Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Działanie sprzegla ?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Działanie sprzegla ?

Postprzez trzepol » 29 kwietnia 2019, 19:59

Panowie

W moim prawie nowym Leonie 1.4 150km ACT troche denerwuje mnie sprzeglo. Auto ma 15kkm i raczej od poczatku tak bylo ze sprzeglo bierze dosc wysoko przez co przy zmianach biegow niejednokrotnie plynnie zmienie biegi.........

Czy te typy tak maja, ze wysoko biora, ostatnio jadac astra 4 1.6 diesel czterokrotnie odpalelm auto aby ruszyc bo sprzeglo bralo praktycznie na samym dole :)

Da sie to jakos regulowac bo gdzies widzialem info ze sprzeglo jest z samoregulacja itd.
Zobacz Profil
trzepol
Sport
Sport
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 22:18
Lokalizacja: RSL
Region: śląskie
Auto: Leon FR ST 2018
Silnik: CDLA 2.0

Reklama

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez brzooza » 29 kwietnia 2019, 20:21

Kolego, jak jesteś z wawy lub okolic to możemy się spotkać i porównać auta ;)
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez trzepol » 30 kwietnia 2019, 12:19

Niestety, nie ten rejon.
Zobacz Profil
trzepol
Sport
Sport
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 22:18
Lokalizacja: RSL
Region: śląskie
Auto: Leon FR ST 2018
Silnik: CDLA 2.0

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez Kanisz » 1 maja 2019, 00:21

trzepol napisał(a):Panowie

W moim prawie nowym Leonie 1.4 150km ACT troche denerwuje mnie sprzeglo. Auto ma 15kkm i raczej od poczatku tak bylo ze sprzeglo bierze dosc wysoko przez co przy zmianach biegow niejednokrotnie plynnie zmienie biegi.........

Czy te typy tak maja, ze wysoko biora, ostatnio jadac astra 4 1.6 diesel czterokrotnie odpalelm auto aby ruszyc bo sprzeglo bralo praktycznie na samym dole :)

Da sie to jakos regulowac bo gdzies widzialem info ze sprzeglo jest z samoregulacja itd.


Jeżeli sprzęgło bierze zbyt wysoko to może świadczyć o jego zużyciu albo w przypadku nowego sprzęgła sterowanego hydraulicznie o niskim stanie płynu w układzie hydraulicznym sterowania sprzegłem.

Sprzęgło sterowane hydraulicznie - problem z wysokim załączaniem powinniśmy rozwiązać uzupełniając poziom płynu w układzie sprzęgłowym (dolewając płyn do zbiornika z płynem hydraulicznym – może on być osobny bądź wspólny z układem hamulcowym).

Zdarzają się jednak również awarie takiego układu. Najczęściej polegają na nieszczelności – czy to pompy sprzęgła, wysprzęglika, czy przewodów łączących te elementy. Jest to o tyle groźna usterka, że w wielu samochodach hydrauliczny układ wysprzęglania połączony jest z układem hamulcowym, przez co wyciek może spowodować również awarię hamulców, dlatego trzeba sprawdzić stan płynu hamulcowego, oraz po jego uzupełnieniu kontrolować czy aby nie ubywa.

Mogło też się zdażyć, że w fabryce zalali za mało płynu.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez trzepol » 1 maja 2019, 06:11

Posprawdzam, zuzyte nie jest bo auto ma 15kkm i glownie jezdzi po trasach. Z tego co pamietam od poczatku tak bylo. Chyba, ze za bardzo przyzwyczailem sie do diesla jezdzac prawie 10 lat :)
Zobacz Profil
trzepol
Sport
Sport
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 22:18
Lokalizacja: RSL
Region: śląskie
Auto: Leon FR ST 2018
Silnik: CDLA 2.0

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez michal99 » 1 maja 2019, 08:22

Ja mam 80kkm, 1.4 122 - od nowości brało mi wysoko. Też mnie to czasami drażni bo naprzemiennie używam caddy i tam bierze od samego dołu :)
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez Kanisz » 1 maja 2019, 08:28

... jeżeli wszystko jest w granicach normy i inni tak mają:
... Jak to się mówi, Ten Typ Tak Ma:)
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez brzooza » 1 maja 2019, 15:13

Ja w 1,4 125 od nowości sprzęgło bierze wyżej tak trochę wyżej niż w połowie ale nic od samego dołu, myśle ze to normalne i tyle... nie mam wrażenia ze to coś dziwnego ale jakby ktos chciał w wawie się spotkać i sprawdzić nawzajem auta to jestem chętny
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez sql » 1 maja 2019, 20:09

Kanisz, litości... Naprawdę nie musisz się wypowiadać w każdym temacie na tym forum.
Pomyśl, co się dzieje, gdy masz za mało płynu w układzie hydraulicznym lub jest on zapowietrzony. Serio sprzęgło złapie wysoko? No na moje, to właśnie odwrotnie będzie - będzie łapało z samego dołu, aż dojdzie do tego, że w ogóle będą problemy z wysprzęgleniem.
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Działanie sprzegla ?

Postprzez Kanisz » 2 maja 2019, 08:21

@sql no weź pomyśl, a potem zrób doświadczenie, bo widzę, że piszesz tak od tak i brak Ci doświadczenia,... Podałem przykład jak urtaowałem koledze Passata przed ślizganiem sprzęgła bo brało mu już za wysoko i jeszcze chwila i zaczełoby mu ślizgać.

Jak piszę to z doświatczenia nie z rozważań lub opowieści ludowych innych forum.

Więc Panie kolego weź nie Pier...
Link od 24sek:)

https://youtu.be/-gNUPf9iXII

-- 1 maja 2019, 22:09 --

@sql pomyliłeś działanie pedału hamulca ze sprzęgłem!

... i nie mów innym co mają robić, myśl o tym co Ty robisz lub co piszesz...

-- 2 maja 2019, 09:21 --

sql napisał(a):Kanisz, litości... Naprawdę nie musisz się wypowiadać w każdym temacie na tym forum.
Pomyśl, co się dzieje, gdy masz za mało płynu w układzie hydraulicznym lub jest on zapowietrzony. Serio sprzęgło złapie wysoko? No na moje, to właśnie odwrotnie będzie - będzie łapało z samego dołu, aż dojdzie do tego, że w ogóle będą problemy z wysprzęgleniem.


Na chwilę obecną stosowane są 4 Rodzaje sterowania sprzęgłem:
1- sprzęgło na linkę
2- sprzęgło na linkę z samoregulatorem
3- sprzęgło hydrauliczne
4- sprzęgło hydrauliczne z samoregulatorem

Kolega wyżej zgłosił zapytanie do 1.4TSi zACT tj do nowszego auta, które wyposażone jest

4- sprzęgło hydrauliczne z samoregulatorem

Dlatego odpwiedziałem stosownie do rodzaju sterowania sprzęgłem, czyli:

- jeżeli w takim sprzegle zużywają się okładziny, dochodzi do niewielkiego ubytku płynu lub małego zapowietrzenia to w takich przypadkach zadziała Samoregulator, który zawsze ustawi nam pedał sprzęgła na równi z hamulcem, ponieważ będzie kasował powstający luz, czasami przy lekkim zapowietrzeniu może nawet ciutkę wyżej, ale zmieni się wysokość brania sprzegła tj puszczając pedał coraz wyżej auto będzie sie zbierać i:
Jeżeli problem będzie dotyczył małej ilości płynu, w wyniku np nieszczelności i nic z tym nie zrobimy, sprzeglo będzie bralo coraz wyżej aż w konsekfencji usterki przestanie wysprzęglać.
Jeżeli problem będzie dotyczyć zużywajacych się okladzin, sprzeglo będzie bralo coraz wyżej aż w końcu będzie sie ślizgać tzn po puszczeniu sprzegla auto będzie wolno przyspieszać a obroty będą rosły szybko.

Kolega @sql podał przykład niskiego stanu płynu ale w układzie ze sprzęgłem sterowanym tylko hydraulicznie i bez samoregulatora.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości