Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez wihr » 15 października 2009, 10:14

o co chodzi z tym kodowaniem? mam u siebie zmienione heble na 312/256 czy muszę coś przekodować?
Zobacz Profil
wihr
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2 marca 2007, 11:50
Lokalizacja: kielce
Auto: a3 sportback
Silnik: BKD 2.0

Reklama

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bartek_wm » 16 lipca 2010, 21:40

porównanie 312 z 280 :olaboga:
Grześ - dzięki za części :ok:
Obrazek

[ Dodano: Czw 22 Lip, 2010 ]
jeszcze porównanie tarcz 280 - 312:
Obrazek

[ Dodano: Czw 22 Lip, 2010 ]
i już na aucie:
Obrazek
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Przemko » 8 stycznia 2011, 22:11

erol napisał(a):Ktoś poradzi
Mam u siebie kodowanie 19970. Po założeniu 312/256 chciałem zmienić na 19973 ale niestety nie przyjume mi kodowania.
Przed zmiana kodowania loguję się:

login (11): 40168 bo 09557 nie przyjmuje

Pozniej probuję kodowanie (07): 19973, 19972, 19469... i miałem sprawdzić jak się będą zachowywały hamulce.
Niestey po kodowaniu zawszsze mam 19970.


ja u siebie juz mam wszystko przygotowane do swapu na 312 ale nie znalazłem tu odpowiedzi co do tego kodowania właśnie podpowie ktos czy trzeba czy jednak nie??
u mnie kodowanie to 21505
Leon powered by DURASOFT
Zobacz Profil
Przemko
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 października 2009, 18:58
Lokalizacja: małopolska
Auto: arl

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bartek_wm » 8 stycznia 2011, 22:41

Przemko, nie trzeba ;)
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez erol » 9 stycznia 2011, 11:40

Nie, trzeba ale na mokrym i śliskim wydaje mi się, że ABS za szybko łapie.... Druga sprawa, że ani mi anie WGI ani Staszkowi 20VT nie udało dokonać się zmiany kodowania pompy. Nie przyjmuje kodowania i wraca do serii.
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez JayZ » 9 stycznia 2011, 11:55

bartek_wm napisał(a):Przemko, nie trzeba

erol napisał(a):Nie, trzeba ale na mokrym i śliskim wydaje mi się, że ABS za szybko łapie....

Niestety, tak jak erol pisze, przy zmianie z 288 na 312 i przy hamowaniu na sliskim, czuc ewidentnie ze ABS za szybko się włącza.
erol napisał(a):ani mi anie WGI ani Staszkowi 20VT nie udało dokonać się zmiany

niestety, mi tez sie nie udalo
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bartek_wm » 9 stycznia 2011, 23:06

312 są potrzebne do wyhamowania z 200 do 40 km/h i wtedy robią najlepszą robotę :yes:
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez kamil_n » 10 stycznia 2011, 09:42

Taki mały offtop...

Kiedy i gdzie w Polsce hamowałeś z 200 km/h do 40 km/h? Nie licząc wyścigów na "bezpiecznej, zamkniętęj, dwupasmowej drodze"... ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bartek_wm » 10 stycznia 2011, 10:32

kamil_n, no comments
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez kamil_n » 10 stycznia 2011, 10:37

bartek_wm napisał(a):kamil_n, no comments

A ja poważnie pytam, gdzie hamujesz z 200 do 40? Bo widocznie nie wiem, a Twoje "no comments" mi tego nie wyjaśnia...
Chyba, że upalasz auto na torze Poznań to "no comments".
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Przemko » 12 stycznia 2011, 16:58

Kodowanie u mnie jednak było konieczne bo to które podałem wyżej czyli 21505 było dla hamulców 280 niestety a miałem założone 288 ktoś sobie zmienił....
i tak przekodowałem na 22017 i jest naprawde różnica spora choć narazie pozostały jeszcze hample 288 ale z tego co mi juz wiadomo kodowanie dla nich jest takie samo jak dla 312..

po zakodowaniu pompy ABS trzeba jeszcze:

- poprawic sile wspomagania (Sensor for Steering Angle (G85)) - wg mnie ma to sens tylko przy przejsciu np z 15" na 17" i szeroki papeć...
- poprawic sile hamowania (Brake Pressure Sensor 1 (G201))
dla pomp mk60 takich jak moja
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Golf_(1J)_Brake_Electronics_(MK60)


erol, a z jakiej wartosci na jaka kodowałeś??
Leon powered by DURASOFT
Zobacz Profil
Przemko
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 października 2009, 18:58
Lokalizacja: małopolska
Auto: arl

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez peter250 » 1 lutego 2011, 11:48

Panowie, mam takie pytanie:

Zmieniłem już dosyć dawno heble z 280mm na 288mm. W aucie oprócz ABS-u posiadam jeszcze TCS.
Czy powienienem zmienić kodowanie hamulców ?
ASV 143@305-->163@340-->PD
MR-Motors
Zobacz Profil
peter250
Signo
Signo
 
Posty: 169
Dołączył(a): 5 maja 2008, 13:41
Lokalizacja: W-wa
Auto: leon tdi 110

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez erol » 1 lutego 2011, 13:49

Przemko napisał(a):erol, a z jakiej wartosci na jaka kodowałeś??


Witaj!

Przed zmiana kodowania sprobuj sie zalogowac:

login (11): 09557 albo 40168

Pozniej sprobuj kodowanie (07): 19973, 19972, 19469...

Jesli przyjmie to zrob test drogowy co sie dzieje, pamietaj aby wylogowac sie z ABS przed jazda, bo inaczej abs nie dziala i mozna sie zdziwic.

Cytat odpowiedzi od Axee jak z nim o tym pisałem...
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Ricku » 15 lutego 2011, 13:56

a czy felgi stalowe 16-stki (na zime) wejdą na tarcze 312?
Zobacz Profil
Ricku
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27 kwietnia 2009, 22:48
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Adi » 15 lutego 2011, 14:43

Ricku napisał(a):a czy felgi stalowe 16-stki (na zime) wejdą na tarcze 312?

a czytałeś ten temat?
LEON FR MONZA 202KM/414NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Adi
Sport
Sport
 
Posty: 493
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon FR MONZA
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Colgate » 15 lutego 2011, 16:04

Ricku napisał(a):a czy felgi stalowe 16-stki (na zime) wejdą na tarcze 312?


Wejdą.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Colgate
Sport
Sport
 
Posty: 337
Dołączył(a): 3 listopada 2004, 11:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Passat B7

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez ZbigNieff » 16 kwietnia 2011, 16:23

mam jedno pytanie - bo jak juz wszystko poczytalem to wiem ze 288 i 312 to tylko jarzmo
ale czy zacisk jest dokladnie taki sa czy jest podobny i pasuje po prostu na jarzmo z 312?

Bo mam zaciski od S3 i nie wiem czy zostawic swoje czy zakladac te? ;)
===========================================
a teraz jezdze wygodnie .... na na na ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZbigNieff
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 listopada 2009, 15:00
Lokalizacja: dolnyslask
Auto: Passat B5FL

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez hugo00 » 16 kwietnia 2011, 16:25

Sam u siebie zastanawiam sie nad zmiana i z tego co sie dowiedzialem zaciski te same.
Kolejny raz usuwam Ci podpis !!!! I masz dodatkowo pierwszy punkt! Colin23
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hugo00
Sport
Sport
 
Posty: 563
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:32
Lokalizacja: Wrocław/ Radomsko/ Lubin
Auto: bmw 330xd+
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez the_rahzel » 16 kwietnia 2011, 21:44

Zacisk jest ten sam...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez ZbigNieff » 18 kwietnia 2011, 11:41

No to nie czyszcze zaciskow tylko same jarzma ;)
===========================================
a teraz jezdze wygodnie .... na na na ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZbigNieff
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 listopada 2009, 15:00
Lokalizacja: dolnyslask
Auto: Passat B5FL

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez kociu » 4 stycznia 2012, 14:19

Ma ktoś jakiś dostęp do jarzm na tarcze 312mm, albo gdzie je dostać?? Planuję wymianę, a ta cudowna zieleń oferowana w ASO Skody hmmm nie przemawia :-P
Jaki zestaw polecacie na przód ?
Tarcze ATE PD + klocki Ferodo Premier chyba najwięcej tego jeździ, ma to ktoś z Was? Jak z pyleniem klocków?
Pozdrawiam
viewtopic.php?t=30495 -> Red TS by kociu :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kociu
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 08:34
Lokalizacja: Tychy
Auto: Seat

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Adi » 4 stycznia 2012, 14:37

Uderz do Agina miał chyba ostatnio do sprzedania kpl 312mm i 256mm.A jak chcesz nowe to kupuj zielone i przemaluj motipem na inny kolor :-D
Ja jezdze na Ate PD plus klocki Ate u jestem zadowolony tyle że pylą



Prze Cię bardzo :
viewtopic.php?f=3&t=29488

Tylko nie wiem czy ogłoszenie aktualne :cfaniak:
LEON FR MONZA 202KM/414NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Adi
Sport
Sport
 
Posty: 493
Dołączył(a): 26 stycznia 2008, 19:18
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Leon FR MONZA
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez katolik7 » 11 kwietnia 2012, 15:30

Witam, zrobiłem swap z 280 na 312 oraz 232 na 256 w leonie asv. MOje pytanie jest takie czy trzeba coś kodować w pompie abs? czy coś innego? różnica w hamowaniu jest i to znaczna ale auto nie do końca blokuje koła. dodam że felgi 245/55/17. może jakiś sensor siły hamowania czy coś w tym stylu trzeba przekodować? sam system abs mk60. dziękuje z góry
Zobacz Profil
katolik7
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 kwietnia 2012, 15:21
Auto: lEON

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Omega » 11 kwietnia 2012, 17:57

katolik7 napisał(a):Witam, zrobiłem swap z 280 na 312 oraz 232 na 256 w leonie asv. MOje pytanie jest takie czy trzeba coś kodować w pompie abs? czy coś innego? różnica w hamowaniu jest i to znaczna ale auto nie do końca blokuje koła. dodam że felgi 245/55/17. może jakiś sensor siły hamowania czy coś w tym stylu trzeba przekodować? sam system abs mk60. dziękuje z góry

Tak...
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=2659&postdays=0&postorder=asc&start=120
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_%281J%29_Brake_Electronics_%28MK60%29
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez creative1432 » 16 maja 2012, 18:34

odgrzeje kotleta...
Mam pytanie planuje swap z 280/288 i mam pytanie
posiadam już zwrotnice jarzma zaciski tarcze klocki będę również wymieniał przewód hamulcowy oraz płyn hamulcowy i moje pytanie po zrobieniu tego wszystkiego w jaki sposób mam prze kodować pompę abs chodzi mi konkretnie o liczby jakie mam zmienić, żeby to wszystko chodziło tak jak bóg przykazał ?
oraz mam pytanie kto takie kodowanie potrafi zrobić? okolice krk, sucha beskidzka, wadowice, żywiec.
koła 17'' 215/45 r17 tarcza 288mm
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez PiterEL » 29 czerwca 2012, 16:22

Witam
Zamierzam zmienic hamulce u siebie na wieksze z 280mm. Chcial zapytac czy zwrotnica lewa ma oznaczenie 5AH a prawa 6AH czy sa to inne zwrotnice ... i prawa oraz lewa powinny byc 6AH ? Prosze o pilna odpowiedź...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez adii100 » 11 sierpnia 2012, 20:37

Witam!Mam pytanie czy zwrotnica mocująca amorek przy tarczy 288 jest inna niż przy tarczy 312 ?
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bartek_wm » 13 sierpnia 2012, 07:22

jest taka sama
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez adii100 » 13 sierpnia 2012, 14:53

dzieki
Zobacz Profil
adii100
Sport
Sport
 
Posty: 375
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 18:00
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8T & R6

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Fahoo » 11 lutego 2013, 16:35

Witam bardziej doświadczonych w sprawach hebli
Przeczytałem cały wątek ale nie znalazłem odpowiedzi ponieważ nie mam ESP i kodowania które sie tu przewinęły nie działają

Moje autko to golf 4 1,9tdi ATD 101KM
oryginalnie 280mm przód i koła 15`
zmieniłem tarcze na 288 i felge na 17`
jak przekodowac ster?
nie mam esp goły abs
w oryginale mam takiekodowanie jak na screenie
Obrazek
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fahoo
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7 września 2011, 19:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: GOLF IV Variant+

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez mariushjj » 18 września 2013, 01:57

Witam, jestem po swapie hamulców z 288 mm na 312 i chciałem zapytać czy ktoś zmieniał zacisk hamulcowy ate 54 na ate 57 (audi passat)? Słyszałem o takim modzie, ale nie wiem czy warto się w coś takiego bawić. Teoretycznie ma to sens, ponieważ tłoczek hamulcowy ma większa średnice, ale jak to w praktyce wygląda? Proszę o odpowiedz! Z góry dzięki!
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez BartekTDi » 12 czerwca 2014, 15:40

Witam.
Przepraszam, że odgrzewam kotleta no i chyba w złym miejscu pisze, ale mam pytanie.
Znajomy ma na sprzedaż kompletne zwrotnice z tarczami 288 z golf 4 2.3 V5 4Motion i nie jestem pewien czy te zwrotnice mogę założyć do swojego ASV.

-- 12 czerwca 2014, 16:40 --

Bardzo proszę o jakąś odpowiedź. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat czy to spasuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
BartekTDi
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, 19:43
Lokalizacja: Skomielna Biała
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: BDE 2.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez bartek_wm » 12 czerwca 2014, 16:20

Będzie pasować.
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Marecki811 » 12 czerwca 2014, 18:20

Panowie do tarcz 288mm i 312mm podobno klocki ida te same a przecież tarcza jest wieksza ,czyli co klocek nie przylega na całą szerokość tarczy, czy może klocek w jarzmie siedzi jakos pod kątem??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki811
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Region: lubelskie
Auto: Audi a4 b8
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Robal_26 » 12 czerwca 2014, 18:31

Marecki81, tak ,klocki są takie same ,a różnicy nie ma w powierzchni tarcia, tu jest iluzja złudna , a wszystko wyjaśnia jarzmo , w 288 jest tarcza mniejsza i również jarzmo jest niższe ,natomiast w 312 tarcza jest większa wizualnie ale również jarzmo jest większe a co za tym idzie odsuwa klocek o odpowiednią odległość i powierzchnia jego tarcia jest taka sama .teraz już chyba rozumiesz , klocki są takie same bo zaciski w 288 i 312 są takie same tylko różnica leży w jarzmach .ok :-)
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Kamil90 » 12 czerwca 2014, 18:33

Marecki81, klocki na pewno są te same. "Kąt" klocka a jarzmie ten sam. Taka konstrukcja, i tu i tu przylega na całej powierzchni tarczy.
ARL+ 229@451 by GREGOR10.PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kamil90
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 21:45
Lokalizacja: Warszawa WJ
Auto: Leon 1M
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Marecki811 » 12 czerwca 2014, 18:35

Podziekował wsio jasne :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marecki811
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 8 sierpnia 2009, 14:16
Lokalizacja: Zamość
Region: lubelskie
Auto: Audi a4 b8
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez BartekTDi » 12 czerwca 2014, 19:33

bartek_wm Dzięki za odpowiedź
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
BartekTDi
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, 19:43
Lokalizacja: Skomielna Biała
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: BDE 2.8

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Fahoo » 13 czerwca 2014, 06:39

tylko ze tarcza 312 wolniej sie obraca patrząc na offset i przez co daje lepsze hamowanie bo tak szybko sie nie nagrzewa
Podpis usunięty - niezgodny z regulaminem. Administracja LCT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fahoo
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7 września 2011, 19:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: GOLF IV Variant+

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Kamil90 » 13 czerwca 2014, 12:42

Fahoo napisał(a):tylko ze tarcza 312 wolniej sie obraca patrząc na offset i przez co daje lepsze hamowanie bo tak szybko sie nie nagrzewa


Ciekawe, że 312 obraza się wolniej przy ej samej prędkości. Możesz wyjaśnić? :?:
Myślałem, że chodzi o skuteczniejsze odprowadzanie ciepła przez większą powierzchnię tarczy.
ARL+ 229@451 by GREGOR10.PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kamil90
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 21:45
Lokalizacja: Warszawa WJ
Auto: Leon 1M
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez GangstaMarc » 13 czerwca 2014, 13:41

Kamil90 napisał(a):Myślałem, że chodzi o skuteczniejsze odprowadzanie ciepła przez większą powierzchnię tarczy.

To jasne, że chodzi o odprowadzenie ciepła ... ale istnieje coś takiego jak prędkość kątowa, która jest zależna od promienia więc teoria kolegi jest prawdziwa.
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Kamil90 » 13 czerwca 2014, 16:24

Nie mówiłem, że nie jest prawdziwa. Zapytałem, poprosiłem o wyjaśnienie bo orłem z fizyki nie byłem. :D
ARL+ 229@451 by GREGOR10.PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kamil90
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 21:45
Lokalizacja: Warszawa WJ
Auto: Leon 1M
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez piotrassenior » 11 listopada 2014, 15:23

Odgrzeje temacior... czy ktoś po swapie 288 > 312 & 232 > 256 móglby podrzucić opinii czy zmiana jest faktycznie tak odczuwalna i warte jest to zachodu?
Drugie pytanko...czy trzeba coś kodować przy takiej zmianie? zdania są podzielone, niektórzy mówią że nie trzeba, inni że ABS za szybko łapie, inni że czuć jak tył bierze szybciej od przodu (wchodząc w łuk itp.),

Rozważam właśnie zmianę (pacjent ARL 185/400) i myślę czy warte to takiej inwestycji...
Z góry wielkie dzięki!
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez ksl » 11 listopada 2014, 15:39

piotrassenior napisał(a):Odgrzeje temacior... czy ktoś po swapie 288 > 312 & 232 > 256 móglby podrzucić opinii czy zmiana jest faktycznie tak odczuwalna i warte jest to zachodu?
Drugie pytanko...czy trzeba coś kodować przy takiej zmianie? zdania są podzielone, niektórzy mówią że nie trzeba, inni że ABS za szybko łapie, inni że czuć jak tył bierze szybciej od przodu (wchodząc w łuk itp.),

Rozważam właśnie zmianę (pacjent ARL 185/400) i myślę czy warte to takiej inwestycji...
Z góry wielkie dzięki!


warte ,nic nie trzeba kodowac, abs łąpie jak łapał, zadnych takich syt nie zaobserwowalem ja mowisz o lapaniu tylu czy cos.
na 312 i 256 powinno wychodzic to w seriii.
polecam odrazu robicprzewody hamulcowe w oplocie, szczegonie ze jezeli jescze nie wymieniales to sa juz mocno wyeksplatowane/stare

pozdrKsl
Obrazek
CupraR333 1P MY12 TRACK TOY
CupraR 4drive 5F ST Family car

Obrazek

http://www.youtube.com/user/MultiKsl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ksl
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1247
Dołączył(a): 6 października 2007, 10:19
Lokalizacja: WK/TST
Region: mazowieckie
Auto: LCR++
Silnik: CDLA 2.0

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez siwy77 » 29 grudnia 2014, 19:47

Czy ktoś ma zdjęcie, na którym jest porównanie jarzm pod 288mm i 312mm :?:

-- 29 gru 2014, o 18:47 --

http://allegro.pl/audi-a6-c5-c4-a4-b5-g ... 94532.html
Czy takie będą dobre :?: Jaki jest rozstaw mocowań w leonie ARL :?:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy77
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 24 czerwca 2011, 15:34
Lokalizacja: lublin
Auto: TS+
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez piotrassenior » 29 grudnia 2014, 20:32

siwy77 napisał(a):http://allegro.pl/audi-a6-c5-c4-a4-b5-g ... 94532.html
Czy takie będą dobre Jaki jest rozstaw mocowań w leonie ARL


Będą dobre. Musi być oznaczenie "451".
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez siwy77 » 30 grudnia 2014, 18:40

Dzięki piotrassenior, trzeba powoli zbierać graty na swapa :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy77
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 24 czerwca 2011, 15:34
Lokalizacja: lublin
Auto: TS+
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez dreadlook » 13 stycznia 2015, 13:51

Malowałem zaciski i jarzma, zauważyłem, że na jarzmach (tam gdzie przesuwa się klocek) nie ma tych blaszek, po których sunie. Można je gdzieś dokupić?

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez DawidLeonMsDesign » 13 stycznia 2015, 17:15

Dają je w komplecie w niektórych klockach samochodowych musisz dopytać. Ja u siebie też w swapie nie dostałem i koleś mi dosłał bo znalazł :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidLeonMsDesign
Sport
Sport
 
Posty: 672
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:48
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: [1M] Projekt upgrade brake 288mm => 312mm

Postprzez Marcin87 » 13 stycznia 2015, 17:37

Jest też jako osobna cześć o nazwie zestaw montażowy klocka
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin87
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 września 2013, 15:13
Lokalizacja: Opatów
Region: świętokrzyskie
Auto: Leon 1M TOP SPORT
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości