Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SebastianW » 26 listopada 2013, 10:33

Dealer mówi, że nie trzeba, a co Wy myślicie na ten temat?
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez rodzyn889 » 26 listopada 2013, 10:56

Auta są wydane jako gotowe do jazdy, dobieranie to raczej już nie ta epoka. Chyba ze w motocyklu to inna sprawa :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SebastianW » 26 listopada 2013, 11:39

http://moto.pl/Porady/1,115894,9716416, ... ik___.html

Teoretycznie są gotowe do jazdy ale ponoć dobre traktowanie nie zaszkodzi.

Wydaje mi się, że jeżdżenie do 3,5k obrotów przez pierwsze 2-3 tysiące nie zaszkodzi, tak samo wyłączanie Start-Stop i chłodzenie turbinki też.
Jeżeli chodzi o wymianę oleju to producent pierwszą planuje na 2 lata albo 30k ale chyba pierwsza wymiana po 2 tysiach nie zaszkodzi, nie?
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez chlorek » 26 listopada 2013, 12:07

SebastianW napisał(a):chłodzenie turbinki też.

to zawsze rób.
SebastianW napisał(a):po 2 tysiach nie zaszkodzi, nie?

można to uczynić bo jakieś opiłki mogły zostać, olej jaki masz fabrycznie?
SebastianW napisał(a):obrotów przez pierwsze 2-3 tysiące nie zaszkodzi

Jak piszę rodzyn889, epoka docierania silników się zakończyła.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez peter85 » 26 listopada 2013, 12:12

wyłączanie Start-Stop i chłodzenie turbinki też.

To polecam nie tylko przy docieraniu ale przez cały okres użytkowania samochodu.

Jeżeli chodzi o wymianę oleju to producent pierwszą planuje na 2 lata albo 30k


Wymiana oleju co 2 lata to jak na masze polskie warunki zbyt długo, olej przecież też się starzeje i traci swoje właściwości. Zdecydowanie wymiana minimum raz w roku.

pierwsza wymiana po 2 tysiach nie zaszkodzi,


Nie zaszkodzi szczególnie jeśli zalany jest jakimś olejem mineralnym który ma na celu przyspieszyć dotarcie silnika, ja w moim leonie też po pierwszych 3 tys zmieniłem olej na syntetyk.

dobre traktowanie nie zaszkodzi.


Dobre traktowanie nigdy nie zaszkodzi. :-)
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez rodzyn889 » 26 listopada 2013, 12:17

Auto na fabryce jest zalane olejem org. oferowanym przez producenta, czyli seat tj 5w-30, zwróć uwagę na leasing, żaden samochód nie przyjedzie po 3tys tylko całość robi od razu long life.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SebastianW » 26 listopada 2013, 12:49

rodzyn889, co to znaczy, że robi long life?

Co do chłodzenia turbiny, nowy ma elektryczny obieg wody do jej chłodzenia po wyłączeniu silnika
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez mtz » 26 listopada 2013, 14:50

SebastianW napisał(a):że robi long life

serwis long life - inna norma olejowa stosowana na 30 tys, normalny serwis - 15 tys km i znowu inna norma silnikowa.
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez bozena » 26 listopada 2013, 15:15

SebastianW powiem Ci na swoim przykładzie 1.8 TSI
1. wymiana oleju - pierwszy duży przegląd jest ok 15.000/lub 1 rok, serwis zaleca przy ok. 5.000 ja wymieniłam wtedy na Motula Specific 50400/50700 - SAE 5W30 .
2. chłodzenie turbiny - system chłodzenia to system podtrzymywania obiegu cieczy chłodzącej, która ma za zadanie chłodzić łożyska turbiny po wyłączeniu całego silnika. Nie chłodzi to oleju, który i tak smaruje sprężarkę, wiec i tak trzeba chwile odczekać, ze względu na zapiekanie się go.
3. docieranie - nie da się napisać co w obecnych silnikach nazywa się docieraniem. Wiadomo przez pierwszy 1.000 możesz nim jeździć delikatniej. Generalnie nigdy nie pałować na zimnym, dbać o turbinę i zalewać dobrą PB to tyle.
Obrazek
Kierownica to nie wiadro... żeby ją trzymać jedną ręką
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bozena
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 908
Dołączył(a): 11 września 2010, 16:35
Lokalizacja: Włochy
Auto: Leon

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez mtz » 26 listopada 2013, 15:40

bozena napisał(a):1. wymiana oleju - pierwszy duży przegląd jest ok 15.000/lub 1 rok, serwis zaleca przy ok. 5.000 ja wymieniłam wtedy na Motula Specific 50400/50700 - SAE 5W30 .

bozena, rozumiem watpliwosc SebastianaW, bo obecnie serwis Seata mowi ze pierwszy przeglad z wymiana oleju jest dopiero po 30 tysiacach (sic!). W rodzinie bedziemy odbierac golfa 7 za 2 tyg i dokladnie to samo uslyszalem w VW. Oczywiscie, nie oznacza to, ze nie mozna po tych 2-3 tysiacach zalac na nowo oleju i to bede radzil Sebie.
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SebastianW » 26 listopada 2013, 15:58

2. chłodzenie turbiny - system chłodzenia to system podtrzymywania obiegu cieczy chłodzącej, która ma za zadanie chłodzić łożyska turbiny po wyłączeniu całego silnika. Nie chłodzi to oleju, który i tak smaruje sprężarkę, wiec i tak trzeba chwile odczekać, ze względu na zapiekanie się go.


Czyli generalnie "Start/Stop OFF" trzeba włączyć na stałe do rutyny przy wsiadaniu do auta?
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez mtz » 26 listopada 2013, 16:01

SebastianW napisał(a):Czyli generalnie "Start/Stop OFF" trzeba włączyć na stałe do rutyny przy wsiadaniu do auta?

bombel, chyba jednorazowo wylaczasz i po sprawie :)
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez chlorek » 26 listopada 2013, 16:05

mtz napisał(a):wymiana oleju jest dopiero po 30 tysiacach

hehehe, u mnie olej po 10tys nadaję się do wymiany, nie chce wiedzieć co by się działo po 30tys. :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SebastianW » 26 listopada 2013, 16:10

mtz napisał(a):
SebastianW napisał(a):Czyli generalnie "Start/Stop OFF" trzeba włączyć na stałe do rutyny przy wsiadaniu do auta?

bombel, chyba jednorazowo wylaczasz i po sprawie :)

Za każdym razem jak wsiadasz i odpalasz to się reaktywuje, nie ma opcji wyłączenia na stałe :/
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez mtz » 26 listopada 2013, 16:28

SebastianW napisał(a):Za każdym razem jak wsiadasz i odpalasz to się reaktywuje, nie ma opcji wyłączenia na stałe :/
eee tam :) mam lutownice, przyniesiesz flaszke, sie zrobi :)
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SebastianW » 27 listopada 2013, 15:03

e, tutaj prędzej emacsem przez sendmail

https://www.youtube.com/watch?v=wFXLzr86MQ4

-- 27 lis 2013, o 16:02 --

Z instrukcji:

Nowy pojazd powinien być docierany przez 1500 km. Przez pierwsze 1000 km prędkość silnika nie powinna przekraczać 2/3 dopuszczalnej prędkości silnika. Podczas docierania nie przyspieszać maksymalnie i nie jechać z przyczepą! Od 1000 km do 1500 km można stopniowo zwiększać obroty silnika i prędkość na drodze.

W ciągu pierwszych kilku godzin docierania, tarcie wewnętrzne w silniku jest większe niż później, gdy wszystkie ruchome części dotrą się.
Sposób jazdy samochodem w ciągu pierwszych 1500 km wpływa na przyszłe osiągi silnika. Po tym przebiegu należy nadal utrzymywać umiarkowanie prędkości, szczególnie jeżeli silnik jest jeszcze zimny - pozwoli to zmniejszyć jego zużycie i przedłużyć okres użytkowania.

Powinno się także unikać jazdy ze zbyt niską prędkością obrotową silnika. Zmienić bieg na niższy, gdy silnik nie działa już płynnie. Jeżeli obroty silnika są zbyt wysokie, odciąć wtrysk paliwa, aby ochronić silnik.
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez lukaszlsw » 30 listopada 2013, 14:58

pierwsza jak i następne wymiany co 15tys i lejcie coś lepszego niż Castrol w ASO. Może wtedy przejeździ te 100tys bez wymiany jednostki napędowej;)
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez Tom_O » 9 lutego 2015, 21:58

lukaszlsw napisał(a):pierwsza jak i następne wymiany co 15tys i lejcie coś lepszego niż Castrol w ASO. Może wtedy przejeździ te 100tys bez wymiany jednostki napędowej;)


A jak sprawa ewentualnej gwarancji na silnik w przypadku lania innego oleju niż zalecany bądź kupna poza ASO ?
Leon ST FR
Zobacz Profil
Tom_O
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 stycznia 2015, 07:40
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna inny

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez KAI » 9 lutego 2015, 22:17

Olej musi mieć wymaganą specyfikację i tyle. A ja go kupuję zawsze poza ASO bo kroją za olej x2, x3 a czasem nawet x4.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez B3N » 19 maja 2015, 10:15

SebastianW napisał(a):Dealer mówi, że nie trzeba, a co Wy myślicie na ten temat?


W instrukcji ewidentnie jest napisane... Że przez pierwsze 1.500 km nie nalezy przekraczać 2/3 zakresu predkosciomierza i holować przyczep.
Po tym dystansie można zwiększać lekko predkosci i dynamike jazdy.

Panowie...czytajcie instrukcje :D
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez SmialekPL » 19 czerwca 2015, 14:22

chlorek napisał(a):
mtz napisał(a):wymiana oleju jest dopiero po 30 tysiacach

hehehe, u mnie olej po 10tys nadaję się do wymiany, nie chce wiedzieć co by się działo po 30tys. :-D


Możesz przybliżyć na jakiej podstawie uważasz że olej po 10tys traci swoje właściwości? Wykonujesz jakieś badania tribologiczne?
Zobacz Profil
SmialekPL
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 14 kwietnia 2015, 19:01
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.4 TSI - Docieranie nowego silnika

Postprzez KAI » 19 czerwca 2015, 14:45

SmialekPL napisał(a):tribologiczne

Kurde, nie znałem tego słowa. Dzięki...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do VAG - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość