Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
witus napisał(a):
Ja mam 2x niższe wycięcie. Rozumiem, że musiałbym je powiększyć żeby założyć ten element?
Najlepiej jest to w nowszych egzemplarzach rozwiązane. Znajomy odbierał samochód pod koniec roku tam zderzak już jest przystosowany, ma niewidoczny otwór na hak
Zdejmowałeś zderzak ?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).
Mam, w X-P miałem założony hak niby w ASO ale zakodowany off-line i przy okazji wizyty na akcji serwisowej 4Motion (padła pompa) wyleciało kodowanie haka z wszystkich modułów (poza 19, gdzie sam moduł haka pozostał na liście wyposażenia). Objawiało się to brakiem wyłączenia systemu Start-Stop po podpięciu przyczepy oraz brakiem dezaktywacji tylnych czujników parkowania i tylnego światła przeciwmgielnego. Brak też było info o "trybie holowania przyczepy" w statusie samochodu. Jakiekolwiek kodowania się nie zrobi samodzielnie VCDSem czy VASem to podpięciu pod komputer w ASO na aktualizację softu wrócą do fabrycznych (takich jakie są przypisane w sytemie on-line do tego samochodu).Galad napisał(a):Masz jakieś dowody na poparcie tej tezy?
tomekgliwice napisał(a):Witam, właśnie w tym temacie mam wątpliwości. Chciałbym założyć hak Westfalia do wersji xcellence rok modelowy 2019 i wg mnie zderzak ma rodzaj "fazy" na środku, która nie wymaga podcięcia. Poza tym w ASO ciągle mówią o zaślepce i jej malowaniu, a przecież ta część zderzaka po lifcie jest po prostu szara plastikowa, więc prawdopobnie ani Seat, ani np. Westfalia nie ma update'u informacji w tej sprawie. A dlaczego nie można zamontować haka składanego pod zderzak (np. Oris w Insigni?). I kwestia ostatnia - czy hak z dedykowaną wiązką wymaga zakupu centralki za 1000 PLN (tekst z ASO)?witus napisał(a):
Ja mam 2x niższe wycięcie. Rozumiem, że musiałbym je powiększyć żeby założyć ten element?
Najlepiej jest to w nowszych egzemplarzach rozwiązane. Znajomy odbierał samochód pod koniec roku tam zderzak już jest przystosowany, ma niewidoczny otwór na hak
Zdejmowałeś zderzak ?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).
Fabryczna dziura na hak, a raczej zupełnie inna dokładka zderzaka jest tylko w przypadku zakupu z opcją przygotowania pod hak (lub z już zamontowanym hakiem):witus napisał(a):W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.
tzok napisał(a):...(poza 19, gdzie sam moduł haka pozostał na liście wyposażenia)...
Hak koduje się w modułach 19 oraz 1, 9, 10, 13, 69, A5. W ABSie można zrobić adaptację do stabilizacji przyczepy (teoretycznie to dodatkowo płatna opcja). Oczywiście warunek jest jeden - fabryczny sterownik haka. Jeśli nie było fabrycznego przystosowania pod hak, to trzeba dołożyć wiązkę i kilka styków (lub cały moduł) w skrzynce bezpieczników.
tzok napisał(a):Mogą i zapewne to zrobią, instrukcja instalacji z Westfalii wyraźnie wspomina, że tak właśnie się stanie, jeśli kodowanie wykona się poza ASO.Fabryczna dziura na hak, a raczej zupełnie inna dokładka zderzaka jest tylko w przypadku zakupu z opcją przygotowania pod hak (lub z już zamontowanym hakiem):witus napisał(a):W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.![]()
tzok napisał(a):Mogą i zapewne to zrobią, instrukcja instalacji z Westfalii wyraźnie wspomina, że tak właśnie się stanie, jeśli kodowanie wykona się poza ASO.Fabryczna dziura na hak, a raczej zupełnie inna dokładka zderzaka jest tylko w przypadku zakupu z opcją przygotowania pod hak (lub z już zamontowanym hakiem):witus napisał(a):W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.![]()
tzok napisał(a):Ojciec ma niestety w X-P ten pierwszy, ale dostanie wersji pod hak dla podwójnego wydechu graniczy z cudem, nie mówiąc o cenie, także wygląda to tak:
Teoretycznie istnieje też zaślepka do tej wersji zderzaka, ale jej cena jest jeszcze bardziej absurdalna niż całej dokładki (kosztuje prawie tyle samo).
witus napisał(a):tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).
W Westfalii mnie zapewniali, że z uwagi na gwarancję wszystko założyli „fabryczne” ... ciekawe czy po wizycie w ASO mogą mi wyrzucić kodowanie.
Gdzie w Westfalii? Jest jakiś punkt na Śląsku?
I w sprawie zdjęć zderzaków - to w wersji xc 2018-2019 jest już właśnie z tym wycięciem.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
tomekgliwice napisał(a):witus napisał(a):tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).
W Westfalii mnie zapewniali, że z uwagi na gwarancję wszystko założyli „fabryczne” ... ciekawe czy po wizycie w ASO mogą mi wyrzucić kodowanie.
Gdzie w Westfalii? Jest jakiś punkt na Śląsku?
I w sprawie zdjęć zderzaków - to w wersji xc 2018-2019 jest już właśnie z tym wycięciem.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
tomekgliwice napisał(a):Dzięki za info. Ale w tej sytuacji montaż poza ASO mija się z celem - chyba, że istnieje jakiś argument, że po onlineowym usunięciu programowania np. przy przeglądzie, ASO ma obowiązek przywrócić ustawienia do właściwych. Właściwy montaż haka potwierdza stacja diagnostyczna i ASO nie jest ponad nią - również w kwestiach elektroniki.
andrew56 napisał(a):Programowanie haka to 10 minut. Można sobie zrobić kopię w OBD11 ... no chyba że w warunkach gwarancji jest zastrzeżona zewnętrzna ingerencja programem .Ja mam po gwarancji i nie będę nabijał kasy ASO
fistal napisał(a):Panowie, odgrzebie teat bo przymierzam się do montaż haka do leona kombi FR z 2015 roku bez fabrycznego przystosowania i generalnie już decydowałem się na hak westfalia ale zastanawiam się nad wiązką... uniwersalna podpinana do tylnych świateł( około 300 zł) czy dedykowana ( około 600 zł).
Jakiego wyboru Wy dokonaliście w swoich leonach?
Teoretycznie patrząc na aspekt finansowy to lepiej uniwersalna bo dedykowaną trzeba jeszcze zakodować co podnosi cenę montażu o dodatkowe 200- 300 zł ale czy jest sens na tym oszczedzic?
andrew56 napisał(a):tak jak już pisali poprzednicy .. pewnie jest to kwestia docięcia tylnego zderzaka / choć wiem że nie sa to tanie rzeczy w razie gdy coś nie wyjdzie/.Ja zakładałem w wersji sc czyli 3 drzwi.Choć mam pojedynczy wydech to myślę że sam hak i jego belka nie będzie przeszkadzać układowi wydechowemu.Warto moim skromnym zdaniem podjechać jednak na stację diagnostyczną i zapytać czy Ci dadzą zaświadczenie .. niech sprawdzą czy w programie rejestracji jest to możliwe do tej wersji nadwozia.Jak nie mają odpowiednich " tabelek " to nikt Ci tego haka nie wbije.W razie wypadku itd. ubezpieczyciel nie pokryje odszkodowania ... itd.
Widać jednak że w przypadku Atecki CUPRA jest to możliwe
https://www.facebook.com/CupraPolCarPoz ... =3&theater
fistal napisał(a):Jakiego wyboru Wy dokonaliście w swoich leonach?
Teoretycznie patrząc na aspekt finansowy to lepiej uniwersalna bo dedykowaną trzeba jeszcze zakodować co podnosi cenę montażu o dodatkowe 200- 300 zł ale czy jest sens na tym oszczedzic?
bartekk942 napisał(a):Wiecie może na co dokładnie traci się gwarancje w przypadku samodzielnego montażu haka? ASO k
bartekk942 napisał(a):Czyli w ASO mnie oszukali... W takim razie zamówię zestaw z westfalii i zamontuje sam. Dzięki
tzok napisał(a):Ojciec ma niestety w X-P ten pierwszy, ale dostanie wersji pod hak dla podwójnego wydechu graniczy z cudem, nie mówiąc o cenie, także wygląda to tak:
Teoretycznie istnieje też zaślepka do tej wersji zderzaka, ale jej cena jest jeszcze bardziej absurdalna niż całej dokładki (kosztuje prawie tyle samo).
Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości