Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Seat Altea BXE pali 10l /100km

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 26 września 2012, 20:01

witam i dzieki z góry za podpowiedz. Po regeneracji turbiny około 3 tyś km temu, zaczynam zauważać że altea 1,9 BXE pali mi w mieście 10 lirów przy bardzo delikatnej jeździe ( jeżdzę sam w aucie, bez włączonej kilmy) z kompa pokazuje mi 9 litrów a po tankowaniu 10l, w trasie 6,3 przy około 100-110/h. Po założenie turbiny mialem problem bo altea wcale nie dala rady jeżdzić i strasznie dymiła. mechanik regulował sztangielką przy zaworze doładowania i auto zaczęło jeździć. Zastanawiam się czy ta regulacja nie jest przyczyna tak wysokiego spalania. Pierwszy wtrysk ma 1,3 a pozostałe około 0,3. w turbinie przed regeneracją był przytopiony wirnik od strony gorącej i zablokowana geometria. co mogło nawalić bo spalanie 10 l /100 przy bardzo delikatnej jeździe jest bardzo duze. czy jest sens wymieniać wtrysk ten pierwszy???
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Reklama

Re: seat altea poli 10l /100km

Postprzez marcin7x5 » 27 września 2012, 07:06

Najlepiej to zrobić logi dynamiczne i wrzucić linka na forum. Wtedy spece powiedzą ci co i jak.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez peper » 6 października 2012, 08:17

mic_mm napisał(a):witam i dzieki z góry za podpowiedz. Po regeneracji turbiny około 3 tyś km temu, zaczynam zauważać że altea 1,9 BXE pali mi w mieście 10 lirów przy bardzo delikatnej jeździe ( jeżdzę sam w aucie, bez włączonej kilmy) z kompa pokazuje mi 9 litrów a po tankowaniu 10l, w trasie 6,3 przy około 100-110/h. Po założenie turbiny mialem problem bo altea wcale nie dala rady jeżdzić i strasznie dymiła. mechanik regulował sztangielką przy zaworze doładowania i auto zaczęło jeździć. Zastanawiam się czy ta regulacja nie jest przyczyna tak wysokiego spalania. Pierwszy wtrysk ma 1,3 a pozostałe około 0,3. w turbinie przed regeneracją był przytopiony wirnik od strony gorącej i zablokowana geometria. co mogło nawalić bo spalanie 10 l /100 przy bardzo delikatnej jeździe jest bardzo duze. czy jest sens wymieniać wtrysk ten pierwszy???

cześć, sens jest jak najbardziej - powiem Ci ja miałem inną sytuację podnosił mi się ciągle stan oleju, w sensie paliwo mieszało się z olejem silnikowym - przez co tego dziadostwa (mieszaniny ropy i oleju) było tak dużo że w IC nawet to dziadostwo było no i któregoś dnia po prostu turbina zassała to i samozapłonu auto dostało ale na szczęście nic nie ucierpiało , wymieniłem turbo, przeczyściłem IC doloty itp. wymieniłem turbo na inne... poziom oleju nadal pozostał, wyciąłem DPF'a i nadal, wymieniłem 2 pompowtryski bo nie były już 1 świeżości i o dziwo poziom oleju w normie. Czyli jak najbardziej wymień skoro odbiega od pozostałych - u mnie dodatkowo nie palił dobrze na ciepło dopiero za 2 3 razem, teraz wszystko od strzała. Wymień wcześniej, niż później dodatkowych kosztów sobie narobić - wiem to po sobie.
pozdr
Leon 1P 1.9 BLS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
peper
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 20:49
Auto: Leon1P

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez Axee » 7 października 2012, 22:27

mic_mm, sprawdz rowniez przeplywomierz i czujnik temperatury silnika :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 10 października 2012, 20:32

dzieki panowie, mechanik sprawdzał mi wszystko co mozliwe, ja nie mam u siebie DPF-a, siedzi jakiś zespół zaworów. stan oleju mi się nie podnosi,zastanawia mnie tylko ten jeden wtrysk co odchyla się od pozostałych (1,3), pali za razem, wydaje mi się że lekko poddymia z tłumika, wydobywa się czasami lekki dymek przy spokojnej jeździe, bez gwałtownych przyspieszeń. No i spalanie 10/100 to coś dużo, jak jakiś transporter z 9 ludzmi na pokładzie.
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez grzybek » 10 października 2012, 20:35

zdecydowanie za duzo Ci pali...
mysle ze bez logów sie nie obejdzie bo widac mechanik nie ogarnął tematu...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 10 października 2012, 21:05

jak te logi sprawdzic? to podjade do mechanika i spisze.??

-- 10 paź 2012, o 22:05 --

mechanik cos mi mowił ze mozna przełączć na jakiś tryb ekonomiczny i ze niby bedzie mniejsze spalanie, czy jest w tym sens?
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez grzybek » 10 października 2012, 21:10

chlop cos nie wie o czym mowi...

podpinasz lapka i w droge....

jak jest ogarniety to bedzie wiedzial ktore bloki pomiarowe sprawdzic...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 10 października 2012, 21:15

dobra dzieki, jak sprawdze to napisze.
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez grzybek » 10 października 2012, 21:20

sprawdz jak sie zachowuje sprezarka i wtryski podczas jazdy...

jesli mechanik wie co wcisnac na VAGu to se poradzi...

w razie czego - pomożemy ale bez odpowiedniego czlowieka z VAGiem (mechanika) sie nie obejdzie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 17 października 2012, 18:31

Cześć podam logi które zrobiłem.
grupa 013 0.71 mg/suw -0.31 -0.05 -0.33
grupa023 -17.0 -25.0 -12.0 -26.0

przeważnie pierwszy wtrysk pokazywał zawsze dużo ponad 1 np 1.30 -1.68 mg/suw
dzisiaj na dobrze rozgrzanym pokazał 0,71 mg/suw najniżej.

zminiłem pierwszy wtrysk, a na pozostałych zmieniłem komplet oringów, wszystkie były wyrególowane na 200 st do tyłu.
odrazu spadło do bardzo niskich wartości, prawie cały czas wszystkie pokazywały około 0.
na rozgrzanym logi
gr 013 0,42mg/suw -0.40 0.16 -0.19
gr 023 -12.0 -32.0 -12.0 -28.0

z czego na pierwszym 0,42 pokazało najwięcej, a tak trzymało sie troche niżej.

-- 17 paź 2012, o 19:31 --

troche zastanawiam się czy ten mechanik dobrze wyrególował sztange zaworu przy turbinie, bo ta wygładało jakby na pałe. jak dymił i walił po zaworach to kręcił w jedną stronę sztangą, jak turbina startowała przy wysokich obrotach to kręcił w drugą stronę,aż ustawił że nie dymi, nie wali i zdaje się że w dobrym czasie startuje turbo. Ale ciekawe czy przez to te spalanie nie wychodzi za wysokie. przed wymianą wtrysku wyszło mi 8,8 litra / 100km z czego 250 kilm w miescie i 200 w trasie przy około 120-130/h. w miescie bardzo delikatnie i w trasie bez zbednego butowania...
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez RafRoo » 17 października 2012, 18:58

Może laickie pytanie, ale czy sprawdzałeś ciśnienie w oponach ???
DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi!
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 17 października 2012, 20:36

sprawdze cisnienie jutro i bedzie wiadomo, czujnik nie zglasza problemu wiec chyba ok.

-- 17 paź 2012, o 21:28 --

a jeszcze zapytam, czy jest jakas reguła, jakis sposób na dobre wyregulowanie sztangi zaworu turbiny?? niz tylko krecenie na zasadzie prób i błędów w jedno albo drugą stronę?

-- 17 paź 2012, o 21:36 --

nie wiem jak to sie fachowo nazywa ale, to co dociska wtryski ma z boku takie aluminiowe kołki, które wyskoczyły. Jeden z lewego i jeden z prawego. Mechanik wkleił to na jakiś klej i nabił na swoje miejsce. Czy to może świadczyć o czymś poważnym???? czy poprostu się zdarza że wypadają z gniazda.
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez Axee » 18 października 2012, 23:20

mic_mm napisał(a):czy jest jakas reguła, jakis sposób na dobre wyregulowanie sztangi zaworu turbiny??

Tak, jest sposob. Regulacja mechaniczna, a nastepnie jazda testowa i w jej trakcie pomiar wartosci zadanej przez sterownik silnika, z wartoscia odczytana z czujnika cisnienia doladowania (kanal 11). Jesli roznica jest duza to regulacja mechaniczna, a natepnie jazda testowa i w jej trakcie pomiar wartosci ... ... jesli roznica jest bliska zeru to koniec operacji.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez mic_mm » 19 października 2012, 18:50

dzieki panowie, sprawdze jeszcze ten kanal 11
Zobacz Profil
mic_mm
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 6 lutego 2010, 14:15
Lokalizacja: olsztyn
Auto: ALTEA

Re: Seat Altea BXE pali 10l /100km

Postprzez bvw08 » 20 października 2012, 15:28

jest jeden + takiego stanu rzeczy, przy ewentualnej zmianie auta na takie z silnikiem tfsi nie odczujesz zbytnio po kieszeni zmiany na benzynowy gdzie średnio 10l/100km da się zrobić bez większego problemu
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron