przez Maszan » 12 lutego 2020, 10:59
Diego sie nie skalibruje bo jest juz skalibrowany - do nowej sytuacji skalibruje/zadaptuje sie sterownik benzyny co przelozy sie na czasy wtryskow, a ze Diego zczytuje czas wtrysku i mnozy przez tzw mnoznik czyli krzywa ktora zostala wyznaczona przy regulacji gazu to tu sie nic nie zmieni.
Te odchylki dobrze by bylo sprawdzic .
Co do ostatniego pytania to: zalozylem przepustnice z Meganki ktora ma fi 60mm(55mm seria), i zrobilem tak jak mowisz : kasowanie adaptacji ECU( wystarczy wykasowac bledy nawet gdy ich nie ma), adaptacja przepustnicy i jazda na benie zeby ECU zrobilo adaptacje dla wiekszej ilosci powietrza. Korekty poszly na plus. I teraz gaz jesli byl ustawiony na serii dobrze to nie powinien duzo sie rozjechac w nowej sytuacji( powinien odwzorowac te nowa sytuacje czyli dzialac tak zeby ECU nie wiedzialo co sie spala w silniku) - no chyba, ze cos bylo na granicy np: za male srednice dysz wtryskiwaczy lub za male cisnienie reduktora i teraz gdy potrzeba troche wiecej paliwa to hardware'owo bedzie mu brakowac bo wtryski LPG przy pelnym bucie beda petlic.
Przy tym EGR to nie wiem co chcesz ugrac? To sie otwiera przy jezdzie z nieduzymi obciazeniami: na wolnych jest zamkniety bo by zaburzal podcisnienie, a jak depniesz to tez sie zamyka. IMO gra nie warta swieczki a silnik czuly na takie modyfikacje i pewnie zaraz walnie Checkiem. Jaki masz BCB czy AZD?
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'