Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 30 maja 2012, 10:51

Witam
Mam pytanko czy rozklejał ktoś z was lampy SONAR. Myślałem aby rozkleić je i wymienic w nich soczewki na jakies markowe typu VALEO z innego auta... Tylko nie wiem czy łatwo sie rozkleja i jakie rozmiary mają soczewki, zeby nie rozklejac na prozno a okaze sie ze nie ma na rynku wtornym takich soczewek. Znalazłem e necie temat jak ktos wymieniał soczewki w sonarach od Opla Caligra i udało mu sie to zrobić... tylko on miał Angel eyes i od Calibry. A nie wiem jak w leonie...?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 31 maja 2012, 06:58

Osobiście nie rozklejałem, ale z tego co wiem to nie ma z tymi lampami większych problemów (dla kogoś kto to potrafi). Problem jest w tym, że te lampy często ciężko jest spasować w samochodzie. Są wykonane niedokładnie. Jeżeli chodzi o rozmiary soczewek to myślę, że znajdziesz takie które będą pasowały. O ile dobrze się orientuję to musisz szukać mniejszych niż 80mm (średnica). A długość? Nie wiem. Ja preferuje założenie soczewki do orginalnych lamp. Jest o tym temat na forum.
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 31 maja 2012, 07:27

Tez o tym myslalem aby zakladac do oryginalnych lamp ale rozkleic oryginalne lampy to nie lada sztuka... Samemu sie nie da raczej bo juz próbowałem na 2 lampach. Klej w nich trzyma na max i cała lampa sie niszczy...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 31 maja 2012, 07:40

A nie lepiej powierzyć to zadanie rozklejenia lamp komuś kto się na tym zna. Zaoszczędzisz czas i nerwy przy tym.

Mnie ciekawi inna sprawa. Ingerując w lampy tracimy homologacje. Zastanawiam się czy jest jakaś instytucja, która ów homologację może nam dać. Chodzi mi o to, że zakładamy sobie soczewki do ori. Zanosimy do nich całe lampy. Oni tam sobie sprawdzają czy to jest dobrze zrobione i w ogóle i dają nam jakieś pozwolenie do użytkowania tych lamp na drogach publicznych. Widziałem jakiś program kiedyś gdzie koleś jeździł na jakimś 3 kołowym pojeździe własnej roboty. Normalnie zarejestrowany i dopuszczony do ruchu. Zastanawiam się czy tak samo można z lampami.
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 31 maja 2012, 07:45

Ja myslałem aby do sonarów wsadzic lepsze jakosciowo soczewki do swiatel mijania , bo gdy zlapia mnie na xenonie zawsze przy nich zmienie na zwykla zarowke...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 31 maja 2012, 07:58

No to prawda. Również jest to dobre rozwiązanie. Z tym, że tak jak mówiłem, nie wiadomo czy da się to spasować. Słyszałem też, że parują. Ale ta kwestia przy rozklejaniu lampy i wymienianiu soczewki nie ma znaczenia bo samemu można ją dobrze uszczelnić. Kolejna rzecz to fakt, że w ori masz miejsce na soczewkę. W sonarze nie widzę miejsca. Musiałbyś kupować soczewkę takiej wielkości jak w lampie siedzą i po prostu jakoś to wymienić. Spróbować zawsze można.
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 31 maja 2012, 08:18

Mam te lampy. Prawda parowały ale na laczeniu szkla i obudowy objechałęm dookoła silikonem i zero parowania. Tez przerobiłem sobie zamykanie tylne lampy aby mozna bylo szybko otworzyc i zalozylem wezyki na odpowietrzniki. Teraz zero parowania zero problemow z wymiana zarowki i parowaniem. Ze spasowaniem nie jest tak bardzo zle ale mogloby byc rzeczywiscie lepiej. W oryginalna lampe rzeczywiscie wlozyc mozna soczewke tylko czasem trzeba przerabiac tylny dekielek od zamykania lampy bo soczewka bedzie wystawac z tylu...

Ja bardziej bałem sie zabrania dowodu. A temat wsadzania w oryginal juz mocno przerabiałem... i rozwazałem...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 31 maja 2012, 08:50

Masz racje co do tego dekielka w ori, ale są soczewki krótsze, które pasują w lampę. Dowód równie dobrze mogą Ci zabrać za przerobiony Sonar, czy się mylę?
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 31 maja 2012, 08:53

Ale mysle ze zawsze idzie sie dogadac z władzą ze przy nich zmienie na zarowki zwykłe i odłącze HIDy...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 31 maja 2012, 09:04

Aby tylko nie dojrzeli się, że grzebałeś w lampach. Wtedy nic Ci nie da zmiana żarówek. Jeżeli masz spryskiwacze reflektorów i założysz żarnik 4300k to myślę, że nie przyczepią się. Próbuj z tą wymianą soczewek. Jestem ciekaw rezultatów.
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 31 maja 2012, 09:07

spryski mam i wlasnie tylko 4300K zarniki , innych nigdy w zyciu. No moze ostatecznie 5000k
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez damianos89 » 31 maja 2012, 09:40

PiterEL napisał(a):Tez przerobiłem sobie zamykanie tylne lampy aby mozna bylo szybko otworzyc i zalozylem wezyki na odpowietrzniki. Teraz zero parowania zero problemow z wymiana zarowki i parowaniem.

To da się to tak przerobić? Dobra rzecz, bo rzeczywiście z wymianą żarówki jest problem.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 31 maja 2012, 09:44

No troszke rzeźba ale jest na drucik w poprzek lampy czyli wzdłuż dłużego boku dekielka. Nawet na dekielku sa wytloczone chyba do tego celu jakby uchwyty... Kupilem drut stalowy wygiołem go powoli i mam. Nie jest to super piekne ale pod maska nie widac jak ktos patrzy z zewnatrz... i zostawilem jedna srubke jeszzcze.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 31 maja 2012, 09:57

damianos89, posiadasz takie Sonary? Jak u Ciebie z pasowaniem?
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez ksl » 1 czerwca 2012, 16:41

powiem tak sam rozbierałem może nie dayline ale takie(podobne moje były w ver 1, dużo gorsze z chromami przy ringach ktorych nie było go żarówka była wewnatrz lampy)
Obrazek


przerobiłem na takie coś:
Obrazek
wnętrze poszło w czarny połysk oraz już tym razem świecące ringi.
Obrazek
wielkość soczewki to około 75 mm, i w lampie da rade wsadzić inną soczewkę tylko trzeba znaleźć o odpowiednim pierscieniu na którym soczewka się trzyma,

mysle ze Wasza bez problemu sie rozbierze trochę opalarki i wszystko się rozklei :)

pozdro Ksl
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 1 czerwca 2012, 17:20

Ja chcialem wlizyc cala soczewke razem z odlysnikiem... Nie samo szklo. Calkiem fajnie ci to wyszlo. A powiedz mi 75mm to ns szkle soczewki czy gdzie mierzone ?

myslslem aby wlozyc soczewke xenon ale w razie konttoli nie zmienie juz na zwykla zarowke...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 1 czerwca 2012, 17:26

Dlaczego sądzisz, że nie zmienisz? W czym problem?
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 1 czerwca 2012, 18:34

Bo jak policja sie doczepi to bedzie lipa a tak przy nich wloze zwykle zarowki i mysle ze sie dogadam...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 1 czerwca 2012, 19:54

PiterEL napisał(a): myslslem aby wlozyc soczewke xenon ale w razie konttoli nie zmienie juz na zwykla zarowke...

A to twierdzisz, że jak włożysz taką soczewkę to nie zmienisz żarówki?
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez PiterEL » 1 czerwca 2012, 20:37

Tzn tak... Jak włoże soczewke markowa np VALEO na zarowke H7 to do tego wloze sobie zarnik HID i wrazie kontoli policji zmienie jak bede sie czepiac przy nich na zwykla zarowke H7 aby nie zabrali dowodu. Natomiast gdy zamontuje soczewke na zarnik xenonowy np D1S, D2S to juz tylko bede musial miec tam zarnik. Zarowki nie wloze i wrazie kontoli policji zabiora mi dowod. Dlatego mysle o zalozeniu soczewek mijania lepszych jakosciowo.

-- 1 cze 2012, o 21:37 --

ksl napisał(a):powiem tak sam rozbierałem może nie dayline ale takie(podobne moje były w ver 1, dużo gorsze z chromami przy ringach ktorych nie było go żarówka była wewnatrz lampy)
Obrazek


przerobiłem na takie coś:
Obrazek
wnętrze poszło w czarny połysk oraz już tym razem świecące ringi.
Obrazek
wielkość soczewki to około 75 mm, i w lampie da rade wsadzić inną soczewkę tylko trzeba znaleźć o odpowiednim pierscieniu na którym soczewka się trzyma,

mysle ze Wasza bez problemu sie rozbierze trochę opalarki i wszystko się rozklei :)

pozdro Ksl


Czy możesz zrobić jak swieca te lampy w nocy na HIDAch ? I jak widac odciecie swiatla na jakiejs scianie gdy swieca. Chcialem porownac z moimi bo wedlug mnie moje dayline maja zbyt wysoko odciecie swiatla bo jak jade to w oddali wszystkie znaki na poboczu oswietlam...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez kmlbgck » 1 czerwca 2012, 21:08

No tak to się zgadza :-) Popieram Twoje zdanie (moje w sumie takie same jest) :-D
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Lampy SONAR Dayline - rozklejanie, wymiana soczewek

Postprzez raby » 2 czerwca 2014, 21:57

PiterEL napisał(a):No troszke rzeźba ale jest na drucik w poprzek lampy czyli wzdłuż dłużego boku dekielka. Nawet na dekielku sa wytloczone chyba do tego celu jakby uchwyty... Kupilem drut stalowy wygiołem go powoli i mam. Nie jest to super piekne ale pod maska nie widac jak ktos patrzy z zewnatrz... i zostawilem jedna srubke jeszzcze.
mozesz pokazac jak to wyglada?
Zobacz Profil
raby
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 28 lutego 2009, 10:55
Lokalizacja: polska
Auto: Cupra 4


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość