bmelon napisał(a):To zależy od klienta bo w przypadku cupry nie będzie nim starszy pan, który chce wozić swoją rodzinę a raczej młody wściekły i szybki osobnik.
Ten "wściekły" osobnik to raczej nowego Type-R kupi, a Cuprę właśnie starszy pan (od kogo/czego starszy?), który dzięki elastyczności Cupry wykorzysta ją na wszelkie możliwe sposoby.
Co do kwestii 5d/3d, największą bolączką 3d jest ilość miejsca na parkingu prostopadłym by móc swobodnie wysiąść/wsiąść - zauważcie że przy tej samej ilości miejsca na otwarcie drzwi, w 3d trzeba nogę odchylić bardziej do tyłu by móc przełożyć ją pomiędzy progiem a drzwiami, pomijając już nawet wielkość otworu, który się utworzy do wsiadania/wysiadania (wysiada się znacznie trudniej).
W 3d jest lepsza widoczność przez ramię, w lewo - słupek jest bardziej z tyłu i nie przysłania widoku. Z tego samego powodu trudniej sięga się po pas - bo punkt zaczepienia jest za fotelem a nie obok niego. To natomiast powoduje że czasem sięgając po pas trzeba "powalczyć" z krawędzią fotela, która blokuje pas pomiędzy sobą a drzwiami (ale to akurat bardziej kwestia konkretnego modelu samochodu i pozycji fotela).
W 3d konstrukcja dachu jest wytrzymalsza co nie jest bez znaczenia w przypadku dachowania.
W 3d tylna szuba jest wyraźnie mniejsza i nie opuszcza się, co najwyżej można ją uchylić.
W 3d co bardziej leniwi użytkownicy nie otwierają drzwi na pełną szerokość (jeśli jest miejsce), co powoduje znacznie większe prawdopodobieństwo kopania w próg obcasami podczas wsiadania

Dodatkowo im niższy użytkownik tym większa skłonność do nieotwierania.
W 3d słupek środkowy nie ogranicza otworu włazowego, dzięki czemu przednie fotele są zawsze łatwo dostępne podczas wsiadania - w 5d czasem oparcie jest przysłaniane przez ten słupek.
W 3d, nawet jeśli nie wozisz więcej niż jednego pasażera, tylna kanapa jest trudniej dostępna co z czasem staje się upierdliwe gdy chcesz tam wrzucić np. bluzę, kurtkę, reklamówkę czy psa. Wydobycie potem tego jest jeszcze trudniejsze.