, zaadoptuj i sprawdź czy dalej sa takie problemy. Możesz też zaslepić go na próbę.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 9 stycznia 2013, 12:59
przez Szymko
Gdyby był cały czas otwarty z pewnością wywaliło by Checka na pulpicie.
Jeżeli będziesz go czyścił nie cackaj się z nim za bardzo. Jak z większego przeczyścisz to nic nie da. Ja najpierw ostro go przeczyściłem jak był zamknięty, Potem wsadziłem cienki śrubokręt tak żeby pozostał otwarty i znowu porządne szorowanie. Poza grzybkiem, zatyka zawór nie zapomnij o pręciku który wchodzi do środka zaworu.
Do czyszczenia poza benzyną ekstrakcyjną użyłem Plaka do czyszczenia silnika. Posiada on chyba jakieś dodatkowe substancje bo lepiej rozpuszcza nagar niż sama benzyna. Na koniec jeszcze przepłukałem zawór czystą benzyną ekstrakcyjną.

Na razie pomogło. Jeżeli problem powróci w krótkim czasie to jestem nastawiony na wymianę zaworu.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 10:17
przez flisiu
Witam, od wczoraj mam zaslepiony zawor EGR. wszytsko wrocilo do normy i silnik pracuje rowno i nie ma problemu z gasnieciem i paleniem. teraz moje pytanie czy zaslepienie zaworu wplywa jakos negatywnie na silnik i czy moze spowodowac pozniej jakies problemy?? zastanawiam sie nad kupnem nowego ale nie wiem czy ma to sens :)

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 10:43
przez marcin7x5
Jeżeli nie razi cie w oczy palący się check to bardzo negatywnych skutków nie ma z tego powodu. Wręcz jest więcej korzyści. Jedynym "minusem" jest to, że silnik będzie mial wyższą temp w komorze spalania podczas jazdy ze stałym obciążeniem bo nie będzie miał wpychanych spalin tylko czyste powietrze.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 10:47
przez flisiu
Check mnie w ogole nie razi bo odkad pamietam to mam checka na blacie bo mam gaz i sonda zawsze mi cos tam pokazywala :P chce miec tylko pewnosc ze silnik nie bedzie cierpial po tym zaslepieniu. jakie sa "plusy" zaslepienia zaworu ?? :)

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 10:52
przez marcin7x5
Plusy to juz odczuwasz, nie trzęsie silnikiem na wolnych, stabilne obroty biegu jałowego zdrowiej dla silnika bo spalanie przebiega z wieksza ilością czystego powietrza.
jeszcze jednym minusem jest "większe obciążenie dla kata" bo musi oczyścic większą ilośc azotków, wodorków itd zawartych w spalinach.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 10:59
przez flisiu
no dokladnie z tym trzesieniem, wczesniej jak siedzialem w aucie to delikatnie wszystko sie trzeslo razem ze mna :-D chyba jednak pozostawie zaslepiony ten zawor. na przegladzie nie bede mial problemu ze jakoscia spalin ??

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 12:06
przez marcin7x5
To zalezy od diagnosty. Dopóki kat jest sprawny to nie powinno byc żadnego problemu. Chociaż nie wiem jak zachowa się ta sonda za katem i czy nie będzie ci jakoś "cięła" mocy. Najlepiej to by było programowo wyłaczyć EGR ale to juz nie jest takie proste.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 10 stycznia 2013, 19:27
przez Marecki811
Ja zaślepiłem u siebie i dupa po paru km wywala błąd

Re: zawór EGR

PostNapisane: 11 stycznia 2013, 11:53
przez marcin7x5
Bo będzie wywalał bo sterownik kontroluje czy po podaniu sygnału do EGR (jego otwarciu) jest zmiana w podciśnieniu w kolektorze ssącym. Jezeli nie ma to wtedy check zapala. Dlatego trzeba go wyłaczyc programowo albo naprawic/kupić nowy.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 12 stycznia 2013, 08:14
przez Marecki811
No ok a ma ktoś instrukcje jak go wyłączyć vagiem ??

Re: zawór EGR

PostNapisane: 13 stycznia 2013, 09:53
przez Szymko

Re: zawór EGR

PostNapisane: 13 stycznia 2013, 19:33
przez heniek
Ale ten opis chyba dotyczy tdi. Pytalem o to w compsporcie łódź to chłopaki powiedzieli że nie jest to takie proste jak w TDI a nawet jak sie uda to efekty beda znikome. No chyba ze mnie poprostu spławili :) (pytalem o bcb).

Re: zawór EGR

PostNapisane: 14 stycznia 2013, 08:30
przez marcin7x5
Nie jest to takie proste. Wiele osób czy to w seacie czy Vw ma ten sam problem i z chęcia pozbyłoby się tego "dziadostwa".

Re: zawór EGR

PostNapisane: 11 lutego 2013, 08:40
przez Szymko
Szymko napisał(a):Dzięki. W miedzyczasie naocznie przekonałem się, że jest zamknięty. Po sobotnim czyszczeniu EGRa, przepustnicy i adaptacji obu części na razie (odpukać: puk puk) falowania brak oraz check się nie zapalił.

No to czyszczenie pomogło na miesiąc. Teraz już się nie bawię tylko na dniach kupuję nowy.

Przy okazji mam pytanie. Czy te metalowe pręty, na które wsuwa się zawór fabrycznie są odgięte lekko na boki czy jakiś magik już wcześniej coś u mnie kombinował i je wygiął?
W moim przypadku zawór schodzi bardzo ciężko i zauważyłem, że te pręty nie są równolegle. Zastanawiam się czy tak to ma być czy po zdjęciu EGRa spróbować wyprostować.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 11 lutego 2013, 10:12
przez marcin7x5
To są szpiliki wkręcane w głowicę i powinny byc w miarę równoległe do siebie. Może byc tak, że sie przegrzały i skrzywiły delikatnie.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 11:30
przez Szymko
Chcę wreszcie wziąć się za wymianę EGRa. Co prawda jeżdżę 2 miesiące z odpiętym i nic złego się nie dzieje, ale denerwuje mnie ten Check :-D

Obecnie mam zawór z wyprowadzeniem filterka do przodu. Coś podobnego do tego (różni się tym że mój jest cały metalowy):
Obrazek

Mam możliwość kupienia z wyprowadzeniem prostym w bok:
Obrazek

Zgodnie z katalogiem na stronie Pierburga do mojego 1.6 16V AZD właśnie zalecany jest ten drugi. Zastanawiam się jednak czy bez problemu przełożę filterek ze starego zaworu bo na zdjęciu wygląda jakby to wyprowadzenie miało mniejszą średnicę.
Czy miał ktoś do czynienia z jednym i drugim zaworem i może wypowiedzieć się czy to wyprowadzenie jest takie samo?

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 19:12
przez Daru
Witaj, ja też ostatnio wymieniałem zawór EGR w moim 1.6 16v AZD..kupiłem na aukcji http://allegro.pl/zawor-egr-pierburg-7- ... 59784.html (udało mi się tanio kupić ;P ) więc jest to zawór EGR z pierwszego zdjęcia...działa u mnie poprawnie..więc go kup :)
zobacz jakie masz obecnie oznaczenie tego zaworu w aucie i sprawdź który Ci będzie pasować :)

-- 7 kwietnia 2013, 20:12 --

Witaj, ja też ostatnio wymieniałem zawór EGR w moim 1.6 16v AZD..kupiłem na aukcji http://allegro.pl/zawor-egr-pierburg-7- ... 59784.html (udało mi się tanio kupić ;P ) więc jest to zawór EGR z pierwszego zdjęcia...działa u mnie poprawnie..więc go kup :)
zobacz jakie masz obecnie oznaczenie tego zaworu w aucie i sprawdź który Ci będzie pasować :)

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 20:33
przez Szymko
Sorry, przeczytałeś to co napisałem?
W międzyczasie trochę poszukałem i chyba do tego drugiego zaworu jest trochę inne podłączenie filterka: taka jakby wtyczka z długim cienkim wężykiem. Poszukam jednak tego pierwszego. Dzięki za linka ale coś nie chce mi się wierzyć w tą okazję. Ktoś sprzedawałby nowy, oryginalny zawór za 160 złotych skoro wszędzie kosztuje ok. 450zł?

Re: zawór EGR

PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 21:05
przez Daru
Tak, zakupiłem ten zawór EGR za 160 zł... sprawdziłem i jest oryginalny, pudełko oryginalne, zawór i uszczelki ..więc zakupiłem pełen oryginał za 160 zł :) komuś leżało w garażu i sprzedał po pieniądzach :P
a co do tego filterka to nie mam pojęcia...

Re: zawór EGR

PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 09:37
przez marcin7x5
Z tego co ja się orientuję w tej kwestii to te zawory róznią się tylko kierunkiem wyprowadzenia tej rurki na który natyka się węzyk. A jest to spowodowane innymi kształtami kolektora wydechowego z tzw pre katem stosowanym w kolektorze wydechowym. Ogólnie to z doświadczenia wolalbym kupic jednak ten dedykowany pod dany typ silnika.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 20 kwietnia 2013, 15:52
przez Szymko
Nowy EGR założony.
Pewna rzecz mnie jednak zastanowiła. W komplecie były dwie uszczelki co by sugerowało, że jedna przychodzi z jednej strony zaworu, druga z drugiej. Da się jednak założyć tylko tą od strony rury dochodzącej do przepustnicy. Z drugiej strony wchodzi tylko tak daleko jak są nagwintowane szpilki. Dalej nie pozwala na rozmiar trójkątnego otworu w uszczelce. Wcześniej też była tylko jedna uszczelka, ale zastanowiło mnie po co w takim razie dają dwie.

Druga sprawa. Po dodaniu gazu z niskich obrotów przez chwilę słychać cykanie (dźwięk podobny do ćwierkania). Tak samo przy odpalaniu. Pomimo wielu prób nie udało mi się jednoznacznie zlokalizować źródła. Wydaje mi się że słychać go albo od strony EGRa, albo przepustnicy. Czy jest możliwość żeby EGR tak cykał?

Dodam, że adaptacji zaworu jeszcze nie zrobiłem. Prawdopodobnie jutro będę miał taką możliwość.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 12:00
przez marcin7x5
Prawdopodobnie masz nieszczelnie dokręcony EGR i przedmuchy z wydechu mogą tak "cykać"

Re: zawór EGR

PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 16:07
przez Szymko
A wtedy nie byłby ten dźwięk bardziej długotrwały? I nie występowałby przy wyższych obrotach również?

A co myślisz o tej uszczelce a konkretnie jej braku? Na adapterze, do którego mocuje się EGR jest przyklejone coś na kształt uszczelki w kolorze złotym. Przyjrzałem się staremu zaworowi i jest na nim tylko ślad od tego więc na pewno innej uszczelki wcześniej tam nie było.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 09:58
przez marcin7x5
Zawór EGR nie pracuje w calym zakresie obrotów silnika. Tak więc słychac może wtedy kiedy się otwiera i puszcza dalej pod przepustnicę. Być może jest własnie nieszczelnośc w miejscu w ktorym jest przykręcona ta rurka do zaworu. Otwórz maske i słuchaj skąd wydobywają się te dźwięki.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 4 sierpnia 2014, 16:18
przez pietrek86
Witam jak najłatwiej odkręcić nakrętki od egr w silniku 1.6 16v bcb u mnie są bardzo skorodowane i ni w ząb nie mogę tego wszystkiego ruszyć

Re: zawór EGR

PostNapisane: 4 sierpnia 2014, 16:49
przez adasbb
Jeśli kluczem nie idzie, najlepiej pneumatykiem, tak jak zapieczone śruby od wydechu, żeby ich nie ukręcić, najlepiej kręcić pneumatykiem. Podjedź do jakiegoś mechanika, może jakoś mu się uda chociaż dostęp trudny jest.

Spróbuj lekko popukać po śrubach młotkiem, ale nie tak żeby je pogiąć, też pomaga.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 06:07
przez pietrek86
Tym razem tylko tak informacyjnie może przyda się to komuś kiedyś :piwo:
Zawór egr wymontowałem w ten sposób że odkręciłem wkręt od mocowania rurki i wkręty wkręcone w kolektor ssący, później wykręciłem podstawę razem z zaworem i wymontowałem ją z całym zaworem i rurką trochę kombinowania było ale ostatecznie wszystko wyszło w stronę kolektora wydechowego i chłodnicy. Następnie całość w imadło i odkręcanie dużą grzechotką z nasadką 13 jedna nakrętka po wyczyszczeniu i spryskaniu WD 40 poszła bez problemu w drugiej nakrętka wykręciła się z całą szpilką ale szpilkę wkręciłem w imadło i nakrętka też poszła po wyczyszczeniu i spryskaniu jej preparatem. Rurkę wymyłem specyfikiem do mycia silnika do rozcieńczania z dodatkiem gorącej wody z czajnika nazwy już nie pamiętam następnie wydmuchnięcie sprężarką pozostałości. Następnie zamontowanie rurki później kolejno podstawa na ampule nowa podkładka zawór egr podkładka nowa i rurka gwinty przed złożeniem najlepiej spryskać smarem miedźiowym i po złożeniu też można dodatkowo gwinty spryskać tym smarem jeżeli przyjdzie rozmontować całość do czyszczenia powinno pójść bez większych problemów następnie adaptacja i cieszenie się nowym zaworem EGR:)

Re: zawór EGR

PostNapisane: 15 października 2014, 14:02
przez Bitt3r
http://oi62.tinypic.com/2118hsm.jpg

http://oi60.tinypic.com/2cgngg4.jpg


Witam, jak wypiąć tą wtyczkę od EGR widoczną Na drugim zdjęciu. Dostęp do tych śrub od dołu jest tak beznadziejny że nie wiem jak to wykręcę. Robię to pierwszy raz.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 17 października 2014, 05:27
przez adasbb
Zapytaj w dziale z Dieslami, bo w złym dziale zapytanie wstawiłeś :)

Re: zawór EGR

PostNapisane: 19 lipca 2017, 15:03
przez Juventus987
Witam.
Posiadamy seata leona I
1.6
16v
2004r(BCB)
Wyskoczył błąd-check engine.
Zawór egr do czyszczenia lub wymiany(zaślepienia nie biorę pod uwagę).
Moje pytanie dotyczy następujących kwesti:
-czy zawór egr może być przyczyną szarpania samochodem podczas zmiany biegów,a także szarpania podczas nagłego dodawania gazu?
-czy zawór egr może być przyczyną falowania obrotów samochodu na wolnych obrotach?
Zawór egr będzie zapewne nieźle zasyfiony.Wypowiedźcie się na powyższe pytania.

Re: zawór EGR

PostNapisane: 19 lipca 2017, 18:52
przez marcin7x5
Tak
Nie wiem/być może
Tak.
Poczytaj tematy o silniku azd i egr bo twój temat pewnie wyląduje w koszu...kolejny raz.