Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Kilka pytan tech.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Kilka pytan tech.

Postprzez leon_2002 » 10 sierpnia 2007, 13:55

kilka pytan ws LEONA
1- jak sprawdzic elektrolit w ori aku i czy wogole trzeba to robic???
2- przy odpalaniu po dpuszczeniu kluczyka slychac dziwny pisk- zgrzyt trudno to nazwac
3- bateria pilota trzyma ok 2tyg gora co prawda to tylko 6zl ale co jest chyba nie tak
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leon_2002
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 11:47
Lokalizacja: radom
Auto: leon 1.6 16V

Reklama

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez jurkos » 10 sierpnia 2007, 16:48

leon_2002 napisał(a):2- przy odpalaniu po dpuszczeniu kluczyka slychac dziwny pisk- zgrzyt trudno to nazwac

Rozrusznik - do zerkniecia przez fachowca

leon_2002 napisał(a):3- bateria pilota trzyma ok 2tyg gora co prawda to tylko 6zl ale co jest chyba nie tak


Prawdopodobnie masz jakies zwarcie w kluczyku :( popatrz lub przczysc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Grześ » 10 sierpnia 2007, 19:53

leon_2002 napisał(a):1- jak sprawdzic elektrolit w ori aku i czy wogole trzeba to robic???


bez obsługowy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez bacardi » 10 sierpnia 2007, 20:09

leon_2002 napisał(a):2- przy odpalaniu po dpuszczeniu kluczyka slychac dziwny pisk- zgrzyt trudno to nazwac

trudno powiedziec na 100% bez uslyszenia tego, ale pewnie bendiks na rozruszniku, prawdopodobnie wystarczy przesmarowac...

leon_2002 napisał(a):3- bateria pilota trzyma ok 2tyg gora co prawda to tylko 6zl ale co jest chyba nie tak

moje dzialaja jeszcze od 2002 roku, wiec na pewno cos jest nie tak...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Marcin_TDI » 13 sierpnia 2007, 08:59

Grześ napisał(a):bez obsługowy

czy to znaczy ze sie nie sprawdza poziomu elektrolitu ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez jurkos » 13 sierpnia 2007, 09:25

Marcin_TDI, podobno tak
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Marcin_TDI » 13 sierpnia 2007, 09:27

a mi sie wydaje ze w kazdym sie sprawdza... moze ktos napisac na 100% jak jest ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez leon_2002 » 13 sierpnia 2007, 09:36

Po zdjeciu obudowy z aku jest taka jakby zielona kontrokla moze to ona wskazuje kiedy trzeba wody dolac
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leon_2002
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 11:47
Lokalizacja: radom
Auto: leon 1.6 16V

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez cebulka » 13 sierpnia 2007, 09:39

Producenci twierdzą , że bezobsługowe nie wymagają żadnego zainteresowania ze strony użytkownika. Jednak z własnego doświadczenia wiem że nie jest tak do końca. Mój leo pochodzi w Włoch. Jest w nim bezobsługowy aku. Krótko po sprowadzeniu auta okazało się że coś słabo kręci. Jak wyjąłem aku to byłem w szoku. Dwie cele były prawie suche :o :o Wlałem do niego około 0.7 litra wody destylowanej !! Po naładowaniu jest niby OK, ale na zimę to trzeba bedzie nowy. Na ukumulatorze jest wyraźnie napisane, że bezobsługowy. Daje się jednak zdjąć górną zaźlepkę i odkręcić korki. pozdro
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Marcin_TDI » 13 sierpnia 2007, 09:50

ja kiedys slyszalem jak wypowiadal sie jakis specunio od baterii i mowil ze bezobslugowy to nie znaczy ze gowno nas obchodzi. wode nalezy sprawdzac i dolewac w razie czego...
oczko pokazuje poziom naladowania...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Lucjan » 13 sierpnia 2007, 10:03

leon_2002 napisał(a):Po zdjeciu obudowy z aku jest taka jakby zielona kontrokla moze to ona wskazuje kiedy trzeba wody dolac


To oczko to (hydrometr)
jeśli jest zielone to akumulator masz naładowany powyżej 65%. Taki akumulator i tak należy spr. szczególnie u elektryka gdyż on ma urządzenia odpowiednie do sprawdzenia mniej więcej co 3 miesiące.

[ Dodano: Pon 13 Sie, 2007 ]
cebulka napisał(a):Producenci twierdzą , że bezobsługowe nie wymagają żadnego zainteresowania ze strony użytkownika. Jednak z własnego doświadczenia wiem że nie jest tak do końca. Mój leo pochodzi w Włoch. Jest w nim bezobsługowy aku. Krótko po sprowadzeniu auta okazało się że coś słabo kręci. Jak wyjąłem aku to byłem w szoku. Dwie cele były prawie suche :o :o Wlałem do niego około 0.7 litra wody destylowanej !! Po naładowaniu jest niby OK, ale na zimę to trzeba bedzie nowy. Na ukumulatorze jest wyraźnie napisane, że bezobsługowy. Daje się jednak zdjąć górną zaźlepkę i odkręcić korki. pozdro


Poczytaj karty gwarancyjne z akumulatorów bezobsługowych :yes:
Bezobsługowy to nazwa akumulatora, którego nie uzupełniasz ( woda destylowaną ani elektrolitem) to jest jego konstrukcja a szczególnie monowieczka, które zapobiega wydostaniu sie parującej wody z akumulatora. Ale w Polsce wszystko zrobią spece ;] Nawet takie akumulatory potrafią zepsuć ;]
Zaś ten który Ty masz jest obsługowy =] pomimo napisu (Bezobsługowy)

[ Dodano: Pon 13 Sie, 2007 ]
Ponadto do bezobsługowego akumulatora nie będziesz w stanie wlać wody destylowanej :hahaha: Chyba, że przez pochłaniacz gazów lub jak to inni zwą filtry pochłaniający gazy :P

[ Dodano: Pon 13 Sie, 2007 ]
Ale w tym momencie już niszczysz taki akumulator i czynisz go zagrożeniem dla siebie jak i innych :nonono:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez cebulka » 13 sierpnia 2007, 11:49

Może dla włochów bezobsługowy znaczy coś innego ?? :hahaha:
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Galad » 13 sierpnia 2007, 12:35

Lucjan napisał(a):To oczko to (hydrometr)
jeśli jest zielone to akumulator masz naładowany powyżej 65%. Taki akumulator i tak należy spr. szczególnie u elektryka gdyż on ma urządzenia odpowiednie do sprawdzenia mniej więcej co 3 miesiące.

dokładnie, zielone oczko wcale nie znaczy że akumulator jest sprawny
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Galad
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 21:45
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Kozak » 13 sierpnia 2007, 13:01

mnie ostatnio umarł akumulator na gwałtowną i natychmiastową śmierć i oczko nadal się świeciło na zielono

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Lucjan » 13 sierpnia 2007, 13:30

michał kozak napisał(a):mnie ostatnio umarł akumulator na gwałtowną i natychmiastową śmierć i oczko nadal się świeciło na zielono


Prawdopodobnie zwarcie na celi ale konkretna opinia tylko i wyłącznie po spr. takiego cuda ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez Galad » 13 sierpnia 2007, 13:33

Prawdopodobnie zwarcie na celi ale konkretna opinia tylko i wyłącznie po spr. takiego cuda ;)

miałem to samo miesiąc temu
oczko akumulatora na zielono, na mierniku pokazuje że naładowany,
a po włączeniu poboru energii miernik pokazuje zerowy pobór

akumulator nie chciał energii oddać ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Galad
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 21:45
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez LooKatME » 28 grudnia 2008, 12:53

cebulka napisał(a): Daje się jednak zdjąć górną zaźlepkę i odkręcić korki. pozdro


Właśnie jestem na etapie ładowania tegoż akumulatora, jednak nie mogę sobie poradzić ze zdjęciem tej zaślepki-obawiam się że mogę ją uszkodzić. Czy mógłby kolega opisać jak tego sprawnie dokonać.

Tak na magrinesie to 6letni akumulator(ori). Orientuje się ktoś ile taki kosztuje i czy można go kupić gdzieś indziej niż w ASO. Chodzi o aku 60Ah i jeśli dobrze pamiętam to ma Ir=480 A. Mój Leon to 1,6 16V Benzyna 2002 rok.
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez kalumet » 28 grudnia 2008, 13:56

maryousz w styczniu kupowałem w ASO vw ori aku i wyszło mnie taniej niż w sklepie
trzeba sobie zawsze sprawdzać jakie mają ceny w ASO bo nieraz u nich wychodzi taniej niż w sklepie czy allegro
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez LooKatME » 28 grudnia 2008, 14:31

kalumet napisał(a):maryousz w styczniu kupowałem w ASO vw ori aku i wyszło mnie taniej niż w sklepie
trzeba sobie zawsze sprawdzać jakie mają ceny w ASO bo nieraz u nich wychodzi taniej niż w sklepie czy allegro


zatem jakiego rzędu jest to wydatek?
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez kalumet » 28 grudnia 2008, 16:00

maryousz napisał(a):zatem jakiego rzędu jest to wydatek?

ja kupowałem do polo, ale dałem koło 220 zł silnik miałem 1.6
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez cebulka » 28 grudnia 2008, 20:55

maryousz, napisz jeszcze jaki masz ten aku. W tym moim starym to wystarczyło podważyć nożęm/wkrętakiem klapkę i odskakiwała.
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez LooKatME » 28 grudnia 2008, 21:09

cebulka napisał(a):maryousz, napisz jeszcze jaki masz ten aku. W tym moim starym to wystarczyło podważyć nożęm/wkrętakiem klapkę i odskakiwała.


W tej chwili stoi ładuje się w piwnicy i nie będę już dziś schodził do niego, jednak tak jak pisałem jest to ori z 2002 roku z benzyniaka 1.6. Jego parametry to 60Ah prąd znamionoqy 280A oraz prąd rozruchu 480A. Posiada również oczko wskazujące stan naładowania. Jeżeli te info nie wystarczy to jutro mogę podać jego kod.

Próbowałem go podwadzać ale ten plastyk jakiś miękki i zaczynał się odkształcać. Nie chciałem go uszkodzić. Aku jest najprawdopodobniej 1 raz od 6 lat doładowywany prostownikiem i mam cichą nadzieję, że uda mi się tą zimę przehulać gdyż mało jeżdżę.
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez cebulka » 28 grudnia 2008, 21:24

Nie wiem jakie oryginalnie były montowane :( Może choć firmę znasz ??
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez LooKatME » 28 grudnia 2008, 21:29

cebulka napisał(a):Nie wiem jakie oryginalnie były montowane :( Może choć firmę znasz ??


jutro wstawie fote z rana

[ Dodano: Pon 29 Gru, 2008 ]
cebulka napisał(a):Nie wiem jakie oryginalnie były montowane :( Może choć firmę znasz ??
Załączniki
STH70145.jpg
ori aku z leona 2002 1.6 benzyna
STH70144_1.jpg
ori aku z leona 2002 1.6 benzyna
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez cebulka » 29 grudnia 2008, 10:13

Jak na mój gust to tę zaślepkę powinno się dać zdjąć. Spróbuj może podważyć z dwóch stron jednocześnie ?? Tylko delikatnie z wyczuciem i najlepiej jakby postał trochę w domu. Plastyk będzie wtedy bardziej elastyczny. Zmrożony może pęknąć.
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez LooKatME » 29 grudnia 2008, 10:31

cebulka napisał(a):Jak na mój gust to tę zaślepkę powinno się dać zdjąć. Spróbuj może podważyć z dwóch stron jednocześnie ?? Tylko delikatnie z wyczuciem i najlepiej jakby postał trochę w domu. Plastyk będzie wtedy bardziej elastyczny. Zmrożony może pęknąć.


Myslisz ze plastyk ten stanowi zatyczki do cel czy pod spodem powinny byc korki?
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez roosman » 29 grudnia 2008, 12:06

w moim motocyklu jest podobnie - jak podważyłem nożem to zaczął się odkształcac i robic biały - bałem sie ze peknie ale nie pękł. ten plastik jest łącznie z zatyczkami odciągnij sobie brzeg i spróbuj podnieść jak najbliżej pierwszego korka jak juz ci pierwszy wyskoczy to garścia go i do góry - nie powinien sie urwać.. A swoja drogą jak mało jezdzisz to nie jest dobrze - dla aku lepiej jak sie jezdzi wiecej..
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Kilka pytan tech.

Postprzez LooKatME » 29 grudnia 2008, 12:33

roosman napisał(a):w moim motocyklu jest podobnie - jak podważyłem nożem to zaczął się odkształcac i robic biały - bałem sie ze peknie ale nie pękł. ten plastik jest łącznie z zatyczkami odciągnij sobie brzeg i spróbuj podnieść jak najbliżej pierwszego korka jak juz ci pierwszy wyskoczy to garścia go i do góry - nie powinien sie urwać.. A swoja drogą jak mało jezdzisz to nie jest dobrze - dla aku lepiej jak sie jezdzi wiecej..



Przeciez nie bede jezdzil na sile dla akumulatora:) Jak padnie-trudo-kupie nowy. Odpuscilem zdejmowanie tej zaslepki-naladowany zainstalowalem spowrotem na miejsce-kruszac troche plastiku od zaczepów trzymajacych bezpieczniki w maskownicy w aucie:/

Temat z moje strony zamkniety. Dzieki za odpowiedzi wszystkim, ktorzy sie zainteresowali tematem.
Zobacz Profil
LooKatME
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR HB
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość