Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zaślepienie EGR, a LPG

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez patent » 11 lutego 2020, 18:44

Czy zaślepienie EGR może spowodować jakieś skutki w instalacji LPG? Czy sekwencja ma jakieś mechanizmy samoregulujące czy w przypadku pewnych modyfikacji nieunikniona jest wizyta u gazownika?
Zobacz Profil
patent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 grudnia 2019, 19:29
Region: łódzkie
Auto: Seat Leon 1
Silnik: benzyna 1.6 16V

Reklama

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez Maszan » 11 lutego 2020, 22:46

Sekwencja sledzi czasy wtryskow benzyny. Sterownik benzynowy ma mozliwosc adaptacji korekt +-25% zanim wywali Check i przejdzie w tryb awaryjny. I teraz jesli mamy ustawione LPG tak, ze korekty dlugie sa takie same jak na benzynie i zalozmy sa w poblizu 0% to wszelkie zaburzenia o ile sa w tolerancji tych +-25% moga zostac skorygowane i silnik bedzie pracowal poprawnie. Jesli gaz jest ustawiony, tak ze juz jest jakas odchylka na + lub - to adaptacja sterownika benzynowego bedzie miala mniejsze pole manewru. Inaczej : ster LPG jest proteza majaca na celu oszukanie ECU benzynowego tak zeby sie nie zorientowal na jakim paliwie silnik pracuje :) Mnoznik w sterowniku LPG jest sztywny jak sie instalke wystroi.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez patent » 11 lutego 2020, 23:19

Dzięki za odpowiedź. Czy ten odchył ustawienia gazu względem sterownika benzynowego powinien być zawsze w pobliżu 0% czy są jakieś przesłanki, aby był inny? Można to sprawdzić podłączając auto pod komputer? Są ogólnodostępne programy do sterownika gazu?
Zobacz Profil
patent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 grudnia 2019, 19:29
Region: łódzkie
Auto: Seat Leon 1
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez Maszan » 11 lutego 2020, 23:42

Najlepiej by bylo wykasowac bledy - wtedy adaptacja na benzynie sie zeruje i pojezdzic ze 100km w roznych obciazeniach tylko na benzynie. ECU wypracuje korekty dlugie, ktore mozesz sprawdzic w grupie 32: pierwsze okno to wolne obroty i niskie srednie tzw korekta addytywna i drugie okno obroty srednie i maks tzw korekta multiplikatywna ( chyba tak sie zwie). Generalnie trza sie zblizyc z ustawieniem gazu do nich - to tez nie jest tak ze zawsze ustawia sie tak samo - zalezy jakie obciazenia, jakie warunki podczas jazdy.
Korekty podejzysz vagiem lub nawet ELM i aplikacja Piston np. Program do LPG tez znajdziesz w sieci trza miec kabel wpierw. Jakie masz wogole graty LPG pod maska?
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez patent » 12 lutego 2020, 09:39

Dzięki za informacje. Mój sterownik do gazu to KME DIEGO. Czyli powiedzmy zaślepiam EGR, kasuję błędy dla benzyny, przejeżdżam na benzynie około 100km w celu adaptacji i sterownik Diego sam się skalibruje na podstawie danych dla benzyny? A wcześniej najlepiej sprawdzić czy te odchyły gazu względem benzyny nie są zbyt duże? Czy np. przy robieniu układu dolotowego z sportowym filtrem konfiguracja wygląda podobnie i to wystarcza?
Zobacz Profil
patent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 grudnia 2019, 19:29
Region: łódzkie
Auto: Seat Leon 1
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez Maszan » 12 lutego 2020, 10:59

Diego sie nie skalibruje bo jest juz skalibrowany - do nowej sytuacji skalibruje/zadaptuje sie sterownik benzyny co przelozy sie na czasy wtryskow, a ze Diego zczytuje czas wtrysku i mnozy przez tzw mnoznik czyli krzywa ktora zostala wyznaczona przy regulacji gazu to tu sie nic nie zmieni.
Te odchylki dobrze by bylo sprawdzic .
Co do ostatniego pytania to: zalozylem przepustnice z Meganki ktora ma fi 60mm(55mm seria), i zrobilem tak jak mowisz : kasowanie adaptacji ECU( wystarczy wykasowac bledy nawet gdy ich nie ma), adaptacja przepustnicy i jazda na benie zeby ECU zrobilo adaptacje dla wiekszej ilosci powietrza. Korekty poszly na plus. I teraz gaz jesli byl ustawiony na serii dobrze to nie powinien duzo sie rozjechac w nowej sytuacji( powinien odwzorowac te nowa sytuacje czyli dzialac tak zeby ECU nie wiedzialo co sie spala w silniku) - no chyba, ze cos bylo na granicy np: za male srednice dysz wtryskiwaczy lub za male cisnienie reduktora i teraz gdy potrzeba troche wiecej paliwa to hardware'owo bedzie mu brakowac bo wtryski LPG przy pelnym bucie beda petlic.
Przy tym EGR to nie wiem co chcesz ugrac? To sie otwiera przy jezdzie z nieduzymi obciazeniami: na wolnych jest zamkniety bo by zaburzal podcisnienie, a jak depniesz to tez sie zamyka. IMO gra nie warta swieczki a silnik czuly na takie modyfikacje i pewnie zaraz walnie Checkiem. Jaki masz BCB czy AZD?
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez patent » 12 lutego 2020, 14:04

Co do tego silnika to szczerze mówiąc nie wiem... 105 koni, ale która to wersja? Gdzie to sprawdzić i czy jest to znacząca różnica? Co do zaślepiania EGR i montowaniu dolotu sugerowałem się tymi filmikami:
https://www.youtube.com/watch?v=LGHv3FG2Ias
https://www.youtube.com/watch?v=WPVVvGPsvGc
Ten dolot to gra warta świeczki?
Zobacz Profil
patent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 grudnia 2019, 19:29
Region: łódzkie
Auto: Seat Leon 1
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez myszazwc » 12 lutego 2020, 15:35

Tylko jak zaslepisz EGR to cały czas będziesz miał błąd
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
myszazwc
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 26 maja 2017, 13:27
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: tolek
Silnik: AUS 1.6

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez patent » 12 lutego 2020, 16:59

A jeśli skasuje ten błąd to będzie spokój i przy ewentualnych innych awariach zaświeci się kontrolka?
Zobacz Profil
patent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 grudnia 2019, 19:29
Region: łódzkie
Auto: Seat Leon 1
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez marcin7x5 » 12 lutego 2020, 17:30

Skasujesz błąd a on za chwilę powróci bo ecu ciągle sprawdza jego działanie w pewnym zakresie obrotów i obciążeń. Jedynie wykasowanie go z programu. Typ/kod silnika najszybciej sprawdzisz po wlepce w bagażniku, możesz też sprawdzić co masz na świecach zapłonowych czyli czy są tradycyjne przewody czy już palcocewki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez patent » 19 lutego 2020, 11:06

Na razie dla świętego spokoju zostawię EGR jak jest. Przymierzam się do zrobienia dolotu jak na filmiku z youtube, do którego link podałem wyżej. Przeczytałem cały temat na tym forum o dolocie w tym silniku, wiele osób zachwalało, parę osób się znalazło, które sceptycznie podchodziło do tego. Widziałem też filmik ja yt, gdzie mechanicy testowali różne filtry na hamowni w Corsie i zyskali 10% mocy instalując firmowy filtr stożkowy. Jaka jest szansa, że obejdzie się bez problemów z instalacją gazową? Mniej więcej w ilu procentach sterownik benzynowy będzie potrzebował się przestawić?
Zobacz Profil
patent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 grudnia 2019, 19:29
Region: łódzkie
Auto: Seat Leon 1
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Zaślepienie EGR, a LPG

Postprzez Maszan » 19 lutego 2020, 14:56

A nie lepiej zalozyc puche z TDI plus graty zimnego dolotu do niej? Z przepustnica juz musisz jakims kolankiem polaczyc. Zamiast seryjnego filtra mozesz zalozyc jakas wkladke sportowa, nasaczana. ECU ma manewr na korektach + -25%.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości