PatTDI
apropos wykresu zwirek75
czy twoim zdaniem pik przy 2400 obr, jest następstwem charakterystyki programu ?
Bo ja tu widzę zbyt ostre działanie hamulca spowodowane zbyt niskim przełożeniem lub zbyt krótkim zadanym czasem pomiaru, albo jak tu także ..zbyt późnym wystartowaniem pomiaru w kwestii obrotów.
Gwarantuję, że przy wykonaniu pomiaru bieg wyżej na tym samym obciążeniu (czasie pomiaru) , tego piku by nie było. A siodło by było płytsze .. jeśli w ogóle by było.
Ostra akcja hamulca, powoduje ostrą reakcję sprężarki i ..robią się iglice z siodełkami. Ty to wiesz, ja to wiem, ale inni nie, stąd moje wcześniejsze jak i obecne wyjaśnienia.
Można oczywiście zażegnać tego jeszcze na drugi sposób, pomiar wystartować z dociążenia silnika już przed pomiarem z odpowiednio niskich obrotów. Wtedy wzrost momentu hamującego na hamulcu przebiega dużo płynniej. (Na duużej inercji na ostatnim biegu już jest totalny light wzrostu, stąd vtechy iglicy nie pokazały).
Podczas pomiaru zwirka75 z pewnością czegoś takiego nie zastosowano.
(no bo po co, dla klienta za stówkę ..szkoda fazy

)
Bez problemu wygeneruję podobny pik w trybie obciążeniowym na dowolnym doładowanym aucie, oraz wygeneruję pomiar który takiego piku a za nim siodełka posiadać nie będzie.
Jeśli się mylę (a każdy ma do tego prawo) Zgodnie z niepodważalnym pomiarem z Mahy Zwirek75 ma 120Nm przy 2000 obr i zdecydowanie powinien gdzieś (Iberia Poland?) pójść z reklamacją ..bo program/silnik ma na pewno do bani
Maha wygładza

(co wcale nie świadczy że przekłamuje)
Podtrzymuję swoje zdanie.
Jedynym sposobem zaniechania tego procederu jest wykonanie bardziej dociążonego pomiaru. Kwestia tylko na ile warunki nam na to pozwolą.
Wasze wykresy są za..biste, ale widzę rozpędzanie co najmniej 40 sekund a moment na hamulcu przy FWD i tym przełożeniu w okolicy 600Nm
