Strona 1 z 1

Montaż tempomatu, konserwacja wycieraczek

PostNapisane: 17 lutego 2009, 20:50
przez mierzejino
Jutro albo w czwartek będę montował tempomat, mam parę pytań może ktoś pomorze.

1. W czarnej kostce do której podczepiam tempomat, są dwa piny wie ktoś może co jest pod nie podpięte.

2. Na wiązce kabli od kompa jest karteczka przyczepiona i w polu chyba nr 14, jest nr 1401 co to może być ? Nr ekipy montującej ? Czy może coś ważniejszego ?

3. Wywaliłem wycieraczki chciałbym je zakonserwować. Co przesmarować ? Rozbierać silnik wycieraczek? czy nic tam nie ma na co by wypadało zwrócić uwagę ?

4. Manetki od tempomatu jeszcze nie dostałem, będzie na niej rozpiska pinów ?

Re: Montaż tempomatu, konserwacja wycieraczek

PostNapisane: 17 lutego 2009, 20:56
przez bono
mierzejino, zajrzyj tutaj :arrow: viewtopic.php?t=8957

Re: Montaż tempomatu, konserwacja wycieraczek

PostNapisane: 17 lutego 2009, 21:25
przez Axee
Obrazek

mierzejino, tu masz orginalna wiazke ... cztery piny podlaczamy do czarnej kostki w skrzynce na podszybiu (nr pinow do podlaczenia w czarnej kostce to 1,2,3,9), a kabelek pojedynczy podlaczamy pod bezpiecznik nr 5 w skrzynce bezpiecznikow. W oryginale wyciagamy styk bezpiecznika 5 i zakladamy na niego luzna kostke, zamiast niego w tablice bezpiecznikow wkladamy luzny styk z wiazki tempomatu, a wyciagniety styk z wiazki auta w kostce, wpinamy w pasujaca kostke w wiazce tempomatu.
Ad.1. W kostce sa juz podpiete piny 4 i 5. Pin 4, kabel czerwono-czarny to sygnal z zarowki swiatel stop, pin 5, kabel bialo-zolty to sygnal z wlacznika przy pedale hamulca.
Ad.2. 1401 to moze byc data: 14 tydzien 2001 roku.
Ad.4. Rozpiska pinow jest na orginalnej wiazce, patrzac na wtyczke wiazki mamy tak:
I_______I
5 4 3 2 1
zatrzask -> ]
10 9 8 6 5

Re: Montaż tempomatu, konserwacja wycieraczek

PostNapisane: 3 marca 2009, 20:23
przez telkom
Co do wycieraczek. Warto rozebrać mechanizm i przesmarować. Zacieranie się tego mechanizmu jest nagminne i nie znam osoby posiadającej ten model która nie miała problemu z wycieraczkami (Toledo 1M, Leon 1 M, Bora, Octavia, Golf IV, Audi A3). U mnie też się zatarły i musiałem wymienić bo nie dało się uratować.

Silniczka nie musisz rozbierać - problem nie leży w nim. Przesmarować należy tuleje ślizgowe trzpieni na których mocowane są ramiona wycieraczek. Musisz tak rozebrać mechanizm żeby się do nich dostać. Nie pamiętam szczegółów jak to robiłem ale było to banalnie proste. Chyba trzeba zdjąć dwie zawleczki z trzpieni, wybić trzpienie młotkiem (nakręć nakrętkę na trzpień, uderzaj w nią poprzez drewniany klocek a nie w gwint trzpienia aby nie uszkodzić gwintów!!).

Re: Montaż tempomatu, konserwacja wycieraczek

PostNapisane: 4 marca 2009, 18:55
przez mierzejino
Dzięki już zrobiłem. Wycieraczki przesmarowałem tak jak mówisz. Tempomat też już działa. Przy pierwszej próbie nie działał przełącznik RES, już miałem to odpuścić ale na szczęście mnie podkusiło i odłączyłem i ponownie podłączyłem kostkę i zaczęło działać. Problemem był jeden pin który nie zablokował się odpowiednio w gnieździe.

Piny były z odzysku dlatego się wysunął. Nie było by stresu gdybym mógł gdzieś kupić nowe piny :/ Na allegro są troszkę za drogie ehh