Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Rozrząd - wymiana

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez cwirek91 » 5 czerwca 2019, 21:15

Miałem w planach zakup całkowitego rozrządu, czyli:

Pasek rozrządu: CONTITECH CT957(SET)
Rolka napinacza 24mm: INA 531031710
Rolka napinacza 18,70mm: INA 531033910
Rolka kierunkowa / prowadząca 21,70mm: INA 532016710
Rolka kierunkowa / prowadząca 29mm: INA 532018510
Pompa wody: HEPU P558

I tylko zastanawiałem się, czy jest sens coś jeszcze po przeczytaniu paru for. Także rozumiem, że pasek wielorowkowy dobrze by było wymienić a co z tą rolką napinacza? Jakoś bez rozkręcania idzie ocenić jej stan? Zastanawiam się, bo około roku mam to auto a sam tego nie wymieniałem i nie mam pojęcia w jakim jest stanie (auto ściągnięte z Niemiec).
Zobacz Profil
cwirek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 czerwca 2018, 19:05
Region: lubuskie
Auto: SEAT Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Reklama

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez marcin7x5 » 6 czerwca 2019, 05:22

Rolkę sprawdzisz po zdjęciu paska . Ręcznie ją obracając wyczujesz czy kręci się płynnie czy są wyczuwalne zacięcia. Tak samo ocenisz stan powierzchni rolki czy nie ma mocnych wżerów oraz ostrych krawędzi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez wesol » 6 czerwca 2019, 10:43

Zacięć to ona mieć nie będzie ale np luzy i świst przy podkręceniu jej. Jak nie ma luzów itp to uszczelniacz podwazasz i nakładasz smaru i zakładasz uszczelniacz i chodzi kolejne lata.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez cwirek91 » 6 czerwca 2019, 18:01

A jak ma się powyższe do napinacza paska? Bo z tego co widzę, cały zestaw składa się z paska wielorowkowego (6PK1548), rolki kierunkowej / prowadzącej (532 0326 30) oraz napinacz paska (534 0138 30).
Zobacz Profil
cwirek91
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 czerwca 2018, 19:05
Region: lubuskie
Auto: SEAT Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez marcin7x5 » 7 czerwca 2019, 07:50

Jeżeli ciągle dopytujesz o napinacz paska pk a nie rozrządu to jest to napinacz który wymieniasz albo w całości albo jego rolkę. On praktycznie jest niezniszczalny jeżeli chodzi o mechanizm napinania. Jedynie co to rolka się wyciera lub piszczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Rozrząd - wymiana

Postprzez Dulson » 12 czerwca 2019, 12:26

Rozrząd mnie kosztował 530 złotych i tak jak mówiłem ORG zestaw VW i pompa Dolza. Kosztem dodatkowym była uszczelka pod pokrywę zaworów oraz wymiana rolki napinacza paska rozrządu, nie wliczam to w cenę wymiany rozrządu bo było to robione przy okazji, jak zawsze! Czas pracy to jakieś 3-4 godziny, ogólny czas 2 dni, bo na części czekałem do wykrytych rzeczy przy okazji. Koszt pracy jaki mnie pochłonął to 100 złotych(grill + alkohol) za pomoc drugiej osoby i szczęśliwe zakończenie prac :D Synchronizację ustawiłem na pozycję -0,8 przy wysokich obrotach mam -0,2.
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości