Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
SebastianW napisał(a):chłodzenie turbinki też.
SebastianW napisał(a):po 2 tysiach nie zaszkodzi, nie?
SebastianW napisał(a):obrotów przez pierwsze 2-3 tysiące nie zaszkodzi
wyłączanie Start-Stop i chłodzenie turbinki też.
Jeżeli chodzi o wymianę oleju to producent pierwszą planuje na 2 lata albo 30k
pierwsza wymiana po 2 tysiach nie zaszkodzi,
dobre traktowanie nie zaszkodzi.
SebastianW napisał(a):że robi long life
bozena napisał(a):1. wymiana oleju - pierwszy duży przegląd jest ok 15.000/lub 1 rok, serwis zaleca przy ok. 5.000 ja wymieniłam wtedy na Motula Specific 50400/50700 - SAE 5W30 .
2. chłodzenie turbiny - system chłodzenia to system podtrzymywania obiegu cieczy chłodzącej, która ma za zadanie chłodzić łożyska turbiny po wyłączeniu całego silnika. Nie chłodzi to oleju, który i tak smaruje sprężarkę, wiec i tak trzeba chwile odczekać, ze względu na zapiekanie się go.
SebastianW napisał(a):Czyli generalnie "Start/Stop OFF" trzeba włączyć na stałe do rutyny przy wsiadaniu do auta?
mtz napisał(a):wymiana oleju jest dopiero po 30 tysiacach
mtz napisał(a):SebastianW napisał(a):Czyli generalnie "Start/Stop OFF" trzeba włączyć na stałe do rutyny przy wsiadaniu do auta?
bombel, chyba jednorazowo wylaczasz i po sprawie
eee tamSebastianW napisał(a):Za każdym razem jak wsiadasz i odpalasz to się reaktywuje, nie ma opcji wyłączenia na stałe :/
Nowy pojazd powinien być docierany przez 1500 km. Przez pierwsze 1000 km prędkość silnika nie powinna przekraczać 2/3 dopuszczalnej prędkości silnika. Podczas docierania nie przyspieszać maksymalnie i nie jechać z przyczepą! Od 1000 km do 1500 km można stopniowo zwiększać obroty silnika i prędkość na drodze.
W ciągu pierwszych kilku godzin docierania, tarcie wewnętrzne w silniku jest większe niż później, gdy wszystkie ruchome części dotrą się.
Sposób jazdy samochodem w ciągu pierwszych 1500 km wpływa na przyszłe osiągi silnika. Po tym przebiegu należy nadal utrzymywać umiarkowanie prędkości, szczególnie jeżeli silnik jest jeszcze zimny - pozwoli to zmniejszyć jego zużycie i przedłużyć okres użytkowania.
Powinno się także unikać jazdy ze zbyt niską prędkością obrotową silnika. Zmienić bieg na niższy, gdy silnik nie działa już płynnie. Jeżeli obroty silnika są zbyt wysokie, odciąć wtrysk paliwa, aby ochronić silnik.
lukaszlsw napisał(a):pierwsza jak i następne wymiany co 15tys i lejcie coś lepszego niż Castrol w ASO. Może wtedy przejeździ te 100tys bez wymiany jednostki napędowej;)
SebastianW napisał(a):Dealer mówi, że nie trzeba, a co Wy myślicie na ten temat?
chlorek napisał(a):mtz napisał(a):wymiana oleju jest dopiero po 30 tysiacach
hehehe, u mnie olej po 10tys nadaję się do wymiany, nie chce wiedzieć co by się działo po 30tys.
SmialekPL napisał(a):tribologiczne
Powrót do VAG - Techniczne Benzyna
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości