Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez kucol » 12 października 2008, 20:21

Panowie - niech ktoś rozwieje moje wątpliwości:
Według www.vagcat.com na tył przychodzą jarzma:
-1J0615425C/426C (lewe/prawe), zastąpione przez 1J0615425D/426D dla CUPRA R wersja PR-1KY, tyle, że według katalogu TRW zamiennikiem dla tych z literą "C" są jarzma BDA515/516, a dla tych z literą "D" BDA525/526.
Wyglądaja identycznie - przynajmniej na zdjęciach - różnią się nieco ceną.
No więc mam pytanie - które podejdą pod swapa na 256mm??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kucol
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 12 czerwca 2006, 22:19
Lokalizacja: BDG/WAW
Auto: Leon II

Reklama

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 24 stycznia 2009, 01:03

marcin_kielce napisał(a):
belzi napisał(a):Na wiosne czeka mnie wymiana tylnych tarcz i klockow
Mysle o zestwaie 256, tylko czy na taki zestaw wejdzie ori stalowka 15" ??


wejdzie bez problemu :))



odgrzeje kotleta bo ktos przeczyta i sie natnie..... nie podejdą ! A bedąc bardzo szczegolowym to felga 15" wejdzie ale sie na nie nie pojedzie bo zacisk bedzie tarł o felge.


Czy ktos przerabial kodowanie ABS'ów pod 256 z tyłu ?
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Dominex » 31 stycznia 2009, 18:17

Witam, wlaśnie jestem w trakcie zamawiania 256 na tył, od leona 1,4 ATE PD w Intercarsie powiedzieli ze nie podejda bo wysokość tarczy jest 37,5mm a od Octavi RS I 36,6mm, mogłby sie ktoś wypowiedziec na ten temat? i drugie pytanie czy do tarcz ATE PD 256 podejda klocki ferodo DS performance o grubości 17 mm? takie sa w katalogu do octavi RS ale na forum czytalem ze powinny byc 15mm, czy 17mm trzeba bedzie szlifowac i czy leon ma z tyłu czujniki zuzycia ? , jesli byłby ktos tak uprzejmy i napisal jakie numery w ATE i czy klocek FDS1083 podejdzie na 256 mm do Octavi RS na tył to bede bardzo wdzieczny, cały komplet mam od Octavia RS I.

pozdrawiam
Dominik
Zobacz Profil
Dominex
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 21:28
Lokalizacja: Wolsztyn
Auto: Seat Leon

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 31 stycznia 2009, 22:34

uscislijmy: zamawiasz co ? klocki czy hamulce, czy tarcze ?

jesli hamulce (przednie) to nie podeją, jesli tarcze to tez nie podejda. Klocki musisz kupic na tyl, w Intercarsie mieli racje. Grubosc klocka powinna byc 15mm, te 17mmm (od 232mm) tez beda pasowac aczkolwiek poki sie nie zetrą to beda Ci piszczec przy na zimnych hamulcach jesli np parkujesz przy zaciągniętym ręcznym.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Dominex » 1 lutego 2009, 08:39

Witam, na przód kupuje ATE PD 312 + klocki pod oryginalne zaciski, mam teraz 288 , + jarzma od RS , na tył chce 256 z leona 1,4 (w leonie wystepuja te tarcze z przodu) benzyny ATE PD + klocki od octavi RS na tył tylko z ta gruboscia, czy 17 mm wejda wogole z nowymi tarczami wentylowanymi 256 na tył czy trzeba bedzie je lekko podszlifowac ? , na tył mam kupione całe zaciski z jarzmami od Octavi RS.

Dominik
Zobacz Profil
Dominex
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 21:28
Lokalizacja: Wolsztyn
Auto: Seat Leon

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 1 lutego 2009, 12:13

tarcze na oko sa takie same, nie jestem jednak do konca pewien czy beda pasowac... Polecam zapoznac sie:
http://forum.skodaclub.pl/tuning-mechan ... t1964.html

klocki wejda + ale objawy jw. Sam takie mam.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Sammael » 1 lutego 2009, 12:16

lec, dziwne, że Dano jeździł na przednich z leona 1.4...
To tak jak z tym, że na 256 nie wejdzie stalówka 15.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez antoś » 1 lutego 2009, 12:18

lec, wcześniej w tym temacie napisane jest, że przednie tarcze wentylowane 256mm podchodzą na tył mimo innego numeru w etce.

jaro4444 napisał(a):Co do tarcz to po co upierasz się przy tych ori za chorą cenę? Zamów sobie ATE Power Disc 256x22 mm do Leona 1,6 benzyny z przodu i masz z głowy. Do tego klocek Ferodo Premier albo ATE i będzie śmigać jak ta lala. (tarcze komplet ok 280-320 zł, klocki 100-120 zł)

strona wcześniej
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 1 lutego 2009, 12:20

Sammael, w miedzyczasie edytowalem posta ;)

a co do 15" to jesli te 256mm jest z przodu to 15" wejdzie bo wtedy sa zaciski typu FSIII, natomiast przy 256mm z tylu juz sa inne (wieksze) zaciski i nie da sie jezdzic na 15".

Sam osobiscie to sprawdzilem - zacisk trze o felge.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Dano » 2 lutego 2009, 00:40

lec, jakieś dziwne bajki opowiadasz ,bo ja mam tylne całe h-ce 256 z RS-a i jeździłem 2 lata temu zimą na 15 i nic mi nie tarło.Co do tarcz tylnich 256 to zamawiałem od Leona 1.4,1.6 benzyna oczywiście przednie i pasują bez problemu.
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 2 lutego 2009, 11:20

Dano, Stary, z kciuka sobie z tego nie wyssalem... gdybym dal rade pojechac na zapasie na feldze 15" to bym nie jedzil po okolicy taksówka w poszukiwaniu wulkanizatora. Nie wiem jakim cudem u Ciebie sie dalo, u mnie sie nie dalo. Jakbym co to mam na to swiadka, bo akurat jechalem z kolegą z klubu - Sosną. Całą tylnią belke a wiec i hamulce mam z Cupry.

Poczukaj sobie jakiekolwiek zestawienia w necie, czy jak wolisz nawet zadzwon do ASO skody i zapytaj sie jaki jest min rozmiar obręczy dla Skody Octavi RS. Uslyszysz ze 16".
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez belzi » 2 lutego 2009, 11:24

lec napisał(a):zapytaj sie jaki jest min rozmiar obręczy dla Skody Octavi RS. Uslyszysz ze 16"

musi byc 16, bo na 312 przod nie wejda 15" ;)
lec, moze miales za duze ET i dlatego nie wchodzila
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 2 lutego 2009, 11:42

jak moge miec za duze ET - sprawdzane bylo na oryginalnym zapasie (fabrycznym). Felga stalowa. Aha - i nie tarlo przodem tylko bokiem o rant felgi.

Ponadto felga jako taka weszla, przykrecilismy , probujemy jechac i jest zonk - tak jakbys na recznym chcial jechac.... + halas z tylniego koła

Po zdjeciu felgi wyraznie i ladnie widac na niej jak trze, m.in ladna czerwona smuga od lakieru z zaciskow i na zacisku tez przez to widac w ktorym miejscu zdarlo lakier.

Nie mam zamiaru nikogo przekonywac na sile, na wlasnej skórze przekonalem sie ze sie nie da. I nie jestem odosobnionym przypadkiem .


PS.
ET tu nie ma na to wplywu, chyba ze mialbys tak male ze cala felga by wychodzla do przodu przed zacisk :P
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grześ » 2 lutego 2009, 12:37

na OCP bylo wyraźnie opisane ze zdjęciami jak to forumowicz chciał z bębnów przejść na tarcze , udało mu sie kopic w dobrej cenie cala belkę od RS zamontował wkłada 15 i kicha felga ociera kombinował z szlifowaniem zacisków co dało mierne efekty w końcu sprzedałem mu zestaw 232x9 i śmiga na 15
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 9 kwietnia 2009, 17:34

Chciałbym się podzielić informacją która może
się przydać dla kogoś który będzie lub już ma założone
tarcze wentylowane 256 na tyle

otóż, kto bedzie kupował komplet jarzm+zaciski czy też używanych
lub nowych proszę zwrócić uwagę na blaszki które powinny
być umiejscowione w jarzmach aby klocek po prostu nie latał
i nie robił dziwnych dźwięków przy hamowaniu
Jeszcze jedna informacja, np ja nabyłem klocki Textar'a
na tył o grubości 15,2 mm i nie było standardowo tych blaszek
(w rozmowie z Panem z InterCarsu "który czaił baze":) powiedział,
iż nie są standardowo dawane do pudełka wraz z klockami)
a z własnego doświadczenia rzeźba z poprzednich 232 mm tarcz
i pozostałości po poprzednich klockach jest nie warta świeczki
A na marginesie pytałem się jeszcze w Salonie Skody o klocki
od Octavii RS; ale to już był dramat; facet który Mi
tłumaczył, że Bóg wie ile pracuje jako kierownik serwisu wyjaśnił Mi:
"że w życiu nie słyszał, że Octavia RS miała tarcze wentylowane i że
nawet Superb nie miał z tyłu" także ręce Mi opadły :D
Natomiast w salonie VW odpowiedzieli Mi, że są dostępne
klocki do Audi S3 lub R32 o wymiarach 15,2 wraz z blaszkami
w cenie 275,00 zł


A oto blaszki przystosowane są do tarcz wentylowanych:
Obrazek
koszt w InterCars'ie : 32,81 zł cena nie wielka
kod QB1685
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez darek310 » 9 kwietnia 2009, 18:41

ja nie dawałem żadnych blaszek a przy hamowaniu i tak jest cisza
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darek310
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 09:52
Lokalizacja: Śląsk
Auto: S3 8p

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez belzi » 9 kwietnia 2009, 22:13

Mi 2 brakowalo i dokupilem a ASO Skody od RSa, cena tez nie byla taka zabojza, ale ile dokladnie, to nie powiem
Cale szczescie, ze w ASO Skody mozna kupic te blaszki oddzielnie, bez klockow
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez mahoo » 28 czerwca 2009, 17:10

blaszki są niezbędne, u mnie klocek jakoś dziwnie się obrócił i zaczęło go zbierać tylko z jednej strony pod ukosem o piszczeniu już nie wspominając, na szczęście w porę wybrałem się do InterCars, zestaw blaszek o którym piszą poprzednicy kosztował 36zł, po podaniu tego oznaczenia sprzedawca przestał się motać, blaszki zamontowane, jest cicho :peace:
Zobacz Profil
mahoo
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 lutego 2009, 10:44
Lokalizacja: SPS/SJZ
Auto: Golf4 TDI

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez erol » 30 czerwca 2009, 14:15

a może ktoś pokazać o jakie blaszki chodzi ??
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 30 czerwca 2009, 17:14

erol, tutaj poniżej zdjątko od klubowicza nowacek007
Obrazek
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez mahoo » 30 czerwca 2009, 19:05

są to blaszki ściskające klocek w zacisku, aby nie piszczał, w mniejszych klockach blaszki te są w zestawie, przy 256/22 tył trzeba je dokupić, bo nie są w zestawie z klockami
Zobacz Profil
mahoo
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 lutego 2009, 10:44
Lokalizacja: SPS/SJZ
Auto: Golf4 TDI

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Axee » 22 listopada 2009, 16:26

Dodam do tematu. Posiadam zestaw hamulcow 256mm z jarzmami. Prawdopodobnie jest z New Beetle'a z 2001r (bylo napisane na tarczach), 256 wystepowalo w NB tylko w wersji RSI czyli 4x4.
Wg etki nr jarzm przy tarczach (8N0615601B) 256mm to 8N0615425B, dwa jednakowe jarzma na lewa i prawa strone.
Moje jarzma w zestawie sa jednakowe, jarzma do Leona oski 256 wg etki sa rozne, inne lewe (1J0615425D lub E), inne prawe (1J0615426D lub E). W Golfie czy Leonie z napedem 4x4 wystepuja dwa rodzaje jarzm. Pierwszy rodzaj to jarzma rozne (8N0615425E, 8N0615426A), drugi rodzaj to jarzma jednakowe i maja wlasnie nr 8N0615425B.
Po przymierzeniu tarczy i jarzma do mojego Leona z napedem na przod, pasuja idealnie p'n'p bez koniecznosci stosowania podkladek czy innych kombinacji, powtorze oba jarzma sa identyczne, nie ma lewego i prawego. Dodam iz posiadam tylna belke z Leona ASZ z 2005r ze stabilizatorem 21,7mm (1J0500051J). A wg etki jarzma do oski zawsze sa inne lewe i prawe, zatem jaka tu logika?
ObrazekObrazekObrazek
Numery na jarzmie 3232 7728-1 B226
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez bartek_wm » 14 czerwca 2010, 09:07

Od kilku dni latam na komplecie 256 :yes: (wielkie dzięki dla klubowicza Grześ)
Blachy osłaniające tarczę odgięliśmy tak żeby większa tarcza nie ocierała, wystarczy się złapać i użyć trochę siły. Blaszki do klocków kupiłem w IC, są raczej niezbędne. Reszta pasuje p&p, jestem bardzo zadowolony :ok:
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez mierzejino » 14 czerwca 2010, 22:42

Jako że odkopane. Zakładałem u siebie Toledo 2003 r ASV tarcze 256 mm. Jarzma wiadomo chora kasa lub tylko od 4x4. Jarzma kupiłem nowe w sklepie TRW BDA525/526 po 80 zł sztuka. Wszystko pasuje idealnie :)
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Siwy » 26 stycznia 2011, 20:49

Orientuje się ktoś, czy podejdą zaciski i jarzma z 225 konnej TTtki?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Siwy
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 11 kwietnia 2010, 11:53
Lokalizacja: Silesia
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez leem » 27 stycznia 2011, 09:35

Siwy, podejdzie
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Siwy » 27 stycznia 2011, 10:07

Dzięki wielkie

[ Dodano: 27 Styczeń 2011, 16:46 ]
leem, TT w wersji 225KM były chyba tylko quattro. Na pewno to spasuje? Bo widziałem, że z innych 4x4 był problem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Siwy
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 11 kwietnia 2010, 11:53
Lokalizacja: Silesia
Auto: Seat Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez bartek_wm » 28 stycznia 2011, 16:32

Siwy, zacisk będzie pasował, a jarzma robi TRW, można kupić za niedużą kasę
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez ZbigNieff » 13 marca 2011, 18:21

Sorry ze odgrzebuje temat ale nic juz niego nie rozumiem ;-D
Zadam proste pytanie - chce zrobic z tylu swap na 256 a mam FR z 2005r z silnikiem ARL...

Potrzebuje tylko jazma i blachy oslaniajace czy zaciski tez??
===========================================
a teraz jezdze wygodnie .... na na na ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZbigNieff
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 5 listopada 2009, 15:00
Lokalizacja: dolnyslask
Auto: Passat B5FL

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grześ » 13 marca 2011, 18:23

tak zacisk tez
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez erol » 13 marca 2011, 18:27

ZbigNieff napisał(a):Potrzebuje tylko jazma i blachy oslaniajace czy zaciski tez??


z tyłu z blachami nie jest tak jak z przodu i jest je ciężko wymienić. Najlepiej przy zmianie łożysk.
Z tyłu wystarczy odciąć rant od starej osłony i wszystko gra.
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez patryk_82 » 29 marca 2011, 20:09

Słuchajcie,
Czy zaciski z bora v6 podejdą na tył ??
Bo tak w sumie było coś o tym, ale nie jestem przekonany na 100%.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
patryk_82
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7 października 2009, 15:26
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon 1.8T++
Silnik: AMK 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez belzi » 29 marca 2011, 20:16

patryk_82 napisał(a):Czy zaciski z bora v6 podejdą na tył


a tam jest 256 na tyle ??
i czy to jest 4x4 ??
jesli jest 4x4, to jarzmo nie do konca pasuje, ale mozna je za rozsadny pieniadz zamowic w IC bodajże
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Grisza » 30 marca 2011, 17:34

belzi napisał(a):
patryk_82 napisał(a):Czy zaciski z bora v6 podejdą na tył


a tam jest 256 na tyle ??
i czy to jest 4x4 ??


Tak
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez erol » 29 lipca 2011, 15:37

Może ktoś chętny na 312 na tył !?

http://www.m-drive.pl/am-brakes/realizacje.html
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez cobreti » 3 października 2011, 20:15

Witajcie.
Powiedzcie mi jakie wkoncu trzeba kupic jarzma zeby zmienic na 256 z tylu. Kupilem caly zestaw od TT no i niestety nie pasuje. Kolega wczesniej pisal o BDA515 i BDA516, pozniej o BDA525 i BDA526 i nie wiem co kupic bo i jedne i drugie sa niby do Leona Cupra R ale sa takze do Bory itp co maja 232 hamulce wiec jak to mozliwe?
Ibiza Sport 1.9 TDI powered by Sportmile&Custom Garage 3XXKM&6XXNm

BEST ET = 13,98 sec pod gorke :)
Zobacz Profil
cobreti
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 października 2011, 10:01
Lokalizacja: Piaseczno
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Silver » 3 października 2011, 20:24

cobreti napisał(a):BDA515 i BDA516
te potrzebujesz pod 256 mm na tył do ośki

katalogi mają małą odchyłkę od stanu rzeczywistego.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez szmajchel » 4 października 2011, 16:20

Jest ktos w stanie okreslic jakie przewody w oplocie kupic?to prosze o pomoc...
Moj model to arl i zrobilem swap przodu(312) i tylu(256)
Koles mi przyslal jeden komplet ale nie pasi bo na tyl przychodza po 2 przewody na jedna strone i koncowki byly inne...
Zna ktos moze cala rozpiske typu rodzaj koncowek przodu i tylu oraz dlugosci przewodow.
Z gory dzieki;-)

ps nie wiem czy w dobrym temacie umiescilem swoj problem ale tez chodzi o hamulce
mk Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmajchel
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 10 listopada 2009, 14:02
Lokalizacja: DST
Auto: arl++

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez blachy » 28 lutego 2012, 16:33

Jestem już jakiś czas po swapie hamulców na 312/256. Ogólnie jest dobrze, nawet bardzo dobrze, ale mam wrażenie że tył blokuje mi się trochę za szybko. Generalnie często jeszcze przed przodem (mowa o hamowaniu na suchym) Prawda też jest taka że z przodu mam dużo nowsze opony, ale czy różnica powinna być aż tak widoczna. Przy hamowaniu na śniegu bądź lodzie w zakręcie tyłek potrafi mi polecieć i co prawda ESP to spokojnie ratuje, ale coś mi się zdaje że tak być nie powinno. Niestety opony zmieniłem praktycznie jednocześnie z heblami, więc nie potrafię powiedzieć jak było na starych gumkach z przodu po zmianie hamulców.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Omega » 28 lutego 2012, 19:20

blachy napisał(a):Jestem już jakiś czas po swapie hamulców na 312/256. Ogólnie jest dobrze, nawet bardzo dobrze, ale mam wrażenie że tył blokuje mi się trochę za szybko. Generalnie często jeszcze przed przodem (mowa o hamowaniu na suchym) Prawda też jest taka że z przodu mam dużo nowsze opony, ale czy różnica powinna być aż tak widoczna. Przy hamowaniu na śniegu bądź lodzie w zakręcie tyłek potrafi mi polecieć i co prawda ESP to spokojnie ratuje, ale coś mi się zdaje że tak być nie powinno. Niestety opony zmieniłem praktycznie jednocześnie z heblami, więc nie potrafię powiedzieć jak było na starych gumkach z przodu po zmianie hamulców.

Yyy a abs jest przeprogramowany na większe heble, bo on działa jako/zamiast regulatora siła hamowania (ograniczający siłę na ty w zależności od obciążenia).
Co do opon to może one tylko wspomagają to, bo zapewne też wpływają na przyczepność tyłu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez blachy » 28 lutego 2012, 19:29

Podobno przy przesiadce z 288 nie jest konieczne przeprogramowanie ABS. A przynajmniej tak wyczytałem na naszym forum. Jeżeli jestem w błędzie proszę mnie poprawić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez domin600rr » 29 marca 2013, 17:43

A ja mam pytanko odnosnie trzpieni.Przy rozbiórce do piaskowania i malowania nie zwróciłem uwagi że są dwa rodzaje. Dwa jakby ze schodkami a dwa z takimi jakby frezami. Możecie mi powiedziec ktore idą na góre a które na dół??
Zobacz Profil
domin600rr
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 10:26
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon ASV+

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Leon_TS_ARL » 29 marca 2013, 19:54

domin600rr napisał(a):A ja mam pytanko odnosnie trzpieni.Przy rozbiórce do piaskowania i malowania nie zwróciłem uwagi że są dwa rodzaje. Dwa jakby ze schodkami a dwa z takimi jakby frezami. Możecie mi powiedziec ktore idą na góre a które na dół??

Wyjaśnione :)
Dla potomnych napisze jak by ktoś miał kiedyś podobny problem.
Chodziło o "trzpienie/prowadnice" które wchodzą w jarzma:
Obrazek
Jedno z nich nie jest gładkie(to po prawej), montowane jest od strony gdzie jest przykręcany przewód hamulcowy do zacisku.
Pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez domin600rr » 29 marca 2013, 20:09

Wiekie dzięki za wyrozumiałosć :mrgreen: :brawo:
Czyli patrząc na zamontowany zacisk na samochodzie to dajemy od góry :-)
Zobacz Profil
domin600rr
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 lutego 2013, 10:26
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon ASV+

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Martinus1985 » 21 kwietnia 2013, 21:06

Panowie przy swapie na 256 wejdą seatowkie alusy 15 cali ??

Bardzo proszę o pomoc.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez kociu » 21 kwietnia 2013, 21:12

O ile się nie mylę to nie, jak zmieniałem u siebie w ARLu na 312/256 to 15 były za małe, nie wiem jak z samym tyłem ale wydaje mi się że będzie problem, niech ktoś mnie sprostuje jak się myle
viewtopic.php?t=30495 -> Red TS by kociu :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kociu
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 08:34
Lokalizacja: Tychy
Auto: Seat

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez tony065 » 21 kwietnia 2013, 22:01

Martinus1985, ori alu nie da rady, bo zacisk jest dużo szerszy /tarcza wentylowana/. Trzeba by dać dystanse lub felgi z innym ET. 15" wejdą na przód, ale tarcza max. 288mm.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez Martinus1985 » 21 kwietnia 2013, 22:12

Dzięki.

To odpuszczam swap
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez V2N » 31 stycznia 2014, 20:34

Hej, Powiedźcie mi proszę ,bo chciałbym wszystko zebrać do kupy razem. Czy do swapa 232 na 256 mogę użyć używek z np benzyny 1.4/1.6? czy lepiej kupić jak ktoś już poddał taką myśl zamienników TRW? Co potrzebuję do swapa jarzmo zacisk i blaszki do zacisku? (o tarczy z klockami nie wspominam bo to oczywiste). Skąd wziąć tanim kosztem zaciski? bo rozumiem że z 232 raczej nie podejdą, z benzyniaka się nadadzą? Czy tarcze 256/22 np do 1.8T na tył różnią się czymś od tarcz do benzyniaków 1.4/1.6? Czy jeżeli wchodzi mi stalówka 15" na przód przy tarczach 288 to czy po swapie wejdzie mi na 256/22 również? z góry dziękuję za pomoc.
Zobacz Profil
V2N
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 czerwca 2013, 08:28
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Swap hamulców 232 na 256 - tyl

Postprzez lec » 1 lutego 2014, 08:33

256 z tyłu masz wentylowane, a niektore benzynki moga miec zwykle 256 wiec to nie to samo...


moim zdaniem - i ja tak robilem - najlepiej całą belke dorwac....
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości